İçeriğe Yönlendir

Ankara Mobese Cezalar Başladı


Taygun Mertcan

Recommended Posts

Hasan Basri Bayraktar

En temizi plakayı okunmayacak hale getirmek... :bravo:

Yorum bağlantısı
Misafir
70 Km. sabit hız zaten yeterli,yığılmaların sebebi bu ''kamerasız'' yerde gazlayıp kamerayı görünce frenleyenler bence..

Bu arada hız yapmak isteyene çok yol var :bravo: Bu kameraları neye göre diziyorlar anlamadım :)

Çok haklısınız. Ani frenlemeler sonucu arkada trafik durma noktasına geliyor.

Benim takıldığım bir başka nokta var. Otomobiller ile ağır vasıtaların hız sınırları farklı olur hep. 2010'da trafik kuralları mı değişti? Eskişehir yolu hız sınırı 70km. Bana da, otobüse de, kamyona da, minibüse de aynı. Orta şeritten giderken, önünde kamyon araç solluyor, damperinden taşları savura savura. Arkasında durmayıp sola geçsen dert, önüne geçsen hız sınırını aşıyorsun, arkasında dursan taş yiyorsun. Sonucta kamyon orta şeritte, otomobil sağ şeritte aynı hız sınırlamasına tabi olarak yol alıyorlar. Amaç kameranın altından araçları 70km hızla geçirmek. Kavşaklara, trafik ışıklarına sözüm yok ama şehirmerkezinden diğer illere açılan ucu açık bir yolu, kamera ile denetim altına alarak sadece trafik yoğunluğunu arttırıyorlar. Bu hız sınırı koyulduğundan beri eskişehir yolu'nda trafik çilesi var.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Ankara da çok ceza yazamıyormuş polisler .Her bir kimseler çok kişi tanıyorlarmış hal böyle olunca sorgusuz sualsiz geçirelim diye bu yolu bulmuşlar :bravo: ...Valla ben Ankara kulisinin yalancısıyım... :)

Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan

4 ay önce Yaşamkent girişinde Radar aracına misafir olmuştum. Memur bey kırmadı beni yanına oturdum, Sandığımız gibi herkese ceza kesmiyorlar, 90 la çok araç geçti önünden bildirmedi ileriye, 100 üzeri olanları bildirdi ve kırmızı ışıkta geçenleri. Kırmızı ışıkta bir aracı ilerideki ekibe bildirdi, ekip daha sonra anons etti protokolden olduğu için yazamadık dedi, Yanımdaki memurda plakaya yazın kamera kaydetti, yazmak zorundayız dedi. Sonuçta arkadan plakasına yazıldı ceza. Hasan Beyinde şakayla karışık dediği gibi, "Her bir kimseler çok kişi tanıyorlarmış hal böyle olunca sorgusuz sualsiz geçirelim diye bu yolu bulmuşlar" :dil:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök

Arkadaşlar o kameralar hepimizin güvenliği için var.. Hepimiz rahatsızız trafik keşmekeşinden. Bütün gelişmiş ülkelerde bu sistemler vardır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Arkadaşlar şunu karıştırmayalım , gelişmiş ülkelerde insanları düzene sokmak için değil bunlar düzenli olan trafiği kontrol etmek için var. Gelişmiş ülkelerde hız sınırın olmayan yerlerde var.

Bu ülkede binek araçla 90 ile giderken arkadan sellektör atan kamyonlar otobüsler var. Bir iletide geçmiş hız sınırları eskiden araç cinsine göreydi kamyon 90 ile gidiyor sizde nasıl bir trafik anlayışı.

Peki senin önerin nedir hatalı kullanımlar var diye böyle bir sistem kurmamalı mı? Yoksa trafik suçlusu olma ihtimaline karşı her yola bir tane polis memuru mu?

Yorum bağlantısı
H.Yusuf Kantarcılar

birkaç saat önce istanbul yolundan ayaş yoluna döndüm şeker kavşağını geçince az ileride sıra sıra dizili ortasında kocaman kırmızı ışıklı 70 yazar. arkamdaki azgın arkadaş basıyor selektörü, yol verdim fırladı geçti, tam görüş sahasına girince frene asıldı ama herhalde olan oldu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Peki senin önerin nedir hatalı kullanımlar var diye böyle bir sistem kurmamalı mı? Yoksa trafik suçlusu olma ihtimaline karşı her yola bir tane polis memuru mu?

her yola polis değil gezici sivil polis denetimciler olması lazım. Serseri kullananları enselemek gerekiyor bu şekilde. Heryerde olmasına gerek yok her yerde "olabilir" diye düşündürtmek lazım. Olay budur. Ancak EGM bu felsefeye henüz hazır değildir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
her yola polis değil gezici sivil polis denetimciler olması lazım. Serseri kullananları enselemek gerekiyor bu şekilde. Heryerde olmasına gerek yok her yerde "olabilir" diye düşündürtmek lazım. Olay budur. Ancak EGM bu felsefeye henüz hazır değildir.

Mobil mobese araçları da var.. Ankara'da faal olarak çalışıyor üstelik..

Benden niye öneri bekliyorsunuz ki ?

Yine de ben söyliyim ilk okuldan başlıyarak sevgiyi saygıyı öğretmek , sürücü kurslarına yatırım yapmak olayı ciddiye almak.Ve bir çok bunun gibi şeyler.

Siz hala polis diyorsunuz anlamadığınız şu ben gaza basmak istediğimde altımdaki arabaya cebimdeki paraya bakıyorsa buna polis filan egnel olamaz buna engel olacak tekşey vicdanınız ve aklınızdır......

Sanıyor musun ki gelişmiş ülkelerdeki tüm insanlar sevgi, saygı veya diğer insani duygular sayesinde bu denli düzenli bir yaşam sürüyorlar.. Elbette bunların da çok etkisi vardır. Ancak insanların kanuna inanması gerekiyor.. Oradaki insanlar biliyor ki eğer suç işlersem cezasını çekerim.. Türkiye'de durum biraz daha farklı işliyor.. Kimse görmediyse suç işlememiş sayılabilir diye düşünüyor insanlar..Kanunlarımızda çok büyük tuhaflıklar yok bence.. Şuan yürürlükteki kanunların bir kısmı bazı avrupa ülkelerinin kanunlarının aynısı ancak uygulama konusunda sorunlar yaşanıyor.. Ayrıca insanların vicdan seviyeleri farklıdır.. Kimsenin vicdanına bırakılamaz bu konular.. Bu yüzden toplum yavaş yavaş bilinçlenecek. Durum budur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Tamam yavaş yavaş bilinçleniyor ,kavşakta ceza yememek için mecbur bekliyorlar ana yollarda 70 levhasını geçer geçmez dip gaz gidiyorlar genelde..

Ufak bir haber..

Yeni sistemimiz kısa sürede bunun da önüne geçecek.. Eskiden tek nokta ile anlık hız üzerinden hız ölçümü yapıyorduk.. Artık ortalama hız üzerinden ölçüm yapılacak ve kameradan sonra dip gaz yapmanın da önüne geçilecek.. Hiç bir proje yoktur ki sıfır hata ile başlasın.. Hepsi geliştiriliyor arkadaşlar.. Biraz sabır gerekli sadece..

İnsanlara ceza ila hiç bişey öğretemezsiniz , toplum yavaş yavaş bilinçlenmiyor toplum yavaş yavaş doluyor patlarsa fena patlıycak toplum.Şu anda sadece gülüyorlar insan bile olmayan bir yerde 70 kamerası görünce. Madem yapıyorsunuz bari tehlike arz eden yayanın geçebileceği bir yere koyunda en azından orda işe yarasa. Ankara daki Atatürk Bulvarını biliyormusunuz Mehmet Ali bey ?

Ben ne demek istediğimi anlatamıyorum sanırım , neyse kameralar artsın ceza yazsın herkese insanlar bilinçlensinler...

İnsanlara ceza yazarak kurallara uymaları halinde ceza yemeyeceklerini öğretebilirsiniz Can Bey. Ayrıca seçilen her lokasyon özel sebeplerle seçildi..Hepsinin ayrı amaçları var.. Yani ille de yayaları koruması gerektiği kanısına nereden vardınız onu anlamadım..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Sizmi yapıyorsunuz bu cihazları..

Peki nasıl olacak yani dip gaz yapanların önüne geçeceksiniz..

Birde size bir sorum olacak ortalama hız üzerinden ölçüm yaptığınız zaman trafik felç olmuyacakmı..

Bu sistem ile kameranın önünden geçen aracın plakası ile kaydedilecek, daha sonra bir kaç km ilerideki kameradan tekrar geçerken kaydedilecek ve hızı sistem hesaplayacak.

Örnek : 1. kameradan 22:00:00 da geçtiniz ve 2. kameradan 22:05:00de geçtiniz. 2 kamera arasındaki mesafe 10km olsun.10km boyunca ortalama hızınız 120 km olarak hesaplanacak ve siz kamerayı gördüğünüzde yavaşlayıp kamerayı geçtikten sonra hızınızı artırsanız bile yasal hız sınırını geçiyorsa ortalamanız ceza kesilecek.

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

kamera koymakla hız ölçmekle ceza göndermekle bu işlerin olacağını ben zannetmiyorum... istanbula 80 km uzaklıkta oturuyorum haftada en az 3 kere istanbula gidip geliyorum artık gittiğim güzargah üzerinde nerede polis var nerede çevirme var nerede kamera nereye radar kurulur gezici radarların marka modeline kadar hepsini ezbere biliyorum... kamera koymak yerine insanları bilinçlendirmek daha olumlu sonuçlar verir bence bu yüzdende bir an önce stajer ehliyete geçilmeli ve sürücü belgesi veren kurslar daha sık denetlenip ( örn: kurslara gelmeden sadece sınavlara girenlerin önüne geçilmeli çünkü bu gibi kişiler hiç bir şey görmeden ilk okulda trafik dersinden kalma bilgileri ile sınavı geçiyorlar... ) düzene sokulması lazım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Vallaha siz kime öğretiyorsunuz bu şekillde bilmiyorum ama polise kredi kartı geçiyorsa al şurdan diyip kredi kartı uzatan insanlar var etrafımda bu güne kadarda hiç bişey öğrenmedi cezalardan dolayı öğrenemezde.

Bakınız ben ne demişim '' bari bir tehlike arz eden yerde '' illa yayalar olsun dememişim o sadece bir örnekti.

Atatürk Bulvarını biliyorsanız ne için yazdığımıda anlardınız.

Can Bey, size şu konuda katılıyorum. Eğer ceza ödemekten rahatsız olmayan insanlar varsa bu insanlara sistemin bir etkisi olmaz elbet. Ancak bunun için kanunlar yönetmelikler var. Bu konunun KGYS sistemi ile bir ilgisi yok.. Ben KGYS sisteminden bahsediyordum oysa..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Mehmet Ali Bey,yazılanları dikkatle takip ediyorum ve haklı-haksız olduğunuz yerleri de izliyorum.Örneğin Hollanda'da arabanızla aşırı hız yaparsanız neredeyse arabanızın fiyatı kadar ceza ödediğinizi biliyorum.Diğer ülkelerde de böyle olabilir ama 4 şeritli yolda adam 120 yi benimsemiş bu iş için.120+1 de cezayı basıyor.Şimdi tartışmalarda adı geçen Samsun yolunda Siteler bölgesinde bir hız kamerası var 70 yazıyor üstünde mantıklı bir hız derim şehiriçi için daha fazlasına ne gerek var da derim...Ama,yol 4 şerit ve yaya geçişine kapalı bir yol.Düşünelim bakalım şimdi sol şerit normal medeni(Hani dediniz ya Can'a medeniyete bakılmaz ceza ile eğitilir diye) ülkelerde seyir şeridi değildir malumunuz sollama şerididir.Soldan sağa gidelim; en solda 70 ile solladınız,soldan 2 de 60,3 de 50,4 de 40 la mı gideceksiniz???.Ayrıca yl ilginçtir ki eğimli ve 70 i tutturabilmek için fren yapmazsanız araba alıp basını 80-85 leri görüyor...Tamam hız limitleri olsun ceza da olsun ama biraz da yolun mantığına uygun olsun.Sen 4 şerit yol yapıyorsun,yaya geçişine kapatıyorsun.Kısacası otoban muadili bir yol oluyor ve 70 Hızlimiti koyuyorsun bunda mantık aramak imkansız derseniz aramam.Ben daha hızlimitlerini aşıp bir trafik cezası yemedim o yüzden sakın hız düşkünü biri olarak görmeyin beni ama bu bahsettiğim yolu örnek alırsak sadece iş kumbaracılıktır.Hiç gerek yoktu o kadar harcamaya direk isteseydi bu halk verirdi zaten çünkü alıştık yanağımızdan öpülmesine...

Yolların hız limitleri araç teknolojisine bağlı olarak değişmiyor İlker Bey, bundan 10 sene önce hangi hız sınırları geçerliyse hala aynı değerler geçerli..Size şu konuda katılıyorum Türkiye'de yolların durumu oldukça kötü, bu büyük bir eksiklik. Ancak öte yandan KGYS sistemi insanları daha güvenli bir şehir sunmak için var. En azından biz bunu düşünerek yapıyoruz bu sistemleri.. Arkadaşlar trafik kurallarına uyan hiç kimse ceza yemez..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Mehmet bey biz kurallara uymaya devam edelim en güzeli bu ama inanın uygulamları bişey yapmış olmak için yapıyoruz yapmak isteyen yine yapıyor yapacağını.

En azından bir pist yapılsa Ankara 'ya belki çok daha farklı olacak herşey gerçi yok değişen hiç bişey olmaz yine trafikte yapan olacaktır , pisti olan şehirleride görüyoruz.Vazgeçtim dediğimden :D

İşin aslı çok kızıyorum trafikte elindeki oyuncakla oynayan çocuklar gibi araba kullanan insanları görünce.. Velhasıl kelam dediğiniz gibi eğitim şart..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu sistem iyi bişi.. Gönülden destekliyorum.. Eskişehir yolu için 70 yeterli bir hız..

Can'ın eğitim eğitim dediğine bakmayın...

Bizi cezalardan başka bişey durdurmaz..

Hepimizin her zaman acelesi var..

Şu forumda bile yıllardır kuralları uygulamaya çalışırız ama bir Allah'ın kulu da çıkıpta ben kuralların tamamını okudum diyemez..

Var diyen varsa kopya serbest sınav yapalım..

Nedense kurallara karşı bir kinimiz var..

Ya da her şeyin iyisini nedense sadece biz biliriz, yapanlar bişey bilmez..

Sonuç, ellerine sağlık iyi yapıyorlar..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bazı yerleri değiştirdim Komutanım.. Bir daha bak istersen sınavdan önce :D

Gittiiim.. by

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Mehmet Ali bey Trafik kurallarına uyan ceza yemez tamam..

Uymuyoruzda demiyoruz..

Kavşaktaki kameralarada birşey demiyoruz hatta çok güzel yaya çizgisi bile geçilmiyor..

Yalnız İlker abinin dediği gibi ana harterdeki kameralar gereksiz diyoruz..Trafiğin akışını yavaşlatıyor kazaya davetiye çıkarıyor..

Şahsen 2-3 kazaya şahit oldum bizzat kendim..

Erkan Bey, olaya kamerayı görünce frene basan, kamera görmeden gaza basan insanları düşünüp, sistem ona göre dizayn edilmeli diye bakmak yanlış olur bence. Eğer öndeki araç fren yaptığı için bir kaza gerçekleşiyorsa zaten arkadaki araç takip mesafesi kuralına uymuyor demektir. Bu yüzden duramayıp kaza yapmış demektir. Suçu kameranın yerine atmak doğru değil..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Mehmet bey peki bu kameralar takip mesafesi yapmayanlarada ceza yazacakmı..?

İstanbulda kaç kişi takip mesafasi yapıyor ana yollarda..?

Sistemin amacı tüm trafiği düzene sokmak değildir. Sistem trafiğe katkı sağlamak için vardır. Trafiği düzenli tutmak veya bozmak yine biz sürücülerin elinde, eğer kurallara riayet edersek hiç bir sorun çıkmayacaktır.. Kötü örnek örnek değildir.. Lütfen açık aramak yerine daha güzeli hayal ederek ve kurallara uyarak yaşayalım göreceksiniz bir çok problem çözüme kavuşacak.. Sistem bir çok mühendisin ortak çalışması sonucu yapıldı. Gelişi güzel şekilde seçilmedi hiç bir lokasyon eğer hatalı olduğunu düşündüğünüz lokasyonlar varsa sistem 4 yıl gözetim altında tutulacak. Bu sorunlar bu süre zarfında çözülecektir müsterih olun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Yok Erkan ben gereksiz demiyorum.Aksine denetim iyi diyorum.Ama 4 şeritli ,yaya trafiğine ve geçişine kapalı yollara veya bahsettiğim yerdeki gibi arabayı salsan 85 yapan yere 70 hızlimiti koymanın da kasıtlı olduğunu düşünüyorum.İnan hergün mesaiye giderken o bölgeden geçerken yaptığım şey frenleyerek geçmek.Son 5 günde 1700km yol yaptım.Ankara-İzmir-Foça-Ayvalık-Ankara olmak üzere.Ve şehirler arasında cc 109 a ayarlandı meskun mahalden geçerken 60 a birçok yerde radar uygulaması vardı süper bir olay takdir ediyorum.Ama tutup yokuş aşağı olan yola radar koyarlarsa niyetlerinin denetim değil koçan doldurmak olduğunu söyleyecek kadar da netim...Amaç üzüm yemek mi bağcıyı dövmek mi?..Mehmet Ali bey yolların kötülüğünden bahsetmiş bana cevabi yazısında ama anlıyorum ki o cihazları koyarken lappadanak koymuşlar.Hiç alınmasın ama ben Samsun yolu gibi bir yolu birçok otobandan daha güzel bulurum ve o yolda 70 e düşmek için fren sıkılıyorsa bu işle ilgilenen adamların "Biz heryeri düşünerek koyduk" demesini de kabul edemem.Kimseyi kırmak gibi bir niyetim yok dediğim gibi denetimin bu ülke insanını yola getirmenin en güzel yolu olduğunu da söylüyorum.Ama önce iğneyi kendine batıracaksın ben o yolda gözüm kadranda 70 de tutmayı çalışıyorum arabayı...Amaç dikkati dağatmaksa tamam güzel uygulamışlar ama hızlimitleriyse birileri birşeylerle dalga geçmiş orada o zaman.Plansızlık ve programsızlık olmuş demekki...Ben o hızla frenleyerek gitmeye çalışırken yanımdan 06A 56.2 plakalı polis makam otosu slalomla jet gibi geçiyorsa,camları filmli ise,balık baştan kokmuşsa,vatandaşa kanunları anlatacaklar uygulamıyorsa hiiiiç kimse laf etmesin önce iğneyi kendilerine batırsınlar!

Amaç hız ile bağlantılı kazaları azaltabilmek için insanları daha yavaş kullanmaya teşvik etmek. Eğer siz ceza yemeden 70 ile gitmeyi başarıyorsanız diğer insanlar da bunu başarabilirler. Ve kimse ceza yemez.. Kimse de koçan doldurmaz.. Dediğim gibi kurallara uyan kimse ceza yemez.. Ama eğer insanlar hız limitlerine uymuyorlarsa ve karşılığında ceza yiyorlarsa ben bunda bir tuhaflık görmüyorum açıkçası.. Ayrıca polisin bu tavrı doğru değil haklısınız. Bence şikayet etmelisiniz. Zira ben trafikte iken eğer etrafımda tehlikeli araç kullanan insanlar polis ise bile şikayet ediyorum. Birşey oluyor mu bilemiyorum. Ama en azından içim rahat ediyor..Diğer bir konu ise loppadanak diye koyulmadı o sistemler.. Bütün lokasyonları seçmek 6 aydan fazla zaman aldı.. Polis memurlarının ve saha mühendislerinin katıldığı bir çok toplantı yapıldı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Üzgünüm o zaman hata yapmışsınız çünkü araç kullanırken dikkat dağıtan şeylerle uğraşmak yasaktır(Telefonla konuşmak v.s).Ancak o dediğim yerde araba kullanmıyorsunuz gözünüz kadranda 70 e düşmeye çalışıyorsunuz.Yani yola dikkatinizi vermiyorsunuz.Sistemi savunmanızın arkasındayım ama gözlüğünüzü çıkarıp daha etraflıca bakarsanız hataları düzeltme yoluna gidersiniz.Daha da fazla yazmanın anlamı yok siz o yolu kullanmazsanız dediğimi anlamazsınız o saha mühendisleri topografik yaklaşımlarda bulunsalar orada yuvarlak bir taş koysan bile yolun sonuna kadar tıngır mıngır hızlanarak gittiğini görürlerdi.Herşey haritayla olmuyor kısacası...Sözün özü bu yapılan sistemi birçok özelliğinden dolayı kutluyorum ve en son haliyle (Ortalama hız) daha iyi sonuçlar vereceğini(Bir yere kadar basıp bölgeden geçerken yavaşlamak kümülatif araç birikimine sebep oluyor ve trafik otomatikman orada sıkışmaya başlıyor) anlıyorum.Ama heryerde yer seçimini doğru yapamamışsınız bunuda lütfedip kabul edin artık!.2 şeritli yola da 70 demişsiniz ki trafik hızlı akar 4 şeritli yola da.Birgün gelin tanışalım sizi oradan geçireyim kendiniz kullanın arabayı bakalım ne diyeceksiniz.

Not:Sistemde birçok nokta doğru seçilmiş olabilir tüm sistemi yargılama şansına sahip değilim çünkü hepsini gezip görmedim ama bilimde gelişim için herşeyi irdelemek her görüşü incelemek şarttır.Siz bir "Mühendis" olarak söylemimi incelemek yerine ısrarla yaptığınız uygulamayı incelemeden savunuyorsunuz...Malesef bu şartlarda bir adım ileriye gidebilecek bir yazışma olacağını sanmıyorum.Umarım daha objektif yaklaştığınız bir zaman sohbet etme fırsatı buluruz...

Daha önce yazdığım şeyi tekrar edeyim o halde sanırım gözünüzden kaçtı..

"Gelişi güzel şekilde seçilmedi hiç bir lokasyon eğer hatalı olduğunu düşündüğünüz lokasyonlar varsa sistem 4 yıl gözetim altında tutulacak. Bu sorunlar bu süre zarfında çözülecektir müsterih olun."

Ayrıca ben asla mükemmel bir sistem oldu demedim. Öyle bir hava estirmenizi doğru bulmuyorum. Açıkçası yapılan eleştrilerin hepsine bir cevap bulunabilir zira o yollardan geçerken ben de aynı şekilde düşünebilirim. Ancak işler haritadan çok orayı iyi bilen polislerin yönlendirmesi ile bizim saha mühendislerimizin de olaya teknik yaklaşımı ile yapıldı. Biz yaptığımız projeyi incelemeden yapmadık bu işin arkasında nasıl bir çalışma olduğunu ne kadar emek harcandığını bilmediğiniz için böyle eleştirmeniz normal gelebilir.Şu var ki elbette kusurları olacaktır ve düzeltilecektir. Bu ancak zamanla olur. Ancak söylediğinizin bir sorun olup olmadığını konusunu kontrol etmek gerekir.. Velhasıl kelam bence de belki başka bir zaman üzerinde uzun uzun konuşulabilir. Ayrıca önerilerinizi ilgili makamlara iletirseniz yaşadığınız şehir için daha iyi birşey yapmış olursunuz..

İyi geceler malum yarın mesai var..

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Trafik keşke burda yazılanlar gibi işlese ama ayrı bir dünya var dışarda. Yazılı kurallar ve yazılı olmayan kurallar olayı :flowers:

Evet bence de aynen olay bundan ibaret. Konya, İstanbul ve Eskişehir gibi yollarda 70 km/h hız sınırı koyup üstüne de kamera sistemi ile donatmak bence trafiği düzeltmek ya da insanları eğitmek amacı taşımıyor. Bal gibi de amaç ceza yazmak. O yollarda 70 km/h ile gitmek 90-100 km/h ile gitmekten daha zor. Yola göre yavaşsınız; araç duruyormuş, kontrolünüzde değilmiş hissi veriyor. Hele bir de yorgun-uykusuzsanız uyumaya çok daha elverişlisiniz :nargile:. Oluşan kazaların da temel nedeni hız değil bu yollarda. Yani 90 km/h ile gitmek kazaya davetiye çıkartmak değil ki. 70 km/h ile de makas atarak gidebilirsin veya önündekinin tamponuna yapışıp gidebilirsin ki ters bir anda bu da kazaya davetiye çıkartmaktır. Ya da 70 km/h ile de hatalı - sinyalsiz şerit değiştirip yanınızdakinin üstüne çıkabilirsiniz...

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Eskişehir ve İstanbul yolunun tamamında veya Esenboğa yolundaki inişlerde konulan hız levhalarındaki hızı esas alıp ceza yazıyorlarsa her geçen 10 araçtan 9 tanesine ceza yazmaları lazım...Bunları da tahsil etseler benzine falan zam yapmaları gerekmez... :good1:

Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu
(düzenlendi)
Bu sistem ile kameranın önünden geçen aracın plakası ile kaydedilecek, daha sonra bir kaç km ilerideki kameradan tekrar geçerken kaydedilecek ve hızı sistem hesaplayacak.

Örnek : 1. kameradan 22:00:00 da geçtiniz ve 2. kameradan 22:05:00de geçtiniz. 2 kamera arasındaki mesafe 10km olsun.10km boyunca ortalama hızınız 120 km olarak hesaplanacak ve siz kamerayı gördüğünüzde yavaşlayıp kamerayı geçtikten sonra hızınızı artırsanız bile yasal hız sınırını geçiyorsa ortalamanız ceza kesilecek.

Benim çözemediğim nokta ortalama hız hesaplarken her aracın fotoğrafını çekip karşılaştırma mı yapacak iki kamera arasındaki hızını. Misal; en sol şeridi düşünelim kalabalık trafikte 70 hız limitinde bir noktadan 2 saniyede bir aracın geçtiğini varsayalım. Dakikada 30 araç. Her şerit için böyle düşünürsek 4 şeritli bir yolda dakikada 120 araç. Peki o bir dakika içindeki 120 araçtan hangisinin ortalama hızının 70'den fazla olduğunu nasıl anlayacağız. Sonuçta herkes kamerayı gördümü 70'e düşüyor. Her aracın fotoğrafı çekilip kontrol mu edilecek bunun için nasıl bir alt yapı gerekli. Saatte 7200 araç karşılaştırmak gerekli, kolay bir iş değil üstelik belli 2 kamera için; 600'ü geçkin kamera olduğu söyleniyor.

Yoksa yine aradan yılın talihlileri mi seçilecek? Devlet tuttuğunu mu öpecek?

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...