İçeriğe Yönlendir

Autoshow 2010 Fotoğrafları


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Yassak hemşerim :rolleyes:

Yorum serbest arkadaşlar yanlış oldu sanırım öyle. B planı devrededir.

ben pazartesi akşam 5-9 arası olacağım orda. çıkışında anadolu tarafına servis yapabiirim.

not: focusun içi rezil olmuş. yumatu set gibi olmuş.

not2: şu beli dar eşcinsel erkek gömlekleri moda olalı gömlek alamadım. bu da bunun gibi.

not3: tv ye mesela guzel spiker çıkıyor. 3ayda kızı berbat ediyor kanal kuaförleri.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Ben gördüğümden beri beğenemedim gitti şu yeni focus'u, nedense bişeyler eksik gibi geldi. Ön tasarımını beğenmiyorum, içi güzel alışmamız zaman alıcak. Cem abi fotoğraflar için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Eh ne dersiniz, slogan pek boşuna değil, değil mi?

İlginç olan bu modellerde hiç 3 kapı olmayacak olması, en azından şimdilik!

:shok: Bir farklılık arıyorum diyenler için ilk önce bu tampondan bolca getirmeleri gerekecek. :bambam::blush::shok:

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
bence araçların hepsi güzel olmuş. hele station wagona bittim desem yeridir. sanki klimapetekleri küçül olmuş biraz. iç dizayna da göz alışacak zamanla.

bende station wagona bittim

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin
bende station wagona bittim

aracın ayrı bir duruşu var. bu zamana kadar hep soğuk baktığım station wagona kanım kaynadı. :p

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
(düzenlendi)
iç konsol hariç beni hiç cezbetmedi

+1000

Paris'ten fotoğraf var, İstanbul'da arabaya el bile sürdürmüyorlardı, 2 metre yüksekliğinde dönel platforma yerleştirmişler Sedan FOCUS III ü.

Etrafını da cam panellerle çerçeveletmişler. 2 metreden fazla yaklaşamıyorsunuz. İçini bile göremedim. Sanki Rolls-Royce sergiliyorlar.

Yorumum şudur:

Fotoğrafları, kendisinden daha güzel araba...

Bu ara Ford Standı da bana çok soğuk geldi...

tarihinde Adem Cengiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Cem abi döktürmüşsümn yine :s Ellerine sağlık..

Yorum bağlantısı
Cem Boneval
(düzenlendi)

Konu sahibi yoruma izin verdiğine göre Focus III izlenimlerimi aktarayım...

Öncelikle bazı temel bilgiler:

Yeni Focus Ford'un dünya üzerinde 120 değişik pazarda sunmayı planladığı yeni "küresel" C platformunun gözde modeli olacak ve tüm dünya pazarlarında artık aynı standartta sunulacak. 2012 yılında C platformunu kullanan yıllık 2 milyon araç gibi bir üretim hedefleri var.

98'deki lansmanından beri 10 milyon üzerinde Focus aracın satılmış olması da pazarın bu aracı kabul ettiğinin bir göstergesi olarak algılanıyor ve yeni modeldeki iyileştirmelerle bu başarının süreceği varsayılıyor. Yıl sonuna doğru eş zamanlı Almanya Saarlouis ve ABD Michigan'da üretime başlanacak, önümüzdki yıl buna Rusya St.Petersburg, 2012'de de Çin'de Chongqing katılacak. Yaa evet yanlış okumadınız, artık Çin malı Focus'a biner durumda kalabiliriz!

Tasarımdan başlarsak kuşkusuz zevk meselesi olduğunu söylemek mümkün. Bazı arkadaşların yorumlarına katılmamak da elde değil, bence de biraz Avrupa'da başarılı olmaya çalışan markaların taklit çabalı tasarımlarını andırıyor. Ford'un tasarım hedeflerini aerodinamik iyileştirme sağlamak, var olan model gamına uydurmak ve sportif, çekici bir karoser yaratmak olarak tanımlamak mümkün. İlk iki hedefe ulaştıkları kuşku götürmez. Hem yeni Fiesta hem de Mondeo'yu andıran izler taşıyan araç şu an üretimde olana göre de aerodinamik olarak daha başarılı (sürtünme katsayısı 0,30'dan 0,27'ye düşürülmüş), tartışılabilecek olan "çekicilik" faktörü...!

Çığır açacak, gönlünüzü çelecek bir tasarım olmadığı kesin, ama değişik değerler sunan bir araç için kabul edilebilecek, hatta biraz zorlama ve alışmayla "hoş" bile bulunabilecek bir araç. Çektiğim fotoğrafları fuar aşırı kalabalık olduğundan insanlardan soyutlamaya çalışarak çok yakından çekmek zorunda kaldım, bu nedenle geniş açının yol açtığı deformasyon kaçınılmazdı, bu fotoğraflar sizi aldatmasın, kısaca sedan dengeli, "siteyşın" şık ve "heçbek" dinamik bir tasarıma sahip. Yine de özgünlük olmaması ve değişik markaları bu araçta hissedebiliyor olmak (söz gelimi sedanda Corolla, heçbekte Mazda 3 veya Astra gibi) çok sevimli değil.

Aslına bakarsanız yandan araç hafif yükselen omuz çizgisi ile dinamik ve şık, tüm kasalarda. Arka tasarım da tamam gibi. Ancak bence önde tutarsızlıklar var.

Ford amblemini taşıyan ince soğutma açıklığı ile aşağıdaki büyük ızgara uyumlu değil. Ayrıca ızgaranın yandaki üçgensi uzantıları da hoş durmuyor, ST'deki gibi yekpare olsa daha mı iyi olurdu diye düşünmeden edemedim. Alt ızgaranın büyük bir kısmı plastik malzeme ile kaplı ve dolayısı ile kapalı, önceleri madem kapalı olacak niye taklit bir ızgara düye düşünürken sonra, en azından bazı modellerde, bu ızgaraların ihtiyaç halinde açılarak hava girişine izin vereceğini, ancak normalde aerodinami için kapalı durduğunu öğrendim ve "Hımmm!?" dedim. Tabii yerinde görme ve test etme şansım olmadı...

Ayrıca sis farları da sanki tampona cep feneri monte edilmiş gibi duruyor :)

Bütün bu eleştirilerime rağmen benim tasarıma bir itirazım yok.

Doğal olarak aracı bütünüyle değerlendirmek lazım ve emin olun satın alma kararını özelliklerin toplamı etkileyecek.

İç mekana gelirsek...

Öncelikle yazmam gereken iç mekandaki malzeme kalitesinin çok iyileştirildiği. Değişik ayrıntılar var, hem şık, hem fonksiyonel. Ayrıca ben kendi açımdan özellikle VW ve Audi'de sık görülen ve şu anki Focus'ta da kısmen hakim olan sade, kuru ve sıkıcı tasarımdan sıkıldım, gözü yormayan ama dinamik bir yerleşimi tercih ediyorum ki yeni Focus'ta tam böyle olmuş

Far düğmesi değişik tarif etmem zor, yuvarlağın etrafında dönen çember gibi, kontrolu daha kolay ve oynaması çok zevkli. Hep istediğim düğme ile motor çalıştırma özelliği nihayet yer bulmuş. Direksiyon ele çok iyi oturuyor, tüm kumandalar doğru yerde. Orta konsol ilk izlenimin aksine hiç karışık değil. Daha sonra bir Alfa konsolu fotoğrafı koyacağım, karışıklık neymiş görün...

Üst düzey modellerde 20 cm'lik bir ekran üzerinden bütün fonksiyonlar dokunmatik kontrol edilebiliyor. Audio ünitesinde dört yönlü bir orta düğme ile iki ekstra kaynak seçimi ve ses ayarları düğmesi var.

Aynı şekilde klima kontrol ünitesi de çok kullanışlı.

Kısacası hepsi çok iyi düşünülmüş.

El freni çok kolay ulaşılabilen ve koltuk arasını bloke etmeyen bir yerleşimde, vites kolu da son derece ergonomik.

Dikey havalandırma ızgaralarıda çok daha verimli bir havalandırma sağlıyor, tüm gövdeye üfleyebiliyor ve deneyince niye önceleri yatay yapılıyormuş diye düşünüyorsunuz.

Ön koltuklar yan desteği, bel desteği, bacak desteği ve sertlik açısından gayet başarılı, arka koltuklara oturmayı düşünmediğim için pek dikkatli bakmadım, ama arkaya giriş çıkışta ve oturmada çok sıkıntı yaşamadığımı hatırlıyorum.

Kısacası ben iç mekandan hoşnut kaldım.

tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Boneval
(düzenlendi)

Bagaj kapasitesi de heçbekte bile yeterli ve yüklemeyi engelleyecek girinti çıkıntıları yok.

Motor seçenekleri yeni ilavelerle ilginçleşebilir. Tabii sevgili Otosan ithalat stratejistlerinin kararları nasıl olacak bilemiyorum.

Öncelikle üzeride yeniden çalışılmış klasik benzinlilerimiz var:

1.6-litre alüminyum Duratec Ti-VCT serisi 105 ve 125 BG üretiyor.

Bunlara ilave olarak Ford EcoBoost olarak adlandırdığı göreceli düşük hacimli ancak yüksek performanslı motorları kullanıyor.

Bu motorlarda verimliliği arttırmak ve CO2 emisyonlarını düşürmek için ileri teknoloji kullanılıyor: Alüminyum blok içerisine merkezi yerleştirilmiş yüksek basınçlı doğrudan enjeksiyon, düşük ataletli turbo besleme ünitesi ve bildiğimiz çift bağımsız değişken zamanlamalı eksantrik sistemi (Ti-VCT).

Sonuçta 1.6-litre motordan 150 ve 180 BG üretiliyor. İşin güzeli bu güçler normal kullanım şartlarına çok uyumlu üretiliyor, mesela 180 BG motorda maksimum tork 240 Nm ve 1,600 - 5,000 dd arasında sağlanabiliyor, yüklenince de 270 Nm'ye kadar çıkabiliyor.

Bu motorla 222 km/s hız ve 0?100km/s için 8 saniye altında ivmelenme sağlanıyor, ortalama yakıt tüketimi için fabrika değeri de sadece 6.0 litre/100 km.

Şimdi dilek listeme yazmak kalıyor: Vaadedilenler doğru olsun, Otosan bu motorlu modelleri ithal etsin ve makul bir fiyata satsın.

Dizel motorlar da revize edilmiş ve 95/115 BG 1.6-litre ve 140/163 BG 2.0-litre Duratorq TDCi motorlar var. Tabii performans meraklısı biri olarak 2.0 motorun çip yardımı ile nerelere varabileceğini düşünmek istemiyorum :)

Yürüyen aksamda da iyileştirmeler yapılmış. Zaten eski Focus'ta yol tutuş ve konfor arasında örnek bir denge yakalanmış ve son derece başarılı bir sürüş dinamiği sağlanmıştı. Bu teknoloji elden geçirilerek kullanılmaya devam edilmiş. Bir yenilik var, o da "Torque Vectoring Control System", her modelinde olur mu bilinmez ama bir tür kilitli diferensiyal diyebiliriz. Söz gelimi viraj çıkışında gaza yüklendiğinizde tekerlek dönüşlerine ve binen güce bakarak tork dağılımını eşitleyen, bunu da viraj içinde kalan ve genellikle patinaja düşerek yol tutuşu olumsuz etkileyen tekerleğe hafif fren tatbiki ile yapan bir sistem. Yol tutuşu çok olumlu etkilediğini coşku ile anlattı bir test pilotu ben oradayken.

Yeni Focus'ta dikkat çeken en önemli özellik de çok sayıda yeni donanımın "akıllı sürüş destek teknolojileri - smart driver assistance technologies" başılığı altında sunulması. Bazıları şöyle:

Aktif park asistanı

Şerit izleme yardımı ve şeritten çıkma uyarısı

Otomatik uzun far

Trafik işaretlerini tanıma

Sürücü uyarı sistemi

Adaptif hız sabitleyici ve önden çarpma uyarı ve kontrol sistemi (30 km/s altındaki hızlarda fren yapmadığınızı fark ederse araç kendi kendini durduruyor)

Kör nokta bilgi sistemi

Hız sınırlayıcı

Arka koltuk kemer uyarısı

Arka görüş kamerası

Sesle kontrol sistemleri vb.

Liste uzayıp gidiyor da ne kadarı kağıt üstünde kalır ne kadarını görürüz onu zaman gösterecek.

Sonuç, eğer 180BG EcoBoost motorlu heçbek getirirlerse 2012'de Marduk gelmeden kesin alırım.

Fuardan fotoğraflara gün içinde devam edeceğim. Buraya kadar da sıkılmadan okuyanlara helal olsun. Sorusu olan?

tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin
(düzenlendi)

Cem bey esas size helal olsun. Yazınızı baştan aşağı okudum ve keyif aldım. :) aslında araçların tamamı hoşuma gitti. :) araçlar yollarda görülmeye başlandıkça alışılacaktır ve bu revizyonda keskin bir geçiş olduğu için alışmak biraz zaman alacak. emeğinize sağlık.

tarihinde Osman Y tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur
Katılıyorum. Hele de f2'yi beğenen bir halk olarak f3'ü o kadar güzel beğeniriz ki? f1'in tasarımı halen bunların ikisinden de güzel.

+100

Aynen katılyorun size Hakan abi f1!den vaz geçemiyorum.

Bu arada Cem bey elinize sağlık resimler mükemmel . :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Fuardan fotoğraflara gün içinde devam edeceğim. Buraya kadar da sıkılmadan okuyanlara helal olsun. Sorusu olan?

Abi hangi yazından sıkıldıkki... :)

İki kez okumama gerek kalmayacak kadar, anlaşılabilir..

Tekrar tekrar okumamı sağlayacak kadar, içten..

Bir çırpıda bitirmek ister gibi akıcı bir yazı..

Eline sağlık...

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

Bu araca bence Focus denilmesi garip olmuş..

Focus II Focus I'i andırırdı bu araç ne Focus II'yi ne de Focus I'i andırıyor, başka bir model ismi verselerdi daha iyi olurdu.

En azından stopları tavanda bulmak isterdim..

Ford içine çok emek harcamış, ama dış tasarımı bence kötü yani.. HB yandan çok güzel tam istediğim eğimde tavan mevcut, ama stoplar kocaman hele sedanın stopları 207outdoor'un stopları gibi kapıya kadar gidiyor.. :)

Bence tek alınacak modeli SW gerçekten çok güzel Mondeo SW'nin küçüğü olmuş.

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Bence tek alınacak modeli SW gerçekten çok güzel Mondeo SW'nin küçüğü olmuş.

+1

Bende sadece SW modelini beğendim.

Yorum bağlantısı
Okay Çetinkaya

harika bir bilgilendirme cem bey teşekkürler fiyatlar nasıl olur?hb devam :nazar:

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Megane 3 daha güzel.. hem artık naylondan da yapmıyorlar, renault demir çağına geçti.. :nazar:

Ne demişler.. "dünyda megan ahirette iman.." :voltron:

Yorum bağlantısı
Görkem Yagtu

Sedan kasa dışında beğendim açıkcası. Ancak bahsedilen donanımlarla ülkemize gelmesi demek passat fiyatına satılması anlamına gelir ki bu da imkansız olduğu için içi mümkün olduğunca boşaltılmış şekilde gelecek hoş tasarımlı yeni focuslarımız olacak inşallah. Almayı düşünüyorum ama rakam olarak yeni passata çıkabilirsem açıkcası aklıma o da yatmıyor değil :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ne f1 ne f 2.5 , f3 bu donanım ve bu motorlarla gelirse diğerlerini unuturum, hatta unuttum bile, bu kasayada F2.5 a nasıl alıştıysak öyle alışırsınız merak etmeyin, zaten millet olarak nelere alışıyoruz, yavaş yavaş bunada alışırsınız, bir bakmışsınız kendinizi içinde buluvermişsiniz.

Sadece öndeki o üçgen ler olmamış, gerisi bence gayet güzel, SW bende özellikle çok sevdim, çok baba durmuş gerçekten, insignia falan hikaye bunun yanında.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Üst ızgara tasarımı, 2000'li yılların başlangıcında, bazı Amerikan fordlarda uygulanan ızgara tipinin aynısı. Biraz nostalji yapmışlar. Yeni c-max ve mondide aynı ızgara tipi var.

Focus genel olarak, resimlerde çok korkunç görünüyor. 2010 yılında, arabaların marşbiyer bölmeleri neden gövde rengi değil anlamadım. Bence, benim araba bunlardan daha güzel :) Mazdamsı bir yaklaşım sergilendiğini görüyorum. Belki Alman piyasasında iş yapabilir düşüncesiyle bu tarz bir dizayn geliştirilmiş olabilir. Avrupada caponumsu dizaynı en çok almanlar seviyor ve ford alamanya piyasasında, c-max haricinde hiç yok gibi.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
Fuar'a gidip Ford standını gezmiş kadar oldum teşekkürler.
fuara gitmeme gerek kalmadı , 8 TL kardayım, sağolasın :)

Ben gittim, Cem abinin anlattıkları sanırım Paris AutoShow.

İstanbul FordShow sönük. Focus'un yalnızca Sedan kasası var, o da 2 metre yüksekliğindeki tepede, içi bile görünmüyor.

Ford Focus III için AutoShow'a gidilmez.

Daha çok CMAX, Grand CMAX, SMAX gibi modellere ağırlık vermişler...

Megane 3 daha güzel.. hem artık naylondan da yapmıyorlar, renault demir çağına geçti.. :lol2:

Ne demişler.. "dünyda megan ahirette iman.." :selo:

Yerli Megan'ı da gördük Fuarda, ön konsol kalitesi çok gerilerde, km göstergesini örten kısım sonradan geçirilmiş konsola, hafif tutunca esniyor, biraz yüklensek rahatça adamın elinde kalacak. Dış tasarımı Focus'tan daha güzel bence de.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Şimdi Istanbul'dan fotoğraflar gelmediğine göre ben gecikmeli olarak Paris'te gözüme takılanlarla yayına devam edeyim...

Başka türlü bir Fiesta

WRC 2011'de Hirvonen ve Latvala'nın kullanacağı 4x4 ralli aracı, Fiesta S2000'in (Yağız Avcı bu araç ile Türkiye Ralli Şampiyonu oldu) geliştirilmiş hali.

1.6 Ecoboost motorun yarış hali aynı zamanda ~280 BG muhtemelen...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...