Fatih Kemal Sapmaz 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 öncelikle herkesin geçmiş bayramını kutluyorum yaklaşık bir saat önce yoldan geldim ve beni korkutan bişey oldu (belkide bilmediğimdendir) hararet göstergesi ilk çalışırken sıfır yani en solda sonra git gide ortalara geliyor ve sabit kalıyor fakat gece gelirken farkettimde bir anda kırmızıya dayandı beş saniye sonra falan tekrar orta seviyelere geldi... daha sonra yokuş aşağı inerken gazdan ayağımı çektim 5. viteste tekrar kırmızıya gitti geldi.. acaba bu normal bişey mi bugüne kadar hiç bakmadım hararete, arabamın bakımına güvendiğim için ayrıca yola çıkmadan baktırmıştım da .. yardım eder misiniz beni bilgilendirir misiniz bu konu da şimdiden teşekkür ederim ... Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 Elektriksel bir sorun gibi ama siz yine de arabanın su seviyesine bir bakın...Su biterse motor da biter... Yorum bağlantısı
Ahmet Özay 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 Termostat bozulmuş olabilir.Zamanında açılmıyor ve çok ısınınca açılıyor olabilir. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 Bence yakın zamanda motor suyunuz değişmişse hava yapmış olma ihtimali var... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 Normal şartlarda oluşan hararet 5 saniyede çıkıp 5 saniyede düşmez... Bu bildiğimiz, üst kapakta hava birikmesi sorunu... Genleşme kabı kapağını orjinal olarak alın ve değiştirin. İyi bir usta da sistemin havasını alsın.. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Kemal Sapmaz 21 Kasım 2010 Yazar Paylaş 21 Kasım 2010 Normal şartlarda oluşan hararet 5 saniyede çıkıp 5 saniyede düşmez... Bu bildiğimiz, üst kapakta hava birikmesi sorunu... Genleşme kabı kapağını orjinal olarak alın ve değiştirin. İyi bir usta da sistemin havasını alsın.. bakımı yeni yaptırdım sayılır su seviyesi normal düşme yok mehmet bey ama hava olması ihtimali yüksek Yorum bağlantısı
Ufuk Kılınçarslan 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 Aynı sorun benim de başıma geldi 2 hafta önce İzmire giderken uzun yolda birden ibre kırmızıya çıkınca aklım başımdan gitti.Tam sağa çekip duracaktım baktım ibre tekrar normal seviyesine döndü.ben de aracı fazla sıkıştırmadan yoluma devam ettim daha sonra birkaç defa daha aynı sorun oldu baktım hemen normale dönüyor hararet sıkıntısı olmadığını anladım.Ben de yola çıkmadan önce aracımın suyunu yeniletmiştim herhalde benim aracımdada aynı sorun var.Benim sizlere bir sorum olacak bu havasını aldırma işini hemen yaptımalımıyım.1-2 hafta sonra yaptırsam sıkıntı olurmu,birde bu hava alma işi ustadan mı kaynaklanıyor,Yani bana korkulu anlar yaşattığı için azarlamalımıyım,yada hiç uğraşmadan ustayımı değiştirmeliyim. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 Ufuk bey ustanızı değiştirseniz iyi olur...Daha çok yalancı hararet denilen bu olayı da kısa sürede hallederseniz sizin için iyi olur.Yoksa gerçekten hararet yaptığı anlarda umursamaz davranıp başınıza iş açabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Hüseyin Murat Arslan 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 Aynı sorun 1 yıl önce bende de vardı,ne yaptırdıysam sonuç değişmedi,aracın beynini güncellediler olay çözüldü. Yorum bağlantısı
Misafir 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 İlk akla gelen soğutma suyu ve fandır. Fanın devreye girip girmediğini veya geç mi girdiğini kendiniz dinleyerek anlayabilirsiniz. Genelde hararet göstergesi orta bölüme geldiğinde devreye girer ve ibrenin hep orda kalmasını sağlar. Fandan kaynaklı sorunlarda araç yol alırken ön ızgaradan giren soğuk hava harareti düşürebilir ancak aracı biraz zorladığınızda ibrenin yine kırmızı bölgeye yaklaştığını görürsünüz. Sıkışık trafik veya uzun bir rampada bu kadar şanslı olamayabilirsiniz. Ustanıza aracı götürürken ibreyi dikkatli takip etmenizde yarar var. Yüksek hararetle devirli araç kullanmak motorunuza zarar verir. Tehlikeli bir durumda kaskonuzda asist teminatınız varsa çekici hizmetinden yararlanırsınız. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Ersin Temel 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 arkadaşlar hepinizin kurban bayramını kutluyorum. Ben aranıza yeni katıldım ve sizide yeni tanıdım .Bundan 1 hafta önce sebebide benim 2007 model 1.4 dizel fiasta aracım sayesinde foruma katılmaya karar verdim. 1 Haftadır şunu ögrendim forumda fiasta ile yazan bütün sorunları yaşadım (sadece marş kesilmedi) onun dışında hepsi neyse kısa kesicem bu formu kuran,yapan, yöneten kişilere çok çok teşekkür ederim allah razı olsun sizden (ama ben sizi geç tanıdım) Asıl sıkıntım ve çok üzüldüğüm nokta 17 senedir arac kullanıyorum bir sürü aracım oldu, ilk defa ford sahibi oldum . Focus 1 deki hararet sıkıntısının aynısı fiastamda oldu Bilecek tünelinde hararet bir anda 120 cıkdı ve o anda gördüm gazdan ayagımı cektim tünelde duramadım ve on ibre düşdü devam etdim uygun bir yere cekdim aracı, gece saat 02.00 çok şiddetli yağış altında aracı kontrol ederken anladımki araçda su yokdu gece vakdi dagda yagmur suyunu biriktirerek aracın suyunu koyup klimayıda acıp (klima fanı direk acıyor) istanbul yoluna devam etdim sag salim geldim. İstanbulla aracı bir kac kişiyi gösterdikden sonra ümraniye sanayisinde kararı verdik arac conta yakmış oldugunu tespit etdik aracı yapdırdım, yola devam etdim bayramın 3 günü akşamı bir yokuşda kaldım arac stop etdi halada orda duruyor forumdan bir kac firmanın telini aldım pazartesi görüşecegim ve duruma göre karar verecegim araca yeni motor yaptırmam gerekecek heralde benim ögrenmek istegim fiastalar bu kadar kolay su kacagı yapabilirmi , bir conta yakmakla tüm alt ve üst silindir kapakları dönermi ayrıca ist.anadolu yakasında dizel fiasta moturundan anlayan forumda tecrübesi olan tamirci önericek arkadaşlar varmı bana telefon numaralarını vere bilirmi çok çok teşekkür ederim ersin temel Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 benim ögrenmek istegim fiastalar bu kadar kolay su kacagı yapabilirmi , bir conta yakmakla tüm alt ve üst silindir kapakları dönermi ayrıca ist.anadolu yakasında dizel fiasta moturundan anlayan forumda tecrübesi olan tamirci önericek arkadaşlar varmı bana telefon numaralarını vere bilirmi çok çok teşekkür ederim ersin temel Anadolu yakasında Herford.. http://www.herford.com.tr Yorum bağlantısı
Mehmet Yalas 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 herkese hayırlı akşamlar bende de 2000 focus var hararet sorunu benim araçta da oluyor ama gazda giderken ve rampa tırmanırken benzinde çalışırken hiçbir sorun yok birde aniden yükselip ayağımı gazdan çekince aniden iniyor acaba gazın bağlanmasında hata mı var? Yorum bağlantısı
Ersin Temel 21 Kasım 2010 Paylaş 21 Kasım 2010 Anadolu yakasında Herford.. http://www.herford.com.tr Mehmet bey teşekkür ederim dün akşam forumdan bilgileri aldım yarın arıyıp konuşacagım Yorum bağlantısı
Burak Çamak 22 Kasım 2010 Paylaş 22 Kasım 2010 Fatih Bey sizin sorununuz benimkiyle aynı; antifiriz değiştikten sonra havasının iyi alınamamasından kaynaklanıyor; ustaya 2 kere daha götürdüm havasını aldılar ama sorun yine devam ediyor. Ben de hararet kırmızıya dayanınca durup genleşme kabının kapağını aralayarak havasını aldım o da fayda etmedi. En son 2 gün önce yine götürdüm ustaya termostatı söküp bişeyler yaptırdı, fazla deneyemedim ama şimdilik sıkıntı yok. Eğer çözülürse sizinle paylaşırım. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2010 Paylaş 22 Kasım 2010 Ben de hararet kırmızıya dayanınca durup genleşme kabının kapağını aralayarak havasını aldım o da fayda etmedi. En son 2 gün önce yine götürdüm ustaya termostatı söküp bişeyler yaptırdı, fazla deneyemedim ama şimdilik sıkıntı yok. Eğer çözülürse sizinle paylaşırım. Termostata delik açmıştır... Sorun ile pek alakası yoktur yaptığının... Yorum bağlantısı
Burak Çamak 22 Kasım 2010 Paylaş 22 Kasım 2010 (düzenlendi) Termostata delik açmıştır... Sorun ile pek alakası yoktur yaptığının... Mehmet Bey, peki bu olumsuz bir durum oluşturur mu? 22 Kasım 2010 tarihinde Burak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2010 Paylaş 22 Kasım 2010 Mehmet Bey, peki bu olumsuz bir durum oluşturur mu? Eğer delik açtıysa, Soğuk havalarda aracınız geç ısınır, uzun düzlüklerde yada rampa aşağı motorunuz soğur.. Gauge menü de harareti gözleme imkanınınz var.. Rampa aşağı falan bi kontrol edin bakalım, hararet en son kaça düşüyor... Yorum bağlantısı
Burak Çamak 22 Kasım 2010 Paylaş 22 Kasım 2010 Eğer delik açtıysa, Soğuk havalarda aracınız geç ısınır, uzun düzlüklerde yada rampa aşağı motorunuz soğur.. Gauge menü de harareti gözleme imkanınınz var.. Rampa aşağı falan bi kontrol edin bakalım, hararet en son kaça düşüyor... Arabayı eşim kullanıyor, ilk fırsatta bakacağım, teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Emre Erdoğmuş 22 Kasım 2010 Paylaş 22 Kasım 2010 Arabayı eşim kullanıyor, ilk fırsatta bakacağım, teşekkür ederim. önceki lpgli focus1 aracımda aynı olay başıma gelmişti. tokattan ankaraya gelirken başıma geldi. yol üzerinde amasyada ford yetkili servisine gittim. yalancı hararet olduğunu söyledi ve motorun contasını değiştirdi bildiğim kadarıyla. 20 tlye hallettim ve bir daha sorun yaşamadım. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 22 Kasım 2010 Paylaş 22 Kasım 2010 Farklı konu açmak istemedim , benim araçta Lpg li 500 km'de falan 0.5 (yarım) lt civarında motor suyu eksiliyor damlatan kaçıran bir yer göremedm.Sanayiye götürücem ama fikrinizi almak istedim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Kasım 2010 Paylaş 22 Kasım 2010 Farklı konu açmak istemedim , benim araçta Lpg li 500 km'de falan 0.5 (yarım) lt civarında motor suyu eksiliyor damlatan kaçıran bir yer göremedm.Sanayiye götürücem ama fikrinizi almak istedim. Yağınızı kontrol edin, yağa su karışıyor olmasın? Yorum bağlantısı
Engin Ünal 22 Kasım 2010 Paylaş 22 Kasım 2010 Yağınızı kontrol edin, yağa su karışıyor olmasın? kontrol ettim yağda su yok , lpgnin T borularını değiştirdiler geçenlerde ancak hala eksiltiyor.Yedek su depo kapağından olurmu acaba sıkarken çok sıkı dönüyor diş kapmış gibi. Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 22 Kasım 2010 Paylaş 22 Kasım 2010 T borusundan kaçırıyor genelde...Aktığı da belli olmuyor...Kelepçe vidalarını sık sık kontrol edin... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 kontrol ettim yağda su yok , lpgnin T borularını değiştirdiler geçenlerde ancak hala eksiltiyor.Yedek su depo kapağından olurmu acaba sıkarken çok sıkı dönüyor diş kapmış gibi. Su deposundan taşma varsa deponun çevresinde antifriz izleri olur...Buna dikkat edin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts