İçeriğe Yönlendir

Gp Turbo-jet Remapped Dyno Verileri


Ali Elöver

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi
Otomatiğin ölçümü zordur.

Grafik sağlıklı çıkmasada max motor gücünü ölçmek zor olmasa gerek. sonuçta 110 km den sonra max güç devrine kadar sabit viteste kalabiliyor araba. ki 4000 dd den 7000 e kadar gidiyor o devirde.

Mesela bizim arabayı ölçerken 155 km de test bitmiş zaten 3. viteste yapılmış olsaydı o test nerdeyse max güç devrine kadar çıkmış olacaktı araba.

adszpew.jpg

Neyse konu puntonun ben çekileyim :nazar:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ali abi, bu arada sen motor gücünü ölçerken halatlarla arabayı yere bastırt. ve önüne rüzgar makinası gibi bir şey var onuda koydurt. Benim arabayı ölçerken onları yapmadılar :p hor gördüler garibanımı.

ha bide elin gonzelesi ölçmüş otomatik viteslisini de :nazar: 5.43 den gösteriyor :blink:

bu adamda da %30 küsür aktarma kaybı var misal :p

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Vantilatör fark ediyor bu arada.

Yani 1-2 beygirde olsa beygir beygirdir :nazar:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Vantilatör fark ediyor bu arada.

Vantilatör şart. Fark eder.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Yani 1-2 beygirde olsa beygir beygirdir :)

İnanır mısın bilmiyorum ama 1-2'den çok daha fazla fark ediyor. ;)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
İnanır mısın bilmiyorum ama 1-2'den çok daha fazla fark ediyor. ;)

standart arabada ediyorsa sevinirim bile :p

bu arda Ali abiye punto t-jetin atası :)

Kaç senedir satılık alan olmadı. 4 kapı olsa şaka makinası bir şey olur.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...eknik-detaylar/

bunla biraz oynamışlar ama dieğri orjinal sayılır.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-modi...-29665251/detay?

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
İyki arabanızı chipletmişsiniz. Bu şanzıman bu arabaya biraz ağır kaçmış. :) Vitesler uzun ve daha güçlü bir motora daha iyi gider gibi geldi. Chipsiz bu arabada 5. vites ölü gibi gözüküyor ;)

Arabanın stock hali güçsüz değilki ? Sonuçta 5 kapılı aile hb'i. Fabrikasyon 120 bg 206 Nm tork arabayı 8,9 sn de 100 km'ye çıkarıyor ve hiç mi hiç zorlanmadan şak diye son hızını buluyor hatta rahat rahat kadran bitiriyor. Sonuçta bu araba bir GTi, RS vs vs değil. 5 kapılı seri motorlu bir hb :)

Vites oranlarıda tabiki performansdan çok tüketim oranlı ayarlanmış. Sonuçta sağlam gazlamak isteyen gider Abarth, RS vs alır.

Aktarma kaybı 10-14 arası normal diyebiliriz. 10 ise çok iyi ama 15'i aşarsa pek iyi sayılmaz.

Zaten benimde anlamadığım aktarmadaki kaybın anormal oluşu, 4 çekerden bile fazla. O yüzden konu açtım ve konuya vakıf olanların yorumunu rica ettim.

Böyle değerli bilgileri silinecek konulara yazmak yerine, yeni konulara mı yazsak ki ?

Sorma patron, mahfettiler dandik dandik motor güç ve grafik verileriyle konumu. Biz böyle mi yapıyoruz sizin konularınıza ?

bu arda Ali abiye punto t-jetin atası :p

Kavga mı istiyorsun sen ? :angry::angry: Hakaret gibi modeller bunlar :)

Bu ne iğrenç araba, öğk tam tofaş - fiat modeli işte. İsterse 1000 bg olsun alınmaz bunlar ne böyle.

Tabut bile daha sevimli bunlardan

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Arabanın stock hali güçsüz değilki ? Sonuçta 5 kapılı aile hb'i. Fabrikasyon 120 bg 206 Nm tork arabayı 8,9 sn de 100 km'ye çıkarıyor ve hiç mi hiç zorlanmadan şak diye son hızını buluyor hatta rahat rahat kadran bitiriyor. Sonuçta bu araba bir GTi, RS vs vs değil. 5 kapılı seri motorlu bir hb :p

Seri motor dediğiniz C sınıfı 3. kalite 95 yıllarının teknolojisinde bir motor. Egsoz emisyonu kamyon gibi. :) Biz duyarlıyız, güçten önce emisyon önemli.

Yükek emisyon demek

Daha fazla sera etkisi, mevsimlerin daha fazla bozulması, daha fazla akçiğer kanseri ve bebek ölümü demek. +chip.. Dünyaya kastınız ney Ali bey :)

herkes A , B ike burda alayı C ;)

http://www.cars-data.com/en/fiat-grande-pu...601/models.html

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Kavga mı istiyorsun sen ? :angry::angry: Hakaret gibi modeller bunlar :)

Bu ne iğrenç araba, öğk tam tofaş - fiat modeli işte. İsterse 1000 bg olsun alınmaz bunlar ne böyle.

Tabut bile daha sevimli bunlardan

Atasını inkar ediyor punto püüü.

85 de adam full enjeksiyon turbo 1.4 100 ps motor yapmış daha ne olsun.

Şimdi tabi alınmaz geliyor ama daha ben doğmamışım o derece eski modeller :p

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ben fiatı zaten bir ateşli motorları iki ucuz donanımından beğeniyorum. tabutsa hepsi tabut :p

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

motor sınıflaması neye göre dereceleniyor yapım yılındaki teknolojisine göremi yoksa performans ve saire ilemi alakalı.

Ben fiatı zaten bir ateşli motorları iki ucuz donanımından beğeniyorum. tabutsa hepsi tabut :)

araba kaymasın diye kullanılan takoza benzeyende var içinde. :):D

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
motor sınıflaması neye göre dereceleniyor yapım yılındaki teknolojisine göremi yoksa performans ve saire ilemi alakalı.

Egsoz emisyonu, yakıt tüketimi, verilen yakıta göre alınan güç..

Bunlarda o motoru üreten mühendisliğin, argenin kalitesini gösteriyor.

Güçlü motor iyi motor anlamına gelmiyor. 1.4 motordan en yüksek güçü alan markada iyi anlamına gelmiyor.

Tüketim düşük olacak, aldığın güç fazla olacak ve motordaki tork güç eğrileri ani yükselip ani düşen dağ gibi olmayacak. Düşük devirlerde yükselip o güçü ve torku kaybetmeden yüksek devirlere taşıyabilmeli.

2 tane aynı tork ve aynı hp değerine sahip 2 motor aynı arabada denensin. Güç ve tork eğrileri başarılı olan motor daha performanslı ve ekonomik olur.

Bu peformans, tüketim emisyonda birçok kritere bağlı.

Yazılım önemli, yanma odasının dizaynı önemli, püskürtme açısı ve basıncı önemli, emm ve egsoz valflerinin birbirleri arasındaki mesafe bile ısı transferi açısından önemli.Valflerin silindire bakış açılarıda buna dahil. Bunları en iyi şekilde harmanlanması en iyi performansı ve tüketimi ortaya çıkartır. Sadece bunlarda değil...

10'larca farklı ve kendi içinde de kolları olan değişkenlerin en iyi değerlerini yakalamak kolay iş değil.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

çok sagol.kavradım durumu.

aston martin g de kalması bu anlatıma göre normal.99 2000 mondilere l ve k verilmiş.benim mondide sadece _ bu var. :lol2:

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bir araba pist için yada güç, hız performansı için yapılmışsa onlar için emisyonlar ve tüketim çok fazla önemli değildir.

Günlük hayatta genel olarak kullanılan, seri üretilen arabalarda önemli.

Bugünki standarda göre geçmişteki arabalara daha düşük seviyeler verilmesi normal.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Mesela bu 1.5 dci 110hp-240 nm tork megan için A demişler.

2014'te euro 6 standardı gelince biraz dahada iyileşir. Ortalama 4.6 litre yakan araba gene 4.6 yakar ama 110 yerine 120 hp olur :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya
Mesela bu 1.5 dci 110hp-240 nm tork megan için A demişler.

2014'te euro 6 standardı gelince biraz dahada iyileşir. Ortalama 4.6 litre yakan araba gene 4.6 yakar ama 110 yerine 120 hp olur :lol2:

Bizim focus tdci titanium lar için de A demişler.İyi bişey mi yani? Bu derecelendirme buzdolaplarında da var.Gerçi benimki si remapped tdci.Derecesi B olmuştur heralde özellikle emisyon açısından.

Yorum bağlantısı
Onur Demirer
Egsoz emisyonu, yakıt tüketimi, verilen yakıta göre alınan güç..

Bunlarda o motoru üreten mühendisliğin, argenin kalitesini gösteriyor.

Güçlü motor iyi motor anlamına gelmiyor. 1.4 motordan en yüksek güçü alan markada iyi anlamına gelmiyor.

Tüketim düşük olacak, aldığın güç fazla olacak ve motordaki tork güç eğrileri ani yükselip ani düşen dağ gibi olmayacak. Düşük devirlerde yükselip o güçü ve torku kaybetmeden yüksek devirlere taşıyabilmeli.

2 tane aynı tork ve aynı hp değerine sahip 2 motor aynı arabada denensin. Güç ve tork eğrileri başarılı olan motor daha performanslı ve ekonomik olur.

Bu peformans, tüketim emisyonda birçok kritere bağlı.

Yazılım önemli, yanma odasının dizaynı önemli, püskürtme açısı ve basıncı önemli, emm ve egsoz valflerinin birbirleri arasındaki mesafe bile ısı transferi açısından önemli.Valflerin silindire bakış açılarıda buna dahil. Bunları en iyi şekilde harmanlanması en iyi performansı ve tüketimi ortaya çıkartır. Sadece bunlarda değil...

10'larca farklı ve kendi içinde de kolları olan değişkenlerin en iyi değerlerini yakalamak kolay iş değil.

Iyi de energy label bahsettiginiz kadar detayli bir degerlendirme degil ki, biraz baktim, sadece yakit tuketimine odaklanmis, standart testleri uygulayip yakit tuketimini enerji verimliligi diye ifade eden bir siniflandirma sadece.

Performans konusunda verimlilik birim yakit basina gidilen yol degil birim yakit basina alinan gucle olculur, energy label siniflandirmasinda ise bsfc ile ilgili hicbir sey yok. Kisacasi tum tuning'i yakit tuketimine gore yapip rezalet performansli bir motor yaparsaniz A sinifi arac yapmaniz zaten garanti.

C sinifi 3. kalite, A sinifi 1. kalite motor diye bir sey de yok zaten.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Detaylı incelememişsiniz. Şehirler arası 2.9 tüketende A sınıfı var. 4 litre tüketende A sınıfı var. Aynı modellerde birde emisyonlara ve motor güçlerinede göz atın.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Verilen yakıttan en fazla güçü almak, en düşük tüketimi ve egsoz emisyonunu yakalamak yetmez mi?

10'larça kriter bunları etkiler. O kriterlerde markanın mühendislikleri. Onlara ulaşmamız zaten imkansız gibi birşey...

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Aston Martin'e G veren sınıflandırmanın taaa ... ... :D

Dingil olum bu verileri yayınlayan kurum :D

Yemişim onların enerji seviyesini. Ben arabayı keyif için alırım. Basıcan yürümeyecek, devir çeviremeyecek, ne o A sınıfmış.

Adam yolda uzayınca avutursun kendini ama ben A sınıfıyım diye :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...