İçeriğe Yönlendir

Focus III - 1.0 - 1.6 Ecoboost Motorlar Hakkında / Sorunlar


Gökhan Kızılkaya

Recommended Posts

Erkan Can Kalkmaz

Bu 1000cc'ler bence tam memur arabaları (Fiyatları dışında) 125 HP kasaya yeterli gücü üretir ki tork eğriltiside yabana atılacak cinsten değil. Yakıt'ta az yakar 3 Silindir olmasına rağman gram vibrasyon hissetmezsiniz yolda ve rolantide. Hayırlı olsun sayın ağabeyim :)

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

valla bunu zamanla göreceğiz. ama ford un kısa zamanda elinde patlayacak bir ürün yapacağını pek düşünmüyorum.sonuçta kul yapısı :) bekleyip görcez:)

Ford sağlamcıdır, vw gibi acele etmez, geç yapar ama sağlam yapar.

Yorum bağlantısı
Ali Deniz

Normalde 1.0 ve 600 kg olan, 60 hp olan standart motoru modifiye ile ağır araca nakledip 125 beygir alsaydık haklı olurdunuz. Ancak bu motor baştan itibaren 1.0 hacim ve 125 hp olacak ve 1 milyon km gidebilecek biçimde tasarlanmış motor. Merdivenaltında yüklenmiş motor değil.

Eğer ömür kısalığı varsa bilin ki bu 1.0 olduğundan değil, yenisini alasınız diye düşünülmüştür. 1.0 motoru tasarlayan adam herhalde motor blok çeperini, sekmanını, krankını beslemesini herşeyini ona göre düşünecektir. Lütfen bu kısa ömür olayını bir kenara bırakın.

Motorun yüksek performans icin üretildiginin ben de farkındayım ve kısa ömürlü olur gibi birsey telaffuz etmedim. Ancak ben bu tarz yeniliklere temkinli yaklasirim, motor hakkında bir kanaat oluşmasını beklerim. Sizin bakış acinizla dizel+cvt kombinasyonu da satışları arttırmak için ford mühendislerinin tasarladigi bir satış taktiği olsa gerek.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Hayırlı Olsun, iyi bir tercih yaptınız..

Motor'un özellikle resmini bekliyorum sizden

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Göstergede okuduğum 0-100 değeri fabrika verisinden çok daha iyiydi. Klima açık ve 3 kişiydik. Bize yanlış araba mı verdiler acaba? :unsure2: Klima açık halde 3 viteste patinaj sesiyle beraber TC devreye girdi.

motor resimlerini gördüm :D plaka sürdüğümüz aracın plakası :D 1.0 o 1.0 :p

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Tamam gidişi iyi diyelimde.Düşük hızlarda tüketim de normal ya yüksek hızlarda 130 dan sonra durum ne tüketim olarak.

Yorum bağlantısı
Ayhan Öziç

az yada çok yakma konusunda ister dizel ister benzin olsun,130 ve sonrasında her motor fazla yakmaz mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

valla bunu zamanla göreceğiz. ama ford un kısa zamanda elinde patlayacak bir ürün yapacağını pek düşünmüyorum.sonuçta kul yapısı :) bekleyip görcez:)

1.0 ecoboost, tüm motor üretim tasarım bilgilerinin rafa kalktığı bi motor, temelde 70 model ağır döküm amerikanlar ile aynı desem? HAlbuki 90 başlarında bunu çöpe atmıştık :D

mesela geometrik turbo keşfedildi demişlerdi ama 1.0 daki düz turbo, trigeri kayışlı ama ömürlük ve yağ içinde çalışıyor, şmdiki kayışlara su damlasa değiş derler. Torku ve ürettiği devir bandı oldukça başarılı, verim düşünülerek tasarlanmış, rektifiyesi kolay gibi gözüküyor ama bakacağız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ömer Meral

bana biri şunu açıklasın :) 2011 comfort 1.6 benzinli focus, ekonomi açısından satılıp yerine ecoboost 1.0 focus alınır mı? dizele 53-54 bin tl rakam verilemeyecekse? 44-45 arası bir ecoboost 1.6 comfort dan sonra ekonomik gelir mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Eski kasa focus 2.5 mu satılacak olan? yoksa yine yenisi mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sadece yakıt olarak düşünülüyorsa 1.0 alınır. ama sırf bu iş için 15 bin fark verip araba değişecekse gereksiz bi değişim. 15 bin liraya doya doya benzinle gezilir :D

Yorum bağlantısı
Ömer Meral

eski kasa 2.5 satmayi dusundugum arac...son zamanlarda epey araci kullanmaya basladim. gectigimiz ay 500 tl vemisim benzine. Lpg konusu acmak istemiyorum simdi bu konunun altina :) ama lpg mi yoksa ecoboost motorlu bir focusmu diye dusunmekteyim. tabi lpg daha uygun bir rakam ama eksiside cok gibi...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1.0 ecoboost, tüm motor üretim tasarım bilgilerinin rafa kalktığı bi motor, temelde 70 model ağır döküm amerikanlar ile aynı desem? HAlbuki 90 başlarında bunu çöpe atmıştık :D

mesela geometrik turbo keşfedildi demişlerdi ama 1.0 daki düz turbo, trigeri kayışlı ama ömürlük ve yağ içinde çalışıyor, şmdiki kayışlara su damlasa değiş derler. Torku ve ürettiği devir bandı oldukça başarılı, verim düşünülerek tasarlanmış, rektifiyesi kolay gibi gözüküyor ama bakacağız

PDF doküman var mı detaylı?

Tamam gidişi iyi diyelimde.Düşük hızlarda tüketim de normal ya yüksek hızlarda 130 dan sonra durum ne tüketim olarak.

130 dan hızlı gitme :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2.5 focusa lpg takılır, economy spec gezilir. 1.0 da olsa ecoboost ötv yi yenemez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Bastacıoğlu

Bu motor C-Max ta da kullanılacak mı acaba?

Yorum bağlantısı
Misafir

1.0 hakkında çekincelerimiz yok da , onu alacak para da yok :D

Doktor bey: Sende de yoksa biz ölsek mi ? :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sedan sw alınmayacaksa focus yerine b max daha donanımlı daha ucuza satılıyor. Focus hb den da ferah bi kabin var donanım olarak zaten titanyum focus 1,0 gelmedi halen. Ama sadece yakıt için yapılacak değişim bence zarar ettirir. Heleki şuanki arabanızda sıfır alındıysa

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Artık Ülkede ÖTV konuşulmaya başlandı Küçük motor, Az vergili motor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

fusion kabini de ferah gelir , yola çıkmalı

ne o fusion da mı aldınız?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

b max fusiondan çok farklı yavru c max konsol fIII gibi ama donanım olarak daha cafcaflı. hiç olmazsa görece donanımı daha ucuz. fordun 4 4 lük araba yapamıyor b max in eksisi dizel motoru. kim üretti bilmiyorum ama 1.4 tdci nin tarih olacağını söyiüyorlardı yeni emisyon normları için ford o motoru terk edecekti ki 1.5 dizel olması o yüzden olsa gerek. Ah bide 70 75 ps bandını aşsalardı iyi olurdu.

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu
(düzenlendi)

Her ne kadar Ford araçları çok sevsemde bu yeni çıkan Ecobos motorları anlamış değilim.Benim mantığım düz mantık. Bir midili düşünün ki taşıyacağı yük bellidir. Daha fazlasını atarsanz daha kısa mesafede taşıyacaktır.Yani güç ve ağırlık orantısı ne olursa olsun bir noktada karşımıza çıkacaktır.Öte yandan Araştırmacı kimliğimiz bu araçlarda ortaya çıkacak arkadaşlarımız soracak,,, Kaç yapıyo len bu,,,E tabi standart dışı araba kullanımında üzerimize yoktur sıkıştırdıkça sıkıştıracağız....Motor zayıf olan yerlerden yağ atmaya başlayacaktır mutlaka...

Daha geçenlerde HB Honda cıvıc i izledim yabancı bir televizyon kanalında.Türkiye de 1,6 olarak satışa çıkan model Dingiltere de 2,2 olarak çıkıyor.Tıpkı Mısır a ihraç edilen 1,3 dobloların geri gönderilmesi misali....

Türkiye deki vergi sistemine göre araç üretildiği sürece asla araç motorlarına güvenim olmayacak..Çağlar abimin jatko hariç tabi... :biggrin:

tarihinde Şahin Topaloğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

kimse tr piyasasına göre araç üretmiyor. sadece üretilenlerden Tr vergilendirmesine göre olanlar getirtiliyor daha erişebilir fiyatlarda satmak için.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yılda 4milyon üretim kapasiteli fabrikanın başında olsan,markan için, 50bin adetlik pazar için nasıl bir özel üretim planlarsın?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Her ne kadar Ford araçları çok sevsemde bu yeni çıkan Ecobos motorları anlamış değilim.Benim mantığım düz mantık. Bir midili düşünün ki taşıyacağı yük bellidir. Daha fazlasını atarsanz daha kısa mesafede taşıyacaktır.Yani güç ve ağırlık orantısı ne olursa olsun bir noktada karşımıza çıkacaktır.Öte yandan Araştırmacı kimliğimiz bu araçlarda ortaya çıkacak arkadaşlarımız soracak,,, Kaç yapıyo len bu,,,E tabi standart dışı araba kullanımında üzerimize yoktur sıkıştırdıkça sıkıştıracağız....Motor zayıf olan yerlerden yağ atmaya başlayacaktır mutlaka...

Daha geçenlerde HB Honda cıvıc i izledim yabancı bir televizyon kanalında.Türkiye de 1,6 olarak satışa çıkan model Dingiltere de 2,2 olarak çıkıyor.Tıpkı Mısır a ihraç edilen 1,3 dobloların geri gönderilmesi misali....

Türkiye deki vergi sistemine göre araç üretildiği sürece asla araç motorlarına güvenim olmayacak..Çağlar abimin jatko hariç tabi... :biggrin:

Küçük motoru sanki küçük de sonradan modifiye ediliyor gibi düşünmeyin.

Baştan 1.0 tasarlanmıştır. Sizin mantıkla 50 hp 1930 model 5 litre ford motorları daha dayanıklıdır. cevap: dayanıklı değildir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...