İçeriğe Yönlendir

Focus III - 1.0 - 1.6 Ecoboost Motorlar Hakkında / Sorunlar


Gökhan Kızılkaya

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

240-170=70

Hocam devirleri yazar mısın?

kullanmasını bilene benzinli...

904191d1331998415-ford-ecosport-preview-auto-expo-2012-edit-indian-spy-pics-pg-33-ford_focus_1ecoboost_comparacion_par.jpg

4000 devirde ikisi de aynı noktada :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
niye çeksinler? turboyu niçin yapmış ki zaten?
soruyu murata sorun. Tork mork hikaye diyen o

sony tipo slx ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Hocam devirleri yazar mısın?

kullanmasını bilene benzinli...

4000 devirde ikisi de aynı noktada :)

ben 4000 deviri hiç görmediğim için bilemiyorum, bana uzak bu devirler, aracı aldığımdan beri bir uzun yolculuğum hariç 1500-2750 arası gezerim, bu devirler arası da 220-240 tork verir aracım, ayrıca ecoboost motorun 4000 devirde de ne yakacağını tahmin bile edemiyorum, forever dizel... ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

2750 deki 240 tork ile 5500 deki 120 tork aynıdır.

unutmadan: 1750-2750 arası o torku alabilmek için gaza sonuna kadar basmanız gerekiyor. Keza benzinlide de öyle.

o durumda yakıt ne olur bilemiyorum.

dizel elbette tasarruflu. buna itiraz yok.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

unutmadan: 1750-2750 arası o torku alabilmek için gaza sonuna kadar basmanız gerekiyor. Keza benzinlide de öyle.

hocam yapma, 2. yıldır kullandığım araba, sonuna kadar falan bastığım yok, gazın dörtte birine-üçte birine basarak kullanırım aracımı...gaza sonuna kadar basarsam arabayı yemin ederim tutamam altımda, bir kaç defa denedim, savurdu attı kendini zor toparladım, 109 ps 240 tork benim araca fazla bile geliyor...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

neyi yapma?

240 tork maksimum tork. sonuna kadar basman gerekiyor.

bende de 1.6 tdci var 7 senedir.

3 senedir de tsi var.

bu şundan iyidir demiyorum. tokatlama geçme vs konusunda beygirgücü etkendir belirleyicidir diyorum sadece.

tabii ki yeter bu beygirler.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

valla ben sonuna kadar basmadan yeterince benzinli tokatlıyorum, sonuna kadar basarsam yoldan çıkarım hocam. tork ara hızlanmalarda etkendir, o da tdci de var.

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Hocam olay sonuna kadar basmaktan ziyade 1.0 ecoboost ile 1.6 tdci arasında 0 100 hızlanma farkı sadece 0.1 sn son hız ecoboost daha iyi.Yani benzinli bir ecoboost dizel focusu tokatlar..Fabrika böyle diyor..

yunus şimdi baktım, fabrika da ruhan doğru söylüyor diyor, 0-100 de tdci ecoboost u geçiyor, 0,5 saniye ile...

HxaNnbd.jpg

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

yunus iyi bak, benim tablonun aynısı, ecoboost 11,4 sn......tdci 10,9 sn

tablodaki asıl dehşet ise 1.6 ecoboost...1600 devirden 5000 devire kadar 240 torku kesintisiz sabit veriyor, tdci de ise 2000 devirden itibaren tork giderek azalıyor, 1,6 ecoboost dersen, işte ona tamam derim.

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

125 hp 115 hp den daha iyidir her zaman. normal kullanımda dizel daha hoş gelebilir ama yarış modunda hp dir. ara hızlanma da olsa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

125 hp 115 hp den daha iyidir her zaman. normal kullanımda dizel daha hoş gelebilir ama yarış modunda hp dir. ara hızlanma da olsa.

evet o zaman katılırım hocam sana...ama bizim gibi normal kullanıcılar için bana göre tdci...ama 1,6 ecoboost dehşetmiş.

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

125 hp 115 hp den daha iyidir her zaman. normal kullanımda dizel daha hoş gelebilir ama yarış modunda hp dir. ara hızlanma da olsa.

Aslında beygir değeri de tork değeri de tek başlarına hiç bir şey ifade etmiyorlar. Bunun yanında vites oranı, aktarma organları kaybı, aktarma kaybı (patinaj kaybı), araç ağırlığı, lastik ebatları ve ağırlıkları ve daha bir kaç şeyle birlikte ancak aracın ne yapabileceğini konuşabiliriz. Bu yüzden en iyisi ihtiyacımız olan hızlanma verisine bakıp gerisine hiç karışmamak en güzeli bazen :)

Genellikle bakacağımız yer de zaten 0-100 verisi olacaktır. Ancak bu bile bize "yarış modu" ya da ara hızlanmalar ya da sollamalarla ilgili bilgi vermez.

Beygirin farketmediğine en büyük örnek; Renault'un 1300 kilo ağırlığındaki ama sadece 120 beygir gücündeki konsept aracı olan Desir'in 0-100'ünün 5 saniye olmasıdır. Yine Ford'un sitesinden bakarsanız 125 beygirlik olan benzinli 1.6 ve 1.0 modellerin 115 beygirlik 1.6 dizelden daha kötü hızlanma verisine sahip olduğunu görürsünüz. Bunun sebebi müşterinin gözünü korkutmamaktır. Çünkü aslında temel farkı yaratan vites aralıkları ve vites kutusunun (baskı-balatalarla birlikte) ağırlığıdır. Bir dizelde bunlar zaten ağır olacağı ve de yüksek torklar söz konusu olduğu için baştan her ihtimale karşı dayanıklı ve ağır malzemeden yapılır. Ağırlık sorun değildir çünkü dizellerin hemen hemen her devirde torkları yüksek, tüketimleri düşüktür (bu, aynı zamanda chipçilerin dizelleri daha rahat modifiye etmelerinin arkasındaki etkendir). Benzinlilerde ise belirli bir devir aralığı tasarruflu olduğu için hem vitesler geniş tutulur (böylece o aralıkta daha fazla gezebilirsiniz) hem de malzemeler daha hafif yapılmaya çalışılır. Bu da zaten aktarma organları üzerindeki torku dizeldeki kadar zorlayamayacağınız anlamına gelir. Kısaca bu, benzinli motor üreticilerinin aslında tasarruf kaygısıyla vites aralıklarını geniş tuttukları ve de bu beygirlerin devreye girmelerini biraz "öteledikleri" demektir. Dikkat ederseniz 1.0 olan motorun verisi 1.6 olan benzinliden daha iyi çünkü orada tasarruf kaygısı daha az :)

Torkun tek noktada yüksek olması da birşey ifade etmiyor, sadece bir noktada çok yüksek, diğer noktalarda oldukça zayıf olan bir tork ancak 7-8 veya daha fazla vitesli araçlarla ya da çok kısa vites aralıklarıyla diri olarak kullanılabilir. Aslında bizim dizellerde de maliyeti turbodan kısmışlar, sadece 1700 devir civarında o torku veriyor, halbuki bir "aralıkta" verse daha güzel bir hızlanma elde etmek mümkün, üstelik vitesin de tüketim kaygısı olmadan kısa aralıklı yapıldığını düşünürsek TDCi motorların çok güzel ivmelenmesi mümkün. Nispeden düşük beygir ve dar aralıklı vitesler, üst devirlerin kısıtlı torkuyla birleşince son hıza yapacak bir şey kalmıyor (yine de 190 gibi bir hızda giderken yol bilgisayarının 11-12 göstermesi benzinli sahiplerine tırnaklarını yedirecek bir durum :) ) ama yüksek tork ve kısa viteslerin birleşimi ivmeyi mükemmelleştiriyor.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Ağırlık sorun değildir çünkü dizellerin hemen hemen her devirde torkları yüksek, tüketimleri düşüktür

:i-ih:

270nM 1750-2000 d/d gerisi tırt.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Aslında beygir değeri de tork değeri de tek başlarına hiç bir şey ifade etmiyorlar. Bunun yanında vites oranı, aktarma organları kaybı, aktarma kaybı (patinaj kaybı), araç ağırlığı, lastik ebatları ve ağırlıkları ve daha bir kaç şeyle birlikte ancak aracın ne yapabileceğini konuşabiliriz. Bu yüzden en iyisi ihtiyacımız olan hızlanma verisine bakıp gerisine hiç karışmamak en güzeli bazen :)

Genellikle bakacağımız yer de zaten 0-100 verisi olacaktır. Ancak bu bile bize "yarış modu" ya da ara hızlanmalar ya da sollamalarla ilgili bilgi vermez.

Beygirin farketmediğine en büyük örnek; Renault'un 1300 kilo ağırlığındaki ama sadece 120 beygir gücündeki konsept aracı olan Desir'in 0-100'ünün 5 saniye olmasıdır. Yine Ford'un sitesinden bakarsanız 125 beygirlik olan benzinli 1.6 ve 1.0 modellerin 115 beygirlik 1.6 dizelden daha kötü hızlanma verisine sahip olduğunu görürsünüz. Bunun sebebi müşterinin gözünü korkutmamaktır. Çünkü aslında temel farkı yaratan vites aralıkları ve vites kutusunun (baskı-balatalarla birlikte) ağırlığıdır. Bir dizelde bunlar zaten ağır olacağı ve de yüksek torklar söz konusu olduğu için baştan her ihtimale karşı dayanıklı ve ağır malzemeden yapılır. Ağırlık sorun değildir çünkü dizellerin hemen hemen her devirde torkları yüksek, tüketimleri düşüktür (bu, aynı zamanda chipçilerin dizelleri daha rahat modifiye etmelerinin arkasındaki etkendir). Benzinlilerde ise belirli bir devir aralığı tasarruflu olduğu için hem vitesler geniş tutulur (böylece o aralıkta daha fazla gezebilirsiniz) hem de malzemeler daha hafif yapılmaya çalışılır. Bu da zaten aktarma organları üzerindeki torku dizeldeki kadar zorlayamayacağınız anlamına gelir. Kısaca bu, benzinli motor üreticilerinin aslında tasarruf kaygısıyla vites aralıklarını geniş tuttukları ve de bu beygirlerin devreye girmelerini biraz "öteledikleri" demektir. Dikkat ederseniz 1.0 olan motorun verisi 1.6 olan benzinliden daha iyi çünkü orada tasarruf kaygısı daha az :)

Torkun tek noktada yüksek olması da birşey ifade etmiyor, sadece bir noktada çok yüksek, diğer noktalarda oldukça zayıf olan bir tork ancak 7-8 veya daha fazla vitesli araçlarla ya da çok kısa vites aralıklarıyla diri olarak kullanılabilir. Aslında bizim dizellerde de maliyeti turbodan kısmışlar, sadece 1700 devir civarında o torku veriyor, halbuki bir "aralıkta" verse daha güzel bir hızlanma elde etmek mümkün, üstelik vitesin de tüketim kaygısı olmadan kısa aralıklı yapıldığını düşünürsek TDCi motorların çok güzel ivmelenmesi mümkün. Nispeden düşük beygir ve dar aralıklı vitesler, üst devirlerin kısıtlı torkuyla birleşince son hıza yapacak bir şey kalmıyor (yine de 190 gibi bir hızda giderken yol bilgisayarının 11-12 göstermesi benzinli sahiplerine tırnaklarını yedirecek bir durum :) ) ama yüksek tork ve kısa viteslerin birleşimi ivmeyi mükemmelleştiriyor.

benzinlide basamayanlar için geçerli evet.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Hocam kullanımda olabilir, fakat fabrika verilerine göre bile 0-100'de 1.6 TDCi daha hızlı (ki ben F2.5 109 Hp'lik için konuşuyorum, F3 içinde benzer bir hızlanma verilmiş fakat kullananlar F2.5'un daha atak olduğunu söylüyorlar). Bu yüzden 0-100'de 1.6 TDCi'ın alması gerekiyor, fakat 100 km'den sonraki hızlanış için 125 Hp'lik Ecoboost'un avantajı olabilir.

Benim merak ettiğim Chip Tuningli 1.6 TDCi (109 hp'lik veya 115 Hp'lik) ve Chip Tuningli 1.0 Ecoboost'un karşılaştırılması :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

normalde 125lik geçmesi lazım, benzinlide ekonomi kaygısıyla vites oranlarını uzun yapmışladır, bu da zaman kaybettirmiş olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Bekir Altunbas

ben gecenlerde focus 1.0i ecoboost aracı test ettim arac beni cok şaşırtı cok sahane şanzıman ve 125 beygir güç inanamadım bende c max 1.6 tdci vardı ona göre 1.0i ecoboost cok guzel.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Saim Halıcı

Ford resmi sitesinde Ford Focus 1.6 ecoboost 180 ps satışı yok bilgi almak için aradım konu hakkında bilgi alamadım acaba neden satışı yok bir sorun mu var bilgisi olan varsa paylaşsın lütfen

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...