İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Araçlar


Hakan Baha

Recommended Posts

Hakan Baha

Aşağıdaki linki bugün haberturk ün sitesinde gördüm bu firma elektrikli motorlar ithal edecekmiş. Sloganları da 9 TL ile 1000 km. http://www.yonjamotor.com.tr/index.html

Motor normal 220 v prizden şarj olabiliyor. 3,5 saatte şarj olup 120 km falan gidiyor. Elektrikli olduğundan sıfır ses ve sıfır egzoz gazı. Alette hız sabitleme de var.

Ben uzun zamandır elektrikli araçları takip ediyorum özellikle benzin zamlarından sonra her benzin alışımda kendimi enayi gibi hissediyorum.

Adamların söylediğine göre bu araçlar kendini 1 yılda amorti ediyormuş, şu an fiyatı belli değil ama uzakdoğudan geldiği için ucuz olacağı kesin. Şayet 5-10 bin lira gibi bir rakama satmazlarsa ben ciddi ciddi bir tane almayı düşüneceğim. En azından arabayı kullanmama gerek olmayan yakın yerlere falan giderken veya güzel havalarda gezmek için kullanabilirim diye düşünüyorum. Fiyatıda ucuz olursa bence kaybedecek fazla bir şey de olmaz alıp motor ömrünü tamamlayana kadar kullanabilirim.

Darısı seri üretim elektrikli arabaların başına.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

şu an tam hybrid olarak prius satışta (tr'de) ancak fiyatı çok pahalı hybrid araçlara vergi avantajı falan gelirse (avrupa'daki gibi) fiyatı makul seviyelere düşerse alınabilir, yani dizel corolla yada auris fiyatına gelirse ben hybrid'i seçerim

Yorum bağlantısı
Hakan Baha

Hybrid araçlar çok farklı benim dediğim tam elektrikli modeller.

Bence herkes şunu anlamalı benzin gibi elektrik de bir enerji kaynağı, üstelik elde etmesi benzinden çok daha kolay, mesela güneş veya rüzgarla bile elektrik üretebilirsiniz ve artık benzinle çalışan her şeyden yavaş yavaş kurtulmak lazım.

Bu açıdan elektrikli motorlar iyi bir adım bence.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

benzin fiyatları böyle giderse , taş devrindeki gibi ayaklarla gideceğiz. elektrik hikaye :rolleyes:

tasdevri-1.jpg

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

Biz geçen sene bölümce güneş enerjisi ile çalışan araç yaptık, hatta yarışada katıldık ama ufak bir arıza yüzünden yarışın ortasında yarıştan çekilmek zorunda kaldık, size kısaca şunu söyleyebilirim günümüzdeki teknoloji ile sadece güneş ile 4kişilik bir aracı kesintisiz olarak hareket ettiremezsiniz, güneş panellerinin verimi çok düşüktür, şuanki durum ile enerji ihtiyacının tavan (peak) noktasında bir dizel yada benzinli motor ile desteklenmesi lazım.

Rüzgar ise daha karışık bir durum, rüzgarın durumunu asla önceden tahmin edemezsiniz, ayrıca çok yavaş esen bir rüzgarda enerji üretilemeyeceği gibi, aşırı hızlı esen rüzgarda da enerji üretemezsiniz, türbinler kendini kitler..

Ayrıca elektrik enerjisi depo edilemez, sadece küçük kapasiteler ve kısa süreler ile depo edilebilir, yani gündüz enerjiyi depolasın gece kullanırım mantığı burada suya düşer..

şuanki teknoloji ile sadece hybrid araçlar kullanılabilir, hızlanma durumlarında içten yanmalı motor ve elektrik motor birlikte çalışacak, frenleme yada yokuş aşağı durumlarda elektrik motoru genaratör olarak çalışıp aküleri şarj edicek, sabit hızda içten yanmalı motor duracak akülerin kapasitesi yettiği kadar elektrik motoru çalışacak... Aracın tavanını komple panel ile kaplarsanız, güneş enerjisi ise sadece aracın klima sistemine katkıda bulunabilir, zaten yurt dışındaki Priuslar da böyle..

kıssadan hisse şuanki durum ile ancak hybrid araçlar seri üretime geçebilir, zaten de öyle..

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Baha
(düzenlendi)
Biz geçen sene bölümce güneş enerjisi ile çalışan araç yaptık, hatta yarışada katıldık ama ufak bir arıza yüzünden yarışın ortasında yarıştan çekilmek zorunda kaldık, size kısaca şunu söyleyebilirim günümüzdeki teknoloji ile sadece güneş ile 4kişilik bir aracı kesintisiz olarak hareket ettiremezsiniz, güneş panellerinin verimi çok düşüktür, şuanki durum ile enerji ihtiyacının tavan (peak) noktasında bir dizel yada benzinli motor ile desteklenmesi lazım.

Rüzgar ise daha karışık bir durum, rüzgarın durumunu asla önceden tahmin edemezsiniz, ayrıca çok yavaş esen bir rüzgarda enerji üretilemeyeceği gibi, aşırı hızlı esen rüzgarda da enerji üretemezsiniz, türbinler kendini kitler..

kıssadan hisse şuanki durum ile ancak hybrid araçlar seri üretime geçebilir, zaten de öyle..

Olmaz yani kesin yapılamaz, güneş rüzgar enerjisiyle elektrik üretmek verimsiz bir iş yani. İlla kömürle veya benzinle üretmek lazım :rolleyes:

Zaten benim dediğim arabalara güneş panelleri takmak değil yani her alanda benzin tüketimini kısmak. İlla arabalardan da bahsetmiyorum.

tarihinde Hakan Baha tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

audinin bi ara böyle bi elektrikli araç üreteceğini okumuştum. çıkarsa çok ilgi görür bence

167520091119082202756.jpg

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

Hakan bey benim yukarıdaki yazdıklarımdan onu çıkarıyorsanız tebrik ederim,

elektrikli araçlar diye başlık açmışsınız ben de size güneş enerjisi ile 4 kişilik standart bir aracı harekete geçiremezsiniz diyorum.. siz bana güneş enerjisi ile elektrik elde edilemez dediniz diyorsunuz..

audinin bi ara böyle bi elektrikli araç üreteceğini okumuştum. çıkarsa çok ilgi görür bence

167520091119082202756.jpg

Böyle bir aracı üretmekten birşey yokki bunu bizde ürettik :rolleyes:

ama bu araç tek kişilik ve sınırlı menzile sahip bir araç, bunu 4 kişilik sedan bir araca uyarlamak be bunu seri üretime geçirmek şuan imkansız..

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Renault fluence 2011'de tamamen elektrikli olarak Türkiye'de üretilecek.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben suyun Elektrolizi ile üretilen Hidrojen otomobilleri okumuştum.

Solar enerji ile elde edilen elektirk, direk elektroliz havuzunda kullanılarak hidrojen yakıtı elde ediliyor.

Evin çatısına 10 m2 lik pano döşetip hidrojen yakıtı üreticeksin. Kapıda bekleyen hidrojen yakıtla çalışan arabanın yakıt hüçrelerini dolduracaksın.

Buda güzel bir fikir bence

Yorum bağlantısı
Talip İnal
şu an tam hybrid olarak prius satışta (tr'de) ancak fiyatı çok pahalı hybrid araçlara vergi avantajı falan gelirse (avrupa'daki gibi) fiyatı makul seviyelere düşerse alınabilir, yani dizel corolla yada auris fiyatına gelirse ben hybrid'i seçerim

Bizim ülkemizde asla o denli bir vergi teşviki verileceğini sanmıyorum. Prius Elegant fiyatı 41.800 Euro, yani yaklaşık 86.000 TL. Aracın benzinli moturunun hacmi, 1.8 litre olduğundan ÖTV'si %60. Bu durumda aracın vergisiz fiyatı 45.000 - 46.000 TL civarında. Dizel Auris veya Corolla ya da herhangi bir C sınıfı dizel arabanın da o seviyede fiyatı var. Hiç ÖTV alınmasa bile (sadece KDV eklenirse) aracın fiyatı 53.000 TL'den aşağı olmaz. Fabrika verisi, 3.9 litre/100 km karma tüketim miktarı bile aracın kullanımını ekonomik yapmaya yetmiyor. Vergi ile birlikte aracın vergi hariç fiyatının da düşmesi lazım ki almanın bir avantajı olsun.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
audinin bi ara böyle bi elektrikli araç üreteceğini okumuştum. çıkarsa çok ilgi görür bence

167520091119082202756.jpg

Bu uzay gemisi sanırım :rolleyes:

Ben suyun Elektrolizi ile üretilen Hidrojen otomobilleri okumuştum.

Solar enerji ile elde edilen elektirk, direk elektroliz havuzunda kullanılarak hidrojen yakıtı elde ediliyor.

Evin çatısına 10 m2 lik pano döşetip hidrojen yakıtı üreticeksin. Kapıda bekleyen hidrojen yakıtla çalışan arabanın yakıt hüçrelerini dolduracaksın.

Buda güzel bir fikir bence

Geleceğin yakıtı hidrojen.Japonlar bunun üstünde uğraşıyorlar.Elektrik falan hikaye.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Bazı ülke tekelinde olmayan enerji kaynağı yaygınlaşamaz

2. Bu firma ile fuarda tanışmıştım, araçlarına TÜRKİYE de şu andaki mevzuat ile plaka aldıramıyorlar :rolleyes:

3. elektrikli oto da yapılan en büyük hata, TL/km hesabı yapmak, zira zamane hybritlerini çoğu prizden şarj olmuyor, bence olamaz da (teknik problem değil güçler dengesi), ayrıca prizden şarj olsa, evlere yetecek alt yapı yok.

4. Doğayı neyin-kimin-hangi teknolojini kirlettiği apayrı bir konu (en azından benim için)

5. Ben olsam 2 zamanlı + aşırı beslemeli benzinli motora yönelirdim.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Ben suyun Elektrolizi ile üretilen Hidrojen otomobilleri okumuştum.

Solar enerji ile elde edilen elektirk, direk elektroliz havuzunda kullanılarak hidrojen yakıtı elde ediliyor.

Evin çatısına 10 m2 lik pano döşetip hidrojen yakıtı üreticeksin. Kapıda bekleyen hidrojen yakıtla çalışan arabanın yakıt hüçrelerini dolduracaksın.

Buda güzel bir fikir bence

Bu bahsedilen yakıt pili (bu seneki seçmeli ders konum :unknw: )

kabaca hidrojen iyonlarına ayrılıyor, elektron süzgeç görevi gören ara maddeden geçemiyor, devreyi dışarıdan bir elektrik hattı üzerinden tamamlıyor böylece akım oluşuyor..

Buradaki en büyük sorun hidrojenin depolanmasının şuan için çok zor olması..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İyonlar havadaki CO2 ile reaksiyona giriyor mu?

Bu arada lütfen dikkat: vergi subvansiyonu olmasa, lpg nin yüzüne kim bakardı (benzine göre %25 fazla tüketiyor), yani elektrik nisbi olarak çu andaki masada yapılan hesaplarda ucuz çıkmakta! Diesel tüketimi arttıkça, lt. fiyatı benzini geçecektir?

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

iyonlar havaya hiç çıkmıyor pilin diğer tarafında, yukarıdan gelen (elektrik devresinden) elektron ile ve havadaki oksijen ile birleşip açığa su çıkıyor..

basitçe

pil2.jpg

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Oğuz sizin araç gaz pedalı olmadığı için arıza yapmadı mıydı? Bir iki kerede pilleri patlatmıştınız galiba :) Bizim arkadaşlar da pitten geçme cezası yüzünden diskalifiye olmuşlardı :D . Sanayide sürmüştüm mekatronikçilerinkini kalkışı güzeldi :lol2:

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

Mustafa bizim dönemde piller patlamadı önceki dönemide bilmiyorum, bizdeki arıza gaz pedalı arızası, yarıştan 1 saat önce gaz pedalı arıza yaptı, bizde gaz pedalını iptal edip bir pot ile elle kumandaya geçtik, ancak yarış sırasında bu da fazla dayanmadı ve çekilmek zorunda kaldık..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Biraz sürdüm ama o araçların günlük kullanımı için yapılması çok maliyetli olur :lol2: Reno reklam yapmış elektrikli araçlar için sitesinde de anasayfada vardı video. Petrol türevi yakıtların terk olması daha çok uzun sürer. Seri üretim için yaygınşalması için teknoloji dışındaki etemenler de fazlayken lpg ye devam :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Medyanın bir haberinde, havadaki CO2 ile birleşip elektrik üretimi diye bir anlatmı vardı, sanırım biraz daha araştırmacı gazateci bulmak lazım :D

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Elektrik destekli ve 220 V ile çalışan motor teknolojilerinini biraz daha ar-ge yatırımı yapılması gerektiğini ve bu geçiş sürecinini erken olduğunu düşünüyorum. Daha 1800 lü yıllarda icat edilen 4 zamanlı motor çalışma teknolojisininin mantığı kullanılıyor. Elektrik destekli motorların gelişmesindeki altyapı eksiklikleri, satıldıktan sonra geri çağrılan araçlarla belli oluyor.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Ali Cihangiroğlu

Keşke adam gibi fiyatlarda satsalar ve gerçek kapasitelerinde olsa bu araçalar, petrol sektörü hayatta izin vermez buna, şu bizim bor pilleri yapılsaydı takardık arabaya basıp giderdik.

Aslında asıl aşılması gereken engel güneş enerjisi, fotoelektrik hücreler çok çok az verimle çalışıyor, %80-90 verimle çalışsalar tüm dertler biter, araç sürekli şarj olduğundan çay içmek için dursak çayı içip binene kadar zaten aküyü full yapar, hatta yolda giderken araç hiç akü harcamaz, bu gücü açıklamak için örnek verirsek; dünyanın tamamının 1 yılda harcadığı enerjiden çok daha fazlasını dünya 1 saat içinde güneşten almakta, şunu bir çözebilseler olay bitecek zaten, istediğin kadar enerji ve sıfır doğaya zarar.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

İş sadece teknoloji ile bitmiyor ki , otomotiv sektörü dünyadaki en büyük sektörlerden biri. Üretilen bir ürünü , teknolojiyi , hizmeti piyasa sunmak için çok ''BABA'' dan onay çıkması lazım. :lol:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...