İçeriğe Yönlendir

Ford Fusion Soğutma Suyu Eksiltme Sorunu


Emre Öztan

Recommended Posts

Reşat Uz

Su eksiltme epeydir ben de de var

önden bakınca motorun sağında kalorifer hortumlarının geçtiği yerlerin altında (şanzıman olsa gerek) ıslaklık ve kırmızılık mevcut ancak hortumlardan ele ıslaklık gelmiyor ne zaman baksam yarım çay bardağı sıvı görülüyor ayrıca yerdede damlama görülüyor 

bu kısımda motor sıcaklığı ölçücü sensör ve kalorifer hortumu ek parçası var söktüğümde oringleri olduğunu ve kaçırma yapmadığını gördüm fakat ekleme parçasında oringsizmiş gibi bir boşluk ta var da elimize de 1 damla su gelsin

takipteyiz bulacaz elbet

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Geçen gün benim motor yedek su deposu kapağını tek elle sökerken kapak mekanizması söküldü içinden yay vb. çıktı geri takmakta bayağı zor, takıyorum geri sökünce yine oradan sökülüyor. Acaba oradaki plastiği yapıştırsam kapağa olur mu? Eğer bu şekilde kullanmak sıkıntı olacaksa kapağı nereden temin edebilirim. Anladığım kadarıyla yedek depo kapaksız satılıyormuş...

 

YoBZ2im.jpg

Yorum bağlantısı
Ferhat Özben

Bende de aynı sorun vardı. Su haznesinden çıkan borularda sıkıntı vardı. Değiştirdim düzeldi.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Bende de aynı sorun vardı. Su haznesinden çıkan borularda sıkıntı vardı. Değiştirdim düzeldi.

Bende onlardan şüpheleniyorum o boruları ne diye temin ediyoruz sanırım depo ile satılmıyor ben kelepçelerden de şüpheleniyorum...Ama kapağın bu şekilde su koyvermesi de canımı sıktı...

Yorum bağlantısı
Reşat Uz

her yola çıkışta su ilavesi yapıyorum servisin bakım da koyduğu antifiriz heba oldu

termostadın oralardan bir yerden akıtıyor

tanka demin su koydum kaçırma damla damla devam etti

yarın akü ve kutusunu söküp kaçıran yeri bulmaya çalışacağım

Yorum bağlantısı
Reşat Uz

DjnBMTo7.jpg?1

Dün su sızıntısını bulmak için

 

termostadı kontrol etmeye karar verdim akü ve kutusunu sökerek, termostadı sökecek kadar o bölgeyi boşalttım termostadı söktüğümde,

mavi contanın dar kenarlarının kırılarak büyükçe bir parçanın termostadın içine yerleştiğini diğer kenarın ise kırılıp kaybolduğunu contanın sıcaktan uzayıp içe doğru büküldüğünü gördüm.kırılan bu bölümlerde conta içeri bükülüp görev yapmadığından su bu kısımdan sızıyormuş contanın fazla kısmını(uzadığından conta yuvasından içeriye kaçıyor)kesip ek yerini üst kısımda bırakarak contayı ısıya dayanıklı kırmızı silikonla yapıştırıp  yerine monte ettim silikonun tamamen kuruması için sabah soğutma suyu ilavesi yaptım

yukarıda bazı arkadaşlar termostad değiştiğinde problemin giderildiğini yazmış sanırım değişme sebebi bu yüzden (conta yuvaları kısa kenarları sıcaktan gevreyip kırılıyor)usta bizim gibi uğraşacak değil ya değiştiriyor termostadı

Yüksek sıcaklıkta antifirizli su içinde pek güvenli olmasada 100 km yol yaparak çalışırlığı test edildi eğer kaçırma tekrar başlarsa termostad değişimi kaçınılmaz selamlar saygılar

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Reşat Uz

yukarıdaki çalışmadan sonra kaçırma devam etti sert klingrit conta da iş yapmayınca ısıya dayanıklı kauçuktan conta yaparak su sızdırmasının önüne geçtim fakat motor un yine de  soğuk çalıştığını düşünüyorum soğutma suyu sıcaklığı 78*C den öteye geçmiyor termostat üzerinde de kaçlık olduğu yazmıyor 85/90 * C ta motorun daha ekonomik çalışacağını düşünüyorum

Bu sebepten termostadı tekrar söküp kireç ve kir çözücü ile temizleyip  taktım ancak yeteri kadar temizlendiğini sanmıyorum(kir ve kireçten tam kapatamayıp kaçırdığını yeterli ısıya ulaşmadığını düşünüyorum) 1,5 lt antifiriz ilave ettim eğer aynı durum devam ederse kışa doğru termostat değiştirme niyetindeyim

 

termostat değeri ?

motor ideal çalışma ısısı veya soğutma sıvısı sıcaklığı ?

termostat ömrü ?

 

ilgisi ve bilgisi olan arkadaşlardan alaka bekliyorum

 

sağlıcakla ..

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Reşat Uz

yukarıdaki çalışmadan sonra kaçırma devam etti sert klingrit conta da iş yapmayınca ısıya dayanıklı kauçuktan conta yaparak su sızdırmasının önüne geçtim fakat motor un yine de  soğuk çalıştığını düşünüyorum soğutma suyu sıcaklığı 78*C den öteye geçmiyor termostat üzerinde de kaçlık olduğu yazmıyor 85/90 * C ta motorun daha ekonomik çalışacağını düşünüyorum

Bu sebepten termostadı tekrar söküp kireç ve kir çözücü ile temizleyip  taktım ancak yeteri kadar temizlendiğini sanmıyorum(kir ve kireçten tam kapatamayıp kaçırdığını yeterli ısıya ulaşmadığını düşünüyorum) 1,5 lt antifiriz ilave ettim eğer aynı durum devam ederse kışa doğru termostat değiştirme niyetindeyim

 

termostat değeri ?

motor ideal çalışma ısısı veya soğutma sıvısı sıcaklığı ?

termostat ömrü ?

 

ilgisi ve bilgisi olan arkadaşlardan alaka bekliyorum

 

sağlıcakla ..

 

 

Aşağıda değiştirdiğim ve söktüğüm termostatlar

parça no ları aynı, yeninin üzerinde 83* C lik olduğu görülüyor

çıkan 7 senelik conta yuvaları kırılmış su kaçıran termostat, kauçuk conta ile topluma kazandırmaya çalışmıştım 2-3 ay (yazın) idare etti ısıyı sabit tutamıyor soğ. sıvısı 65 75 *C arası gezinip duruyordu

yenisi yokuş aşağı yukarı 80*C sabitliyor

 

GATES marka müşürü ile 80 TL

 

 

tmPoQ5O.jpgxmJD10f.jpgbdlcTaJ.jpgDgr6gkZ.jpgg5NtVig.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Yenilemek en iyi çözüm, 1.4 tdci çalışma ısısı 92 derecedir bu arada, ayrıca buna bağlı siyah çatal hortumuda kontrol et, tam mazot filtresinin altından geçen kısımda hortum üzerinde koruma yoksa zamanla sürtünmeden tam kıvrım yerinin bittiği yerden delinir, siyah sert borudur, içi mavidir, bunuda kontrol et, su kaybı olur ve nerden olduğunu bulmakta derttir, ahanda sana tiyo :)

 

resimde sol üst köşe, dikkatlice bak, aşınma varmı

8940_buyuk.jpg

 

korumalı olan ve benimde aldığımsa bu, sonradan uyanmışlar  :angry:

03785e1b-f2af-4b2c-a49d-0b76a99026352S6Q

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...