Mustafa Tüfekçi 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 Otomatiğin ölçümü zordur. Grafik sağlıklı çıkmasada max motor gücünü ölçmek zor olmasa gerek. sonuçta 110 km den sonra max güç devrine kadar sabit viteste kalabiliyor araba. ki 4000 dd den 7000 e kadar gidiyor o devirde. Mesela bizim arabayı ölçerken 155 km de test bitmiş zaten 3. viteste yapılmış olsaydı o test nerdeyse max güç devrine kadar çıkmış olacaktı araba. Neyse konu puntonun ben çekileyim Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 Ali abi, bu arada sen motor gücünü ölçerken halatlarla arabayı yere bastırt. ve önüne rüzgar makinası gibi bir şey var onuda koydurt. Benim arabayı ölçerken onları yapmadılar hor gördüler garibanımı. ha bide elin gonzelesi ölçmüş otomatik viteslisini de 5.43 den gösteriyor bu adamda da %30 küsür aktarma kaybı var misal Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 Vantilatör fark ediyor bu arada. Yani 1-2 beygirde olsa beygir beygirdir Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 Vantilatör fark ediyor bu arada. Vantilatör şart. Fark eder. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 Yani 1-2 beygirde olsa beygir beygirdir İnanır mısın bilmiyorum ama 1-2'den çok daha fazla fark ediyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 İnanır mısın bilmiyorum ama 1-2'den çok daha fazla fark ediyor. standart arabada ediyorsa sevinirim bile bu arda Ali abiye punto t-jetin atası Kaç senedir satılık alan olmadı. 4 kapı olsa şaka makinası bir şey olur. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...eknik-detaylar/ bunla biraz oynamışlar ama dieğri orjinal sayılır. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-modi...-29665251/detay? Yorum bağlantısı
Ali Elöver 26 Kasım 2010 Yazar Paylaş 26 Kasım 2010 İyki arabanızı chipletmişsiniz. Bu şanzıman bu arabaya biraz ağır kaçmış. Vitesler uzun ve daha güçlü bir motora daha iyi gider gibi geldi. Chipsiz bu arabada 5. vites ölü gibi gözüküyor Arabanın stock hali güçsüz değilki ? Sonuçta 5 kapılı aile hb'i. Fabrikasyon 120 bg 206 Nm tork arabayı 8,9 sn de 100 km'ye çıkarıyor ve hiç mi hiç zorlanmadan şak diye son hızını buluyor hatta rahat rahat kadran bitiriyor. Sonuçta bu araba bir GTi, RS vs vs değil. 5 kapılı seri motorlu bir hb Vites oranlarıda tabiki performansdan çok tüketim oranlı ayarlanmış. Sonuçta sağlam gazlamak isteyen gider Abarth, RS vs alır. Aktarma kaybı 10-14 arası normal diyebiliriz. 10 ise çok iyi ama 15'i aşarsa pek iyi sayılmaz. Zaten benimde anlamadığım aktarmadaki kaybın anormal oluşu, 4 çekerden bile fazla. O yüzden konu açtım ve konuya vakıf olanların yorumunu rica ettim. Böyle değerli bilgileri silinecek konulara yazmak yerine, yeni konulara mı yazsak ki ? Sorma patron, mahfettiler dandik dandik motor güç ve grafik verileriyle konumu. Biz böyle mi yapıyoruz sizin konularınıza ? bu arda Ali abiye punto t-jetin atası Kavga mı istiyorsun sen ? Hakaret gibi modeller bunlar Bu ne iğrenç araba, öğk tam tofaş - fiat modeli işte. İsterse 1000 bg olsun alınmaz bunlar ne böyle. Tabut bile daha sevimli bunlardan Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 Arabanın stock hali güçsüz değilki ? Sonuçta 5 kapılı aile hb'i. Fabrikasyon 120 bg 206 Nm tork arabayı 8,9 sn de 100 km'ye çıkarıyor ve hiç mi hiç zorlanmadan şak diye son hızını buluyor hatta rahat rahat kadran bitiriyor. Sonuçta bu araba bir GTi, RS vs vs değil. 5 kapılı seri motorlu bir hb Seri motor dediğiniz C sınıfı 3. kalite 95 yıllarının teknolojisinde bir motor. Egsoz emisyonu kamyon gibi. Biz duyarlıyız, güçten önce emisyon önemli. Yükek emisyon demek Daha fazla sera etkisi, mevsimlerin daha fazla bozulması, daha fazla akçiğer kanseri ve bebek ölümü demek. +chip.. Dünyaya kastınız ney Ali bey herkes A , B ike burda alayı C http://www.cars-data.com/en/fiat-grande-pu...601/models.html Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 Kavga mı istiyorsun sen ? Hakaret gibi modeller bunlar Bu ne iğrenç araba, öğk tam tofaş - fiat modeli işte. İsterse 1000 bg olsun alınmaz bunlar ne böyle. Tabut bile daha sevimli bunlardan Atasını inkar ediyor punto püüü. 85 de adam full enjeksiyon turbo 1.4 100 ps motor yapmış daha ne olsun. Şimdi tabi alınmaz geliyor ama daha ben doğmamışım o derece eski modeller Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 Ben fiatı zaten bir ateşli motorları iki ucuz donanımından beğeniyorum. tabutsa hepsi tabut Yorum bağlantısı
Misafir 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 (düzenlendi) motor sınıflaması neye göre dereceleniyor yapım yılındaki teknolojisine göremi yoksa performans ve saire ilemi alakalı. Ben fiatı zaten bir ateşli motorları iki ucuz donanımından beğeniyorum. tabutsa hepsi tabut araba kaymasın diye kullanılan takoza benzeyende var içinde. 26 Kasım 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 (düzenlendi) motor sınıflaması neye göre dereceleniyor yapım yılındaki teknolojisine göremi yoksa performans ve saire ilemi alakalı. Egsoz emisyonu, yakıt tüketimi, verilen yakıta göre alınan güç.. Bunlarda o motoru üreten mühendisliğin, argenin kalitesini gösteriyor. Güçlü motor iyi motor anlamına gelmiyor. 1.4 motordan en yüksek güçü alan markada iyi anlamına gelmiyor. Tüketim düşük olacak, aldığın güç fazla olacak ve motordaki tork güç eğrileri ani yükselip ani düşen dağ gibi olmayacak. Düşük devirlerde yükselip o güçü ve torku kaybetmeden yüksek devirlere taşıyabilmeli. 2 tane aynı tork ve aynı hp değerine sahip 2 motor aynı arabada denensin. Güç ve tork eğrileri başarılı olan motor daha performanslı ve ekonomik olur. Bu peformans, tüketim emisyonda birçok kritere bağlı. Yazılım önemli, yanma odasının dizaynı önemli, püskürtme açısı ve basıncı önemli, emm ve egsoz valflerinin birbirleri arasındaki mesafe bile ısı transferi açısından önemli.Valflerin silindire bakış açılarıda buna dahil. Bunları en iyi şekilde harmanlanması en iyi performansı ve tüketimi ortaya çıkartır. Sadece bunlarda değil... 10'larca farklı ve kendi içinde de kolları olan değişkenlerin en iyi değerlerini yakalamak kolay iş değil. 26 Kasım 2010 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 (düzenlendi) çok sagol.kavradım durumu. aston martin g de kalması bu anlatıma göre normal.99 2000 mondilere l ve k verilmiş.benim mondide sadece _ bu var. :lol2: 26 Kasım 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 Bir araba pist için yada güç, hız performansı için yapılmışsa onlar için emisyonlar ve tüketim çok fazla önemli değildir. Günlük hayatta genel olarak kullanılan, seri üretilen arabalarda önemli. Bugünki standarda göre geçmişteki arabalara daha düşük seviyeler verilmesi normal. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 Mesela bu 1.5 dci 110hp-240 nm tork megan için A demişler. 2014'te euro 6 standardı gelince biraz dahada iyileşir. Ortalama 4.6 litre yakan araba gene 4.6 yakar ama 110 yerine 120 hp olur Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya 27 Kasım 2010 Paylaş 27 Kasım 2010 Mesela bu 1.5 dci 110hp-240 nm tork megan için A demişler.2014'te euro 6 standardı gelince biraz dahada iyileşir. Ortalama 4.6 litre yakan araba gene 4.6 yakar ama 110 yerine 120 hp olur :lol2: Bizim focus tdci titanium lar için de A demişler.İyi bişey mi yani? Bu derecelendirme buzdolaplarında da var.Gerçi benimki si remapped tdci.Derecesi B olmuştur heralde özellikle emisyon açısından. Yorum bağlantısı
Onur Demirer 27 Kasım 2010 Paylaş 27 Kasım 2010 Egsoz emisyonu, yakıt tüketimi, verilen yakıta göre alınan güç..Bunlarda o motoru üreten mühendisliğin, argenin kalitesini gösteriyor. Güçlü motor iyi motor anlamına gelmiyor. 1.4 motordan en yüksek güçü alan markada iyi anlamına gelmiyor. Tüketim düşük olacak, aldığın güç fazla olacak ve motordaki tork güç eğrileri ani yükselip ani düşen dağ gibi olmayacak. Düşük devirlerde yükselip o güçü ve torku kaybetmeden yüksek devirlere taşıyabilmeli. 2 tane aynı tork ve aynı hp değerine sahip 2 motor aynı arabada denensin. Güç ve tork eğrileri başarılı olan motor daha performanslı ve ekonomik olur. Bu peformans, tüketim emisyonda birçok kritere bağlı. Yazılım önemli, yanma odasının dizaynı önemli, püskürtme açısı ve basıncı önemli, emm ve egsoz valflerinin birbirleri arasındaki mesafe bile ısı transferi açısından önemli.Valflerin silindire bakış açılarıda buna dahil. Bunları en iyi şekilde harmanlanması en iyi performansı ve tüketimi ortaya çıkartır. Sadece bunlarda değil... 10'larca farklı ve kendi içinde de kolları olan değişkenlerin en iyi değerlerini yakalamak kolay iş değil. Iyi de energy label bahsettiginiz kadar detayli bir degerlendirme degil ki, biraz baktim, sadece yakit tuketimine odaklanmis, standart testleri uygulayip yakit tuketimini enerji verimliligi diye ifade eden bir siniflandirma sadece. Performans konusunda verimlilik birim yakit basina gidilen yol degil birim yakit basina alinan gucle olculur, energy label siniflandirmasinda ise bsfc ile ilgili hicbir sey yok. Kisacasi tum tuning'i yakit tuketimine gore yapip rezalet performansli bir motor yaparsaniz A sinifi arac yapmaniz zaten garanti. C sinifi 3. kalite, A sinifi 1. kalite motor diye bir sey de yok zaten. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Kasım 2010 Paylaş 27 Kasım 2010 Detaylı incelememişsiniz. Şehirler arası 2.9 tüketende A sınıfı var. 4 litre tüketende A sınıfı var. Aynı modellerde birde emisyonlara ve motor güçlerinede göz atın. Yorum bağlantısı
Onur Demirer 27 Kasım 2010 Paylaş 27 Kasım 2010 Sizde detayli bir bilgi var mi? Ben wiki de bakiyorum, harfleri CO2/km'ye gore vermis, altina da tuketim ve vergi giderlerini not dusmusler. Ben verim ve performans adina hicbir sey goremiyorum. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...r_CO2_Label.svg Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Kasım 2010 Paylaş 27 Kasım 2010 Verilen yakıttan en fazla güçü almak, en düşük tüketimi ve egsoz emisyonunu yakalamak yetmez mi? 10'larça kriter bunları etkiler. O kriterlerde markanın mühendislikleri. Onlara ulaşmamız zaten imkansız gibi birşey... Yorum bağlantısı
Ali Elöver 28 Kasım 2010 Yazar Paylaş 28 Kasım 2010 Aston Martin'e G veren sınıflandırmanın taaa ... ... Dingil olum bu verileri yayınlayan kurum Yemişim onların enerji seviyesini. Ben arabayı keyif için alırım. Basıcan yürümeyecek, devir çeviremeyecek, ne o A sınıfmış. Adam yolda uzayınca avutursun kendini ama ben A sınıfıyım diye Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 28 Kasım 2010 Paylaş 28 Kasım 2010 Ozaman 1.6 civic VTI 160hp alın gazlayın. Yorum bağlantısı
Recommended Posts