İçeriğe Yönlendir

Honda Crv (2005) Oksijen Sens&#246rü


Servet Aydın

Recommended Posts

Servet Aydın
(düzenlendi)

Aracımı aldığım günden bir kaç gün sonra motor arıza lambası yandı.Yakınımda bulunan sanayiye gidip cihaza bağlatınca cihaz,egsoz üzerindeki motor tarafında olan sensörün arızalı olduğunu (sp1 ısıtıcı arızası) gösterdi.İlk kez oksijen sensörü ile tanıştığım için ne olduğunu,nasıl çalıştığını ne işe yaradığını öğrenmek için internet üzerinden bir takım araştırmalar yaptım.Isıtıcı denilen şey sensörün motor soğukken sensör doğru bilgi üretebilsin diye sensör içine konan resiztanmış(2.6 ohm 20 watt)Bende çok biliyorum ya hemen dışardan bir direnç bağlayıp tekrar arıza kontrolü ve silme işlemi yaptırdım ama nafile.

Baktım olmayacak Japon parçaları satan tanıdık bi abimize gidip sensör alayım dedim.Orjinal sensörün 650 tl olduğunu ve bir tek yetkili servislerde olduğunu, aftermarket ürünlerinde uyacağını söyledi ve söylediğinde bin pişman oldu.Ne kadar marka varsa denedik artık arızayı sildirmek için gittiğim yer ile parçacı arasında mekik dokudum ama nafile.Hala çözüm bulamadım.

Aracımda lpg olduğu için Honda serviside araca bakmıyor.Komple sistemi sök öyle gir bu kapıdan dediler resmen.Bi yol gösterin hele..

tarihinde Servet Ayd?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Geçmiş olsun..

Daha önce başıma gelmedi, başına gelende tanımıyorum, bir yakınımda yok hani CRV'si olan ama bir fikrim var; yetkili servise, komple lpg sistemini söküp öyle bi git istersen belki yardımcı olurlar abi :D

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)
Geçmiş olsun..

Daha önce başıma gelmedi, başına gelende tanımıyorum, bir yakınımda yok hani CRV'si olan ama bir fikrim var; yetkili servise, komple lpg sistemini söküp öyle bi git istersen belki yardımcı olurlar abi :D

Sağ ol Mert çok yardımcı oldun :elveda::p

tarihinde Servet Ayd?n tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

vw aracın nox sensörünü değiştirmiştik 2004 model 950 tl idi geçen sene. Ve gerçekten yapacak bir şey yok bu durumlarda ebay dan temin edemiyorsan değişimden başka ne olabilir ki. Aman dikkat gümrüğe takılırsa extradan 300-400 tl daha gidiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Başka Honda'ların sensörlerinde fiyatlar ne durumdaki.. ?

Araştırdın mı, muhtemelen aynı sensörü kullanmıştır...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Mutlaka lpglilere bakan yetkili servis vardır :) Kocaelinde Honda Ali mi ne diye bir özel servis vardı galiba. Hondacı 1-2 kişi önermişti. Lpg kiti ne? Ve sensöre lpg den bağlanan bir kablo var mı? Bu arada tü mssistemi sökmeye ne gerek varmış. Yok diyorlarsa servis güvemliği için lpgli araç almıyoruz o zaman sadece lpg tankı sökülünce alıyorlar :) Yani İzmit Esotoda öyle oluyormuş :p Lpg cim söylediydi çok zaman önce :) Hatta esoto gçen gün lpg li arabaya debraj değişimi + tampon boyama yaptı :) o gittiğin servisin niraz artizliği galiba :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Başka Honda'ların sensörlerinde fiyatlar ne durumdaki.. ?

Araştırdın mı, muhtemelen aynı sensörü kullanmıştır...

Aynı kasanın makyajsız olanında sensörü çıkarıp denedik olmadı.E bay de buldum ama ne hikmetse 2005 model olanlar 240 usd, 2004 (aynı motor) olanlar 80 usd.Fakı bende anlamadım.İzmit Honda plaza komple sistemi sökeceksin dedi.Bir araştırma daha yaptım.lpg li araçlarda bu sensörler muhakkak bozuluyormuş.Lpg nin egsoz çıkış ısısı benzinden fazla imiş bide lpg de karbonmonoksit oranı çok az olduğundanda bozulabiyor-muş.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Lpg'yi benzinden aldığı bilgilere göre %35 kıstırdım.Çünkü araç herdaim zengin karışım halinde seyrediyor.Şu anki hali ile ortalama;

LPG: şehir içi:11lt şehir dışı :8-8.5lt

Benzin:şehir içi 15 lt şehir dışı :11 lt

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bosch sensörlerine baktın mı abi. belki uyan vardır sadace soketleri faklı oluyor onuda ayarlarlar heralde.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Denemediğim sensör kalmadı diyebilirim.birde sanki egr bozukmuş gibi araç gaz yemiyor,gaza basıyorum basıyorum birden hızlanıyor

tarihinde Servet Ayd?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Servet. Bence bir yerde mantık hatası yapıyorsun. Sonuçta bu sensörler aynı işi yapıyor... Aynı şekilde çalışıyor.. rezistansı ve direnci tutan yerine uydurabildiğin herhangi bir sensörün çalışması gerekir..

Denemediğim sensör kalmadı diyebilirim.birde sanki egr bozukmuş gibi araç gaz yemiyor,gaza basıyorum basıyorum birden hızlanıyor

O sorunun aynısı Bir zafirada var.. Denemediğim yol kalmadı, çözemedim.. Oksijen sensörünü de değiştirdim.. Düzelmedi..

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Benim korktuğum acaba beyindemi arıza var.Belkide çıkışı okuyamıyor.Veya tesisat kopuk.Sensörü dışardan nasıl test edebileceğimi öğrenebilsem o zaman bişeler yapabilirim sanki

Zannetmiyorum Mustafa.Öyle olsa pedal uyarısı filan verir.

tarihinde Servet Ayd?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

servet usta bu dedigin tel direnç olak kullanılmıyor benim anladıgım kadarıyla bobin mantıgı var gibi.acayip bir şey ve arada bir seramik tarzı çubuk var burda manyetik dalga oluşuyor 12 volt bobinlere gelmiyor çubuga gidiyor gibi.ve bu manyetik rezonans sonrası araç çalışınca oluşan basınçmı olur ne olur bilmiyorum ama bu rezonansla bu bilgiler drenç dedigin benimde bobin dedigim zımbırtı ile ecu ye gidiyor.bende sıfır densonun oksijen sensörü var onunla gelen şema içindeki baglantıyı gösteren resim var.bu resim ebaydada var.ve senin aracın motoru büyük bu yüzden büyük ihtimalle bu bobin ohm degeri ya farkediyor yada rezonans degeri bobin yardımıyla farklı üretiliyor.ben uçlarını kesip kullandım 1 ay sonra arızanın sürmesi sebebiyle başka aldım.bunu yollayım dene.istersen.

sensörün soketi çekikken aracın çalışması acaip oluyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Çok enterasan bir pedal sistemi var.Gaz teli pedaldan çıkıp motor bölmesindeki potansiyometreye geliyor.Mekanik sertlik ayarı filan var.Bu sensörle ilgili sorunu bir bulabilsem iyi olacak.Yoksa bu arabanında suyu ısınmaya başladı :)

servet usta bu dedigin tel direnç olak kullanılmıyor benim anladıgım kadarıyla bobin mantıgı var gibi.acayip bir şey ve arada bir seramik tarzı çubuk var burda manyetik dalga oluşuyor 12 volt bobinlere gelmiyor çubuga gidiyor gibi.ve bu manyetik rezonans sonrası araç çalışınca oluşan basınçmı olur ne olur bilmiyorum ama bu rezonansla bu bilgiler drenç dedigin benimde bobin dedigim zımbırtı ile ecu ye gidiyor.bende sıfır densonun oksijen sensörü var onunla gelen şema içindeki baglantıyı gösteren resim var.bu resim ebaydada var.ve senin aracın motoru büyük bu yüzden büyük ihtimalle bu bobin ohm degeri ya farkediyor yada rezonans degeri bobin yardımıyla farklı üretiliyor.ben uçlarını kesip kullandım 1 ay sonra arızanın sürmesi sebebiyle başka aldım.bunu yollayım dene.istersen.

sensörün soketi çekikken aracın çalışması acaip oluyor.

Abi desene yanlış sularda yüzüyorum :)Adresimi veriyorum bi gönder bakalım.En azından çalışma prensibi hakkında fikir sahibi olayım,nasıl test edebirim öğreneyim.Bak peşinen söylüyorum kalkıpta peşin ödemeli gönderirsen kargoyu aynen iade ederim şakam yok.

Servet Aydın

Sedef istif makinaları san ve tic ltd şti.

evliya çelebi mah.istasyon cad. giptaş san sitesi. B blok no:4

İçmeler Tuzla-İstanbul

216 447 13 13 pbx

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

tamam yarın postalarım.

kargoyu az aldırtırım hehehe kargocu anlaşmalı nasılsa. :):):):)

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

O2 cheater kullanın bir problem kalmaz. Lamda sensörünün jackına cheaterı takın ,tabi akü çekili iken. problemi çözer.

Ebay usa den honda için cheater arayın bulursunuz.en fazla 40-50 $ bişey olması lazım.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Hemen bakıyorum.

Bu arada şöyle bir bilgi buldum.Lambda sensörü 100mVolt ile 1.2 volt arasında gerilim üretiyormuş.450 milivoltun üzerinde oluşursa gerilim yakıtı kısıyor, 450 milivoltun altında oluncada zengin karışım yapıyormuş.Bendeki 0 volt çıkardığı için habire zengin karışımda görünüyor,egr valfide bunu görüp emisyonu düşürmek için egzos gazını emmeye veriyormuş.

O2 cheater kullanın bir problem kalmaz. Lamda sensörünün jackına cheaterı takın ,tabi akü çekili iken. problemi çözer.

Ebay usa den honda için cheater arayın bulursunuz.en fazla 40-50 $ bişey olması lazım.

Yazımda hatamı var?Bulamadımda.Googlede araştırdım şimdi.Bahsedilen parça ara nipel zaten sensörleri denerken ilk yaptığım bu parçadan tornada yapıp takmak oldu.Sensörleri denerken direk ısıya maruz kalmasınlar diye

tarihinde Servet Ayd?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

kısmen dogru yorumlamışım gibi hissettim. :nazar:

mecburen yolluyacagımı deneyeceksin sanırım.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

evet haklısınız ebayde bende bulamadım. bahsettiğim parça bir nevi lamda sensörünün yerine geçecek. sizin aracınız lpg li olduğu için lamda sensörüne gelen bilgide yeterli o2 ni bulamadığı için beyne arıza gönderiyor. Siz lamda yı değiştirseniz bile sonuç değişmeyecek.

Bir cevabınızda aracın gaza basmanıza rağmen gitmediğini sonra birden süratlendiğini yazmışsınız. Bu lamda dan kaynaklanır. Çünkü genel de markaya bağlı olmak şartı ile lamda sensörü 4000 devir üzerinde devreden çıkar ve beyne veri göndermez.

Cheater ı ben kendi mondeomda kullanıyorum. Ama sebebi lpg değil.zaten benim araçta lpg de yok. ben katalizör kullanmadığım için cheater kullanıyorum. Yaklaşık 5 yıldırda kullanıyorum hiçbir problemim yok. Ama cheater ı çıkarıp denediğim zaman 30 dk içinde motor arıza ışığı yanıyor ve araç 4000 devire kadar yürümüyor.

Ben bendeki cheaterı zamanında amerikadan getirmiştim. Onun için ebay usa de olabileceğini düşündüm. İsterseniz yurtdışı honda forumlarına bakın , bu cheater ı nerde bulabileceğiniz yazarlar

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Oktay yanlız sensör içinde hakikatende ısıtıcı varmış(bazılarında)Motor soğukken en yüksek emisyonda olduğu için 40-50 saniye içerde kızdırma bujisine benzeyen bir direnç aktif oluyormuş.Hatta ben ilk deneme yaptığımda direnci 3.3 ohm 2 watt taktım.kontağı açar açmaz kavruldu.
Sendeki bi gelsin dışardan egsozun çıkışına tutup deniyeceğim.

evet haklısınız ebayde bende bulamadım. bahsettiğim parça bir nevi lamda sensörünün yerine geçecek. sizin aracınız lpg li olduğu için lamda sensörüne gelen bilgide yeterli o2 ni bulamadığı için beyne arıza gönderiyor. Siz lamda yı değiştirseniz bile sonuç değişmeyecek.
Bir cevabınızda aracın gaza basmanıza rağmen gitmediğini sonra birden süratlendiğini yazmışsınız. Bu lamda dan kaynaklanır. Çünkü genel de markaya bağlı olmak şartı ile lamda sensörü 4000 devir üzerinde devreden çıkar ve beyne veri göndermez.
Cheater ı ben kendi mondeomda kullanıyorum. Ama sebebi lpg değil.zaten benim araçta lpg de yok. ben katalizör kullanmadığım için cheater kullanıyorum. Yaklaşık 5 yıldırda kullanıyorum hiçbir problemim yok. Ama cheater ı çıkarıp denediğim zaman 30 dk içinde motor arıza ışığı yanıyor ve araç 4000 devire kadar yürümüyor.
Ben bendeki cheaterı zamanında amerikadan getirmiştim. Onun için ebay usa de olabileceğini düşündüm. İsterseniz yurtdışı honda forumlarına bakın , bu cheater ı nerde bulabileceğiniz yazarlar

Evet aslında dış forumlarıda gezinip ne var ne yok bakayım.Şu sensör işini bir halledebilirsem şehir içi 10-12 şehir dışı6-7 litre benzin yakarsa (fabrika verileri)Lpg yi söktürürüm zaten.
Yorum bağlantısı
Misafir
Oktay  yanlız sensör içinde hakikatende ısıtıcı varmış(bazılarında)Motor soğukken en yüksek emisyonda olduğu için 40-50 saniye içerde kızdırma bujisine benzeyen bir direnç aktif oluyormuş.Hatta ben ilk deneme yaptığımda direnci 3.3 ohm 2 watt taktım.kontağı açar açmaz kavruldu.
Sendeki bi gelsin dışardan egsozun çıkışına tutup deniyeceğim.



son yazında bu mantıgı anladıgım için o yüzden kısmen dedim.. :unknw: tunç beyin önerisi aklıma yattı.
Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
(düzenlendi)

bu cheaterı takarken lamdayı sökmüyorsunuz, lamdanın beyne giden kablosuna bağlantı yapıyorsunuz. Cheater beyne sürekli egzostan çıkan gazın içinde yeterli oksijen olduğu bilgisini vererek beyni yanıltıyor. Bu arada bu amerika ve avrupada illegaldir. Onun için ebaye koyulmamış olabilir.

genelde katalizör veya egr iptali yapanlar kullanır. bir zararı olduğunu bugune kadar görmedim ve okumadım

tarihinde Tun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...