İçeriğe Yönlendir

90ps Dizel Focus Vs 109ps Dizel Focus


Ahmet Büyüktopçu

Recommended Posts

Saygın Can Oğuz
2.5 yıl 109 BG'lik ve 1 aylık 90 BG'lik Focus kullanıcısı olarak derim ki; ikisi arasında illaki far var ama öyle abartılacak gibi bir fark yok. 109 bg'lik araçta gördüğüm maksimum hız 210. Geçen pazar deneme amaçlı hızlandım ve 90 bg'lik araçla çok ama çok rahat bir şekilde 195'in üstüne çıktım. Şunu da sormak istiyorum, hayatımızda kaç defa 200'lü hızlara çıkabiliriz ki? Eğer imkanınız var ise 109'luk Focus alın, kısıtlı bütçeye sahip iseniz 90 bg'lik sizin işinizi fazla fazla görür. Biz alırken Collection ile Titanium arasında 6 bin TL fark vardı. Değmez diye düşünerek 90'lık aldık. Son derece memnunum, hiç pişman değilim. Herkese de tavsiye ederim. :blush:

Doğru söylüyorsun Mert. Eğer kredi ile alınıyorsa fazladan borçlanıp titanyum almak akıl karı değil. Para varsa alınır o ayrı konu. Ben de hep Collection düşünüyordum, son anda biraz daha ucuza tit. denk gelince çok fark kalmadı, buna döndüm.

Aradaki 19 Bg turbonun geometrisiyle ve intercooler ile alakalı diye forumda konuşmuştuk motor aynı motor ise yakıt tüketimleri de yaklaşık olarak birbirine eşit olacak o zaman 90 Bg almak pek mantıklı görünmüyor diye düşünüyorum yanılmıyorsam :)109 Bg ile bazı yerlerde motorun bayıldığını görüyorum(özellikle devir düşükken dik yokuşlarda) o zaman 90 Bg buralarda ara gazla falan çıkar? :)

Bu konu beni en çok tedirgin eden konulardandı. Özellikle Opel forumlarında Astra Cdti için en büyük şikayet yokuşlarda kalkış konusu ve alt devirlerdeki aşırı isteksizlik. Daha önce kullandığım Linea 1.3 Mjet'te de alt devirdeki isteksizlik en belirgin handikaptı. Kendi aracımı alınca gördüm ki klima açık, araç yüklü iken bile yokuş kalkkışı sorunlu olmuyor. Belki uygun vites aralıklarının da katkısı ile kalkış sonrası alt devirlerde araç istikrarlı biçimde hızlanıyor. Benim beklediğimden iyi çıktı açıkçası.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Doğru söylüyorsun Mert. Eğer kredi ile alınıyorsa fazladan borçlanıp titanyum almak akıl karı değil. Para varsa alınır o ayrı konu. Ben de hep Collection düşünüyordum, son anda biraz daha ucuza tit. denk gelince çok fark kalmadı, buna döndüm.

Bu konu beni en çok tedirgin eden konulardandı. Özellikle Opel forumlarında Astra Cdti için en büyük şikayet yokuşlarda kalkış konusu ve alt devirlerdeki aşırı isteksizlik. Daha önce kullandığım Linea 1.3 Mjet'te de alt devirdeki isteksizlik en belirgin handikaptı. Kendi aracımı alınca gördüm ki klima açık, araç yüklü iken bile yokuş kalkkışı sorunlu olmuyor. Belki uygun vites aralıklarının da katkısı ile kalkış sonrası alt devirlerde araç istikrarlı biçimde hızlanıyor. Benim beklediğimden iyi çıktı açıkçası.

vites oranları kısa olan araçlar turbo boşluğunu çabuk bitirdiği için alt devirde isteksizlik aza düşürülmüş durumda oluyor. Fakat vites aralıkları uzun olan araçlar turbo boşluğuna ulaşmak için zaman kabediyorlar heleki düşük motor güçleri var ise sıkıntı oluyor. Gülü seven dikkenine katlanacak bir şekilde yapacak bir şey yok malesef.

Yorum bağlantısı
Kıvanç Altınbay

farklı bır konu gundeme getırmek ıstıyorum 109ps tdcı lerde 100 000 km cıvarında değişmesi gereken aracın havayı kırletmesıyle ılgılı bir sıvı ve sistem varmış maliyetli bir şey bu konuda bilgisi olan varmı ??

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Saygın Abi, şunu da belirtmek istiyorum, Focustan sonra 2 yıl kadar Corolla 1.4 D-4D 90 BG'lik Corolla kullandım. Opel 1.3 CDTI'de hemen hemen Corolla ile aynı performansa sahip. Focus da 90 bg ama 1.6 olması sebebi ile Corolla ve Astra'ya göre daha atik bir motor. Bunu da göz ardı etmemek lazım.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)
aynen bu şekilde

Mert güç sadece son hız değilki abicim arada ara hızlanmalar var. e buda oldukça fazla 2 sn gibi !

0-100km aralarındaki fark 2 snye ise bu çok büyük fark demek..

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
farklı bır konu gundeme getırmek ıstıyorum 109ps tdcı lerde 100 000 km cıvarında değişmesi gereken aracın havayı kırletmesıyle ılgılı bir sıvı ve sistem varmış maliyetli bir şey bu konuda bilgisi olan varmı ??

Vw deki add blue gibi bir sıvı olabilir, şahsen incelemdim ama, sanırım Vw de 50-60 TL arasındaydı.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
(düzenlendi)

Son olarak bir tecrübemi de aktarmak isterim.Focusun daha önce 90 ps'lik versiyonunu kullanmadım.Ama 109 ps'lik versiyonunu 3.5 sene kullandım.Ne rampada,ne yokuşta,ne yüklü,ne de yüksüz hiç bir koşulda beni mahcup etmedi.Hiç bir zaman özellikle sollamalarda beni ikilemde bırakmadı.Corollanın 1.4 dizelinide kullandım.Gerçi ikisini kıyaslamak gerçekten doğru olmaz ama kabus gibiydi.Onun için hiç o konuya girmiyeyim.Focusun 90 ps'lik tipini kullanan bir arkadaşım ile ozaman kullanmakta olduğum 109 ps'lik kendi aracımı karşılaştırabilmek adına birkaç deneme yapmıştık.Gerek kalkış,gerek ara hızlanma gerekse son hızda 90'lık hep benim arkamda kalmıştı.( Araçlar yüksüz ve yolcusuzdu)Eğer araçlar bir de yüklü ve yolculu olsaydı aradaki fark daha da açılırdı diye tahmin ediyorum.Uzun lafın kısası aracınız gerekir ise donanımsız olsun ama güçlü versiyonu olsun derim ben.Tamamen kendi şahsi tecrübelerime dayalı fikrimdir... Saygılar.

tarihinde F?rat ?enol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Aslında Ford Collection donanım versiyonu ile 109hp'lik ara bir model çıkarsa herşey çözülecek :)

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Aslında Ford Collection donanım versiyonu ile 109hp'lik ara bir model çıkarsa herşey çözülecek :)

O zaman da fiyat farkı tatmin edici olmaz :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...