İçeriğe Yönlendir

Tiptronik Vites Mondeo Tavsiye Eder Misiniz?


Halis Parlak

Recommended Posts

Ali Okay
10 yıl Yedek parça derken, partik ve teoriğe bakalım: Pratikte, mazot filtresini veya kırılmış yan dikiz aynanızı yarın serviste değişmek isteseniz, servis de size, 25 Mayıs 2010 a gün verir ise, şikayet etme isteği duyar mısını? Ancak teoride yasal süre hakkı vardır! 10 yıl boyunca parça temin ederler, ama temin sürelerind de distribütörün de bir takım hakları var.

S-maxi severim, sevmesem almazdım da, ama bence, Türkiye şartları henüz hazır değil :friends2:

Çağlar bey Türkiyede parça işi sadece ford da böyle değil tüm firmalar genelde parça değişiminde elimizde yok bir hafta sonra on gün sonra gelir diyorlar. yani forda özgü bir durum değil. insanlar adı sanı duyulmamış markaların araçlarını korkmadan alabiliyorlar. ben ise ford gibi bir otomobil devine güvenip s max almak istiyorum inşallah ford bizi yarı yolda bırakmaz.

bu aracın mazot filtresi serviste her an bulamazmıyız? ayrıca s max motoruyla mondeonun motoru aynı diye biliyorum yani motor parçalarıda aynı olması lazım. tabii allah korusun bir kaza anında kaporta aksamının değişmesi gerekirse o zaman servis bizi biraz bekletebilir. disbiritörün bazı hakları varsa tüketicininde bazı hakları var .

Yorum bağlantısı
Ali Okay
O zaman hayırlısı olsun Ali Bey;

Mondeo satan çok ama temizini bulmak zor.Bence o büyüklükte bir araba ve motor için 9 lt normal.Tahmini İstanbul içinde düz vitesle maksimum 8 lt yakarım diye düşünüyorum.

benim araç şehir içinde 7.2 ile 7.8 arasında değişiyor. düzle otomatik arasında ortalama 1.5 lt fark olur. istanbul trafiği ankaraya göre daha yoğun, dur kalk daha fazla olduğu için yakıt tüketimide biraz artabilir.

aracımı satılığa çıkarmaya tam olarak karar verirsem sizi bilgilendiririm. bu arada aracım servis bakımlı garantisini ben iki sene uzatmıştım. araç garantide olduğundan tüm bakımlar serviste yapıldı. garanti bir ay önce bitti 90000 bakımınıda garanti bitmeden önce yaptırdım .

ikinci el dizel araba almak gerçekten zor iş . bende s max i almayı düşünürken acaba bana sorun çıkartırmı ağrımayan başımı ağrıtırmı diye düşünüyorum .

Yorum bağlantısı
Yasin Deniz
(düzenlendi)

mondeo larda hangı modeller jatco 4 ılerı hangı modeller jatco 5 ılerı hangılerı 5 tronıc merak ettım bır bılen solesın de bılgımız olsun bır mondeo hayranı olarak

tarihinde Yasin Deniz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yasin Deniz

benzınlı lerdekı 4 ılerı ler nasıl cok uygun fıyatları ıkıncı lede bedava gıdıyo

Yorum bağlantısı
Misafir
benzınlı lerdekı 4 ılerı ler nasıl cok uygun fıyatları ıkıncı lede bedava gıdıyo

Kullanım tarzınıza göre değişir ama,

Mondeo'da kullanılan 4 ileri günümüz teknolojisine göre demode olan bir şanzıman türü. Avantajı klasik bir otomatik. Güncel modellere göre daha dayanıklı, revizyonu da sanırım güncel modellere göre daha basit.(ustaların bildikleri türden olduğu için)

Daha önce bu sayfalarda paylaştığımız gibi bu vites performans için değil, konfor için tasarlanmış. Yine de 1. viteste uzayıp, 2. vites ile devam eden ivmelenmesini 3. viteste kaybeden ancak 4. viteste 3.000 d/d'nın üstünde beklenmeyecek kadar atak bir yapısı var. Dip gaz kullanımlarında 6.000 d/d'da vitesleri atar. Ancak bu durumda bile 3. vites aracın performansını gölgeler. Vites kolunda bulunan o/d düğmesi hem çok yararlı hem de kullanımı çok zevklidir. Bu fonksiyonla 4. vites devre dışı kalır. Özellikle rampalarda sollama yaparken vites büyüterek yaşanacak tork kaybının önüne geçer. Yine hızlı kalkış durumlarında kullanılabilir ancak klasik şanzımanların ömrünü azaltan en önemli etkenlerden birinin hızlı kalkışlar olduğunu hatırlatmak isterim.

Sakin bir kullanıcı iseniz, bu şanzıman tam size göredir. Okşar gibi gaza basarak düşük devirlerde hissettirmeden vites geçişleri aracın ağırlığı ile birleşince mest eder.

Yakıt tüketimi için ise olumlu çok fazla birşey söyleyemem. "Bilinçsiz kullanımda" Klasik otomatik çok yakar deyimini doğrulayan şanzımanın ta kendisidir. Ama otomatik aracı hakkı ile kullanabilenler yakıt tüketimini dengeleyip, güzel değerler rahatlıkla alabilirler. Bu güzel değerler otomatikler ile kıyaslayıncadır, yoksa düz vitese göre en az %10 fazla yakışı olur.

Bu arada bedavaya gidiyor dediğiniz araçlar konusunda dikkatli olmanızı öneririm. Ciddi olarak bu aracı almaya karar verdiğinizde, ilanlarda ucuza gördüğünüz araçların göründükleri kadar masum olmadığını anlarsınız. Ancak şu vardır ki, Mondeo sınıfındaki araçlara göre piyasa fiyatı en düşük olanlardan biridir. Bu nedenle boyalı, değişenli araçların fiyatı da iyice diplerde sürünür. Ama her araçta olduğu gibi mekanik olarak ta temizlik Mondeo için önemlidir. Sonuçta tüm bu etkenlerin birleşimi sonucunda temiz olduğunu düşündüğünüz aracın fiyatı bir miktar bedavanın üstünde olacaktır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Şu an bu sınıfta bu kadar avantajlı başka bir model yok.

+1

Sınıf takıntınız varsa başka araç almak yanlış olur.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Örneğin ben. Ben bu sınıf harici maalesef kullanamıyorum (iki çocuk + çocuk koltukları)

Senin sonraki aşama cmax. :D Hatta bunun yerine bile cmax olabilirdi.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
Otomatiği olmayan araçları göz önüne almıyorum bıro.

simeksin otomantiği yoktu di mi? :D

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Benzinlide yok (niyeyse).

Dizelde siviti var. (Onu da yok say).

O sınıfta en alıabilir araç turan. O da pahalı be.

Yok yok bu paralara şu anda binilebilecek en kral araba seninki. :D

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)
Şu an öyle. Allah nazardan saklasın. Şu andaki veriler iyi. Bugün yağ/filtre/lastik değişimi falan da yaptım. Güzel oldu.

Trend'e de alıştık. Artık umursamıyorum donanımı :D

10 km'de sadece iki kutu kola kadar yakıt tüketip 330nm tork alınca donanımın ikinci plana atılması normal Hakan Bey :D

Saygılarımla.

tarihinde Evren iskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...