Abdussamed Acar 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 (düzenlendi) GOLF IV 1,9 TDI Otomatik Aslında 1 yıla yakın oldu bu aracı kullanmaya başlayalı, ancak forumdan istekler gelmesine rağmen bir türlü fırsat bulup tecrübelerimi ve değerlendirmelerimi paylaşma fırsatı bulamadım. Dün yollarımı ayırdım yani sattım ve kendimce kullandığım yaklaşık 1 yıl boyunca edindiğim tecrübelerin değerlendirmesini yapmaya çalışacağım. Yollarımı ayırdım denilince yanlış anlaşılmasın, ilk günden bugüne kadar genel olarak memnun eden bir araçtı. Öyle ki ayrılma sebebim yine bu araçtan memnun kalmam oldu zira VW grubundan modeli daha yüksek bir araca binmem konusunda kaşıntıya sebep olan yine sattığım bu Golf oldu.. Ha bu arada ben bir araç eksperi yada otomotiv'in herhangi bir alanında görev yapan birisi değilim, Sivas'ta bi kasabım, dolayısıyla okuyanların özellikle eleştirel anlamda yaklaşırlarsa bunu dikkate almalarını istiyorum. Bu arada kullandığım aracın durumu ve özellikleri ile ilgili kısa bir bilgi geçmek istiyorum; Araç 2001 model VW Golf 1.9 TDI 110 Hp Otomatik Vites (Motor Kodu; AHF ve Şanzıman; 4 Vites Klasik Otomatik) Başlıca donanımları; -ABS, 4 Disk Fren -Sürücü ve yolcu ön, yan hava yastıkları (4 adet) -EBD -Yol bilgisayarı -Yağmur Sensörü -Dijital Klima (VW Climatronic) -Otomatik kararan iç dikiz aynası -4 Cam Otomatik, Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar -Bagajda 12V soket -Ön ve Arka koltuklarda Kol Dayama -Sürücü ve yolcu koltuk yükseklik ayarı -Her iki tarafta ışıklı makyaj aynaları -4 Ön + 4 Arka toplam 8 hoparlör -Aliminyum Alaşım Jantlar Aracı 2009 Mayıs ayında ilk sahibinden 67000 Km de tüm bakımları düzenli yapılmış bir araç olarak aldım. Ve dün 89500 km'de teslim ettim. Yani yaklaşık 22000 km tecrübe etme fırsatı buldum. Aracın ilk sahibi bir bayandı ve km'sinden anlaşılacağı üzere çok yol yapmamış ve ciddi bir kaza geçirmemişti. Ufak kaporta rütuşları geçirmiş ve ben almadan yaklaşık 6 ay önce rutin bakımlar haricinde yetkili serviste kurum temizliği yapılmıştı. Araca BP taşıtmatik ile binilmiş ve genel olarak BP dışında bir yerden mazot alınmamıştı. Biliyorsunuz 2001 yılında EuroDiesel piyasada mevcut olmadığı için EuroDiesel piyasaya çıkana kadar uzunca bir süre Kırsal Motorin ile binilmişti. Güvendiğim bir ustanın tavsiyesi ile bende EuroDiesel haricinde yakıt kullanmadım. Zira VW ile ilgili tecrübelerine güvendiğim ustamın sözü aynen şöyle olmuştu aracı aldığımda; "EuroDiesel kullan, bakımlarını aksatma, çok hor kullanma, seni üzmeden seninle yaşlanacak kadar sağlam bir araç" . Aracı değerlendirirken dağınık olmaması açısından tecrübelerimi birkaç ana başlıkta toplamak istiyorum. SÜRÜŞ, PERFORMANS Bilen bilir 1.9 TDI motorlar Golf IV'lerde 90, 110 ve 130 hp olmak üzere 3 farklı seçenekle sunulmuş. Benim aracım 110 Hp olanı idi. Genel anlamda performans açısından tatminkar bir sürüş sunuyordu. Öyle ki bir ara kafamı karıştıran yazılım değişikliği ile tork ve beygir artırmaktan daha riskli bir sürüş sergilerim korkusuyla vazgeçtim. Bu araç otomobildeki yüksek hacimli bir motorun ne anlama geldiği ile ilgili pratikte bir fikir sahibi olmama yardımcı oldu. Zira ciddi performans istemediğim zamanlarda genel olarak gaz pedalının yarısından sonrasını pek kullanmama gerek bırakmıyordu. Şöyle söyleyeyim motorun hemen hemen her devirde gaz pedalına çok güzel cevap vermesi sürüşü keyifli kılan en önemli etkenlerden birisi idi. Örneğin 160 Km/h ile (trafiğe kapalı bir) otoyolda seyahat ederken araç sollamanız gerektiğinde hiç stres yapmadan ve nazlanmadan sürat göstergesi rahatça yukarılara çıkmaya devam edebiliyordu. Hiç son sürat denemesi yapmadım ancak göstergede yazan bütün rakamlara zorlanmadan çıkabildiğini söyleyebilirim. Başlarda klasik otomatik şanzımanın 4 vites oluşu performans ve sürüş konforu konusunda tereddüte düşürse de kullanınca bunun çokta problem olmadığını gördüm. Gaz pedalına hafif hafif basmaya devam ettiğinizde 20 Km/s hızda bir geçiş arkasında 35 Km/s bir geçiş daha 55 Km/s hızda bir geçiş daha ve son olarak 70 Km/s hıza eriştiğinizde sanıyorum Overdrive dedikleri şanzımanın son vites sürüş pozisyonuna geçiyorsunuz. Hissedilen 5 vites pozisyonu var gibi ancak mekaniği 4 otomatik şanzıman 5. Vites gibi hissedilen geçişin sanıyorum şanzımandaki by-pass valfi ile ilgili bir durum olduğunu eminim Çağlar bey açıklayacaktır. Genel olarak gaz pedalını sakin kullandığınızda vites geçişleri maksimum tork un sağlandığı 1900 d/d civarında gerçekleşiyor. Biraz daha seri kullanımlarda geçiş devirleri yukarılara doğru tırmanıyor. Bu araçta viteslerle ilgili herhangi bir sürüş pozisyonu (spor, kar v.s.) yok ancak şanzımanın zaman zaman farklı sürüş karakterleri sergilemesinin sebebini araştırdığımda şu bilgiye rastladım; gaz pedalına yaptığınız son 128 harekete göre şanzıman spor yada ekonomik bir sürüş tavrı alıyor. Şayet bi kaç on defa gaz pedalına hızlı basıp çekmişseniz araç yüksek devirli ve seri bir sürüş karakteri alıyor. Kalkışlarda yada ara hızlanmalarda kick-down (dip gaz) tepkimeleri çok iyi ve kararlı eğer seri kullanıyor ve devir yüksek iken bi üst vitese geçmeden dip gaz yaparsanız vites maksimum beygir'in yakalandığı 4200 d/d ya ulaşana kadar büyümüyor eğer çok yüksek devirde değilseniz bir çok otomatikte olduğu gibi bi alt vitese çekerek gerçekten normal bir araç için yeterli güçlü bir ivme yakalanıyor. Islak yada topraklı zeminlerde kick-down anında patinaja düşmek sık karşılaşılan bir durum. Bu arada dizel ve klasik otomatik bir aracın kalkışta 2004 Focus 1 HB benzinliyi geride bırakması benide şaşırtmıştı başlarda (Cemal Bey'e saygılar ) Direksiyon tepkimeleri aslında zihnimdeki Golf imajına göre oldukça yumuşak diyebilirim. Şehiriçinde sanki daha çok konfor odaklı düşünülmüş. Ani direksiyon hareketleri milisaniye gecikmelerle kasaya yansıyor, aslında buda aracın kasasında ki salınımın daha yumuşak hissedilmesine sebep oluyor. Spor ve daha sert sürüşten hoşlanan birisi için Ford Fiesta ("96) aracımın direksiyon tepkimeleri daha keyifli diyebilirim, ancak her türlü yol tutuş kararlılığı açısından ani hareketlerde Golf IV çok bariz daha güvenli. Süratli hızlarda sürücüye güven verecek kadar kararlı bir yol tutuşu var, sanıyorum biraz yere yakın olması ile ilgili olarak süratli girilen virajlarda çok daha rahat hissettiriyor. Süspansiyon sertliği açısında dengeli diyebilirim. Ne çok sert, ne çok yumuşak. Özellikle şehir içinde arka süspansiyonların araç boş iken biraz daha sert olduğu hissi uyandı bende. Ancak buda uzun yolda yol tutuş olarak geri dönüyor size. Süratli iken özellikle virajda bir tekerin kasise düşmesi süspansiyonun sağladığı yol tutuş başarısını etkili derecede hissettiriyor, bu size keyif ve güven veriyor. 90-95 Km/s sabit hızla düz yolda gaza çok hafif dokunarak maksimum tork'un sağlandığı 1900 d/d de seyahat ediyorsunuz. ve yokuşlarda forumda sık karşılaştığım Mondeo otomatiklerin 3. 4. Vites handikapını hiç yaşamıyorsunuz diyebilirim. Aşırı dik bir yokuş olmadığı sürece, yokuşu girdiğiniz viteste bitirmeniz çok kolay, biraz daha gaz pedalına dokunmanız k 26 Nisan 2010 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 22 Nisan 2010 Yazar Paylaş 22 Nisan 2010 (düzenlendi) Abdussamed, emek vermişsin; ama, çok uzun okuyamadım. Özetle, vw güzel, dizel güzel, otomatik güzel diyorsun golf 4 ü merak ediosan oku işte, korkma beğenmediğim taraflarınıda yazdım hatta okuda imla ve dilbilgisi hatalarını düzelt, çok yanlış var sanırım 22 Nisan 2010 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Çok faydalı bir paylaşım olmuş, Yorum bağlantısı
Serkan Toker 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Güzel anlatılmış gibi, tamamını akşam kağıda basıp okumayı düşünüyorum... Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 22 Nisan 2010 Yazar Paylaş 22 Nisan 2010 Ya neyini merak edeyim C sınıfı araba işte Tırt collection'ınla sevinç çığlıkları attığın günleri unuttum sanma, demekki müsteşar felan olsan forum girişine kırmızı halı felan isticen... Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Ya neyini merak edeyim C sınıfı araba işte Al birini vur öbürüne diyosun yani Hakan Hocam... Yorum bağlantısı
Ozan Baba 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Ellerinize sağlık güzel inceleme olmuş.Bu arada araç gitti ise yerine ne düşünülüyor.Bu incelemeden benim çıkarttığım yenisi yine yeniden Golf olacak en azaından VW olacak. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Elinize sağlık. Çok güzel yazı olmuş. Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Doğuş Oto'nun yerinde olsam bu kadar emeğe yeni bir aracı verirdim.. Elinize sağlık. Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Elinize sağlık, bilgilendirici bir yazı olmuş. Aynısını Golf VI için de bekliyoruz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Otomotivci sucuk imal edemez, ama kasap otomobilden anlar; budur yüksek hacim avantajı bazlı, otomobil kullanmada keyif alınması oldukça artar, ama vergiden, yanlış da olsa tüketimden korkan müşteri bunu pek düşünmez. Eskisi-yenisi hayırlı olsun. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Uzun ve detaylı paylaşım için teşekkürler. Ben sabahtan 1 posta, kalanını da öğle arasında olmak üzere tümünü okudum. Böylece bünyeye de ağır gelmemiş oldu. Vergi olarak ne kadar 6 aylık? Yorum bağlantısı
Fırat Şenol 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Vallahi ne yalan söyliyeyim?Tamamını büyük bir sabırla okudum,gerçekten takdir edilesi bir yazı olmuş.Otomobil dergisi editörleri bile bu kadar detaylı ve tarafsız bir değerlendirmede bulunamazlardı diye düşünmekteyim.Tebrik ediyorum.En kısa sürede Golf VI'nıza kavuşmanızı temenni ederim... Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 tek seferde baştan sona kadar okuyan biri olarak; gayet açıklayıcı bir yazı olmuş. teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Hepsini merakla okudum, gerçekten çok faydalı ve güzel bir paylaşım olmuş. Ellerinize sağlık. Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Kalkışta mazotlu,otomatik tırt vosvosu (traktörü) geçemeyen muhteşem,hız canavarı,kaplan,panter,çıta 2004 FORD FOCUS 1.6 ghia bana ait,haa geçemedi değil geçmek istemedim abdussamed bey yoksa ooooo :-) Bide şu var benim araçtan o kadar gürültü, toz,duman,karartı çıksa tekerler yere basmaz thy rakip istanbul-sydney sydney-istanbul seferi yaparım gelip sizinle kalkış yarışı yapmam. giden arabanın ardından söylenecek söz iyiydi,güzeldi sevimliydi (gerçi beni geçtiği gün deli olmuştum hiç sevmiyordum) alan ağız tadıyla binsin,hayırlı olsun. parayı çuvallayan içinde (abdussamed bey) güle güle harcasın. modeme bi baksanda yarın versen abdussamed abi :-) Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 22 Nisan 2010 Yazar Paylaş 22 Nisan 2010 Ellerinize sağlık güzel inceleme olmuş.Bu arada araç gitti ise yerine ne düşünülüyor.Bu incelemeden benim çıkarttığım yenisi yine yeniden Golf olacak en azaından VW olacak. şimdilik saolsun Yaşar Usta'nın emekleriyle eski Fiesta ayakta ve iş görüyor, alınacak aracın modeli ve fiyatı konusunda kararım netleşene kadar bi müddet Fiesta ile devam etmeyi planlıyorum, şimdilik VW fiyatı dışında genel olarak en olumlu baktığım markalardan birisi, yeni jettayıda merak etmiyor değilim... ancak son dakkaya kadar herşey olabilir. Şimdilik zihnimdeki en belirgin şey şu ki; Dizel & Otomatik... Elinize sağlık, bilgilendirici bir yazı olmuş. Aynısını Golf VI için de bekliyoruz Şayet Golf VI kısmet olursa keyifle yazacağımdan emin olabilirsin... Abdussamed, arabaya o kadar para vermez. Bi 10 sene sonra bakar Vw kullandıktan sonra Fordçuların gazına gelmiyorum Uzun ve detaylı paylaşım için teşekkürler. Ben sabahtan 1 posta, kalanını da öğle arasında olmak üzere tümünü okudum. Böylece bünyeye de ağır gelmemiş oldu. Vergi olarak ne kadar 6 aylık? Sanıyorum güncel; 6 aylık 410 TL kadar... Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 22 Nisan 2010 Yazar Paylaş 22 Nisan 2010 Alacağın araba manda otomatik dizel olmalı bence bi gün ikizlerim olursa belki Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 22 Nisan 2010 Yazar Paylaş 22 Nisan 2010 Piyasada bulabileceğin, en ucuz dizel otomatik arabadır kendisi. Utanmasalar punto dizel otomatiklere bile daha fazla isteyecekler. ille "D" sınıfı olacak demezsen, CVT Focuslar var daha ucuz Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 22 Nisan 2010 Yazar Paylaş 22 Nisan 2010 Yooo. Onlar bile daha pahalı.Yooo. Onlar bile daha pahalı. açıklanamayan bi sebebimi var bu ucuzluğun, yoksa Ford bir halk otomobili ama biz hala farkedemedik mi? Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 ancak son dakkaya kadar herşey olabilir. Şimdilik zihnimdeki en belirgin şey şu ki; Dizel & Otomatik... O zaman Kia Ceed Sw ye de bakmanı öneriyorum. Sivasta servisi varmıdır bilmem ama üst versiyon üst motor dizel (115ps) sadece otomatik veriyorlar. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 22 Nisan 2010 Yazar Paylaş 22 Nisan 2010 (düzenlendi) O zaman Kia Ceed Sw ye de bakmanı öneriyorum. Sivasta servisi varmıdır bilmem ama üst versiyon üst motor dizel (115ps) sadece otomatik veriyorlar. özellikle kabin içi konusunda beklentilerimi pek karşılamasa da, yakından ilgilendiğim bir araç, şimdilik gözümdeki en büyük dezavantajı hala marka değerinin, dolayısıyla 2. el piyasasının zayıf olması, +Kia son yıllarda ürün gamı konusunda çok hızlı kabuk değiştiriyor, Ceed modeli 3-4 yıl sonra tarih olabilir yani... 22 Nisan 2010 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 23 Nisan 2010 Paylaş 23 Nisan 2010 (düzenlendi) Herşey güzel ama Golf IV'ın arkası bağımsız süspansiyon değil diye biliyordum ? 23 Nisan 2010 tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 23 Nisan 2010 Yazar Paylaş 23 Nisan 2010 Herşey güzel ama Golf IV'ın arkası bağımsız süspansiyon değil diye biliyordum ? doğrudur, yanlış teknik bilgiyi düzeltelim o halde... Yorum bağlantısı
Recommended Posts