Hüseyin Sönmez 18 Nisan 2012 Paylaş 18 Nisan 2012 müsait bir zamanda fusionun silecek altımndaki plastiği söküp güzelce izole etmeyi düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Nisan 2012 Paylaş 18 Nisan 2012 (düzenlendi) O kısımda çıplak sac var, aslında bende kafayı oraya takmış durumdayım, arabadan tık ses gelmiyor, ama hafiften gelen bu motor sesine çare bulmak farz oldu sanırım 18 Nisan 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 18 Nisan 2012 Paylaş 18 Nisan 2012 Yol sesi problemini çözdüğüm için 5. viteste bile gaz pedalı seviyesine göre çok net motor sesini duyuyordum Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 18 Nisan 2012 Paylaş 18 Nisan 2012 Ben o kadar şeye rağmen menun değilim hasta falanmıyım acaba. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Nisan 2012 Paylaş 18 Nisan 2012 Evet inanılır gibi değil değilmi, bu hale gelmesi nerdeyse 4 yıl sürdü ama Yorum bağlantısı
Kemal Güllü 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 Merhaba, Aracıma kışın yaptığımız izolasyon sırasında bitüselfin tabana yapıştırılmasının titreşimden oluşan sese etkisini göstermek adına bir video çekmiştim, eklemeyi unutmuşum. Aracın bagaj kısmında tabana bitüself yapıştırılmış durumda ve lastiklerin olduğu bölgelere henüz uygulama yokken makas ile her iki bölgeye vuruyorum. 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 1 Mayıs 2012 Yazar Paylaş 1 Mayıs 2012 (düzenlendi) Çıplak sac ile bitüselfli sacda sesteki tokluk net olarak anlaşılıyor. Ama her ikisinde de ses fazla... Bitüselfin yerinde firex sünger olsaydı makasın sesini duyamazdın. Bence bitüselfi dıştan yapıştırmak, içten de firex sünger uygulamak daha iyi sonuç verirdi... Merhaba, Aracıma kışın yaptığımız izolasyon sırasında bitüselfin tabana yapıştırılmasının titreşimden oluşan sese etkisini göstermek adına bir video çekmiştim, eklemeyi unutmuşum. Aracın bagaj kısmında tabana bitüself yapıştırılmış durumda ve lastiklerin olduğu bölgelere henüz uygulama yokken makas ile her iki bölgeye vuruyorum. 1 Mayıs 2012 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kemal Güllü 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 Çıplak sac ile bitüselfli sacda sesteki tokluk net olarak anlaşılıyor. Ama her ikisinde de ses fazla... Bitüselfin yerinde firex sünger olsaydı makasın sesini duyamazdın. Bence bitüselfi dıştan yapıştırmak, içten de firex sünger uygulamak daha iyi sonuç verirdi... Türkay Bey merhaba, Bagaj kısmında aracın dışına uygulama nasıl olur bilemiyorum. Bitüself in üzerine ek olarak 10mm lik ses yalıtım süngeri de konuldu Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Mayıs 2012 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2012 Bitüselfin üstüne 10 mmlik sünger yaptıysan süper olmuştur... Dıştan lastik sökülünce siyah keçeyi de söküp bitüselfi yapıştırıyorsun... Benim konuda 9. mesajda foto var... http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/217966-2005-trend-tdci-sedan-en-sessizinden/ Türkay Bey merhaba, Bagaj kısmında aracın dışına uygulama nasıl olur bilemiyorum. Bitüself in üzerine ek olarak 10mm lik ses yalıtım süngeri de konuldu Yorum bağlantısı
Osman Tekindemir 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 biz türk erkekleri arabamızı gercekten seviyoruz galiba abi eline emeğine sağlık on numara bi çalışma olmuş güle güle kullan. 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 biz türk erkekleri arabamızı gercekten seviyoruz galiba abi eline emeğine sağlık on numara bi çalışma olmuş güle güle kullan. Hem evli olup hemde belli bir yaştan sonra enerjiyi başka yerlere kanalize ediyoruz, galiba. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Mayıs 2012 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2012 Firexin özelliği sesi yutması... Uygula. Farkı gör. Garanti veriyorum ses azalıyor... Kaputa 5 mmlik, alt karter korumaya da 20 mmlik firex yaptım. Motor sesi dışarıya da az geliyor... Ses yalıtımı olmayan benim aracımın aynısı başka bir araçla deneme yaptık. Araçları yan yana çektik ve dinledik. Arada çok fark var. Hem içerde hem dışarda benim araçta ses daha az... Turkay bey dediğiniz şekilde yaptım bende firex uygulamasını fakat ön tarafa daha doğrusu kaputun içerisine yapmak konusunda tereddütlüyüm malum ön kaputun içerisini kapladığımız zaman oluşan ses içeri daha çok girmezmi? Bu konuda tereddütüm var yoksa diğer kısımları yaptığınız gibi yaptım özellikle kapılara hortum uyguladıktan sonra acayip farketti Bu tespit bana uymuyor... Ben eskiden arabayla daha fazla ilgilenirdim. Yaş ilerleyince araca ilgi azalıyor... Hem evli olup hemde belli bir yaştan sonra enerjiyi başka yerlere kanalize ediyoruz, galiba. Yorum bağlantısı
Berkan Yıldız 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 Şimdi Ziebart ı aradım ve görüştüm. Kendı aracım için konuştuğumda (2010 Focus HB) aracın tamamının 550 TL ye ses yalıtımı yapılabileceğini ve %50 sesın kesıleceği garantisini verdiler. İşlem 4 saat sürüyormuş. Telefonda görüştüğüm arkadaş " Motor sesının kesinlikle kesileceği garantısını vermıyoruz çünkü motor sesı teknik bir konudur araçtan araca bu ses değişir fakat yaptırdığımız müşteriler motor sesınde de azalma olduğunu söylediler " dedi Yorum bağlantısı
Soner Özdemir2 14 Ağustos 2012 Paylaş 14 Ağustos 2012 Merhabalar, Ben de bir süredir ses yalıtım konusunu araştırıyorum. Genellikle bitüself ürününün kullanıldığını okuyorum. Burada da Kemal Bey kullanmış sanırım. Ürünün güvenlik bilgi formunda şöyle bir yazıya rastladım: "Yangın sonucunda sağlığa zaralı yoğun ve siyah bir duman oluşur. Komple koruyucu elbise ve bağımsız solunum aygıtı gerekir." Adres http://panel.btm.co/upl/B%C4%B0T%C3%9CSELF%20-%20TR.pdf O sebeple bitüself ürününün kullanılması çok sağlıklı gözükmüyor. Bir diğer konu da firex ürünü ile ilgili. Araba içerisinde frekans analizi yapılırsa gürültülü frekansların 1k-5k arasında yoğunlaştığı görülebilir. Bu analiz için iphone yada android uygulamaları mevcut. Firex ürününe baktığınızda 10mm kalınlık ve 1k-3k aralığı için ses yutma katsayısı 0.1i geçmiyor. 5k civarlarında ise 0.4leri görüyor. Yani firex yüksek frekanslarda başarılı ama araba içi gürültüde vasat bir ürün. Aynı firmanın echobon ürünü de benzer özellikler göstermesine rağmen 1k-5k aralığında daha başarılı gözüküyor. Bir arkadaşımız cellofoam firmasının bir ürününden teknik özellikler içeren bir sayfa vermişti bu konu başlığı altında. Üzerine çok konuşulmamış. Ama firmanın ürünleri daha başarılı gözüküyor. Örneğin ziftli folyo yada bitüself yerine : http://www.cellofoam.de/cellofoam/cellofoam_wrs.nsf/webpdf/D@!@1@!@HLC@!@tr/$FILE/HLC_TR.pdf?openElement kullanılabilir. Ses yutma katsayısı 0.35lerden başlayıp 0.6lara kadar yükseliyor. Yine firex yerine : http://www.cellofoam.de/cellofoam/cellofoam_wrs.nsf/$webpdf/FSB9D17CFB6CECB352C125772E0041D1F6/$FILE/HR%20290%20ALG_TR.pdf kullanılabilir. Ses yutma katsayısı 0.65ler ile 0.95ler arasında değişiyor 1k-5k bandında. Yalnız bu ürünler araç içi ses yalıtımı için özel üretilmiş ürünler olduğu için yüksek ihitmalle fiyatları daha yüksektir... Yorum bağlantısı
Soner Özdemir2 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Tekrar merhabalar, Yukarıda bahsettiğim ürünleri alarak arabamın tavanına tabanına ve kaputa uyguladım. Malzemenin biri kauçuk gibi, 3mm kalınlığında. Diğeri de bir tarafı yapışkanlı diğer tarafı aliminyum kaplama melamin sünger. Malzemelerin plaka fiyatları 37 ve 28 euro artı kdv şeklinde. O sebeple alternatiflerine göre çok pahalı kalıyor. Fabrikasındaki satış görevlisi Gülhan Hanım'dan aldığım bilgiye göre müşterileri çoğunlukla Man, Otokar ve Mercedes'miş. Otobüslerde ve minibüslerde yoğunlukla kullanılıyormuş. Bagaj kısmına 3mmlik malzemeden,davlumbazlara da 3mmlik üstüne melamin sünger olacak şekilde kapladım. Tabanına da aynı şekilde 3mmlik malzeme+10mmlik melamin sünger. Tavana sadece melamin sünger kapladım. Kaputtaki ufak boşluk yerlere de sadece melamin süngerden kapladım. Kapıları gözüm kesmediğinden sökmedim. O sebeple kapılara bir şey yapmadım. Tabanda malzeme kalın olduğu için döşemede biraz potluk yaptı. Bu arada kapılara çift fitil yapmıştım daha önce. Lastikler de goodyear gt3 185/65/R14. İşçiliği gerçekten zormuş. İki kişi olarak 2.5 günde bitirebildik. Vida arttırmadık da yolcu tarafındaki elbise askısının tırnağını kırdım Öncelikle arabanın içinde aslında yalıtım mevcut. Tabanda 10mmlik echobon benzeri bir sünger var. Boş sac kısımlara parça parça olarak krem rengi silikondan daha sert ama bıçakla kesilebilen bir malzeme sürülmüş. Titreşimi engellemek amaçlı diye düşünüyorum. Ayrıca konsol ile motor kısmı arasında ince bir keçe kauçuk karışımı malzeme var. Ben mevcut olanı bozmadan ek olarak yalıtım yaptım. Bu işlemleri yapmadan önce smart tools uygulamasının ses ölçerini kullanarak db ölçümleri aldım. Şu şekilde: Çevre yolu düz asfalt, rüzgarlı 110km/sa 69db Stabilize ilçe yolu 90km/sa 71db Stabilize ilçe yolu 110km/sa 74db Stabilize ilçe yolu 130km/sa 77db Taş ve kumlu köy yolu 50km/sa 70-75db Bir de FrequenSee uygulaması ile de frekans dağılımına baktım. Grafiği buraya koyma imkanım yok ama dağılımın 1k-5k arasında sabit bir çizgide ve -40db merteberlinde ilerlediğini ve 10klara doğru düzensiz bir dağılım yaptığını gördüm. Uygulama sonrası içerideki seste farkedilir bir düşüş oldu. Eskiden motor sesini duymuyormuşum. Yol sesi kalmadı, sürekli artık motoru dinler oldum. Hatta radyoyu eskiden 7 seviyelerinde dinlerken şu anda 5 seviyelerinde dinliyorum. Uygulama sonrasında aynı yollarda aynı hızlarda araç içerinde aynı kişi sayısı ile ölçümler aldım. Köy yolu dışında db ölçümlerinde hiçbir değişim yok. Köy yolunda 5dblik bir düşüş söz konusu. Bu kısım biraz şaşırtıcı oldu. Ben en azından tüm yollarda 6db civarlarında düşer diye bekliyordum. Frekans dağılımını inceledim. Sesin 1k-5k bandında 1k taraflarında daha az 5kya doğru daha çok olmak üzere 10-15db azaldığını gördüm. Ama 200hertz civarında ise inanılmaz bir artış var. Yani içerideki sesler daha toklaşmış hatta duyma sınırının dışına çıkacak şekilde frekansları düşmüş. Yani aslında sesin yutulması yada ısıya dönüşmesi pek söz konusu değil. Sadece frekansı düşüyor ve biz onu duyamıyoruz. Ama aracın içinde titreşim olarak devam ediyor. Diğer ürünlerde de benzer testleri yapmak lazım. Yüksek hızlardaki rüzgar sesi aracın tasarımıyla alakalı gibi. 4 farklı araç test ettik yalıtımın farkını anlayabilmek için. Nissan micra 1.2 benzinli 2011 full donanım, hyundai getz 1.5 dizel, megane II sedane 1.6 benzinli 2003 full donanım ve benim fiesta 2007 comfort artı güvenlik paketi 1.4 dizel. Micra'da fazlaca olmak üzere getz ve fiesta yaklaşık aynı rüzgar sesini alıyor. Megane ise üst segment farkını ortaya koyuyor. Yalnız şöyle bir nokta da var: Akustik açısından iyileştirilmiş lamine cam kullanan otomobillerde dış seslerin otomobil içerisine geçme ölçümü yapılmış. 6db civarlarında bir fark mevcut normal temperli cam ile akustik özellikli lamine camlar arasında. Ben olimpia glass'ı aradım sordum "yan camlar temperli olur lamine olmaz" dedi Yurtdışında mevcut. Aramak özel olarak bulup getirtmek lazım. Birkaç fotoğraf çektim, şu an ekleyemiyorum. Akşama ekleyeceğim. Elimde artan malzeme var, isteyen arkadaşlar özelden mesaj atabilirler. 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Çalışma başarılı ve imrendirici, zaman bulupta böyle işler ne keyifli aralarda çay molası filan:) Bu siteyi seviyorum gerçekten, tam bir okul gibi Ford'larla ilgili hemen hemen herşeyi öğreniyoruz her geçen gün Yorum bağlantısı
Soner Özdemir2 23 Ağustos 2012 Paylaş 23 Ağustos 2012 Fotoğrafları ekliyorum: Forumdan paylaşamadım, internet upload linkini paylaşıyorum. 4 Yorum bağlantısı
Caner ŞAHİN 25 Aralık 2012 Paylaş 25 Aralık 2012 Valla 10 numara olmuş aynı işi ben yapsam araba elimde kalır )) Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 25 Aralık 2012 Paylaş 25 Aralık 2012 Fotoğrafları ekliyorum: Forumdan paylaşamadım, internet upload linkini paylaşıyorum. sonuç nedir nasıl bir etki yaptı Yorum bağlantısı
Soner Özdemir2 24 Şubat 2013 Paylaş 24 Şubat 2013 Merhabalar, Uzunca bir zamandır bakmamıştım foruma o sebeple şimdi cevap yazıyorum. Etkisi olumlu. Eskiden motor sesini farketmiyormuşum onu anladım. Artık motor sesini duyar oldum. Araç içerisinde müzik dinlemek bile ayrı zevk oldu. Özellikle düz asfalt yolda saatte 90km hızla giderken çok konforlu hale geldi araç. Ama şunu söyleyeyim, çok zahmetli bir iş. Babam emekli olduğunda bir megane 2 sedan almıştı 2003 model full donanım 1.6 benzinli. Ondaki konforu yakalayamadı ne yazıkki. Şöyle söyleyeyim, az zahmetli fakat etkili bir ses yalıtımı arıyorsanız kapılara 2. fitil uygulamasını yapın. Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 24 Şubat 2013 Paylaş 24 Şubat 2013 vallaha bizimki epey bi zahmetli ama epey bi zevki oldu. 3 arkadaş 3 arabayada uygulamayı yaptık sonuç 10 numara .. kapı fitil uygulamasıda yaptık. ben çamurluklara dahil yaptım. Yorum bağlantısı
Soner Özdemir2 24 Şubat 2013 Paylaş 24 Şubat 2013 Siz ne kullandınız malzeme olarak? Yorum bağlantısı
Soner Özdemir2 26 Şubat 2013 Paylaş 26 Şubat 2013 (düzenlendi) Çamurluklara nasıl uyguladınız? Fotoğraf var mıdır elinizde? Ben de yapayım çamurluklara 26 Şubat 2013 tarihinde Soner Özdemir2 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 26 Şubat 2013 Paylaş 26 Şubat 2013 fotoğraf yok ama yöntem çok basit. en fazla hiç kendiniz yormadan 3 saate tek başınıza uygulayabilirsiniz. aracın bir tarafından başlayın ve sağ ön lastiği kriko yardımı ile askıya alın lastiği sökün damlumbaz viladarı var hepsini sökün. damlumbazın arka kısmını bir güzel yıkayıp temizleyin. yüzey temiz olsun ki tekrar geri bırakmasınç bitümselfi uygulayacağınız yer damlumbazı söktüğünüz yerin arka kısmı .uygulamayı yaparken vida yerlerini açık bırakmayı unutmayın sıkıntı olmasın sonra. akustiği de damlumbazı bir güzel yıkayın dablumbazın arka kısmını komple akustik yapın tek parça olursa çok iyi olur. uygulamayı tekrar diğer kısma yapın . aradaki farkı görüceksiniz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts