İçeriğe Yönlendir

Kaporta Boya Ölçme Cihazı


Engin Evni

Recommended Posts

Engin Evni
(düzenlendi)

Arkadaşlar boya ölçme cihazları her zaman doğru sonuç verir mi?Araba pazarlarında, galericilerde ve bazı servislerde gördüm.Ölçme birimi galiba "mikron". Fabrika çıkışı araç boyaları kaç mikron oluyor? Bir kaç yaşındaki aacın boyası kaç mikron olmalıdır? Ayrıca araca yapılan pasta-cila, boya koruma aracın boya kalınlığını etkiler mi?

tarihinde Engin Evni tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu aletin hası şuymuş...

(Ali Elöver söyledi) ;)

311.gif

100-140 normal...

200 falan çıkarsa hem boyalı hem macunlu demekmiş...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Benim arabada ya ölçemiyor ya da 400 lerde söylüyor. ;) 0km galeri arabasında 300 ler görmek mümkün.

Yorum bağlantısı
Fatih Uzun

Fabrika çıkışlı 200-250 micron boyalı olanlar da var,sonradan boyalı olan bölgeleri 350-400 micron gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Engin Evni

Ben aracı satarken bir kaç yerinde 120 mikron filan gösterdi, renault servisinde eleman "abi buralar boyalı dedi " üstelemesem boyalı çıkaracaktı. Her zaman doğru sonucu vermiyor galiba... Peki boya koruma, pasta filan etkiler mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Peki boya koruma, pasta filan etkiler mi?

Olsa olsa inceltir...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Olsa olsa inceltir...

80 ve altı da makbul değildir. Boya-vernik kısa zaman içinde yanacak/solacak demektir.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Boya bir şey değil... Mühüm olan değişen varmı ve hangi parça...

Geçen hafta hemen hemen sıfırından beri bizde olan şahini takas için bir galeriye götürdük .Adamlar cihazla baktı .Ne ulvi bir cihazmışki değişeni bile söylüyor... Çok güldüm ama .Arabada sadece sol çamurluk değişmişti adamlar kaput sağ çamurluk,kapı ... saydı durdu .Sora anladık ki takasta bize giydirecekler... ;)

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Bu cihazın adi elcometer. kaplama ve boya kalınlık ölçüm cihazıdır. Mikron üzerinden ölçüme sahiptir. (1000 mikron= 1 mm kalınlığa denktir. ) Cihaz. Yıllık olarak TSE veya UME (Uluslar arası ölçüm merkezi ) onaylı kalibrasyon labroratuvarlarında kalibre edilir. Ayrıca cihazın kendine ait, çeşitli mikron kalınlıklardaki, folyoları tanıtarak , ölçüm öncesi dorulaması yapılabilir. En iyi marka mututoyo dur. Bütün ölçüm aletlerinde dünyanın bir numaralı markasıdır. Ayrıca bu cihazın anakartı sayesinde alınan ölçümler , bilsisayar yardımı ile grafik oluşturarak, ölçüm ve kalınlık değer aritmetikleri yapılabilir. Markasına göre fiyatları 300 tl'den başlar. Bizim işletmede kaplama ve boya kalınlıklarının ölçüm ve istatistiklerinde sık kullandığımız bir cihazdır. şarzlıları olduğu gibi pille çalışanlarıda vardır.

Yorum bağlantısı
Engin Evni
Bu cihazın adi elcometer. kaplama ve boya kalınlık ölçüm cihazıdır. Mikron üzerinden ölçüme sahiptir. (1000 mikron= 1 mm kalınlığa denktir. ) Cihaz. Yıllık olarak TSE veya UME (Uluslar arası ölçüm merkezi ) onaylı kalibrasyon labroratuvarlarında kalibre edilir. Ayrıca cihazın kendine ait, çeşitli mikron kalınlıklardaki, folyoları tanıtarak , ölçüm öncesi dorulaması yapılabilir. En iyi marka mututoyo dur. Bütün ölçüm aletlerinde dünyanın bir numaralı markasıdır. Ayrıca bu cihazın anakartı sayesinde alınan ölçümler , bilsisayar yardımı ile grafik oluşturarak, ölçüm ve kalınlık değer aritmetikleri yapılabilir. Markasına göre fiyatları 300 tl'den başlar. Bizim işletmede kaplama ve boya kalınlıklarının ölçüm ve istatistiklerinde sık kullandığımız bir cihazdır. şarzlıları olduğu gibi pille çalışanlarıda vardır.

Peki sıfır araçtaki boya kalınlığı ve bir kaç yıl sonra ki boya kalınlığı ne kadar olmalıdır. Ölçüm aralıklarına bakarak burası boyalıdır kesin olarak söyleyebilir miyiz? Tabi kalibrasyon doğru yapılmış ise...

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z

Arabanın standart bir ölçümü yoktur. Önemli olan arabanın heryerindeki boya değerlerinin yakın olmasıdır ve araç macunlu ise bariz anlaşılır.

Kesin sonuçlara varılmaz.Fabrika çıkşı clioda 3günlük araba 140 150 arası değerleri gördüğünü söyleyen birini duydum.Ama kesin sonuç diğer yerler 120 civarı iken çamurluk 150 ise boyalı fazlası ise macunlu gibi düşünün

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

4 - 5 yıl önce arkadaşın hiç boyası olmayan aracı galerici takasta alacaktı elindeki alet 2 parçada boya çıkardı neredeyse papaz olacaklardı,doğru sonuç vermiyor. :)

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan
(düzenlendi)
Bu aletin hası şuymuş...

(Ali Elöver söyledi) :angry:

311.gif

Ali söylediyse doğrudur.. :angry:

Özledik Aliyi bee..

tarihinde Cavit Do?an tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Özarı
Peki sıfır araçtaki boya kalınlığı ve bir kaç yıl sonra ki boya kalınlığı ne kadar olmalıdır. Ölçüm aralıklarına bakarak burası boyalıdır kesin olarak söyleyebilir miyiz? Tabi kalibrasyon doğru yapılmış ise...

Otomobil Fabrikalarında uygulanan boya prosesleri, her firmaya göre değişmekle beraber, uluslararası genel korozyon dayanım şartnamesi olan ASTM -B 117 spekteki verilere uygun olmak zorundadır. Bu spek yani test şartnamesini, bütün otomobil fabrikalarınca benimsemiş durumdadır. Bu spekten esimlenerek, kendi boya dayanım şartnamelerini oluştururlar. Bu spekte, boya kalınlığı min 100 mikron olmak ve 880 saat korozyon dayanım testini (salt sprey) geçmesi esas alınır. Ancak min 100 mikron boya olan araçlar bu testi geçebilir. Çok kalın boya demek ,çok iyi boya anlamına gelmez. Dolayısıyla fabrikasyon çıkışlı bir araçta boya kalınlığı ortalama 100 mikron seviyesindendir.. Sonradan boyanan araçlarıda boya kalınlıkları satndart olamadığı için, ortalama 250-400 mikron arası kalınlığı ölçümü alınır. Bu bağlamda , bir aracın tavanını 125 mikron ölçüyorsanız ve sağ ön çamurluğuda 300 mikron ölçüyorsanız, sağ ön çamuruk yeniden boyanmış demektir. Orjinal fabrika çıkışlı bir aracta boya kalınlık taraması yaptığınızda her bölgelerden ortalama aynı değer okuyorsanız, o araç sonradan boya görmemiş demektir. Aynı ortalama değer okurken, bir bölgede aykırı bir değere rastlarsanız, o bölge sonradan boya işlemi görmüş demektir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yazılacak çok şeeey var ama özetle:

1. Cihaz bir rakam gösterir, bunu doğru yorumlamak tecrübe işidir

2. Ölçüm, aynı panelde (1 kapı veya kaput) 6 farklı yerde yapılır ve ortalaması alınır

3. Ford tecrübem ile: 60-80 civarı iç tarafta, mesela kapı iç yan sacında görünür, bu sadece robot kolunun atabileceği tarz bir kalınlıktır, yani orjinal denebilir

4. En kalın boya kaput bölgesinde bulunur, bu değer 180 lere kadar çıkabilir. Genel olarak 110-180 arası çıkmaktadır diyebiliriz.

Ancak:

1. Örneğin 200-210 rakamı okunmuş ise; bu illa ki sonradan boyanmış anlamı taşımaz. Karşı tez olarak: Güzel yapılmış bir boya koruma gösterilebilir, yani boya koruma da ölçüm rakamını artırır

2. Örneğin 400 çıkmış ise, bu kesinlikle macun var demek değildir. Karşı tez: Fabrikada 2. kez boyanmış olabilir (hasar değildir, boya hatasına karşı tekrar boyanmıştır)

ancak aynı panelde; 380 ve 210 okunmuş ise, 380 lik yerde macun var denebilir, yan paneinde de 190-210 okunmuş ise, vernik atılmış olabilir.

Vesile ile; 2el de alınacak bir aracı kontrol ederken; Hans ın boyadığı yeri, sonradan Mehmet boyamış ise; bu ileride masraf açmaz, ama yanlış veya aksatılmış bakım; yanlış kullanımda özellikle tdci larda ileride masrafı kesin açacaktır demenin yanlış bir tarafı yoktur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kaysal

Çağlar abi emeğine sağlık... Süper bi makale olmuş :)

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
İşte olay da bu. Kapı değişse ne oluur, çamurluk boyansa ne olur? Bunlar insana hiçbir masraf çıkartmaz ki. Önemli olan şasede yürüyende ve motorda arıza ve masraf çıkartacak birşey olmaması.

Arabanın motoru saat gibi çalışıyorsa, 170 de hala ip gibi gidiyorsa, frene basınca zınk duruyorsa boyasına moyasına bakmam ben!

İşte bu...

Adamın arabası 2008 model kaput,sağ.sol,çamurluklar değişmiş,Amortisör kulesi eğri ama 15 000 de .şimdi bu mu alınır,yoksa taş gibi sağlam bakımları tam yapılmış 5-6 yıllık arabamı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir
İşte olay da bu. Kapı değişse ne oluur, çamurluk boyansa ne olur? Bunlar insana hiçbir masraf çıkartmaz ki. Önemli olan şasede yürüyende ve motorda arıza ve masraf çıkartacak birşey olmaması.

Arabanın motoru saat gibi çalışıyorsa, 170 de hala ip gibi gidiyorsa, frene basınca zınk duruyorsa boyasına moyasına bakmam ben!

+26

Doğru söze ne denir. Bakımı yapılmış hayati organlarında hasarı yoksa boya olmuş olmamış çok problem değil.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Guest Fehmi Bi

dünde bir araba da ölçüm yapıldı.iyi takip ettim tavan ölçümü 117 .cam altı 105 .çıta altı 98 çıktı .parçalarda yüzde yüz orjinal dediler boyanın degerinin aşagıya düşme sebebi yukarıya fazla boya atılmasıymış güneş ışınları hesaplanmış.

Yorum bağlantısı
Arda Akbay
80 ve altı da makbul değildir. Boya-vernik kısa zaman içinde yanacak/solacak demektir.

boyanın solması kalınlıktan çok yapışması ile alakalıdır 50-60 mikron ile boyanmış bir sacın yapışması iyi ise 10 sene de kullanılabilir.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
boyanın solması kalınlıktan çok yapışması ile alakalıdır 50-60 mikron ile boyanmış bir sacın yapışması iyi ise 10 sene de kullanılabilir.

Türkiye gibi yerde zor. Zira bugün içinde bile 11 dereceden 29 dereceye kadar değişti hava. Doğrusal olarak da değil üstelik. Az önce deli gibi yağmur yağıyordu,şuan güneş yakıyor. 50-60 mikronluk boya ne kadar iyi yapışırsa yapışsın(ki hiç bi fabrika bu kalınlıkta boya atmaz)dayanmaz bu şartlara. Şuan aracın üstündeki su buharlaşıyor,buharlar çıkıyor arabadan. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile, motor kaputu iç taraf boyası 50-60um dur. Bayağı da ısınır, boya kabarmaz.

Yorum bağlantısı
Ramazan Okyar

bugün sanayide bakarken adam çıkardı aleti aracın değişen parçalarında 150-200 mikron sonuç verdi..diğer her yer 80-110 arası çıktı.

bizim 1 yıllık araca baktık heryerde maşallah 80-110 arası çıktı..

Yorum bağlantısı
Arda Akbay
(düzenlendi)
Türkiye gibi yerde zor. Zira bugün içinde bile 11 dereceden 29 dereceye kadar değişti hava. Doğrusal olarak da değil üstelik. Az önce deli gibi yağmur yağıyordu,şuan güneş yakıyor. 50-60 mikronluk boya ne kadar iyi yapışırsa yapışsın(ki hiç bi fabrika bu kalınlıkta boya atmaz)dayanmaz bu şartlara. Şuan aracın üstündeki su buharlaşıyor,buharlar çıkıyor arabadan. :D

ev radyatörlerinin maksimum çalışma sıcaklığı 110-120 derecedir ve üzerlerindeki boya 90 mikronun üzerinde değildir, hepsinin de 10-12 sene garantisi vardır :D

tarihinde Arda Akbay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Yav ben sıcağa dayanmaz demedim ki. Hava şartlarına dayanmaz dedim. Boya tekniklerini vs bilmem. 15 senelik arabamı bilirim. Neresinde 80 mikronun altında boya varsa,oraları yandı. Sonra da komple boyattım. Zaten sanmıyorum ki elle atılan boya 50-60 mikron olup 10-15 dayansın?

tarihinde Sani Ger?on tarafından düzenlendi
:sani
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...