Sinan Yalçın Durmuş 29 Eylül 2010 Yazar Paylaş 29 Eylül 2010 Motorun sıcak-soğuk olması pek farketmez.Gerekli alet-edevat yanındaysa işlem sırasında ustanın max.45dk da sökme takma temizleme işlemi biter.Yarım gün sürer demeleride bir aksi durum yada daha aciliyette olan bir iş ustayı o arabadan başka arabaya gönderme gibi sebeblerden dolayı böyle sallamasyon süre verilir. pek bilgili degilim bu konuda=) yetkili servisi en büyük ford ergin=) tüm alet ve edevat vardır emınım. serviste bi tanıdık vardı. yarın onuda goreyımde sabah 8.30da randevu var zaten. inş uzun surmez hemen bakarlar bititirlerde giderim=) arkadaşlar ford c-max aracıma 2005 model bu sustalı anahtardan yaptırabılırmıyım ? bagaj acma. kapıları acma . kapıları kılıtleme tuşları calısırmı. teşekkürler Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 30 Eylül 2010 Yazar Paylaş 30 Eylül 2010 arkadaşlar bugun servise götürdüm. biraz bekledikten sonra şef geldi egr temizlik için dedi hiç geregi yok bunları temızlesekde aynı sorun devam edıyor dedı temızlemıyelım dedı. hata verırse degıstırelım dedı 750tl fiyat verdi işcilik dahil nakit olursa 680TL Dedi. temizletmeden geldim bende Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Eylül 2010 Paylaş 30 Eylül 2010 arkadaşlar bugun servise götürdüm. biraz bekledikten sonra şef geldi egr temizlik için dedi hiç geregi yok bunları temızlesekde aynı sorun devam edıyor dedı temızlemıyelım dedı. hata verırse degıstırelım dedı 750tl fiyat verdi işcilik dahil nakit olursa 680TL Dedi.temizletmeden geldim bende Hehe.. ne güzel çözüm bulmuşlar... Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 30 Eylül 2010 Yazar Paylaş 30 Eylül 2010 Hehe.. ne güzel çözüm bulmuşlar... vallahi mehmet abi temizliyelim dedim yok dediler temizleme bi işe yaramıyor dediler. Yorum bağlantısı
Bedri Baki 30 Eylül 2010 Paylaş 30 Eylül 2010 (düzenlendi) Servis işi boş yaa, en güzeli gideceksin sanayiye normal bir ustaya ne istiyorsan söyleyeceksin halledecekler. Servisin bildiği tek şey yenisiyle değiştirmek. Onu sanayideki çıraklar da yapıyor, özel bir ustalığa gerek yok ki. Bence en güzeli siz o c-max'ı bana 19000 TL'ye satın 30 Eylül 2010 tarihinde Bedri Baki tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 30 Eylül 2010 Yazar Paylaş 30 Eylül 2010 Servis işi boş yaa, en güzeli gideceksin sanayiye normal bir ustaya ne istiyorsan söyleyeceksin halledecekler. Servisin bildiği tek şey yenisiyle değiştirmek. Onu sanayideki çıraklar da yapıyor, özel bir ustalığa gerek yok ki. Bence en güzeli siz o c-max'ı bana 19000 TL'ye satın yok abicim kalsın:D yakarım daha ıyı o fıyata satacagıma =))) servis vallahi bende anlamadım. niye öle dedi neyse bekletelim bakalım gittigi yere kadar değiştiririz gerekirse napalım goturdugum ozel servıse dedım temızletecem temızlemedı adamlar=)) Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 30 Eylül 2010 Paylaş 30 Eylül 2010 yok abicim kalsın:D yakarım daha ıyı o fıyata satacagıma =))) servis vallahi bende anlamadım. niye öle dedi neyse bekletelim bakalım gittigi yere kadar değiştiririz gerekirse napalım goturdugum ozel servıse dedım temızletecem temızlemedı adamlar=)) "V" harfine yerine "W" kullanmanızın gereğini bilmiyorum ama devam ederseniz uyarı alıcaksınız.. Ayrıca ç,i,ğ,ö harflerinide kullanmayı unutmayın.. Türkçemizi düzgün kullanalım.. Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 30 Eylül 2010 Yazar Paylaş 30 Eylül 2010 "V" harfine yerine "W" kullanmanızın gereğini bilmiyorum ama devam ederseniz uyarı alıcaksınız..Ayrıca ç,i,ğ,ö harflerinide kullanmayı unutmayın.. Türkçemizi düzgün kullanalım.. peki teşekkürler Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 1 Ekim 2010 Paylaş 1 Ekim 2010 Egr sizlerinde maillerinizde belirttiğiniz gibi egzos gazını silindirlere geri vererek egzos dan çıkan zaralı gazların minimize edilmesini sağlar.Bildiğim kadarı ile prensibi şu şekilde. Egr belli bir devre kadar valfi açık tutarak egzos gazını yanma odalarına gönderir.Bu devir benzinli araçlar için ortalamada 3000 devir civarıdır. Bu devriden sonra valf kapanır yanma odasına sadece temiz hava girer. Yani 3000 devir üstünde egr nin bir hükmü olmaz. Egr valfi açıkken yanma odasına giren egzos gazı miktarı yanma için ihtiyaç duyulan hava miktarının %15 i kadardır. Normalde yakıt ile temiz hava karışımın silindir içinde yanması sonucunda NOx gazı oluşur ki bu zehirli bir gazdır. Egr yanmış egzos gazını silindirlere verdiği zaman NOx gazının oluşumunu minimize etmiş olur. Ayrıca bir diğer avantajı, yanmış egzos gazı silindirlere verildiği için silindirin benzin+havayı şıkıştırması esnasında oluşan sıcaklık 250-350 C düşecektir.Sonuçta yanmış gazın tekrar yanma olasılı yoktur , sadece hacimsel dolgu yapacaktır. Egr iptal edilirse ; 1) Düşük devirlerde araç sadece temiz hava aldığı için çekişte miktar artış olur. 2)Egzos dan çıkan siyah duman miktarı azalır. 3)Kurum azalır 4) Egr iptal edildiği için ve silindirlere düşük devirde sadece temiz hava geldiği için lamda sensörleri çıkan egzos gazının içindeki oksijen miktarındaki değişikliği algılayacak ve fakir karışım arızası vererek yüksek yakıt tüketimine neden olacaktır.Yüksek devirde problem olmayacaktır. Çünkü benzinli araçlarda lamda genelde 4000 devir sonrası devreden çıkan. 5) Egr iptali sonrası silindirin yanma ısısı yükseldiği için çıkan egzos gazının da ısısının artması sebebiyle katalizör zarar görmeye başlayacaktır. Bizim ülkemizde egzos gazı ölçümlerinde NOx gazı analizi dikkate alınmadan analiz yapıldığı için egr nin bizim ülkemizde çok bir manası yok.Kaldı ki bu ülkedeki araçların %50 sinde katalizör bile olmadığı ve hiçbir normu karşılamadığı düşünülürse fazla bir hükmü kalmıyor.Ancak gelişmiş ülkelerde çevre normları çok sıkı olduğu için bir mecburiyet halini alıyor. Eğer arabanın katalizörünü iptal edip , lamda sensörlerine devre yanıltıcı takılırsa egr iptalinde bir sorun kalmayacaktır.araçta son derece sağlıklı olacaktır. Temizlikle kurtaramazsanız,illaki değiştirmeniz gerekiyorsa, burdaki arkadaşlardan 600 liraya hallettiririm. Pardon rakamı yanlış vermişim, cmax egr si 500 liraymış. Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 1 Ekim 2010 Yazar Paylaş 1 Ekim 2010 Egr sizlerinde maillerinizde belirttiğiniz gibi egzos gazını silindirlere geri vererek egzos dan çıkan zaralı gazların minimize edilmesini sağlar.Bildiğim kadarı ile prensibi şu şekilde.Egr belli bir devre kadar valfi açık tutarak egzos gazını yanma odalarına gönderir.Bu devir benzinli araçlar için ortalamada 3000 devir civarıdır. Bu devriden sonra valf kapanır yanma odasına sadece temiz hava girer. Yani 3000 devir üstünde egr nin bir hükmü olmaz. Egr valfi açıkken yanma odasına giren egzos gazı miktarı yanma için ihtiyaç duyulan hava miktarının %15 i kadardır. Normalde yakıt ile temiz hava karışımın silindir içinde yanması sonucunda NOx gazı oluşur ki bu zehirli bir gazdır. Egr yanmış egzos gazını silindirlere verdiği zaman NOx gazının oluşumunu minimize etmiş olur. Ayrıca bir diğer avantajı, yanmış egzos gazı silindirlere verildiği için silindirin benzin+havayı şıkıştırması esnasında oluşan sıcaklık 250-350 C düşecektir.Sonuçta yanmış gazın tekrar yanma olasılı yoktur , sadece hacimsel dolgu yapacaktır. Egr iptal edilirse ; 1) Düşük devirlerde araç sadece temiz hava aldığı için çekişte miktar artış olur. 2)Egzos dan çıkan siyah duman miktarı azalır. 3)Kurum azalır 4) Egr iptal edildiği için ve silindirlere düşük devirde sadece temiz hava geldiği için lamda sensörleri çıkan egzos gazının içindeki oksijen miktarındaki değişikliği algılayacak ve fakir karışım arızası vererek yüksek yakıt tüketimine neden olacaktır.Yüksek devirde problem olmayacaktır. Çünkü benzinli araçlarda lamda genelde 4000 devir sonrası devreden çıkan. 5) Egr iptali sonrası silindirin yanma ısısı yükseldiği için çıkan egzos gazının da ısısının artması sebebiyle katalizör zarar görmeye başlayacaktır. Bizim ülkemizde egzos gazı ölçümlerinde NOx gazı analizi dikkate alınmadan analiz yapıldığı için egr nin bizim ülkemizde çok bir manası yok.Kaldı ki bu ülkedeki araçların %50 sinde katalizör bile olmadığı ve hiçbir normu karşılamadığı düşünülürse fazla bir hükmü kalmıyor.Ancak gelişmiş ülkelerde çevre normları çok sıkı olduğu için bir mecburiyet halini alıyor. Eğer arabanın katalizörünü iptal edip , lamda sensörlerine devre yanıltıcı takılırsa egr iptalinde bir sorun kalmayacaktır.araçta son derece sağlıklı olacaktır. Pardon rakamı yanlış vermişim, cmax egr si 500 liraymış. teşekkür ettim abim yardımların için özel msj attım. Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 1 Ekim 2010 Yazar Paylaş 1 Ekim 2010 Arkadaşlar bugun bi tane jant + lastik buldum 1 haftalık. ford modeo ya takılmış geri sökülmüş 205*50*17 Boyutu lastik temiz 1haftalik 2010/3 üretimli. jant siyah güzel bi jant. benim arabaya uyarmı bu şu anda üstünde 205*55*16 var. galiba yanlıs hatırlamıyorsam:D bide arkadaşlar arabayı yorarmı 17 inc ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Ekim 2010 Paylaş 1 Ekim 2010 Arkadaşlar bugun bi tane jant + lastik buldum 1 haftalık.ford modeo ya takılmış geri sökülmüş 205*50*17 Boyutu lastik temiz 1haftalik 2010/3 üretimli. jant siyah güzel bi jant. benim arabaya uyarmı bu şu anda üstünde 205*55*16 var. galiba yanlıs hatırlamıyorsam:D bide arkadaşlar arabayı yorarmı 17 inc ? Niye sökülmüş.. Aracınıza uyacakmıymış.. Et değeri uygunmuymuş.. Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 1 Ekim 2010 Yazar Paylaş 1 Ekim 2010 Niye sökülmüş.. Aracınıza uyacakmıymış.. Et değeri uygunmuymuş.. sökülme sebebi dedi aracına haciz konulmuş geri orjinal janttını taktırmış kendi 1400tl ye almış jant ve lastigi ama pek inandırıcı gelmedi. et degeri derken anlamadım mehmet abi Yorum bağlantısı
Misafir 1 Ekim 2010 Paylaş 1 Ekim 2010 Jant lastik konusunda samimi tanıdıklarım haricinde ikinci el ürün kullanmayı tavsiye etmiyorum. Sonuçta can taşıyoruz. Yine de siz bilirsiniz. Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 1 Ekim 2010 Yazar Paylaş 1 Ekim 2010 Jant lastik konusunda samimi tanıdıklarım haricinde ikinci el ürün kullanmayı tavsiye etmiyorum. Sonuçta can taşıyoruz. Yine de siz bilirsiniz. vallahi abicim bugun 3-4 tane lastikciyi gezdim fiyat felan aldım. en temiz lastik bu gözüküyor üretim tarihi yeni. ve temiz gözüküyor. markası ama iyi degildi tanınmış bi marka degildi. ama gerçekten dedigi gibimi oldu yoksa başka bişemi oldu bilemem lastigin geçmişi hakkında. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Ekim 2010 Paylaş 1 Ekim 2010 sökülme sebebi dedi aracına haciz konulmuş geri orjinal janttını taktırmış kendi 1400tl ye almış jant ve lastigi ama pek inandırıcı gelmedi.et degeri derken anlamadım mehmet abi Jantın bijon aralıklarını tutması yetmez.. Bir de ET (Ofset) değeri vardır.. Jantın içerde yada dışta durmasının ifadesidir.. Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 1 Ekim 2010 Yazar Paylaş 1 Ekim 2010 Jantın bijon aralıklarını tutması yetmez.. Bir de ET (Ofset) değeri vardır.. Jantın içerde yada dışta durmasının ifadesidir.. bak ben bunu bılmıyordum abicim iyi oldu en iyisi alacagım jantı deneyip almak taktırıp. Yorum bağlantısı
Misafir 1 Ekim 2010 Paylaş 1 Ekim 2010 (düzenlendi) bak ben bunu bılmıyordum abicim iyi oldu en iyisi alacagım jantı deneyip almak taktırıp. forumda aracınızla aynı araca sahip arkadaşların taktıgı lastik jant seçimleri hakkında ciddi yorumlar mevcut.iyice incele derim kararını vermek daha basit olucak senin için. http://www.otoclubturkiye.com/forum/Lastik-ve-Jant-f199.html 1 Ekim 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Ekim 2010 Paylaş 1 Ekim 2010 bak ben bunu bılmıyordum abicim iyi oldu en iyisi alacagım jantı deneyip almak taktırıp. Forumda çok konu var bununla ilgili... Mesela http://www.otoclubturkiye.com/forum/Jantlarda-...Be-t195922.html Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 1 Ekim 2010 Yazar Paylaş 1 Ekim 2010 Forumda çok konu var bununla ilgili... Mesela http://www.otoclubturkiye.com/forum/Jantlarda-...Be-t195922.html teşekkür ettim mehmet abi iyi oldu bunu ögrendigim bilmiyordum bunu =) bazı jantlar görüyorum çok dışarda çok kötü duruyorlar. öle bişe hayatta istemem zaten Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 5 Ekim 2010 Yazar Paylaş 5 Ekim 2010 (düzenlendi) Şu ana kadar aracımda yapılan işlemler. 123,500km de benim yaptıgım ilk bakım 1. Baskı balata seti 2. Baskı balata bilye seti 3. Arka balatalar 4. Mazot Filitresi 5. Hava Filitresi 6. Arka cam silecegi 7. Üst tavan barları 8. Yan kapı eşigi focus krom kaplaması. 9. Çamurluk sinyal değişimi (beyaz) 10. Orjinal focus paspas seti 11. 17 inc çelik jant 12. 205*50*17 lastik degişimi + daha aklıma gelmıyor ama daha yaptıgım bişeler vardır=)) kesin aldıktan sonra aklıma gelirse ekleme yaparım. şu ana kadar aklıma gelen yapılan işlemler bunlar. serviste daha önceki kayıtlarıda çıkarttım. 120.000 km de araçta ön sağ ve sol amortisör degişmiş orjinal ön balata degişmiş klima gazı doldurulmuş klima bakımı yapılmış 118.000 km de araçta turbo hortumu degişmiş far temizligi yapılmış polen filitresi degişmiş 110.000 km de araçta rutin bakım yapılmış yag + filitreler 102.000 km de araçta şarj dinamosu değişmiş 100.000 km de araçta rutin bakım yapılmış 96.000 km de araçta z-rot arka degişmiş 85.000km de araçta yag filitresi triger set hava filitresi polen filitresi fren balata yag degişmiş bunlar özel serviste aldıgım kayıtlar tabi dışarda başka servistede bakıma girmiş olabılır bunlar elimde. bir dahaki rutin bakımında yag filitresi +hava filitresi + v kayış (tedbir için)+motor yagı değiştirecem yazında polen filitresini degiştiririm gine 5 Ekim 2010 tarihinde Yal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 5 Ekim 2010 Paylaş 5 Ekim 2010 Yalçın jantlar hayırlı olsun, bundan sonra gözün arkada kalmaz artık rahat rahat binersin. Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 5 Ekim 2010 Yazar Paylaş 5 Ekim 2010 Yalçın jantlar hayırlı olsun, bundan sonra gözün arkada kalmaz artık rahat rahat binersin. Sagollasın Lokman abi teşekkür ederim. gerçekten yakıştır arabaya jant =) ben bu kadar hoş duracagını tahmin etmiyordum en kısa sürede yeni resimleri ekleyeceğim. yarında açık bi tonda cam film çektirmeyi düşünüyorum komple her yerine. abi şu ayak aydınlatmayı bi türlü yaptıramadım gitti. serviste biz yapmıyoruz dedi elektrikciye götürdüm oda bişeler geveledi durdu yapamam dedi en sonunda olmaz felan dedi. sizin resimlere bakıyorum gerçekten çok hoş bi görüntüsü var geceleri Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 9 Ekim 2010 Yazar Paylaş 9 Ekim 2010 Şu ana kadar aracımda yapılan işlemler.123,500km de benim yaptıgım ilk bakım 1. Baskı balata seti 2. Baskı balata bilye seti 3. Arka balatalar 4. Mazot Filitresi 5. Hava Filitresi 6. Arka cam silecegi 7. Üst tavan barları 8. Yan kapı eşigi focus krom kaplaması. 9. Çamurluk sinyal değişimi (beyaz) 10. Orjinal focus paspas seti 11. 17 inc çelik jant 12. 205*50*17 lastik degişimi 13. çamurluk sinyal krom kaplama 14. cam cıtası krom kaplama + daha aklıma gelmıyor ama daha yaptıgım bişeler vardır=)) kesin aldıktan sonra aklıma gelirse ekleme yaparım. şu ana kadar aklıma gelen yapılan işlemler bunlar. serviste daha önceki kayıtlarıda çıkarttım. 120.000 km de araçta ön sağ ve sol amortisör degişmiş orjinal ön balata degişmiş klima gazı doldurulmuş klima bakımı yapılmış 118.000 km de araçta turbo hortumu degişmiş far temizligi yapılmış polen filitresi degişmiş 110.000 km de araçta rutin bakım yapılmış yag + filitreler 102.000 km de araçta şarj dinamosu değişmiş 100.000 km de araçta rutin bakım yapılmış 96.000 km de araçta z-rot arka degişmiş 85.000km de araçta yag filitresi triger set hava filitresi polen filitresi fren balata yag degişmiş bunlar özel serviste aldıgım kayıtlar tabi dışarda başka servistede bakıma girmiş olabılır bunlar elimde. bir dahaki rutin bakımında yag filitresi +hava filitresi + v kayış (tedbir için)+motor yagı değiştirecem yazında polen filitresini degiştiririm gine + olarak bugun arkadaşlar cam cıtası krom kaplama ve çamurluk sinyal lambaları krom kaplama yaptırdım ikisi için 60 tl verdim Yorum bağlantısı
Recommended Posts