İçeriğe Yönlendir

Gp Turbo-jet Remapped Dyno Verileri


Ali Elöver

Recommended Posts

Süha Demirtaş
daha kaliteli döşeme-16 inch alaşım jant-dönüşe duyarlı sis farları-soğutmalı çift açılır kolçak-fazladan 2 airbag-dijital klima-karbon görünümlü on yumuşak plastik göğüs-gövde rengi ayna ve kapı kolları(bu yeni aktivlerde standart olabilir) açıkçası bunlar için 2000 tl değer fazlasıyla kalite hisside dynamic ve sportstyleda daha fazla oluyor.

İlginize teşekkür ederim lakin 2000 TL farka deyecek bir donanım gözlemleyemedim. Benim için araç ne kadar sade olur ise o kadar iyi olur. ( digital klima,dönüşe duyarlı sis farı, karbon görünüm gibi.)

SPK paket yani ( SAFETY PLUS KIT (ESP/MSR/ASR/HBA/HILLHOLDER; AKTİF ÖN KAFALIKLAR, DİZ HAVA YASTI

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
15 teki lastiğin ne olduğu önemli, ama kaybı azalır, jant irileştikçe, taban da büyüyecek, 17 janta 185 lastik takacak halleri yok ya.

O zaman sevgili Buyur, sizden bir ricam olacak. Müsait bir ctsi benim tat konserveyi dynoya sokalım, tanıdık bir yer olsun ki parametlerin olması gibi kaldığından emin olalım.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Ali Bey ,

Bir dönem faal olarak içinde bulunduğum yarış camiasından bildiğim kadarıyla bu dyno ve chip işinde Onno Usta ( Rem Servis ) en iyisi. Ankara'da düzgün dyno olduğunu düşünmüyorum.

Emre Bey,

Onno Ustanın atölyesine arkadaşımın aracı için gittik 3 sene önce. Hatırladığım kadarı ile REM Servis birazcık tuzlu, ve yoğunlar. Dyno işinde yanımda bu işten anlayan birinin olmasını ve gittiğimiz yerin tanıdık olmasını tercih edeceğim. Yoksa olmayan beygirler ve torklar kağıt üstünde dans ediyor.

İstanbulda remap işinin ustaları Mehmet Gazihan ve Barbaros Bayrak olarak gösteriliyor, ellerinden çok fazla sayıda araç geçiyor.

Bu arada İstanbul'da da çok fazla yokmuş sağlıklı Dyno, anlattılar gerekli specleri de şimdi unuttum.

Bu arada bu işi yoğun olarak kurcalayanlar dediği tek bir şey var. Dyno'yu boşver, rakip araçlar ile pratik test yap.

Gerçek kuvveti gerçek hayatta anlarsın derler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bu arada bu işi yoğun olarak kurcalayanlar dediği tek bir şey var. Dyno'yu boşver, rakip araçlar ile pratik test yap.

Gerçek kuvveti gerçek hayatta anlarsın derler.

Onları Pfizer paklar ancak :)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Ali bey sizin arabanızın 4. vites çevrim oranını biliyormusunuz ? Yada şanzımanile ilgili bir değer hakkında bilginiz varmı ?

Ayhancım, çevirim oranları dediğin vites oranı ise, şöyleymiş:

- 1. vites 3.909

- 2. vites 2.238

- 3. vites 1.444

- 4. vites 1.029

- 5. vites 0.838

- Diferansiyel oranı 3.733

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Ne yapsak ya bir dyno dükkan mı açsak ? Çağlar abi neye patlar bize

Ayhancım, çevirim oranları dediğin vites oranı ise, şöyleymiş:

- 1. vites 3.909

- 2. vites 2.238

- 3. vites 1.444

- 4. vites 1.029

- 5. vites 0.838

- Diferansiyel oranı 3.733

3.733 ü 4.000 yapalım :)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Daha ehliyetin bile yok artis.

Senin varda ne işe yarıyor ??? Çarpışan araba gibi kullanıyosun, gelene gidene çakıyorsun. Alyans sigorta sen kara listesinde listesinde ilk 10'a sokmuş.

Arabayı ehliyet denen dikdörtgen plastik kullanmıyor, Gökhan uykusunda bile senden sağlam araba kullanır bence.

Her sabah çocuklar ile evden çıkıp 1 saat araçta durup, akşam aynı yolu çekince, zevki kalmıyor. E az yakması da önemli oluyor.

Dur kalk düz yol için mi Çupra bakıyorsun ? Sen vallahi araba olayının "a"sından bile anlamıyosun. Makas, cadde, dağ yolu viraj falan yapsan anlıycam da Çupra için debelenmeni... Dur kalk için sen git ASM Fiesta al :p

O İstanbul'daki aloş zıbıdısı şirket aracına biniyor tabii :) Zevkini yerim .

Höööyt, döverim ulen seni. :good1:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Müşteriye yazık hala 5 adet vites ile yetiniyorlar :) Dyno yu bulayım, tükkan hazır :good1:

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Onları Pfizer paklar ancak :nazar:

O ne demek anlamadım. Sen nerden biliyorsun ? Pfizer'in hangi ürünü :)

b81b2uo.jpg

Ne yapsak ya bir dyno dükkan mı açsak ? Çağlar abi neye patlar bize

Çaylar Bey açsın, bize bedava ayda 1 kere dyno hakkı hedaye etsin.

3.733 ü 4.000 yapalım :p

Fiat'ın mekaniğini kurcalamam :) Bırakalım olduğu gibi kalsın. Remap, cai ve dp çok bile.

Müşteriye yazık hala 5 adet vites ile yetiniyorlar :good1: Dyno yu bulayım, tükkan hazır :nazar:

Vay babam vay, emlak mülti-milyoneri Sn. Buyur Paşamız...

Al dyno benden... %50 ortakım dükkanına, hoş bu sadece gokart ölçer :nazar:

DYNO%20GO%20CART%202%208%2008.JPG

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Dyno Club Card bastıracağım sana....

bulmak zor mu nedirki gider alırız çinden :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Cihaz möhüm değil, teknik desteği önemli, her ay kitlerdim, Bosch gelir yapardı sağolsun.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İlanı aldım, bakayım bakalım :)

şehirfırsatlarına yazdırırız, gerisi kolay.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ben bosch da ölçtürmüştüm gücünü. Ama otomatik vites olduğu için sağlıklı ölçemediler.

4. viteste en düşük devirden başalyıp en yüksek devire kadar çıkarak ölçmesi lazım ki gerçek motor gücü çıksın.

Aktarma kaybı %35 civarı çıkmış çok fazla. Bizim otomatikte %12 felan çıkmıştı.

Yine forumda birisi daha ölçtürdmüştü mondeosunu o da otamtikti sanki ve yine %10-15 arası aktarma kaybı vardı.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ayhancım, çevirim oranları dediğin vites oranı ise, şöyleymiş:

- 1. vites 3.909

- 2. vites 2.238

- 3. vites 1.444

- 4. vites 1.029

- 5. vites 0.838

- Diferansiyel oranı 3.733

İyki arabanızı chipletmişsiniz. Bu şanzıman bu arabaya biraz ağır kaçmış. :D Vitesler uzun ve daha güçlü bir motora daha iyi gider gibi geldi. Chipsiz bu arabada 5. vites ölü gibi gözüküyor :rolleyes:

Ben bosch da ölçtürmüştüm gücünü. Ama otomatik vites olduğu için sağlıklı ölçemediler.

4. viteste en düşük devirden başalyıp en yüksek devire kadar çıkarak ölçmesi lazım ki gerçek motor gücü çıksın.

Aktarma kaybı %35 civarı çıkmış çok fazla. Bizim otomatikte %12 felan çıkmıştı.

Yine forumda birisi daha ölçtürdmüştü mondeosunu o da otamtikti sanki ve yine %10-15 arası aktarma kaybı vardı.

Aktarma kaybı 10-14 arası normal diyebiliriz. 10 ise çok iyi ama 15'i aşarsa pek iyi sayılmaz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

3. viteste ölçülmesi gerekiyor otomatik fordlarda. dip not olsun :p. şanzıman oranı 3. viteste 1.0. Focusların difrensiyel oranıda 4.20 :rolleyes: son viteste 0,76 idi galiba

Ayhan hangisi daha uzun oluyor :D

difrensiyeldeki değer büyüdükçe mi uzun küçküldükçe mi

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Hangisi için sordunuz. Birde vites uzunluğu derken vites performansında bir önceki vitesin hızıda önemli. Atıyorum bir arabada 1. vitesin hızı düşüktür, 2. vitese attığınızda devir çok düşer ve 2. vites uzun gelir, ama başka bir arabada 1. vites daha hızlıdır, 2. vitese attığınızda daha yüksek devirden başlayarak deviri hemen tamamlayıp kısa gibi gelebilir.

Ali beyin arabasına göre sorarsınız son diş 4.2 ise ve 5. vites 0.76 ise bunların sabit bir devir için hızları birbirine çok yakın ama focusun hızı biraz daha düşük olduğu için focus daha performanslı olacaktır. 5000 devirde Ali bey 185 km hızda gidiyorsa focus 180 gibi bir hızda gider.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
difrensiyeldeki değer büyüdükçe mi uzun küçküldükçe mi

Mesela çevrim oranı 1. vitesin 4 ise bu şu demektir.

motordan gelen deviri 4 kat düşürür, yani 100 km hızı 25 km hıza düşürür gibi düşünebiliriz. Hız düşerek torka dönüştüğü için torkta 4 kat artmış olur.

O yüzden 1. viteslerin değerleri yüksektir. Hız düşük, tork fazladır.

Vitesin oranı 1 ise motordan gelen değer değiştirilmeden tekerleklere iletirli. 1'in altına düşerse hız artar, bu seferde tork azalmaya başlar. 5. vitesi örnek olarak 0.5 düşünürsek motordan gelen hız 2 katına çıkarılıyor diyebiliriz.

Son dişlinin oranı yüksektikçede hız düşer.

Mesela 1. vites 4 olsun, son dişlide 4 olsun.

4000 devir 1000 devire düşer, ondan sonra son dişlide tekrar düşerek 250 devire düşer. 1. vitesin yavaş olması gibi. Ama düşdüğü oranda da torku artar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Çağlar abi bir dyno günü yapalım :p Düzgün bir dynoda deneyelim arabaları. Şu filitre testi felanda yaparız :D açık taktım 10 beygir artı felan muhabbeti :rolleyes:

Çok mu maliyetli olur böyle bir organizasyon.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bizim okulda laboratuarda dyno var. Bitanede test için 2002 civic var. :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ayhan benim sorudğum focus I otomatik şanızman oranları.

1st gear: 2.816: 1

2nd gear: 1.498: 1

3rd gear: 1.000: 1

4th gear: 0.726: 1

Reverse gear: 2.649: 1

son dişli 4.20 diye geçiyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bu cc işini yaptıracağım zaman merak edip ölçtürmüştüm. bu değerler cc yapılmadan evveldi. sonrasında iyileşme olmuştu ama cc sonrası öçtürmediler. :D ( hemen hissediilmez cc nin durumu demişlerdi, heralde etkisini görmezsek diye korktular :rolleyes:). sonrasında ateşleme bobni patlatmıştım o değişti buji kablolarını değiştim hegoyu değiştim. (tabi bu arada her değişimin arası 10 bin km felandır heralde :p) şimdi 150 binde araba. merak ediyorum bundan kötü mü diye ama şikayet yok benim için 0-100 olsun son hız olsun teknik verisi neyse o civarda.

img369.jpg

bu arda kayıp %12 den fazlaymış yanlış kalmış aklımda %15 gibi :D ama bu testte 3. viteste 6000 civarına çıkması gerkeirken D konumuda olduığu için 4000 gibi kaldı. Bunu Onno ustaya sormuştum netten. O zaman dediği otomatik viteste ölçümün zor olduğu . şanızmanda bir valfin iptal edilmesi gerketiği idi (sanırım OD nin işlevinden bahsetti)

birisi lpg de iken diğeri benzideykenki grafik

bu da güvenilirliği iyi olmasada bir focus grafiği (düz vitestir heralde :D)

STR-98101401-kW-Nm-C.png

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Böyle değerli bilgileri silinecek konulara yazmak yerine, yeni konulara mı yazsak ki ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Böyle değerli bilgileri silinecek konulara yazmak yerine, yeni konulara mı yazsak ki ?

:p

Bizim okulda laboratuarda dyno var. Bitanede test için 2002 civic var. :nazar:

Kou de :blink:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...