Turkay Enez 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Bu kadar kurum oluşmasının nedeni, euro dizel yerine normal mazot kullanılması olabilir mi? Araç kaç binde? Ya da euro dizel kullanılıyordu da, kullanımla ilgili bir durum mu var? (Devirsiz kullanım gibi) Neredeyse yarım kilo kurum çıktı delfilerden.. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 23 Ocak 2011 Yazar Paylaş 23 Ocak 2011 Bu kadar kurum oluşmasının nedeni, euro dizel yerine normal mazot kullanılması olabilir mi? Araç kaç binde?Ya da euro dizel kullanılıyordu da, kullanımla ilgili bir durum mu var? (Devirsiz kullanım gibi) Muhtemel sebep kırsal motorin olabilir.. araç 120 bini devirdi.. 20bini bana ait ve hep shell euro dizel (güvenilir bir bayiden) kullandım.. benden önce ne kullanıldığı hakkında pek bilgi sahibi değilim.. asıl kurum enjektörden ziyade enjektör yuvalarında birikmiş.. sökerken dikkat edilmesi gereken husus bunları içeri kaçırmayıp vakumlamak.. nozullar genel itibariyle iyiydi.. tıkalı olanlar açıldı.. hepsi de 6 noktadan temiz bir şekilde püskürtüyor.. aslında imkan olsa da test cihazına bağlayabilsem.. ama ilerleyen zamanlarda bu cihazlardan yapmayı planlıyorum.. pek zor değil.. bir ecu, birkaç bağlantı aparatı, devreler.. v.s. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Nuri tebrikler eline sağlık, yine güzel bir paylaşım. Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 sökerken dikkat edilmesi gereken husus bunları içeri kaçırmayıp vakumlamak.. Vakumlama konusunda nasıl bir çözüm uyguladınız acaba? Yorum bağlantısı
Nuri Başer 23 Ocak 2011 Yazar Paylaş 23 Ocak 2011 Vakumlama konusunda nasıl bir çözüm uyguladınız acaba? Bilgisayar temizliği için kullanılan hem vakum hem de üfleme yapan araçların hortumlarının ucuna koli bandı ile 5-6 mm lik boru yapıştırarak bu işi çözüyorsunuz.. kendi hortumları kalın olduğundan iş görmüyor.. bu arada enjektör sökülür sökülmez silindire giden değiliği kaleme benzer konik bir lastikle tıkayarak basınçlı hava ile de problem çözülebilir.. Nuri tebrikler eline sağlık, yine güzel bir paylaşım. Teşekkürler Lokman abi.. Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek Eski 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Muhtemel sebep kırsal motorin olabilir.. araç 120 bini devirdi.. 20bini bana ait ve hep shell euro dizel (güvenilir bir bayiden) kullandım.. benden önce ne kullanıldığı hakkında pek bilgi sahibi değilim.. asıl kurum enjektörden ziyade enjektör yuvalarında birikmiş.. sökerken dikkat edilmesi gereken husus bunları içeri kaçırmayıp vakumlamak.. nozullar genel itibariyle iyiydi.. tıkalı olanlar açıldı.. hepsi de 6 noktadan temiz bir şekilde püskürtüyor.. aslında imkan olsa da test cihazına bağlayabilsem.. ama ilerleyen zamanlarda bu cihazlardan yapmayı planlıyorum.. pek zor değil.. bir ecu, birkaç bağlantı aparatı, devreler.. v.s. Bırak memuriyeti tükan açalım sadece enjektör temizliğinden parayı kırarız. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 100.000 kmlerde ki hangi motordan enjektör sökülse, etrafında bu kadar kurum birikintisi çıkar, euro diesel dışında yakıt kullanmamış olsa bile. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Benim naylonun diğer forumlarında kızdırma bujisini içeri düşüren yetkili servisler bile motor açılma parası istiyor. Aman dikkat... Birde çalışmayan buji için megane nasıl bir uyarı veriyor? Sendeki yol bilgisayarı yazılı olması gerekiyor hatırladığım kadarıyla. Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 Nuri Bey cesaretinizden dolayı tebrik ediyorum ancak herşey cesaretle olmuyor, sizin Allah vergisi yeteneğinizde var Bence enjektörleri takmadan önce bir pompacıda basınçlarına baktırın, sonra montaj edin eğer basınçlarda Değişiklik varsa motorunuz sarsıntılı çalışır,eğer mazotu duman halinde değilde tamirci dilinde işeme yaparsa Bulunduğu silindiri ve pistonu aşırı sıcaktan dolayı kropaj yapar. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 nuri üstadım.tebrikler.gayet güzel çalışma ve paylaşım.resime imza fikri çok güzel ve katılıyorum.taktığınızda çok sorun çıkacağını düşünmüyorum.kolay gelsin. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 24 Ocak 2011 Yazar Paylaş 24 Ocak 2011 Nuri Bey cesaretinizden dolayı tebrik ediyorum ancak herşey cesaretle olmuyor, sizin Allah vergisi yeteneğinizde var Bence enjektörleri takmadan önce bir pompacıda basınçlarına baktırın, sonra montaj edin eğer basınçlarda Değişiklik varsa motorunuz sarsıntılı çalışır,eğer mazotu duman halinde değilde tamirci dilinde işeme yaparsa Bulunduğu silindiri ve pistonu aşırı sıcaktan dolayı kropaj yapar. Sağolasın Sabri ustam.. Test olayını kendi yaptığımız (bizim lab.da) el yapımı ilkel bi cihazla denedik.. sonuçlar iyi gibiydi.. püskürtlemeler düzenli ve eşit debilerdeydi.. ama yine de profesyonel bir sistemde denenip kodlanması şart.. bu haliyle ne olucak bi görmek lazım.. tek sıkıntı ben 200 bar basınçla deneyebildim.. 1400 barda napar bilmem.. aşağıda temizlik öncesi ve sonrası fotolar da var.. mikroskopta nozulları inceledik.. ultrasonic hayli etkili.. 2 nolu enjektörden çözülen kirlilikten dolayı çözücü sıvınınrengi 10 sn de değişti.. Dağıtılmış vaziyette enjektörler Temizlenmiş nozul Temizlik öncesi nozullar Temizlik sonrası nozullar Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 sağlam iş çıkartılmış. elinize sağlık. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 çok şaşırdım gerçekten sizi tebrik ediyorum çok helal olsun ne diyim Yorum bağlantısı
Turkay Enez 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 (düzenlendi) Tebrik etmek gerekiyor. Cesaret ve yeteneğin yanında bence bilgi de var Nuri Bey'de... Üstelik bu bilgisini saklamıyor. Teşekkür ediyoruz... Nuri Bey cesaretinizden dolayı tebrik ediyorum ancak herşey cesaretle olmuyor, sizin Allah vergisi yeteneğinizde var Bence enjektörleri takmadan önce bir pompacıda basınçlarına baktırın, sonra montaj edin eğer basınçlarda Değişiklik varsa motorunuz sarsıntılı çalışır,eğer mazotu duman halinde değilde tamirci dilinde işeme yaparsa Bulunduğu silindiri ve pistonu aşırı sıcaktan dolayı kropaj yapar. 24 Ocak 2011 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 Boşuna makgayvır demiyorlar, besbelli. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 25 Ocak 2011 Yazar Paylaş 25 Ocak 2011 Tebrik etmek gerekiyor.Cesaret ve yeteneğin yanında bence bilgi de var Nuri Bey'de... Üstelik bu bilgisini saklamıyor. Teşekkür ediyoruz... Teşekkürler Turkay bey.. Araştırdıktan sonra uyguladıklarımı elimden geldiğince paylaşmaya çalışıyorum.. Parça satınaldığım bir yer var, bana hep "abi sen yolda kalmazsın" diyor.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 25 Ocak 2011 Paylaş 25 Ocak 2011 Boşuna makgayvır demiyorlar, besbelli. Ben buraya söküp temizlediği enjektörleri değil de kavak ağacından yaptıklarını takmasını bekliyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Yalçın 25 Ocak 2011 Paylaş 25 Ocak 2011 Gerçekten tebrikler. Bu aralar fordla enjektörlerin diplerinden gelen sızıntı ile uğraşıp duruyoruz. Bi kere çıkarılması çok zor oldu. Daha sonra pompacıda ölçümleri ve gereken temizlik yapıldı(sizinki gibi olmasada) Oring(pul) neyse değişim yapılıp takıldı. 500 km gitmeden yine diplerde kaçırma var. Ne olacak bakalım bi dahaki bakıma kadar.. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 25 Ocak 2011 Yazar Paylaş 25 Ocak 2011 Ben buraya söküp temizlediği enjektörleri değil de kavak ağacından yaptıklarını takmasını bekliyorum Basınca dayanmaz bea.. kavak değil de kayın belki dayancak olsa denerdik.. Gerçekten tebrikler. Bu aralar fordla enjektörlerin diplerinden gelen sızıntı ile uğraşıp duruyoruz. :lol2: Bi kere çıkarılması çok zor oldu. Daha sonra pompacıda ölçümleri ve gereken temizlik yapıldı(sizinki gibi olmasada) Oring(pul) neyse değişim yapılıp takıldı. 500 km gitmeden yine diplerde kaçırma var. Ne olacak bakalım bi dahaki bakıma kadar.. Dipten kaçırma oring ile düzelmiyor ise yatakları raybalamak gerekebilir.. rayba sonrası takılacak oring kalınlığıda iyi ayarlanmalı tabi.. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 26 Ocak 2011 Yazar Paylaş 26 Ocak 2011 Evet arkadaşlar sonunda enjektörlerin araca montajını yaptım.. -motor çalıştı -aracı bir süre zorladıktan sonta test ettim ve bağlantı noktalarında kaçak yok -sesi soluğu gayet iyi -araç eskiye oranla daha atak oldu -motor sesi azaldı ve en güzeli rolanti sarsıntısı oldukça az -birkaç kez stop-marş yaptım ve zorlanmadan çalıştı -yakıt sarfiyatı konusunu denedikten sonra bilgi veririm -zamanım kısıtlı olduğundan "geri dönüş debisi" testini sonra yapıcam -hava karardığından kızdırma bujileri değişimi haftasonuna kaldı Takarken çalışmayacak diye endişem vardı açıkçası ama çalışınca çok mutlu oldum.. Sırada pompa sökümü var.. biraz dapompayı kurcalayalım değilmi.. 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 26 Ocak 2011 Paylaş 26 Ocak 2011 Evet arkadaşlar sonunda enjektörlerin araca montajını yaptım.. -motor çalıştı -aracı bir süre zorladıktan sonta test ettim ve bağlantı noktalarında kaçak yok -sesi soluğu gayet iyi -araç eskiye oranla daha atak oldu -motor sesi azaldı ve en güzeli rolanti sarsıntısı oldukça az -birkaç kez stop-marş yaptım ve zorlanmadan çalıştı -yakıt sarfiyatı konusunu denedikten sonra bilgi veririm -zamanım kısıtlı olduğundan "geri dönüş debisi" testini sonra yapıcam -hava karardığından kızdırma bujileri değişimi haftasonuna kaldı Takarken çalışmayacak diye endişem vardı açıkçası ama çalışınca çok mutlu oldum.. Sırada pompa sökümü var.. biraz dapompayı kurcalayalım değilmi.. Hadi gözün aydın Şansını fazla zorlama istersen pompa falan Yorum bağlantısı
Nuri Başer 26 Ocak 2011 Yazar Paylaş 26 Ocak 2011 Hadi gözün aydın Şansını fazla zorlama istersen pompa falan Pompadan sonra da Triger.. elimizde patlayana kadar devam.. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Ocak 2011 Paylaş 26 Ocak 2011 elina sağlık.çalışmasına sevindim. darısı pompaya olsun. Yorum bağlantısı
Recommended Posts