İçeriğe Yönlendir

Focus III - 1.0 - 1.6 Ecoboost Motorlar Hakkında / Sorunlar


Gökhan Kızılkaya

Recommended Posts

Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

konuşulan aracın teknik özellikleri ve yakıt tüketimi benim aracıma göre nasıldır? aracımı 6 aylıkken 41000 liraya aldım.(1 yıl oldu). bugün itibariyle ş.içi (5,2)22,7 krş-ş.arası full yüklü, iniş çıkışı bol yolda 120 km ile (4,6)20 krş-karadeniz sahil yolu gibi bir yolda 90 km ile (4,0)17,5 krş yakıyorum. 1750 devirde 240 nm torkum var. samsun-çakallı rampasını cc 150 km ile çıkabiliyorum. yılda 20000 km yapıyorum. bu değerlerime göre konuşulan araç bana uyar mı?

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Bunca yorumu okuduktan sonra fikrim değişmedi ne kadar ekmek o kadar köfte..... :biggrin:

Yorum bağlantısı
Serdar Erisen
(düzenlendi)

Selam arkadaşlar,FORD FOCUS 1.0L.Ecoboost 125Ps hb style buz beyazı aracıma en nihayetinde ulaştım.İlk izlenimlerimi sizelerle paylaşmak isterim.

Araç gerçekten konfor açısından oldukça rahat,arka koltuk diz mesafeleri daha önce söylendiği gibi aşırı bir darlık mevcut değil.Yanlız kol dayamak için kolçağın olmaması aracın eksiklerinden biri.Orjinal kolçak yansanayilere göre boyu daha kısa ve enide daha geniş olması gerekli ki el frenine engel teşkil etmesin.Ayrıca orta vitesin olduğu bölümün en geri kısmındaki çift kademeli eşya bölmesi gereksiz. Oraya tam oturan bir kolçağı hala piyasaya sürmemiş olmalarıda oldukça ilginç.Hatta vidalamaya dahi gerek kalmayacağını zannediyorum.

İç ve koltuk döşemeleri bej renginde ve tonlarında oldukça iyi ve uyumlu,hatta teni rahatsız etmeyecek şekilde bir yumuşaklığı mevcut.Torpido gözü oldukça küçük ve torpidonun üst kısmında rafa benzer bir parça olduğunu gördüm ne olduğunu anlayabilmiş değilim.

Gelelim motor ve sürüş konforuna 1.6l motora kıyasla hiçbir fark yok.Gerçi uzun yol yapmadım fakat kısa sürede kısa bir yolda çok rahat 120km hıza ulaştım.Fakat vites aralıkları çok kısa, göterge ekranında vites değişim uyarısı çok çabul gelmekte.Ayrıca menüde yapraklı yonca gibi birşey var pek çözebilmiş değilim.Sanırım yapraklar dolunca sürüş şekline göre ekonomisi artıyor sanırım.Yürüyen aksam çok iyi kasisler hatta çukurlarda dahi insanı sarsmamakta, araçla birlikte gelen michell'in lastiklerinininde fark yarattığını sanıyorum.

Aracın ecomod olayına gelince,yani aracı durdurduğunda vitesi boşa alın ve debriyajdan ayağınızı çekin 2sn. içinde motor durmakta tekrar debriyaja bastığınızda hemen çalışmakta.Yanlız ön yolcu koltuğunda oturan arkadaşlar emniyet kemerini takmadıkları taktirde bizim gibi 1 saat çalıştırmak için uğraşmak zorunda kalabilirler,bilginiz olsun.halen bazen çalışmamakta sanırım motorun belli bir ısıya ulaşması gerekiyor.Bu aracı kullanan bilen arkadaların yardımlarını bekliyorum.Hepinize şimdiden teşekkürederim.

Ayrıca yağmur sensörünü çalıştıramadım.bugün yağmur çiseliyorken dahi otomatik çalışmadı.nedenini anlayabilmiş değilim.kitapçığında zaten 1.0l ecoboost hakkında bir bilgiyok ve ayrıntılara hiç girilmemiş.Bu aracı kullanan arkadaşalardada bu şekildemi,yoksa yanlış kitapçığı verdiler.

arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.

Arkadaşlar en kısa zamanda resimlerini ve diğer sürüş deneyimlerimi sizlerle birlikte paylaşmak isterimki en azından bu aracı almayı düşünen arkadaşlara faydamız olabilsin.

tarihinde Serdar Erisen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağöur yağınca, silecek kolunu fasılaya alın

start stop ta motor çalışmalı, emniyet kemeri ne alaka ?

Yorum bağlantısı
Serdar Erisen
(düzenlendi)

yağöur yağınca, silecek kolunu fasılaya alın

start stop ta motor çalışmalı, emniyet kemeri ne alaka ?

Aynen emniyet kemerimi takmadan ekranda ki A işareti sarıdan yeşile geçmiyor.yeşil olduğu taktirde sistem devreye giriyor.Ve ışıklarda olsun veya olmasın araç dururken vitesi boşa alıp debriyajdan ayağımızı çekince motor durmakta, basınca çalışmakta

tarihinde Serdar Erisen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kemer tam zorunlu yani, iyi olmuş, şahsen 100mt. için bile kemer taktığımdan dolayı SS sisteminde buna dikkat etmemiştim

Yorum bağlantısı
Serdar Erisen

Hayırlı olsun. Hiç mi olumsuz yönü yok?

teşekkürederim.elbette olumsuz yöneri vardır ama şu an görbildiklerim bunlar.zaman içerisinde belli olacaktır.

Yorum bağlantısı

Eğer sensör hassasiyeti gibi bir ayar varsa kitapçıkta yazar. En güzeli kolu sensör konumuna alıp' bir kova su ile deneme yapmak. Bazı durumlarda sensör gemen bazen de geç girebiliyor, damlacıkların düştüğü bölge önemli olabiliyor bu konuda. Tüm 1.0 kullanıcılarına araçları hayırlı olsun.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özyurt

Çekiyor,çekiyor;Ben de denedim :)

Hauırlı olsun Ayhan Bey.

Yorum bağlantısı
Muhammed Keser

herkese iyi akşamlar.

Arabam 1.0lt ecoboost 1041 km de şimdiye kadar bi sorun yoktu.Bugun dik bir rampada durmam gerekti,kalkışta çok net duyulan bir sürtünme sesi geldi devir 1500 2000 arasında,kalkmadan önce devir 2000 de debriyajı bıraktıgmda bi sıkıntı yok.1500 2000 devir arası belki yetersiz gelmiş olabilir ama o sürtünme sesi normalmi sizce?.Büyük ihtimal debriyajdan geldi ses ama tam olarak bilmiyorum.yarın için bi randovu aldım servisten ama daha önce böyle bişi ile karşılaşan oldumu acaba?

Yorum bağlantısı
Muhammed Keser

sesi duyduktan sonra 3 4 kere daha denedim 2 sefer duydum.bazen hiç bi sorun yok bazen o sesi yaptı debriyaj alışkanlıgımdan mı dicem ama araç stop etmedi bütün denemelerimdede,hani aracı geri kaçırmamak için aniden debriyaj bırakıp gaza yükleniriz ya o zaman yapıyo el freni ile kalktıgımda bi sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

servise gittiğinizde, sesi siz duyurun tecrübe sürüşünde, sadece iş emri açtırıp beklerseniz, pek bir şey elde edemessiniz

Yorum bağlantısı
Muhammed Keser

aklıma takıldı biraz önce gene denedim bu kez olmadı.ama şunu gördüm araç rampada debriyajı çok az kavrama ya kadar bıraktıgınızda araç rolanti artıyo siz ayagınızı frenden çekip gaza basıp uygun devire getirmedinz için zaman kazandırıyo.eski arabamda bu olmadıgı için ben bunu hızlı bi şekilde yapmıştım.birden debriyajdan çekip geri kaçırmamak için gaza yüklendim acaba devriyaj alışkanlıgımı?son oyguladıgım gibi kalktıgımda geri kaçırmadan ve fazla gaz istemeden sorunsuz kalkıyo kavramada bi sorun olsa bu olmaz sanırım.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Araçta yokuş kalkış desteği var mı?

Onunla ilgili olabilir mi?

aklıma takıldı biraz önce gene denedim bu kez olmadı.ama şunu gördüm araç rampada debriyajı çok az kavrama ya kadar bıraktıgınızda araç rolanti artıyo siz ayagınızı frenden çekip gaza basıp uygun devire getirmedinz için zaman kazandırıyo.eski arabamda bu olmadıgı için ben bunu hızlı bi şekilde yapmıştım.birden debriyajdan çekip geri kaçırmamak için gaza yüklendim acaba devriyaj alışkanlıgımı?son oyguladıgım gibi kalktıgımda geri kaçırmadan ve fazla gaz istemeden sorunsuz kalkıyo kavramada bi sorun olsa bu olmaz sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Keser
(düzenlendi)

bugun servise uğradım test sürüşü yaptık aracımla.aynı sesi servis elemanıda duydu,isterseniz şanzımanı söker bakarız dediler ama hiç bir sorun yapmaz dediler.sesin nedenini ise biraz fazla aracı yarım debriyaj lı (garajım biraz dar mecburen yarım debriyajla girmem gerekiyo)kullanmaktan baskı balata arasında kaymak gibi bi tabaka oluşmuştur ondan kaynaklandıgını söyledi,debriyajı fazla zorlamadan kullanırsan o tabakanın iyileşicegini söylediler,şanzımanı indirmek daha yeni bir araç için mantıklı gelmedi,bahsettikleri tabaka ile de şimdiye kadar bişi duymadım bilgisi olan varmı?

tarihinde Tahir İlter tarafından düzenlendi
Yazı ayarları ile oynamıyoruz.
Yorum bağlantısı
Muhammed Keser

aynen.böyle kullanmaya devam edicem artık şanzıman sökülmesi korkutuyo daha 1200 km deki yeni bi araç için.zaten bugun 3 4 kez denedikten sonra başladı ses baskı balata ısınınca inşlh dahada büyümez sorun.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

1.0 lt motorlu araç kullanıcılarına bir sorum olacak.

Rolanti'de iken aracınız titriyor mu ?

Yorum bağlantısı
Muhammed Keser

hayır hiç bir şekilde bir titreme yok zaten rolantide aracın içine girdiginizde devir saatine bakmadan çalışıp çalışmadıgını anlamanız zor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

hayır hiç bir şekilde bir titreme yok zaten rolantide aracın içine girdiginizde devir saatine bakmadan çalışıp çalışmadıgını anlamanız zor.

Dün 0.9 lt Clio'yu teste gittik o araç titriyor gibiydi ben pek hissetmedim ama Süha abi daha fazla hissetti. Satıcı da düşük hacim ve 3 silindir olduğundan titremesi normal dedi diye aklıma takıldı sordum..

Teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Dün 0.9 lt Clio'yu teste gittik o araç titriyor gibiydi ben pek hissetmedim ama Süha abi daha fazla hissetti. Satıcı da düşük hacim ve 3 silindir olduğundan titremesi normal dedi diye aklıma takıldı sordum..

Teşekkür ederim.

Sami 1.2 tsi ibiza diyorum kardeşim. 5.5lt oralama tüketimi var yahu. 0.9 T ile arasında şehir içinde olsa olsa 3-4TL fark eder buda ne sana nede bana koyar bro ;)

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Sami 1.2 tsi ibiza diyorum kardeşim. 5.5lt oralama tüketimi var yahu. 0.9 T ile arasında şehir içinde olsa olsa 3-4TL fark eder buda ne sana nede bana koyar bro ;)

Bakmak lazım abi ama donanım yok ondada beya..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...