İçeriğe Yönlendir

Ford Fusion Soğutma Suyu Eksiltme Sorunu


Emre Öztan

Recommended Posts

Emre Öztan

Merhaba;

2008 model ford fusion 1,6 tdci aracım var 2. el olarak aldım fakat son günlerde araçta birşey dikkatimi çekmekte. Aracın soğutma suyu haznesini kontrol ediyorum dolduruyorum max a kadar fakat yaklaşık 2 yada 3 gün sonunda su min' e kadar iniyor çeşitli sorunlardan bunu yapacağını okudum aklıma gelen en kötü şey motorun hararet görmesi ve contalarında motora su kaçırması ama Allahtan yaptığım kotrollerde bu bu sorundan olmadığını tahmin ediyorum çünki ne yağın renginde nede motor performansında bir düşme var fakat

Yorum bağlantısı
Engin Deniz

Başlığınızı ilgili bölüme taşıdım. Tanışma bölümünü kendinizi tanıtmak için kullanınız. İyi forumlar.

Yorum bağlantısı
Emre Öztan
Aracın yağına bi bakın su karışmışmı? yağa su karıştı ise kapak contasını yakmışsınızdır büyük bi ihtimal.Ama birde şu var arabanın çalışmasında veya ayağınız gazdayken arada tutup bırakma yapıyormu öle bişey varsa piston üstündede su birikmiş olabilir.illa yağa karışcak bi olay yok.Siz en iyisi Çağlar abinin dediğigibi ehli bi ustaya gidin..

Geçmiş olsun..

Teşekkür ederim yönlendirmeniz için ;

Arçata bir tutukluk yok aynı zamanda motorun performansındada birşey yok yağa su karıştırmıyor çünkü yağda herhangi bir renk değişikliği yada su koyduğumda çoğalmada yok ama dediğim gibi aracın altına eğildiğimde suyun aktığı yerlerde pempe leker var zaten bu geçen gün dikkatimi çekti arabanın altında yere pembe su akmıştı durduğu yerde Anladığım kadarı ile hortum falan gibi geliyor ama eminde deilim anlaşılan acil olarak arabamızı doktor amcalara götüreceğiz

Yorum bağlantısı
Emre Öztan

Yeniden merhaba;

Sabah ilk işim bostancı sanayinde birservise gitmek oldu sorun bu fusionda 1,6 modelinde olan bir sorunmuş termostat!a bağlı olan kısımdan kaçırıyormuş bu kaçağın önelenebilmesi içinde termostatıtın komple değişmesi gerekiyormuş buda 200 tl artı 35 tl antifiriz artı 50 tl işçilik yani 285 tl :nazar: vay benim emeklerim fordun hatası yüzünden 285 tlden olacağım ama en azından sorun büyütülecek bir sorun deilmiş :nazar: pehhhh

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şanssızlık denebilir, fusion 1.6 tdci da olan sorun diye bir kategori biraz yanlış olmuş sanırım. Bizim ustaların de hepsi şair gibi :nazar:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Çok eskiden babamın çalıştığı şirkette partner vardı. Conta sorunu nedeniyle yağa su değilde motor suyuna yağ karışıyordu. Su resmen yağlanıp kapkara oluyordu. Parmağımı suya soktuğumda fuel oile bulanmış örnek gibi oluyordu :)

Motor yağına su karışması daha tehlikeli ama sanmıyorum. Okadar su motora girerse sonuçları çok kötü olurdu.

Araba park edildiği yere su sızdırmıyorsa bir yerlerde çatlak olma ihtimalide var. Motor suyu ısındıkça basıncı artar ve çatlaktan sızmaya başlar. Sıcak olduğu içinde hemen buharlaşıp gider.

Yorum bağlantısı
Ertan Turgun
Merhaba;

2008 model ford fusion 1,6 tdci aracım var 2. el olarak aldım fakat son günlerde araçta birşey dikkatimi çekmekte. Aracın soğutma suyu haznesini kontrol ediyorum dolduruyorum max a kadar fakat yaklaşık 2 yada 3 gün sonunda su min' e kadar iniyor çeşitli sorunlardan bunu yapacağını okudum aklıma gelen en kötü şey motorun hararet görmesi ve contalarında motora su kaçırması ama Allahtan yaptığım kotrollerde bu bu sorundan olmadığını tahmin ediyorum çünki ne yağın renginde nede motor performansında bir düşme var fakat

Benzer bir durum benim arabamda da vardı. Fusionlarda sık rastlanan bir durum dendi ve termostat tamamiyle değişti. Yanılmıyorsam 265TL'ye maloldu. Fakat servise götürmeden önce gösterdiğim tamirci karter kapağının çatlamış olabileceğinden bahsetmişti.

Yorum bağlantısı
Emre Öztan

En sonunda sorunu çözdüm cuma günü ataşehir otokoç servisinede gittim sorunun neden olacağını sordum onlarda aynı şeyi söyledi termostatın bağlı olduğu borudan kaynaklanıyormuş ve bunun için komple termostatı değiştiriyorlar depğiştirdim sorunum çözüldü Arabam otokoç trafından 6 ay garantili olduğu için bu sorunu ucuz atlattım :nargile:)) otokoç ataşehir servisine teşekkür ediyorum müşterilerini mağdur etmemek için vedat bey elinden geleni yapıyor..

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Mehmet Ozyurek
Bugün benim aracın v kayışından vıjjjjjjj diye epey yüksek bir ses gelmeye başladı,acaba kayıştamı bir sorun var,yoksa bu ses,devirdaim sesimi?

Yada lpg takanlar bir şekilde antifrizli su ile ıslatmıştır...

Önce kayışa bak, sağlamsa gerdir, düzelmezse ters taktır... Olmazsa değişeceksin..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Plastik T bağlantıları vardır tesisatta, Lpg'ci takar.. Muhtemelen çatlamıştır ve kaçırıyordur.. Kontrol et.. Kaçırıyorsa metali ile değiştirt..

Kaçak yoksa eksiği tamamla ve kontrol etmeye devam et..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sabah altını kontrol et...

Sonra rolantide çalıştır ve altını sağını solunu kontrol et..

İllaki kaçaktır...

Isınmasını bekle..

Amma kontrol et dedim yav :nazar:

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

ağbilerim bilmiyorum bu konuyla ne kadar alakası vardır ama bunun benzeri bir sorunda benim araçta var aracım explorer 4000 sohc

aracımı sabah ilk çalıştırmamda benzinden gaza geçtikten 10 saniye sonra araçtan vııınn diye bir ses gelmeye başlıyor ve bu durumda gaza bastıkça gaz pedelı şiddetli bir şekilde titreşim yapıyor bu durum en fazla 15 saniye sürüyor ve sonra kesiyor bu sesi yaparken aracı tekrart benzine alıyorum ses hemen gidiyor

yani kısacası bu sesi araç sabah ilk çalıştırmada motor soğukken sadece lpg de yapıyor ve aracımda az da olsa bir su eksiltme var

sizce sorun ne olabilir

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mustafa Çalt

Öncelikle merhabalar müsadenizle bende size başıma gelen bir olaydan bahsedeyim. Yaklaşık bir ay önce aracıma lpg taktırdırm bir aydır bir sorun yok ta ki cumartesi akşamına kadar aracım lpg den dolayı su eksiltiyordu fakat öyle uçuk bir eksilme değil. Sadece yüksek sürat ve uzun yolda bu sorunla karşılaşıyordum. Aracım birden stop etti ve hararet göstergesi full hemen sağa çektim kaputu açtım motor soğutma suyu haznesi bomboş hemen bagajdaki suyu alıp ardı ardına max limite kadar takviye yaparak harareti düşürmeye çalıştım. Aracı bakıma aldığımızda sorunun lpg montajından kaynaklandığını gördük. Montajı yapan usta termostat gövdesinden gelen kalorifer borusunu hava filtresiyle motor kapağı arasına yerleştirmiş. Ne yapsın plastik boru ısıya dayanamayıp delinmiş ve yolda tüm suyu boşaltmış. Çok şükür ki 300 Tl gibi bir masrafla olayı hallettik. Arkadaşlar önerim bu borunun geçiş yerini kontrol etmeniz motor kapağıyla bir temas varsa borunun o kısmını sert plastik yalıtkan bir maddeyle kaplayın. Farkına vardığınızda herşey için geç olabilir.

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

Çok geçmiş olsun,o boruyu metal olandan taktırın kafanız rahat olsun.

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Recep Mura

Arkadaşlar son zamanlarda benim araçta da su eksiltme başladı ancak hemen değil 3-4 günde eksilme gözle görülür oluyor gibi motor suyu deposunda ısıdan kaynaklı çatlaklar var ama şimdiye kadar sızdırmıyordu ancak deponun hemen altı genelde ıslak oluyor daha çok depodan gibi geliyor bana bazen depo dış yüzeyinde damlalar görüyorum bunu tamir etmenin bir yolu var mı yoksa depoyu mu değiştirmek gerekir bir de bu bahsedilen termostat nerede oluyor. Ayrıca araç lpgli eğer daha önceki arkadaşların bahsettiği gibi lpg yanlış montajından kaynaklı ise nereyi kontrol ettirmeliyim aracı aldığımdan beri lpgli 2 senedir sorunsuzdu herhalde öyle br problem olsaydı çoktan ortaya çıkardı...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaşlar son zamanlarda benim araçta da su eksiltme başladı ancak hemen değil 3-4 günde eksilme gözle görülür oluyor gibi motor suyu deposunda ısıdan kaynaklı çatlaklar var ama şimdiye kadar sızdırmıyordu ancak deponun hemen altı genelde ıslak oluyor daha çok depodan gibi geliyor bana bazen depo dış yüzeyinde damlalar görüyorum bunu tamir etmenin bir yolu var mı yoksa depoyu mu değiştirmek gerekir bir de bu bahsedilen termostat nerede oluyor. Ayrıca araç lpgli eğer daha önceki arkadaşların bahsettiği gibi lpg yanlış montajından kaynaklı ise nereyi kontrol ettirmeliyim aracı aldığımdan beri lpgli 2 senedir sorunsuzdu herhalde öyle br problem olsaydı çoktan ortaya çıkardı...

Deponun altı ıslaksa, kapaktan ya da kendisinden olduğu açık. Ben olsam komple yenilerdim.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Deponun altı ıslaksa, kapaktan ya da kendisinden olduğu açık. Ben olsam komple yenilerdim.

Emin olabilsem yenileyeceğim sanırım depo değişince hortumlar değişmiyor acaba yazlınca depodan mı yoksa depo hortum bağlantılarından mı emin olamadım iyice kontrol edilip emin olup gerekenler yapılmalı ama bir ustaya bir ara söylemiştim direkt bakmadan depo değişecek demişti inceleyip araştırıp buradan dese anlayacağım ama usta onu değişecek tamam diyecek sonra devam edince bu sefer bunlarda değişmesi gerekecek diyecek ben iyice emin olup kökten çözüm olmasını istiyorum acaba kendim söküp anlama imkanım olamaz mı ne yapmam gerekir?

Yorum bağlantısı
Yavuz Torak

hocam benzer sıkıntılar bende de vardı... hatta park ettiğim yere 4-5 damla su damlıyordu. su haznesinin altındaki hortuma ek kelepçe taktı önce usta kesilmeyince pazartesi günü yeni su haznesi aldım 50tl. şimdilik bir sorun yok gibi olmaz da inşallah.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

hocam benzer sıkıntılar bende de vardı... hatta park ettiğim yere 4-5 damla su damlıyordu. su haznesinin altındaki hortuma ek kelepçe taktı önce usta kesilmeyince pazartesi günü yeni su haznesi aldım 50tl. şimdilik bir sorun yok gibi olmaz da inşallah.

Benim problemim de sizinkiyle hemen hemen aynı ama tam olarak nereden sızdırdığını anlamak lazım zaten haznenin alt kısmı hep nemli oluyor bazen haznede de su damlacıkları oluyor. Siz nereden temin ettiniz hazneyi ve standart mı oluyor ama bizim araçlar için? Birde kapağı da oluyor değil mi? İnternette gördüklerim sanki kapaksız gibi görünüyordu...

Yorum bağlantısı
Yavuz Torak

Benim problemim de sizinkiyle hemen hemen aynı ama tam olarak nereden sızdırdığını anlamak lazım zaten haznenin alt kısmı hep nemli oluyor bazen haznede de su damlacıkları oluyor. Siz nereden temin ettiniz hazneyi ve standart mı oluyor ama bizim araçlar için? Birde kapağı da oluyor değil mi? İnternette gördüklerim sanki kapaksız gibi görünüyordu...

Servise sormadım hiç zaten daha 1 ay oldu fusionu alalı. sanayide ford parçaları satan bir yedek parçacıdan. internette 40a 45e de vardı kargo vs aynı parayı bulur diye oradan aldım. 2004 model benzinliler için standarttır sanırım. kapak yok aynı kapağı kullanıyosunuz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...