İçeriğe Yönlendir

2011 Model Focus 115 Bg Aracıma Lpg


Fevzi Türe

Recommended Posts

Fevzi Türe

mrb arkadaşlar 2011 model ford focus 115 lik tıtanıum aracıma lpg taktırmak istiyorum.fakat forumlardan okuduğum kadarıyla yok subab erimesi yok piston erimesi yapar diyorlar yok uyumsuz diyorlar bu konu ile ilgili bilgisi olan veya montaj yaptıran var mı varsa cevaplarınızı bekiyorum

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
mrb arkadaşlar 2011 model ford focus 115 lik tıtanıum aracıma lpg taktırmak istiyorum.fakat forumlardan okuduğum kadarıyla yok subab erimesi yok piston erimesi yapar diyorlar yok uyumsuz diyorlar bu konu ile ilgili bilgisi olan veya montaj yaptıran var mı varsa cevaplarınızı bekiyorum

100 hp motora lovato 115 hp lik motora taktıracaksanız brc taktırmanızı öneririm.

Subablarda erime işi düz sistem lpg lerde oluyor sıralı sistemde motora fazla zarar yok ilk çalışma benzinle olup motor ısındıktan sora lpg ile devam edildiği için benzinle çalışmada araç yeterince yağlıyor zaten. Yani her yazılanı takmamak lazım yoksa yakında arabalarımızada hiç binmeyeceğiz.

Yorum bağlantısı
Güven Ekşioğlu
mrb arkadaşlar 2011 model ford focus 115 lik tıtanıum aracıma lpg taktırmak istiyorum.fakat forumlardan okuduğum kadarıyla yok subab erimesi yok piston erimesi yapar diyorlar yok uyumsuz diyorlar bu konu ile ilgili bilgisi olan veya montaj yaptıran var mı varsa cevaplarınızı bekiyorum

2011 Fiestaya yeni taktık. Sorunsuz, tıkır tıkır çalışıyor. Yukarıda söylendiği gibi, sıralı sistemlerde motorunuzda bir sorun olmaz. Araç soğukken benzinde çalışır; ısınınca kendiliğinden LPG ye geçer.

Marka seçerken en ucuzu aramayın, kaliteli bir ürün kullanın, daha da önemlisi montaj işçiliğinin iyi yapılacağı bir yer, bir usta bulun. Sıkıntılı montajlardan bir kaç ay sonra motor arıza lambanız yanabilir ve canınız sıkılabilir.

Hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Benim aracımda da var Brc lpg kiti 25000 km dir sorunsuz çalışıyor takdırın tasarruf edin ...

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir
(düzenlendi)

Forumun takipçileri konuyu iyi biliyor. Değişken süpaplı motorlarda (115hp Ti-Vct motor da bu gruba giriyor) yüksek devirlerde bahsettiğiniz sorunu yaşayanlar oldu. Taktırıyorsanız da yüksek devirlere (4000 d/d üstü) pek çıkmamanız tavsiye ediliyor. Zannımda yanılmıyorsam, Otosan'ın tüm versiyonlar için 100hp'lik motoru getirmesi bu sorunu aşmaya yönelik bir hamleydi bence.

tarihinde Fazl? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin

İyi bir usta ve BRC süper uyumlu olur. :) Araçla rahat rahat gezilir bir hal alır. :D

Yorum bağlantısı
Fevzi Türe

bilmiyorum arkasdaşlar kafam çok karışık ama veridiğiniz bilgiler için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
İsmet Aydın
mrb arkadaşlar 2011 model ford focus 115 lik tıtanıum aracıma lpg taktırmak istiyorum.fakat forumlardan okuduğum kadarıyla yok subab erimesi yok piston erimesi yapar diyorlar yok uyumsuz diyorlar bu konu ile ilgili bilgisi olan veya montaj yaptıran var mı varsa cevaplarınızı bekiyorum

Fevzi arkadaşım bende sana yardımcı omak maksadıyla yazıyorum 2011 collectio focusuma 1000 kmde taktırdım hiç korkma yüksek devirde piston erise bende erirdi 2000 km yi geçti tüpte 2. viteste 90-100 arası yapana kadar basarım zaten bunun için dizel aracımı satıp benzinli aldım inanılmaz spor bir sürüş zevki var allaha şükür en ufak sorun yok brc my 10 tavsiye ederim....araba benzinde 400 tüpte 220 krş yakıyor taktır rahat rahat bin ....

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

İsmet Bey sizin şu ana kadar sorun yaşamamış olmanız yaşamayacağınız anlamına gelmez, bahsedilen sorunu bu siteden bu işi çok iyi bilen insanlar da yaşadı. Ha taktırsın mı arkadaş, çok biniyorsa hesabını yapsın, taktırsın ama yüksek devirlere dikkat etsin, bence siz de dikkatli olun. İşin ucunda o onbinlerce kilometrede edeceğiniz k

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel

bende 2004 yılında bi marea vardı 50 bin km boyunca landi renzo marka sıralı tüpte binmiştim hiç sorun yaşamadım. Şuanki arabamdada lpg var Allaha şükür sorun yok bence önemli olan kaliteli kit, iyi usta, iyi montaj ve iyi bir kalibrasyonla uzun yıllar sorunsuz binersiniz.

Yorum bağlantısı
İsmet Aydın
İsmet Bey sizin şu ana kadar sorun yaşamamış olmanız yaşamayacağınız anlamına gelmez, bahsedilen sorunu bu siteden bu işi çok iyi bilen insanlar da yaşadı. Ha taktırsın mı arkadaş, çok biniyorsa hesabını yapsın, taktırsın ama yüksek devirlere dikkat etsin, bence siz de dikkatli olun. İşin ucunda o onbinlerce kilometrede edeceğiniz k
Yorum bağlantısı
İbrahim Fındıklı
(düzenlendi)

Piston eritme ''ihtimali'' nin yanına;

buji, buji kablosu ve ateşleme bobinini de ekleyelim lütfen...

Bence kesinlikle HESAP meselesi. Çok gezerim (yılda 20bin km. ve üstü) benzin pahalı denirse herşey göze alınmalı ve şansa bırakılıp tüp takılmalı.(yetkili servis ve kapalı otoparklar tarafından ''ÖCÜ'' gözüyle görülüyorsunuz bu arada... )

Ya da çok gezmem(maksimum yılda 15bin km. gibi...) ateşleme sistemi ve motor daha rahat çalışır ( arıza tabii ki olabilir!)

Tüpe ve işletmesine vereceğim para 4-6 yılda anca çıkar, o da değmez denir, benzinle devam edilir... Durum bu, bence :)

Fevzi Bey'in kendi durumuna yine kendi yorum yapmalı... :unsure:

Lpg sorunsuz da olabilir, büyük sorunlar da çıkarabilir. He şu bir gerçek ki şansa da bırakılıp herhangi bir ustacığa yaptırırmamalı. Ehil bir teknisyen şart kesinlikle... :)

selamlar. :flowers:

tarihinde ?brahim F?nd?kl? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
(düzenlendi)

Arkadaşlar evet piston erir nasıl erir? Sen aracın benzinden lpg ye geçiş ısısını 20 derecelere çekersen soğuk gazı motora basarsan silindir tepeleri erir delik oluşur orjinal bujisi yerine değişik tip buji kullanırsan ve lpg takan usta acemice takıp elektrik sistemini hatalı montaj yaptıysa bujiyide buji kablosunu da bobinide yakarsın.

Tabiki lpg benzin gibi olmayacaktır ama kaliteli bir kit kaliteli usta ve montajla sorun çıkarma riskini alt seviyelere indirirsin birde aracında lpg takılı olan arkadaşlar benzinden gaza geçiş ısısını erken geçsin diye 20 derecelere çektirmesn en çok 40 en düşük 30 daha altına aldırmasınlar.

Gönül ister ki hepimiz benzinde binelim ama; benzin fiyatları malum mecburen taktırıyoz taktıracaksakta hakkına göre taktırırsak sorun çıkacağını sanmıyorum. Birazda aracı kullanmayla alakalı ne olursa olsun hor kullanmamalı.

tarihinde Ey tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İsmet Aydın
Piston eritme ''ihtimali'' nin yanına;

buji, buji kablosu ve ateşleme bobinini de ekleyelim lütfen...

Bence kesinlikle HESAP meselesi. Çok gezerim (yılda 20bin km. ve üstü) benzin pahalı denirse herşey göze alınmalı ve şansa bırakılıp tüp takılmalı.(yetkili servis ve kapalı otoparklar tarafından ''ÖCÜ'' gözüyle görülüyorsunuz bu arada... )

Ya da çok gezmem(maksimum yılda 15bin km. gibi...) ateşleme sistemi ve motor daha rahat çalışır ( arıza tabii ki olabilir!)

Tüpe ve işletmesine vereceğim para 4-6 yılda anca çıkar, o da değmez denir, benzinle devam edilir... Durum bu, bence :)

Fevzi Bey'in kendi durumuna yine kendi yorum yapmalı... :unsure:

Lpg sorunsuz da olabilir, büyük sorunlar da çıkarabilir. He şu bir gerçek ki şansa da bırakılıp herhangi bir ustacığa yaptırırmamalı. Ehil bir teknisyen şart kesinlikle... :)

selamlar. :flowers:

Evet fevzi bey arkadaşın dediklerine de kulak vermek lazım çünkü kaputun altındaki birçok parça benzindeyken çalışmıyor süs olarak oaraya koyuldu lpg takılaırsa lazım olur diye yani bu bujidi buji kabalosuydu benzindeyken gereksiz şeyeler lpgedyeken sadec çalışıyor haliyle daha çok yıpranıyor gerçekten ilginç yorumlar buarada ben ayda bin km yapan kişi için herkesin anlayacağı bir hesap ayapıyım kmde ortalama enaz 130 krş karı var

1000 km *130 krş=130 tl

130 *12 ay=1560 tl

ne oldu 12 km de 1560 tl kar etti

ayda 1000 km yapıyorsa zaten şehir içinde 9 lt den az yakamaz

1000*360=360 tl

zaten bu vatandaş ayda 360 tl benzine veriyor tüpü taktırınca ayda 220 tl civarı bir para verecek kalan para ne kadar 140 TL

Ankarada 2A mühendislik pipolu brc yi 1400 10 taksit yapıyor yani vatandaşımız arkadaşımız fevzi bey extra cebinden para harcamadan eğer ayda 1000 km yapıyorsa tüpü bedavaya getirmiş olur hemde 10 ayda tamammı?? tamam yani 5-6 yılda nasıl bu parayı çıkarır diyorlar hayret etmemk mümkün değil

gelelim ruhsata işletmeye çok bişey değil abartmayalım

muayene=130 tl

sızdırmazlık=20 tl

Ek 1=10 tl

ruhsat=50 tl

TOPLAM=210 TL

12. ayda yaptırdım zam geldimi bilmiyorum gelse gelse :%5-10 oynar

YANİ KISA VE ÖZ YILDA 15 KM YAPAN O YIL PARASINI ÇIKARIR....

Yorum bağlantısı
İbrahim Fındıklı

Kanaatin çoğunluğu lpg'nin, 115 ps motorlar için, lpg kaynaklı sorunları daha çok çıkardığı yönde.

O yüzden dedim ya Fevzi Bey kendi yorumunu yapmalı, hesabını tutmalı diye...

ben, yılda 8000 km. yapıyorum ve 100 km. ortalamam 7.2 ile mak. 7.9 . onunda ortalaması 7.5 diyelim...

benim aylık benzine ödediğim miktar 200 tl.

12*200= 2400 yılda...

hiçbir sorun olmayacağını düşünüp iyi bir lpg kiti taktırırsam maksimum 2500 tl. maliyet.

ve lpg de maksimum %35 az yaksa, yılda 840 tl tasarruf edebilirim.

2500/ 840= 2.9 yıl.

bu lpg bende 3 yıl sonra kendini sıfırlar...ondan sonra tasarruf... :seytan:

Fevzi Bey,

yıllık kullanımızı hesap ederek en doğru kararı siz vereceksiniz.

Şunuda belirtmeden geçemeyeceğim, lpg hiç bir şekilde sorun teşkil etmeseydi, fabrikadan lpg li gelirdi, servisler sorun çıkarmazdı ve kapalı otoparklar güvenlik gerekçesiyle almamazlık yapmazlardı.

Yorum bağlantısı
Fevzi Türe
(düzenlendi)

arkadşalar arcı 10.28 .de almıştım şuan ayın 26 yani ortalama 3 ayda1600 km yapmışım.memur olduğum için fazla binemiyorum.

tarihinde Fevzi T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Fındıklı

Hayırlısı olsun inşallah Fevzi Bey :angry:

güle güle kullanın aracınızı :kafa:

Yorum bağlantısı
Fevzi Türe
Hayırlısı olsun inşallah Fevzi Bey :angry:

güle güle kullanın aracınızı :kafa:

teşekkür edeerim ibrahim bey.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
mrb arkadaşlar 2011 model ford focus 115 lik tıtanıum aracıma lpg taktırmak istiyorum.fakat forumlardan okuduğum kadarıyla yok subab erimesi yok piston erimesi yapar diyorlar yok uyumsuz diyorlar bu konu ile ilgili bilgisi olan veya montaj yaptıran var mı varsa cevaplarınızı bekiyorum

Ben 2009 kasım ayında aptırdım. Sizinki ile aynı motor var aracımda. Tartarini taktırdım. Hiç ne ayar istedi nede arıza lambası yaktı. sadece 10000 km de bir bakımlarını yaptırıyorum. Birde yaz başı ve kış başı sıcaklık ayarlarını yaptırıyorum Sadece şuna dikkat edin. Kalorifer tesisatında bağladıklar sıcak su akışı için bir T boru var. Bu T boru plastik olmasın ve aracın orjinal hortum ebadına yakın olsun.

Yorum bağlantısı
Güven Ekşioğlu

Benzinden LPG ye geçme ısısından bahsedilmiş.

Doğrudur, biz 35 derecenin altına ayarlamayız. Bunun altına hiç bir usta da ayarlamaz. Ayarlayan varsa, cahilliğindendir.

Su bağlantısını mümkün olan her durumda T kullanmadan bağlarız; Doğrudan regülatöre girer ve çıkarız. Aracına göre değişebiliyor detaylar.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
Benzinden LPG ye geçme ısısından bahsedilmiş.

Doğrudur, biz 35 derecenin altına ayarlamayız. Bunun altına hiç bir usta da ayarlamaz. Ayarlayan varsa, cahilliğindendir.

Su bağlantısını mümkün olan her durumda T kullanmadan bağlarız; Doğrudan regülatöre girer ve çıkarız. Aracına göre değişebiliyor detaylar.

Daha önceki aracıma lpg bağlantısı yapılırken T plastik bağlanmış.Bir süre sonra T patlamış ve aracın suyu neredeyse bitme noktasına gelmişti.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
Daha önceki aracıma lpg bağlantısı yapılırken T plastik bağlanmış.Bir süre sonra T patlamış ve aracın suyu neredeyse bitme noktasına gelmişti.

Kelepçeyi çok sıkmıştır o yüzden patlamıştır birde kalitesiz malzeme kullanıyorlar en iyisi aliminyum T boru takmak.

Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...