İçeriğe Yönlendir

Volkswagen Polo - Ford Fiesta


Okyay Pay

Recommended Posts

(düzenlendi)

Top Gear'ın Fiat Panda sahibi yerlisi ve küçük araba hayranı James May, yeni Fiesta ve Polo hakkındaki düşüncelerini açıklıyor. Ardından ikisini de bir dalla test ediyor. Bakalım ne diyor...

Eğer ikili karşılaştırmaları benim okuduğum gibi okuyorsanız, çok büyük ihtimalle sayfanın en altına inip kimin kazandığına bakacaksınız, ardındansa belki de tekrar yukarı çıkıp bunun nededinini araştıracaksınız. Bunu eğer sonuca katılıyorsanız ya da kaybeden otomobile sahip değilseniz yapacaksınız, aksi takdirde tarayıcınızı kapatıp gidip dergilerinizi okumaya devam edeceksiniz. Ben öyle yapıyorum.

Dolayısıyla size şimdiden söylüyorum (ki eğer sondan başladıysanız bu satırları okumuyor olacaksınız): Fiesta daha iyi. Bagaj hacminin genişliğinden viraj ortası kasislerdeki sükunetine ve direksiyonunun şekline kadar, pekçok farklı sebepten ötürü daha iyi. Öyle işte, ve eğer deneysel değerlendirmeye dayalı hakiki bir otomobil satın alma tavsiyesi istiyorsanız, gidip Fiesta'yı alın. Yeni Fiesta gerçekten harika bir otomobil.

Ben Polo'yu alırdım.

Neden Polo'yu alırdım, bunu açıklamak zor, çünkü Fiesta daha iyi. Ancak "daha İyi" ille de "en iyi" anlamına gelmiyor, ve görünüşe bakılırsa sadece "iyi" onun gerisinde. 911'in motorunu, bagajı hariç herhangi başka bir yere koyduğunuzu düşünün. Bu onu daha iyi yapardı, ama şimdiki kadar iyi olmazdı. Anlatabildim mi? Bunun gibi bir şey.

Bu iki arabaya yalnızca dışarıdan bakarak bir karara varamamıştım, ki bakmak önemlidir, zira arabanızın bıraktığınız yerde olup olmadığını öğrenmek için ilk yapacağınız şey çaresizce "bakmak"tır. Fiesta'nın önünü seviyorum çünkü Polo'nunki biraz hayvan burnuna benziyor. Ama VW'nin arkası daha güzel. Fiesta teste bir komünistin meyveli kokteylinin renginde geldi, Polo ise tatlı bir domates kırmızısıyla. Ama başka renk seçenekleri de var.

Fiesta'nın içi açıkçası biraz gülünç. Konsol kaplaması Transformers robotlarının açıktaki uzuvlarından biri gibi görünüyor, parlak kısımlar sanki Stormtrooper'un başlığından ya da modaya uygun ama iğrenç koşu ayakkabılarının tabanından esinlenilmiş. Bir bisiklet farını ya da ne bileyim bir böcek gözünü andıran şeyler tasarlamak pek moda biliyorum ama, ben bunu biraz çocukça buluyorum.

Bu arada yeni Volkswagen Polo'nun kabiniyse nispeten siyah ve sıkıcı. İçeriden diğer herhangi bir VW gibi duruyor ve pek Alman sertliği ile büründüğü de söylenemez, milli bir anıt gibi daha çok. Kısıtlanmış ya da iyi zevke göre olgunlaşmış olarak da yorumlanabilir, ben böyle bakmayı yeğeliyorum. Sonuçta bir otomobil kullanıyorum, uzaya çıkacak ya da Marslılarla savaşacak değilim.

Radyoları ele alalım. Ford'unkinin sesi daha iyi olabilir gibi, ama Polo'nıınkini kullanmak daha kolay çünkü düğmeleri yatay bir sıra halinde yerleştirilmiş ve her birinin hemen üstünde, nefis LCD ekranda radyo kanallarının adı yazıyor. Ford'unki huysuz, ve yetersiz insanlara bir savaş uçağı kullandıkları izlenimi vermek için tasarlanmış gibi görünen bir düğme ile menü kalabalığına sahip.

Özetle, yeni Ford Fiesta 'nın iç mekanı bir miktar plastik tuhaflık gibi hissettirirken, Polo'nun kabini monoton bir hatchback kullanırken içine oturulabilecek herhangi bir yer gibi geliyor. Polo daha güzel kokuyor.

Yalnız, Polo'nun farlarının nasıl kapatıldığını çözemediğimi söylemeliyim. Belki de daima açık kalmak üzere tasarlanmışlardır, peki o zaman açma-kapama düğmesi niye var? Kapalı olsalar bile açıklar. Bu benim canımı yağmur sensörlü sileceklerin sıktığı şekilde sıkıyor - artık önünüzü göremeyecek durumdayken bile silecekleri çalıştıramıyorsanız, o zaman araba kullanmamanız gerekir.

Lakin yola çıkıldığında kısa sürede Flesta'nın daha iyi olduğu anlaşılıyor. Dört silindirli motoru güce daha hızlı erişim imkanı tanıyor ve daha rafine çalışıyor. Küçük sınıf bir otomobil için lastikleri şaşılacak derecede düşük profilli, fakat gene de sürüşü daha normal oranlı lastiklere sahip Polo'nunkinden genellikle daha sakin.

Bu beni gerçekten şaşırttı çünkü Fiesta'nın jantlarına baktığımda bir kez daha dış görünüşün temel fizik kurallarını yere serdiğini, ve hoplayıp zıplatan bir sürüşü olduğunu düşünmüştüm; ama değil. Buna benzer konularda uzun zamandan beri atıp tutuyorum dolayısıyla senelerdir boş konuştuğumu keşfetmek beni ciddi bir bunalıma soktu.

Volkswagen Polo'nun motoru bir garip üç silindirli. Şahsen üç silindirli motorları severim ve bu tür bir motosikletim var, gerçekten ilginç ve ayırdedici bir işitsel ve duygusal tecrübe sunuyorlar. Ama o bir motosiklet, ve bu otomobilde yalnızca üç silindir olması, bir yere gidecek olursanız motorun size nezaketen el atması demek. Polo'nun direksiyonu zaman zaman ölü gibi ve gaddar devletin eseri bozuk yan yollar da biraz sarsılmasına yol açıyor. Daha zayıf bir sürüşe sahip olmasına rağmen, gövde burulması da Ford'dan daha fazla.

İlginç olansa şu; aslında VW daha, ee, İlginç. Üç silindirli motor son derece pürüzsüz olsa ve yolculuk esnasında dikkat çekmese de, zorlandığında sanki biri karton kutular üstünde ritim tutuyormuş gibi, bayağı güzel sesler çıkarmaya başlıyor. Fiesta vites değişimlerinde uzunca bir süre devirlerine tutunmaya yeltenirken, Polo gaz emirlerine zekice tepkiler veriyor ve sonraki vitese geçerken ayağınızı gazdan çektiğinizde keyifli bir homurtu çıkartıyor. Bazı yönlerden bana orijinal Mini'yi hatırlatıyor. Onunki daha çok kesicide gelen bir gıcırtı gibiydi, buysa bir öksürüğe daha yakın, ama gene de sabırsızlıkla beklenecek bir şey ve sürekli gerçekleşeceğinden, böyle olması güzel. Etrafınız bayık bir otomobil formuyla çevrelendiğinde, bu tür detayları memnuniyetle karşılıyorsunuz.

Dahası var. Fiesta'nın fren pedalı fazla süngerimsi, ama Polo'nunki güzel ve sağlam. Fiesta'nın direksiyonu biraz daha hisli olsa da, ön lastikler bozuk yollarda bir - ehem - Ferrari 430 Scuderia'da olduğu gibi gezinebiliyor. Fiesta'nın vites geçişleri kesin ve hassas, ancak Polo'nunkinin tıkır tıkır kullanımlı metalik, tatlı bir kalitesi var. Hoşuma gitti.

Bir diğer şikayetim Fiesta'nın verdiği devasa hisle ilgili. Evet, bagaj ve - az da olsa - arka koltuklar gibi mühim alanlarda gerçekten de daha geniş. Ama sizinle ön cam arasındaki ikinci otomobillik mesafenin olayı ne? Ön camı öne çekmek fazlasıyla övgüye değer bir çaba, ama yalnızca eğer koltuklar ve ilgili diğer parçalar da birlikte öne alınırsa. Alsace bölgesinin sınırları gibi, yuvarlak hatlarından dolayı Ford'un da uç noktalarını kestirmek zor. Gevrek Polo kesinlikle sınırlara sahip, ve onları görüp hissedebiliyorsunuz.

Tüm bunlar benim için VW'yi daha eğlenceli kılıyor. Dürüst olmak gerekirse bagaj hacmi umrumda değil çünkü arabalarımın hiçbirinin bagajını ihtiyacım olduğu kadar eşyayla doldurmadım, ve asla arkama oturttuğum türde insanların refahını asla umursamadım. Polo keyif veriyor, ve bu çok daha değerli.

Bu tür şeylerin baz otomobillerde daha önemli olduğunu düşünüyorum çünkü 400 bhp'lik bir arabayı zevkli kılmak hakikaten çok zor bir iş değil. Yan yana koşturan dört yüz at daima bir şekilde eğlenceli olacaktır. Ve eğer arabanıza 50.000

tarihinde Okyay Pay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Korhan Orkun

Okuduğum en ilginç karşılaştırmaydı diyebilirim :) Fiesta güzel ama ben poloyu alırım :) Al zaten senin için üretilmiş pandacı james :lol2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Fiesta gerçekten çok güzel ama biz gittik bile bile C3 aldık ;)

Kaskosu çok pahalı olacak :D

Yorum bağlantısı
Eray Sireli

Bence adam hangisinin iyi olduğuna karar verememiş uzun uzun yazmışki milletin kafası karışsın ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bence adam hangisinin iyi olduğuna karar verememiş uzun uzun yazmışki milletin kafası karışsın ;)

Aynen...

Yorum bağlantısı
Çağrı Sağlam

Ikisini de kullandim, Fiestayi ( 2009 ) 3 gun, Poloyu ( 2010 ) 4 gun surdum, ben de ikisinin arasindan zor tercih yapardim; ancak buyuk ihtimalle de fiyatindan dolayi Fiesta alirdim. Arkadasim Polonun en bosunu 32.000 TLye aldi. Yapma dedim, etme dedim dinletemedim...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile, bence 2011 de , listelere bakınca, Vw ye göre daha pahalı Ford lar göreceğiz. 2 sene önce 100 - 150.000 Euroya Hyundai satacaklar diyeni nereye gömmüşlerdi :)

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
2 sene önce 100 - 150.000 Euroya Hyundai satacaklar diyeni nereye gömmüşlerdi :)

genesis kaç para?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

İkisininde yenisine bakarsak Fiesta daha güzel duruyor, konsolu pek hoşuma gitmedi ama olsun, polo hala iç kısımda klasik takılıyor, passat hariç diğer modeller hep aynı tasarımda, donanım yok istersenizde uçuk pahalı, tip ve optimum donanım ile fiyat sebebiyle Fiesta daha iyi bence, ama donanımı falan adam gibi yapıp fiyatıda uygun yapsa şu doğuş, o zaman polo alırdım. Şu milleti söğüşleme zihniyetini bir türlü bırakmadılar, millette bu durumu bir türlü boykot edemiyor ne yazıkki.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Fiesta daha güzel duruyor, Fiesta daha iyi bence

Hehe, bir de fanatik değilim diyorsun :good1: Yatırdık seni dün gece Fiesta, kaltın bu sabah gene en güzel Fiesta...

ama donanımı falan adam gibi yapıp fiyatıda uygun yapsa şu doğuş, o zaman polo alırdım. Şu milleti söğüşleme zihniyetini bir türlü bırakmadılar, millette bu durumu bir türlü boykot edemiyor ne yazıkki.

VW ithalatçısı Doğuş kötülenmeden geçen gün, iyi bir gün sayılmaz demi ?

Bence punto güzel nede olsa fiat.Hepsinden güzel turbosuda var bastımı gider.Nenehatunda filan varya tutaman puntoyu..punto
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

İkiside tarasım olarak güzel arabalar. Bu arabalarda renk secimi önemli. İyi bir renkle polo daha ağır durabilir.

Yeni poloda tasarımda tek uyumsuz gördüğüm nokta arka stoplar oldu. Bu şekilde bakınca eski polo akla geliyor. Araba önden çok güzel. Ben olsam ön ile arkanın uyumlu olması bakımından ve araba karakterine göre şöyle bir stop yapardım.

Araba önden geniş ve agresif duruyor ama arkadan dar yüksek ve klasik görüntü var. Bu şekilde arkadan biraz daha agresif ve geniş gözüküyor. Önle uyumlu olmuş oluyor. Araba üzerinde sadece stoplarda ufak bir düzenleme yaptım ve çok fark yarattı.

Tabi bu bence...

2009volkswagenpolorears.jpg

sssd.jpg

2009volkswagenpolobluem.jpg

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ali bey genemi sen :, yahu ne fanatikliği polo pahalı ve donanım yok, e budurumda 2 araç içinde fiestayı tercih ederim, doğuşu tabi kötülerim adamlar fahiş fiyata boş araba satmıyormu yani, polo fiesta ve başka bir araba daha olsa onuda seçebilirim ama araba seçeneği az, mini var ama çook pahalı yeni fabia fena değil onuda tam araştırmadım eski vw konsolu pek hoşuma gitmedi, beyaz titanyum x kasa fiesta çokmu çirkin yani, yapma Allah aşkına GP den çok daha güzel olduğu ortada bu fanatiklik değil gerçekçilik, bu sınıfta alınabilecek seviyede polo ve fiesta var, şuan donanımlısını fiesta full fiyatına versinler poloyu direk alırdım ama olmuyor ne yazıkki, başka ne modeller var mini var a1 var ama bunlar uçuk pahalı, fiyatları yakın olsa direk A1 alırdım, durum ekonomik kaygılarla ilgili, ne kadar köfte o kadar ekmek misali, param buna yetti aldım ama GP almam listeye bile sokmam, sevmedim üstelik zayıf araba işte, boşa uğraşma sen, sat GP yi başka bişey al rahat et, bana muhalefet yapmaktanda kurtulursun böylece :p yok memnunsan sen bilirsin bana fiestacı diyip durma, yarın başka bir araba alırım oda bana hitap ediyorsa onuda bu şekilde savunurum, fiatta adam gibi araba yapsın onuda övelim kardeşim.

Şimdi aklıma geldi citroen C3 de güzel duruyor GP yerine o da alınabilir içi gp ye 20 basar en azından.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eray Sireli
Hehe, bir de fanatik değilim diyorsun :crazy: Yatırdık seni dün gece Fiesta, kaltın bu sabah gene en güzel Fiesta...

Polo ile puntoyu kıyaslamıyorlar diye bu kadar da kıskançlık yapmanın bi alemi yok ki :crazy:

Vazgeçin artık şu demode olmuş bayatlamış kasadan. Her marka güncellendi punto yerinde sayıyor. Hele birde evo çıkmışki akıllara zarar. Arka tarafa plastik yapıştırınca yeni kasa çıkardık diye düşünmüşler herhalde :p

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mehmet abi, citroen'lerin kaskoları niye yüksek?

arkadaşımda c4 var, 2bin tl istiyorlar?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet abi, citroen'lerin kaskoları niye yüksek?

arkadaşımda c4 var, 2bin tl istiyorlar?

Gıcığımız var :D

Şaka bir yana.. gıcığımız varmış gibi pahalı.. Ama parça çok pahalı.. Çok hasar alıyor.. Çabuk pert oluyor...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

hımm. Mantıklı, aradaşım 15 ile öndeki minibüse "dokundu" 3bin tl :) Ön cama saksı düştü, 650tl.

O halde asıl laylon sümbüller değil, bunlar :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
hımm. Mantıklı, aradaşım 15 ile öndeki minibüse "dokundu" 3bin tl :) Ön cama saksı düştü, 650tl.

O halde asıl laylon sümbüller değil, bunlar :D

Tavan camı ödemiştim ben 3600 lira idi..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...