İçeriğe Yönlendir

Ncap testi ve Cruze


Yiğitcan Coşar

Recommended Posts

Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Biraz önce Ncap testlerini incelerken hiç ummadığım bişey oldu ve 2009 model teste giren araçlar içinde en yüksek yolcu güvenliği puanına sahip arabalalara bakarken Chevrolet Cruze'in puanının tam tamına 96 olduğunu gördüm hızlı bi şekilde bütün modellere baktığımda bu değerin Mercedes E serisinden bile fazla olduğunu hatta Volvolardan bile fazla olduğunu gördüm :) Cruze'e uzatlamalarda golu atan tek araba ise sadece bir puan fazlasıyla Yeni Golf (97 puan) :)

Genel olarak da Golfden geri kaldığı yönlerden diğeri yaya güvenliği (golf-61 cruze-34) :)

Ayrıca bişey daha dikkatimi çekti oda Golf sürücüsünde bile bazı bölgeler sarı iken Cruze'de hepsi yeşil :)

Sizinlede paylaşıyım dedim gerçekten ummadığım bişeydi ve zaten beğendiğim bi arabaydı şimdi hepten kanım ısındı :)

Cruze

Golf

Mercedes E class

Volvo XC60

Enteresan :good1:

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

NCAP sonuçlarına oldum olası hayret etmişimdir. Ayrıca yayanın güvenliğinin aracın sağlamlığının test edildiği bir uygulamada ne işi var anlayamıyorum. Yayalar kendi aralarında çarpışsınlar. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Murat Dere
O testleri benim g....e anlatsınlar :rolleyes:

seninki konuşuyor mu? :)

cruze alalım diye chevrolet para vermiştir bunlara. :p

Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak

Klasik Türk mantığı işte(sakın yanlış anlaşılmasın). kedi-ciğer-mundar hikayesi gibi.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
NCAP sonuçlarına oldum olası hayret etmişimdir. Ayrıca yayanın güvenliğinin aracın sağlamlığının test edildiği bir uygulamada ne işi var anlayamıyorum. Yayalar kendi aralarında çarpışsınlar. :)

Testlerde sadece arabanın değil genel olarak güvenlik test ediliyor. yolcu, yaya , cocuk koltuğundaki cocuk ve yoldaki stabilite ;)

O testleri benim g....e anlatsınlar :good1:

Bende buna inanmıyorum mesela kim para yedirirse o iyi puan alıyo mantığıyla yaklaşım gerçekten Türk yaklaşımıdır... Mercedes niye yedirmiyo o zaman yada bu arabaları oraya neden gönderiyorlar o zaman ?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

O kadar hava yastığını bana taksan ben de alırım o puanı. :good1:

Şaka bi yana Cruze gerçekten başarılı bi araba olmuş. Eferim GM e.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Arkasında büyük kuruluşlar, hükümetler ve sivil toplum örgütleri olan bir kuruluş euroncap.1997 den beri güvenliğe büyük katkıları oldu, teşekkürler euroncap :good1:

Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak

cruze'un kendi forumu vardır zaten forumun adını değiştirmeye gerek yok. ayrıca zevkler ve renkler olayı.adamlar iyi bi araba yapmayı başarmışlar tebrik etmeyi bilmek gerek. alıp almamak kişisel zevk!

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

yani ben euroncap güvenen saydığım bi kuruluştu mercedes gibi bir markanın kore malı ucuza satılan bi arabadan daha güvenliksiz olacağını 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi...çok tuhaf aklımda soru işaretleri kaldı euroncap tan

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Şu an birçok arabada esp standart donanıma girmeye başladı ise bunda ncap'in katkısı büyük.

Yorum bağlantısı
Burak Yenersoy
Biraz önce Ncap testlerini incelerken hiç ummadığım bişey oldu ve 2009 model teste giren araçlar içinde en yüksek yolcu güvenliği puanına sahip arabalalara bakarken Chevrolet Cruze'in puanının tam tamına 96 olduğunu gördüm hızlı bi şekilde bütün modellere baktığımda bu değerin Mercedes E serisinden bile fazla olduğunu hatta Volvolardan bile fazla olduğunu gördüm ;) Cruze'e uzatlamalarda golu atan tek araba ise sadece bir puan fazlasıyla Yeni Golf (97 puan) :)

Genel olarak da Golfden geri kaldığı yönlerden diğeri yaya güvenliği (golf-61 cruze-34) :)

Ayrıca bişey daha dikkatimi çekti oda Golf sürücüsünde bile bazı bölgeler sarı iken Cruze'de hepsi yeşil :)

Sizinlede paylaşıyım dedim gerçekten ummadığım bişeydi ve zaten beğendiğim bi arabaydı şimdi hepten kanım ısındı :)

Cruze

Golf

Mercedes E class

Volvo XC60

Enteresan :good1:

Aynı test sonuşlarını bende okudum,

araç tüm sınıflarında ötesinde,en yüksek puanları almış aynen.

Cruze, yeni piyasaya çıkacak olan Yeni Opel "Astra" ile aynı platformu paylaşıyor, hatta ilk Cruze ile piyasaya girdi bu platform, dahalarıda gelecektir.

Tek eksiği ise (bence), bu aracın tek olan motor seçeneği. 1.6 lt ve yetersiz.

Yeni Astra'dada kullanılacak olan 1.4 lt TURBO 140 Beygirlik versiyonu mutlaka 2010'da eklenecektir seriye.İşte o zaman tam bir "mantık ötesi" alınacak oto olacaktır.

Ahh birde arka tasarımı, özelliklede arka stop grubu aracın boyuna posuna daha uygun ve daha sert tasarlanıp sunulsaydı keşke, çok basit ve uyumsuz kalıyor..

:)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
yani ben euroncap güvenen saydığım bi kuruluştu mercedes gibi bir markanın kore malı ucuza satılan bi arabadan daha güvenliksiz olacağını 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi...çok tuhaf aklımda soru işaretleri kaldı euroncap tan

Alet astra sedanla birebir aynı. Kore malı deyip kestirip atmak haksızlık olur.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Alet astra sedanla birebir aynı. Kore malı deyip kestirip atmak haksızlık olur.

Ee, genlerinde Astra olandan şüphe etmeyeceksin :p

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Aynı test sonuşlarını bende okudum,

araç tüm sınıflarında ötesinde,en yüksek puanları almış aynen.

Cruze, yeni piyasaya çıkacak olan Yeni Opel "Astra" ile aynı platformu paylaşıyor, hatta ilk Cruze ile piyasaya girdi bu platform, dahalarıda gelecektir.

Tek eksiği ise (bence), bu aracın tek olan motor seçeneği. 1.6 lt ve yetersiz.

Yeni Astra'dada kullanılacak olan 1.4 lt TURBO 140 Beygirlik versiyonu mutlaka 2010'da eklenecektir seriye.İşte o zaman tam bir "mantık ötesi" alınacak oto olacaktır.

Ahh birde arka tasarımı, özelliklede arka stop grubu aracın boyuna posuna daha uygun ve daha sert tasarlanıp sunulsaydı keşke, çok basit ve uyumsuz kalıyor..

:D

Katılmamak elde değil arkası nerdeyse honda civic'in kopyası ve önüne göre gerçekten çok basit kalmış :p

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Aynı yerde bide Yeni astranınki var 1 puanla onuda geçmiş cruse :p Ayrıca sürücü ve yolcuda gene sarı alanlar var Cruse de yok nası iş bu anlamadım :D HB farkı mı ki acaba ?

ASTRA

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu testlerdeki puanlar , yalın çarpışma sonuçları değildir, arka koltuktaki isofix bağlantısının yeri bile notu değiştirir, ilave olarak testin milimetrik olarak nasıl yapıldığını bilen arge, bu test için bazı ufacık metalsel önlem alsa, sonuçlar hak etmeyen değerlere ulaşır.

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z

konuyu amerikan arabaları ve sağlamlıkları açısından değerlendirdiğimizde aslında doğru forumdayız

ford da amerikan ve sağlam

ama sonuçta çok ucuz ve sağlam bir araba mı "cruze" evet ama taıwanda üretilen general motorsun ecotec i mi o da evet

ben arabayı bizzat inceledim o paraya bedava ama bi iki gerçek kazayı da görmek lazım

ayrıca servis ve parça kolaylığı ne olacak

yani sazanlama dalmamakta fayda var o paralara opeller alınıyor fordlar da aynen

iii düşünmeli

Yorum bağlantısı

Bazı markaların bazı ülkelerde tutulmasını sağlayan, ya da unutulmuşken tekrar gündeme getiren lokomotif modelleri vardır. Türkiye'de İlk aklıma gelenler,

Kia, Sorento

Dacia, Logan

VW, Passat

Opel, Astra

Ford, Focus :tease2:

Bence Cruze'uda yıllar sonra böyle hatırlayabiliriz. Güçlü reklam kampanyalarını, ncap ile de destekliyorlar anlaşılan. Ayrıca donanım seviyesi ile de diğer araçlara karşı avantajlı. Ancak Türkiye'de geçtiğimiz günlerde GM cephesinde çok daha önemli bir gelişme oldu. Chevrolet Opel'in çatısı altından çıkarak, kendi markası adı altında organizasyonunu kurdu. Bundan sonra Türkiye'de Chevrolet Opel'den bağımsız bir genel müdürle, kendine özgü fiyat ve rekabet politikaları ile pazardan pay almaya çalışacak. Bunu cruze'a güvenerek mi yaptılar, yoksa cruize bu sayede daha mı çok satacak kestiremeyiz belki ama Chevrolet'in Türkiye stratejisinin pazarda kalıcı olmak ve Çin malı ucuz araçlar ile Japon malı pahalı araçlar arasında kaliteyi ucuza veren bir marka olarak konumlanmak olduğunu kestirmek zor değil.

Ucuz ama kaliteli üstelik avrupalı kadar estetik modellerle tüketiciyi buluşturan marka imajı ile Türkiye'ye ilk geldiği yıllara göre çok daha agresif olacaklardır. Çakma Chevrolet imajını silmeleri, Cruze'e artan ilgi sayesinde çok zor olmayacaktır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
NCAP sonuçlarına oldum olası hayret etmişimdir. Ayrıca yayanın güvenliğinin aracın sağlamlığının test edildiği bir uygulamada ne işi var anlayamıyorum. Yayalar kendi aralarında çarpışsınlar. :tease2:

NCAP aracın sağlamlığı için değil "kazalarda" "yaralanma" ve "ölüme" sebebiyet verme açısından değerlendirme yapan bir test.

yeni nesil araçlar ne kadar çok dağılırsa o kadar güvenli çıkıyor. tamponu petibör bisküviden yap, adama çarp adam ölmez.

sizin için önemli değil mi? Hapiste yattınız mı hiç? (az da olsa?) vicdan azabını bir kenara bırakın.

chevrolet hakkında iki lafım var. daewoo getiriyorsun tamam. ama hepsi de mi bu klas olmalı?

mesela getirsin şunu anlarım:

dimensions_2010_impala.jpg

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Üstteki gibi olmasada, Epica modeli Türkiye'de yaklaşık 1 senedir var. Galeride gördüğüm kadarı ile güzel bir duruşu vardı.

epica2010galleryexterio.jpg

epica2010galleryexterio.jpg

tarihinde Evren iskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
Alet astra sedanla birebir aynı. Kore malı deyip kestirip atmak haksızlık olur.

benim arabaya hiçbir lafım yok ki şuan benzinli sedan ve uygun fiyata alınabilecek en iyi ve mantıklı araç benzinli araç almak isteseydim alacağım tek arabaydı iç göstergeleri mükemmel ama Mercedes ten daha güvenlikli bi araç olduğunu aklım mantığım almıyor...

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Bu testler 64 km/h ortalama hızda yapılıyor, bir de 100 km/h hızla çarpıştırsınlar görelim. Sağlam araç falan kalmıyor. Özetle arabanız isterse tank olsun, 90 km/h'den sonrası yalan...Kesinlikle ağır yaralanma ve ölümle sonuçlanır kazalar...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...