İçeriğe Yönlendir

Volkswagen Polo - Ford Fiesta


Okyay Pay

Recommended Posts

Ali Elöver
Ali bey genemi sen

Ali bey gene ben :) Artık adım takibindeyim. Ne zaman bir fanatiklik yaparsan yazıcam sana :D

beyaz titanyum x kasa fiesta çokmu çirkin yani

Yoo, yeni kasa Fiesta süper şık, ah bir de boyaları dökülmese :p Bence GP'den falan daha güzel. Ama motor yok içlerinde be kardeş. Kağnı gibin...

yapma Allah aşkına GP den çok daha güzel olduğu ortada bu fanatiklik değil gerçekçilik

Yapmıyorum zaten, yeni Fiesta daha güzel GP'den.

sat GP yi başka bişey al rahat et

Olur, loto çıkınca söz satıp M6 alıcam, hoş genede senin Fiestanı virajda yakalayamam ama neyse, düzde geçer demi M6 senin canavarı ?

bana muhalefet yapmaktanda kurtulursun böylece :)

ben mutluyum halimden :good1:

fiatta adam gibi araba yapsın onuda övelim kardeşim.

Öyle bir şey hiç bir zaman mümkün olmayacak ki. Sen mevcudu kusurlarıyla sevsen de benimle polemik yapmasan :)

Şimdi aklıma geldi citroen C3 de güzel duruyor GP yerine o da alınabilir içi gp ye 20 basar en azından.

%100 katılıyorum. ama THP 150 bg lik alalım ki basıncada gitsin de mi ama ? Ben severim fransızları, arabalarını şarabını ve kadınlarını.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali bey gene ben :) Artık adım takibindeyim. Ne zaman bir fanatiklik yaparsan yazıcam sana :D

Yoo, yeni kasa Fiesta süper şık, ah bir de boyaları dökülmese :p Bence GP'den falan daha güzel. Ama motor yok içlerinde be kardeş. Kağnı gibin...

Yapmıyorum zaten, yeni Fiesta daha güzel GP'den.

Olur, loto çıkınca söz satıp M6 alıcam, hoş genede senin Fiestanı virajda yakalayamam ama neyse, düzde geçer demi M6 senin canavarı ?

ben mutluyum halimden :good1:

Öyle bir şey hiç bir zaman mümkün olmayacak ki. Sen mevcudu kusurlarıyla sevsen de benimle polemik yapmasan :)

%100 katılıyorum. ama THP 150 bg lik alalım ki basıncada gitsin de mi ama ? Ben severim fransızları, arabalarını şarabını ve kadınlarını.

Hah şöyle de adım adım takip et beni :) fanatiklik falan yapmıyoruz, fiestada tıkırtı pıtırdı bol fakat biraz uğraşarak süper hale gelebiliyor, motor konusunda haklısın az geliyor gerçekten.

Ford un en hoşuma gitmeyen yanı adam gibi kuvvetli motor yapmamaları zaten, sağlam ama yetersiz, gidip psa dan motor alıp onu sağlamlaştıracağınıza kendiniz bişey yapın dimi, yeni fiesta güzel ama bizim kasa daha iyi bence, servis bile tavsiye etmiyor zaten motor yürüyen aynı, dışına kabuk geçirmişler o kadar, motoru değişsenize kardeşim...

Şu ekobust motorlar gelsede görsek, bakalım ne yapmışlar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.6 - 1.4. turbo benzinliler VW-Opel-Mercedes-Röno da piyasada, hacimler vergi avantajına yarıyor o kadar, tüketimleri beygirler gibi şaha kalkmış vaziyette.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
1.6 - 1.4. turbo benzinliler VW-Opel-Mercedes-Röno da piyasada, hacimler vergi avantajına yarıyor o kadar, tüketimleri beygirler gibi şaha kalkmış vaziyette.

Desene yeni birşey yok, turbo ve turbo şarjı birlikte kullanan motorlar yıllardan beri var zaten, sadece gidip küçük hacimlilere takmışlar, anlaşılan yine turbo dizel motorlu bir araba alacağız, benim niyetim Yeni C-max, inşallah güzel birşey çıkar ortaya.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bu vesile ile bir soruda ben sorayım.

2010 fiestaya 1,700 TL kasko nasıl fiyat?

Yeni fiestaların kaskoları da çok pahalı... 1000 liraya yaklaşabilmek için çok özel durumlar gerekiyor...

1700'ün nasıl bir fiyat olduğuna cevpa verebilmek için çok bilgiye ihtiyaç var ama.. Şöyle geriden bakınca normalmiş gibi görünüyor..

Yorum bağlantısı
Necati Dur

Enterasan bir yazı olmuş. polo çokda kötü değil bencede ama bu yazıyı okuyup kesinlikle polo almazdım herhal.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Caglar abi, 1.4 TSI benim 1.4 atmosferik Clio'dan daha az yakiyor, emin olabilirsin :). 120 KM/h sonrasi hizlarda ise gosterge yavas yavas "aman tanrim" noktasina geliyor, orasi dogru ama 120 KM/h'e kadar olan bolgede atmosferik 1.4'den en az %20 az yakiyor.

Evet Muhlis çok haklısın. Gazı okşayınca az yakıyorlar. Çaylar Bey henüz teknolojik motorla renö ile tanışacak. Alışmış kendisi 14 lt yakan ama yürümeyen pekbir boyalı arızalının yakıt tüketimine :)

Geçen hafta Altınoluk'a gidip geldim. Evden eve 326 km. Hız sınırlayıcıyı devreye soktum (110Km) ceza yemiyim diye. Gidiş dönüş ortalam tüketimim klima hep açık 6,9 lt. Rampalarda da gaz kesmedim. Sakin kullanıp arabayı götürme işini torka bırakırsan az yakıyor. Ama turbonun nimetlerinden yararlanıcam devir çevirmek istiyorum mlleti sollamak istiyorum dersen hop 9-10 lt üstüne çıkan tüketim var. Yok ben caddede gazlıycam dip gaz yapıcam dersen 13-14 lt gören ortalama tüketim yapıyor 1400 cc araba.

Downsizing+turbo gerektiğinde yakıt tasarrufu, gerektiğinde performans ve zevk verebilen çok güzel bir teknoloji. Vergi avantajıda cabası.

10 sene sonra küçük hacimli atmosferik motor kalmayabilir. Aynı dizeller nasıl artık hep turbo ise arabalarda, benzinlide de son aynı olacak.

Yorum bağlantısı
Evet Muhlis çok haklısın. Gazı okşayınca az yakıyorlar. Çaylar Bey henüz teknolojik motorla renö ile tanışacak. Alışmış kendisi 14 lt yakan ama yürümeyen pekbir boyalı arızalının yakıt tüketimine :)

Geçen hafta Altınoluk'a gidip geldim. Evden eve 326 km. Hız sınırlayıcıyı devreye soktum (110Km) ceza yemiyim diye. Gidiş dönüş ortalam tüketimim klima hep açık 6,9 lt. Rampalarda da gaz kesmedim. Sakin kullanıp arabayı götürme işini torka bırakırsan az yakıyor. Ama turbonun nimetlerinden yararlanıcam devir çevirmek istiyorum mlleti sollamak istiyorum dersen hop 9-10 lt üstüne çıkan tüketim var. Yok ben caddede gazlıycam dip gaz yapıcam dersen 13-14 lt gören ortalama tüketim yapıyor 1400 cc araba.

Downsizing+turbo gerektiğinde yakıt tasarrufu, gerektiğinde performans ve zevk verebilen çok güzel bir teknoloji. Vergi avantajıda cabası.

10 sene sonra küçük hacimli atmosferik motor kalmayabilir. Aynı dizeller nasıl artık hep turbo ise arabalarda, benzinlide de son aynı olacak.

sen hızını 99 a ayarla , 110 ceza yedirir haberin olsun :D

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
. Hız sınırlayıcıyı devreye soktum (110Km) ceza yemiyim diye.

GP'ler panelvan sınıfında değil mi ya? 110'la ceza yersiniz dikkat edin.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Bu sabah benim hanimin Clio'nun (1.4 Atmosferik 100 beygir) 1 depo benzin ile (37.5-40 litre arasi) sadece 450 km gidebildigini gorunce cinlerim tepeme cikti. Ben 1.4 TSI'da 45 litre benzin ile 770 km yapiyorum en az, en fazlada 930 km yaptim.

Velhasil, alt devirlerde ve dusuk hizlarda atmosferik motor kesinlikle ekonomik degil. Param olsa bugun Clio'dan kurtulur hemen baska bir turbo benzinliye veya alman dizele gecerim.

Muhlis 10 lt yakan Clio hiç görmedim ben. Bir problem olmasın? Bir de araç otomatikmi?

Yorum bağlantısı
Bu sabah benim hanimin Clio'nun (1.4 Atmosferik 100 beygir) 1 depo benzin ile (37.5-40 litre arasi) sadece 450 km gidebildigini gorunce cinlerim tepeme cikti. Ben 1.4 TSI'da 45 litre benzin ile 770 km yapiyorum en az, en fazlada 930 km yaptim.

Velhasil, alt devirlerde ve dusuk hizlarda atmosferik motor kesinlikle ekonomik degil. Param olsa bugun Clio'dan kurtulur hemen baska bir turbo benzinliye veya alman dizele gecerim.

sizin clio öyle olmasın

daha yeni 2001 focusla ışık yanana kadar 765 km yol yaptım , daha da 100 km giderdi , klima hep açık ve yavaş falan da değil yani.

Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Güzel bir karşılaştırma yazısı olmuş. "....şu model yaramaz, bu on basar..." gibi yorumlarda bulunmak çocukça. İki modelin de üstün yanları mevcut. Gerisi kişisel tercih, zevk biraz da maddiyat. Şahsen ben de ikisi arasında tercih yapacak olsam zorlanırdım.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

İkisinin arasında kaza testinde pek fark göremedim ama ikiside çok başarılı.

Polo

Fiesta

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Fiesta'yı Punto'yu bir kenara bırakın, bence o cam üstündeki tutacaklar gereksiz. Eskilerden kalma alışkanlıktan başka birşey değil.

Artık kapıların dizaynları çok güzel ve kapıya çokta iyi tutunulabiliyor, + artık koltuklar omuzlara çok iyi destek oluyor.

O tutacaklara hiç ihtiyac duymuyorum, aksine yüksek bir yere tutunmaya çalışıp araç içinde daha dengesiz hissediyorum. En iyisi kapıdaki tutunma yerine tutunarak koltuğun sizi tutmasıdır.

Benim fiestanın koltukları çok hoşuma gidiyor. Virajlarda resmen omzunuzla dayanıyorsunuz ve sizi tutuyor. Çıkıntısı çok iyi ayarlanmış. O koltuk çıkıntısı olmasa virajda büyük sıkıntılar olurdu. İsterse kocaman cam üstü tutacak olsun.

Araba dediğin zaten koltuğuyla kapısıyla ona göre olmalıki üst tutamak ihtiyacı hissettirmemeli.

Arka kısıma birçok arabada ihtiyaç olabilir. Arka koltuklar önler gibi değil.

Punto ile fiestayı kıyaslamak istiyorsanız hiçbirşeyine bakbayın, dünyada bugüne kadar hangisi daha çok tercih edilmiş ona bakın. Fiyatlarında çok büyük farklar yok. İsterseniz yıllara göre hangisi tercih edilmiş ona bakın. Boşverin koltuğunu tutamacını süsünü püsünü.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Şimdi arabaya baktım, cam üstünde tutacak varmış, 3 buçuk yuldır bilmiyordum. Sorsalar yok derdim :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

:) tutamaca 3 lü bükülen kafalığa vs. gerek yok, dışardan kapanan camsa 3 kuruşluk şey onu geçelim, bizde virajda zorlandığında biryerlere tutunmana gerek yokki, zaten koltuklar yeterince tutuyor, ille kayarım derseniz kapılardaki tutma yerleri size yeter.

Ayhan haklısın Fiestanın tarihi ve satış oranı yeterli, fazla söze gerek yok :)

Not: yalnız multijet motor iyi hoşuma gitti, fakat ne kadar dayanır bilemem, fiat sonuçta, bizim dobloyla dün yeni yapılmış trafiğe kapalı çift yönlü yolda deneme yaptım, 1.3 multijet 90hp motor 1300 küsür kg. lik yeni doblo combiyi çok rahat şekilde 170 km/h hıza çıkardı, sonrasında çokta yavaş olmamak koşuluyla hatta baya iyi denecek hızlanmayla 200 km/h hıza kadar çıktı, 190 dan sonrası baya yavaş oluyor ama, tabi bu boş yolda deneme amaçlı yapıldı yanlış örnek olmayalım, motor hakkaten performanslı, ama uzun ömür konusunda şüphelerim var, şuan 3700 km de 50000 de durum ne olacak bakalım. Yol tutuş eski dinglli dandik dobloya göre misliyle iyi, araba sarsılmıyor kasislerde izinden azıcık sapsada fena değil, yan rüzgarlardan tehlike sınırına yaklaşmadan baş edebiliyor, genel olarak yeni doblo güzel diyebilirim, tabi yol tutuş yumuşaklık ve özelliklle motor konusunda.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Birde Fiesta'nın koltuklarında şu özellik var,

Koltuğa ilk oturduğunuzda hiç rahat gelmiyor, zaten öylede. Ama 10 dakika arabayı sürdükten sonra o koltuk sizin vücudunuzun şeklini alıyor ve size özel oluyor. Sizin için ondan rahat koltuk bulamassınız. Sürüşü 10 saniye ara verip inip tekrar bindiğinizde ilk oturduğunuz koltuk ile alakasının olmadığını oturur oturmaz anlarsınız.

Koltukta kalın özel bir malzeme var, vücudunuzun sıcaklığına ve ağırlığına göre vücudunuzun şeklini alıyor, kim oturursa otursun 5-10 dakika sonra onun için en rahat koltuk o.

Araçtan indikten 10 dakika sonra yine eski halini alıyor. Asla aldığı şekilde kalmıyor. Koltuğu ilk bindiğinizde hemen ayarlamak yerine biraz kullandıktan sonra en rahat şekilde ayarlayın ve öyle kalsın. İlk bindiğinizde konforu bulmanız çok zor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Birde Fiesta'nın koltuklarında şu özellik var,

Koltuğa ilk oturduğunuzda hiç rahat gelmiyor, zaten öylede. Ama 10 dakika arabayı sürdükten sonra o koltuk sizin vücudunuzun şeklini alıyor ve size özel oluyor. Sizin için ondan rahat koltuk bulamassınız. Sürüşü 10 saniye ara verip inip tekrar bindiğinizde ilk oturduğunuz koltuk ile alakasının olmadığını oturur oturmaz anlarsınız.

Koltukta kalın özel bir malzeme var, vücudunuzun sıcaklığına ve ağırlığına göre vücudunuzun şeklini alıyor, kim oturursa otursun 5-10 dakika sonra onun için en rahat koltuk o.

Araçtan indikten 10 dakika sonra yine eski halini alıyor. Asla aldığı şekilde kalmıyor. Koltuğu ilk bindiğinizde hemen ayarlamak yerine biraz kullandıktan sonra en rahat şekilde ayarlayın ve öyle kalsın. İlk bindiğinizde konforu bulmanız çok zor.

+1000 Aynen doğru, ben arabadan indiğimde koltuk kırışmış ve çukur olmuş oluyor, fakat 5-10 dk. sonra geldiğimde dümdüz ve kumaşıda gergin hale dönüyor, tempur yatak tarzı bir malzeme kullanılmış sanki, içindeki sünger iyi gerçekten.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bugün kasko işini halledip aracımızı teslim aldık.

Euroka sigorta, 1095 TL, 6 taksit.

Kaza sonrası tamirat süresinde yedek araç almak için aracın yürüyemez durumda olması ve kendi çekicileri tarafından çekilmesi gibi saçmalıklar yok. Her halükarda yedek araç veriyorlar. Ayrıca, otoparkçıya veya bir başkasına bırakılan anahtardan dolayı meydana gelen çalınmalarda aracın tamamını, üzerinde unutulan anahtardan dolayı çalınmalarda ise yarısını ödüyorlar.

Fiyat bana çok çok makul geldi.

Taahhütlere bakınca aklıma seyyar satıcıların sattığı, her işe yarayan aparatlar geldi.. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servis, yedek parça fiyatları önemlidir..

Arşivi olup, istatistik bilip, bunu uygulayana...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Uğraş Özyurt

Bence makalenin yazarı, tipik bir kullanıcı gibi düşünüp ona göre bir yazı yazmış, insanların arabalara.markalara bakış açısını tiye almış gibi geldi. Ya da kullanıcı gözünden bakıp değerlendirmesini yazmış ve ortaya böyle bir durum çıkmış. Bir çok kişi araba almaya karar verirken bu iki arabaya baksa, özellikle türkiyede poloya verecek parası varsa kendince haklı sebebler bulup poloyu tercih eder.nede olsa ww der. ben eski bir polo kullanıcısı olarak fiestayı tercih ettim, belki bindiğim araçların içinde fiat performans olarak en iyisi değildi ama herkesin tercihleri benide etkiledi.şöyleki sonuçta fiestanında ikinci eli iyi. yoksa belkide başka bir markayı seçerdim. Bu kadar etkilenmede normal herhalde ekonomiyide alırken olduğu gibi satarkende düşünmemiz gerekiyor :B) WW ye gelirsek ; poloda değişik bir fiyat politikasına girdi ,arabayı kendi segmentiyle bir üst segment arasına soktu. hatta bir üst segmentte golfte pahalı olduğu için direkman bir üst segmente soktu diyebiliriz.Ben işim gereği yurt içi ve yurt dışında seyahat ediyorum ve şirketim bana araba kiralıyor çoğuda bu segment arabalar. Poloyo da bindim,fiestayada,grande puntoya, clio ya, tabi üst segmentlerede; örneğin alfa mito ya , ww scirocco ya... polo özellikle iç mekan kalitesini eskiye göre arttırmış ama, polo işte yani golf değil, Hatta bence tabi ; artık polo da değil , sürüş karakteri olarak değişik bir araç olmuş ve ben açıkcası beğenmedim. Ama normal bir tüketici olsam kendimi illaki ikna ederdim. Aaa vitesler zor geçiyor ama poloya yakışmış filan gibi.yani yazarın yazdığı gibi :) hele ki önceden ww kullanan biri olarak ikna etmem zor olmazdı. Zaten polo kullanırken gördüğüm kadarıyla kullanıcıların ortak bir düşünce biçimi var birkere kendilerini hemen hemen scirocco kullanıcısı falan gibi görüyorlar, Sürekli şu laflar var arabamızın kıymetini bilelim diğer markalarda neler çıkıyor bilseniz... arabaların tüm iç aksamı soyuluyor. bir yerlerden sular giriyor, boğaz kelebeği sürekli sorun, garip geri vites ( şu basıp 1 e alma) sıfır araba bile sorun ki zamanla tüm vites dişlilerini birbirine sokuyor ama. arabalarımızda sorun yok:) eh peki demekki bi benim arabadakileri ben sorun olarak gördüm... öndeki marka çok etkiliyor insanları çoook... tabi herkes aynı şekilde düşünmüyor örneğin bir arkadaşımda o araba alacaktı önce golf e baktı sonrada bu fiatlar ne ya deyip toyata aldı. Doğuşun şöyle bir politikası var ben arabayı donanımsız vereyim, çünkü taktığım her donananım ötv den dolayı karımı düşürüyor; markanında prestiji var millet öyle boş alıp içini doldursun ötv leride alan versin; insanımızda veriyor Ben polo alabilirdim ama almadım, ben bu adamlar zenginliklerine zenginlik katsın diye çalışmıyorum yani... Üstelikte polonun scirocco olmadığını gayet iyi biliyorum :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...