İçeriğe Yönlendir

Kuga Problemleri


Cenk Avcı

Recommended Posts

Cenk Avcı

4 ay önce Kuga aldım. İlk başlarda çok memnundum ancak yavaş yavaş pişman oluyorum.

Araç 1.500 km de ve söylediğim gibi 4 aylık. Bu 4 ayda, 2 kere yol yardım çağırmak zorunda kaldım. İlkinde hiç çalışmadı, gelip baktılar kutup başı gevşemiş. Önemli birşey değil ama sinir bozucu. Acil işim var yeni almış olduğum arabama biniyorum ve araba çalışmıyor.

Şimdi de kontağı açıyorum, ekranda motor arızası gösteriyor. Gene yol yardımı çağırdım, gelip bakacaklar.

İşten güçten kaldığımamı yanayım, sinirlerimin had safhada bozulduğuna mı. Bu nasıl 0 araç ???

6 sene Toyota kullandım, tık yoktu. Motor kapağının nereden açıldığını dahi bilmiyordum. Ne yazıkki Ford aldığıma çok pişmanım :bravo:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Daha dur ne olmuşki...Bizim ortağın Şanzumanını dağıttılar, Aks keçesini değiştiler,2500km 'de oksijen sensörü bozuldu, aracı bakıma götürdü servis müdürü bi yakınıyla beraber araçla 17 kilometre gezdi ( bizden habersiz ) , bardaklıklara ve döşemelere kahve döktüler.....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
Daha dur ne olmuşki...Bizim ortağın Şanzumanını dağıttılar, Aks keçesini değiştiler,2500km 'de oksijen sensörü bozuldu, aracı bakıma götürdü servis müdürü bi yakınıyla beraber araçla 17 kilometre gezdi ( bizden habersiz ) , bardaklıklara ve döşemelere kahve döktüler.....

O servis müdürü hala bir destek almadan ayakta durabiliyor mu ?

4 ay önce Kuga aldım. İlk başlarda çok memnundum ancak yavaş yavaş pişman oluyorum.

Araç 1.500 km de ve söylediğim gibi 4 aylık. Bu 4 ayda, 2 kere yol yardım çağırmak zorunda kaldım. İlkinde hiç çalışmadı, gelip baktılar kutup başı gevşemiş. Önemli birşey değil ama sinir bozucu. Acil işim var yeni almış olduğum arabama biniyorum ve araba çalışmıyor.

Şimdi de kontağı açıyorum, ekranda motor arızası gösteriyor. Gene yol yardımı çağırdım, gelip bakacaklar.

İşten güçten kaldığımamı yanayım, sinirlerimin had safhada bozulduğuna mı. Bu nasıl 0 araç ???

6 sene Toyota kullandım, tık yoktu. Motor kapağının nereden açıldığını dahi bilmiyordum. Ne yazıkki Ford aldığıma çok pişmanım :)

Cenk Bey , araç sıfır da olsa biraz şans işi. Çok sık rastlanmasa dahi bu tür problemler olabiliyor. Keyifle binebileceğiniz bir aracınız var , tabi sorunlar giderildikten sonra. Umarım kısa sürer ve tekrar etmez. Bu segment bir araçta kronik sorun olacağını sanmam. Şanssızlık olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
O servis müdürü hala bir destek almadan ayakta durabiliyor mu ?

Ortak bırakmadıki kafasından aşağı dökeyim motor yağını.....Gebze Nazer'de olmuştu olay, 2009 yılında.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Muhtemelen showroomda akü bitmesin diye sökülen kutup başı iyice takılmamış olabilir, şimdiki ise kızrdıma bujisi arızasına benziyor.

Yorum bağlantısı
Cenk Avcı

Yorumlarınız için teşekkürler.

Servis geldi baktı, fren mişüründen olabilir dedi ???. Bu gün işi gücü bırakıp servise gideceğim, kimbilir kaç saatim geçecek orada. Bu arada ekrandaki arıza yazısı kayboldu. Ne oluyor anlamadım

Yeni aracımla uzun yola çıkmaya korkar hale geldim. Teşekkürler Ford !!!! :angry:

Yorum bağlantısı
Cenk Avcı

Servise götürdüm. Birşey çıkmadı. Zaten arıza uyarısı da kayboldu. Hani doktora gidince hastanın ağrısı geçer ya, öyle birşey oldu herhalde :D

Neyse sinirim geçti biraz :tap2:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İyide öyle bir şey olamaz. Cihaza bağlayıp geçmiş dönem arızalarını okumaları lazımki tekrar oluşmasın. Bana kalırsa üzerine düşün durumun. Yarın aynı yer tekrar bozulacak, bu arada aracınızda garanti süresinden çıkmış olacak, ön tedbir iyidir.

Yorum bağlantısı
Cenk Avcı
İyide öyle bir şey olamaz. Cihaza bağlayıp geçmiş dönem arızalarını okumaları lazımki tekrar oluşmasın. Bana kalırsa üzerine düşün durumun. Yarın aynı yer tekrar bozulacak, bu arada aracınızda garanti süresinden çıkmış olacak, ön tedbir iyidir.

Öneriniz için teşekkürler.

Cihaza bağlayıp genel bir kontrol yaptılar. Cihaz dediğim laptop gibi birşey, bilemiyorum sizin kastettiğnizle aynı şey mi ?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Doğrudur...Varsayım: Arızanın ne olduğu görüldü, kayda değer olmadığı anlaşıldı, bir şey yok dendi. Açıkcası yetki verilmiş servislere güvenemiyorum..Ama garantili araç için başka seçenekte kalmıyor.

İnşallah daha üzmez sizi aracınız.

EDİT : Kayda değer olmadığı yerine olduğu yazmışım..

tarihinde Servet Ayd?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Guest Haldun Turan

Kuga ile ilgili konular ararken yazınızı okudum . Bende 2006 Cmax sahibiyim şanzumanla ilgili bir takım sorunlar geçmişte yaşadım artık değiştirme zamanı ne alalım diye araştırırken eşimle birlikte Kuga lar hoşuma gitti ancak şikayetinizi okuduktan sonra vazgeçtim yeni alınan aracı en az 5 sene sorunsuz kullanmanız gerekiyor o motor arıza lambası Cmax larda alındığı ilk günden beri yanıyor her sarsıntıda sensör arıza algılıyor sonra kendinden geçiyor ama gerçek ciddi bir arızayı nasıl algılıyacaksınız bundan vazgeçtim çalışmama da nesi ben 2 tane ford eskittim ilki focus ile 2 kere yolda kaldım alternatör ve ABS arızası bana adapazarından hiç frene basmadan gelin dediler alay eder gibi Cmax da da CVT şanzuman sorunu herkes bilir şimdi Kuga dan da siz bilgi verdiniz geçmiş olsun umarım bir daha canınızı sıkmaz çünkü verdiğiniz para az uz değil insan gönül rahatlığı ile kullanmak ister

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Seçimler tercih meselesidir, ancak yanıp sonra sönen arıza lambasına En üstten en alta kadar tüm markalarda rastlanabilir, toz-yakıt gibi dış etkenler bunun en büyük sebepleridir. Cvt şanzıman zaten üreticisini bile batırdı....

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Abdullah Şen

Merhaba Cenk Bey,

Ben de 5 aydır Kuga kullanıyorum. Eski aracımla gidemediğim yollardan artık kolaylıkla geçebiliyorum. Aldığımdan beri pek çok yayla keşfettim. Hayatımı olumlu yönde çok değiştirdi diyebilirim. Umarım sorunlarınız devam etmez.

Servisler maalesef çok bilgili değil. Kuga'ların arka lastiklerinin iç kısımlarının erken aşındığıyla ilgili şikâyetler okudum. Türkçe kitapçıkta bile 5000km'de bir ön-arka rotasyon yapılması gerektiği yazıyor. Servis'ten aldığım yanıt "Biz lastiklerin ömrünün sonuna kadar aynı yerde kalmasını öneriyoruz" oldu. Israrla iş emrine yazdırıp yaptırdım.

Aksesuar yok. Paspası bile Almanya'dan sipariş ediyorsunuz. Adet olarak fazla olmadığı için Kuga'ya özel navigasyon da bulunmuyor. Ford'un kendi navigasyonu ile de buradan alamıyorsunuz aracı. En basitinden otomatik çalıştırma İngiltere'deki araçta otomatik girişle birlikte veriliyor. Bize çok görülüyor pek çok şey.

2008'den beri yolda olan bir araç. Artık pek çok kronik hatası düzeltilmiştir diye düşünüyorum. Örnek: Powershift şanzımanın gösterge kısmı bende sola geçmiş artık.

Aracınızı arızasız olarak kullanmanızı diliyorum.

Yorum bağlantısı
Cenk Avcı
(düzenlendi)

Merhaba Cenk Bey,

Ben de 5 aydır Kuga kullanıyorum. Eski aracımla gidemediğim yollardan artık kolaylıkla geçebiliyorum. Aldığımdan beri pek çok yayla keşfettim. Hayatımı olumlu yönde çok değiştirdi diyebilirim. Umarım sorunlarınız devam etmez.

Servisler maalesef çok bilgili değil. Kuga'ların arka lastiklerinin iç kısımlarının erken aşındığıyla ilgili şikâyetler okudum. Türkçe kitapçıkta bile 5000km'de bir ön-arka rotasyon yapılması gerektiği yazıyor. Servis'ten aldığım yanıt "Biz lastiklerin ömrünün sonuna kadar aynı yerde kalmasını öneriyoruz" oldu. Israrla iş emrine yazdırıp yaptırdım.

Aksesuar yok. Paspası bile Almanya'dan sipariş ediyorsunuz. Adet olarak fazla olmadığı için Kuga'ya özel navigasyon da bulunmuyor. Ford'un kendi navigasyonu ile de buradan alamıyorsunuz aracı. En basitinden otomatik çalıştırma İngiltere'deki araçta otomatik girişle birlikte veriliyor. Bize çok görülüyor pek çok şey.

2008'den beri yolda olan bir araç. Artık pek çok kronik hatası düzeltilmiştir diye düşünüyorum. Örnek: Powershift şanzımanın gösterge kısmı bende sola geçmiş artık.

Aracınızı arızasız olarak kullanmanızı diliyorum.

Teşekkürler cevaplayan herkese.

Şu an bir sıkıntım yok, inşallah ta olmaz.

Abdullah bey, yurt dışındaki modellerin Türkiye'deki modellerden fazlası olduğu konusunda haklısınız, sinir bozucu bir şey. Ancak ülkemizdeki saçma sapan yüksek vergilerden dolayı, fiyatı makul düzeyde (makul denebilirse tabii) tutabilmek için bazı yerlerden kısıyorlar gibi.

tarihinde Cenk Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Sizin yaşadıklarınız aracınıza özel.

Her Kuga sahibi bu tip sıkıntılar yaşayacak diye bir şey yok.

Tabiki yaşadıklarınız insanın sinirlerini çok yıpratıyor olmasa daha iyi ama oldu diye markayıda suçlamamak lazım.

Tekrar geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Cenk Avcı

Sizin yaşadıklarınız aracınıza özel.

Her Kuga sahibi bu tip sıkıntılar yaşayacak diye bir şey yok.

Tabiki yaşadıklarınız insanın sinirlerini çok yıpratıyor olmasa daha iyi ama oldu diye markayıda suçlamamak lazım.

Tekrar geçmiş olsun.

Teşekkürler

Dediğiniz gibi çok sinir yıpratıcı. O anki sinirle yazdım işte :) Şimdi memnunum

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ayhan Uysal

11.11.2011 tarihinde aldım kugayı, eksikleri diğer markalarla karşılaştırıldığında var, mesela anahtarsız çalıştırma var anahtarsız giriş yok, fiesta da arac kilitlendiğinde otomatik olarak dış aynalar kapanıyor ama kugada araç stop etmeden düğmeye basmak gerekiyor, panaromik cam tavan var ama sunroof eklenmemiş, hemen hemen her marka araçta kapıları içerden kilitlemek için düğme var ama kuga da yok, Panaromik cam tavanın altında bulunan perde manuel olarak açılıp kapanıyor buton ile elektrikli otomatik olarak açılıp kapanması gerekir,

geçen hafta aracımda sarı ışık yandı servise yakın olduğumdan dolayı uğradım camsuyunun azalmış olduğunu söylediler yol bilgisayarı ekranında yazabilirdi bu uyarıyı.

Ama bütün bu eksikliklere rağmen aracı beğeniyorum ve zevkle biniyorum.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Büyük araçların bir çoğuna panaromik cam tavan konduğunda suroof konmuyor.

Mantığını anlamış değilim.

Diğer problemlerinizi biiemiyorum ama içeriden kapı kilitlemek mümkün.

Bizim focuslarla kapı yapısı aynı olmalı.

Şöför mahalindeki kapı kildini kapattığınızda tüm kapılar kilitlenir.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

geçen hafta aracımda sarı ışık yandı servise yakın olduğumdan dolayı uğradım camsuyunun azalmış olduğunu söylediler yol bilgisayarı ekranında yazabilirdi bu uyarıyı.

Yazıyor. Siz göremediniz.

Kontağı açtığınızda yol bilgisayarı bölümünde 10 sn kadar yazar ve kaybolur. Bu arada ikaz sesi çıkar.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
  • 8 ay sonra...
Orkun Özbay

2 senedir kullanıyoruz

otomatik vites , mekanik bir sorun başımıza gelmedi ama direksiyon simidi soyulmaya başladı.

bir de aracı babam kullanıyor ve bana kalırsa çok fazla yakıyor.

yaklaşık 8 - 8.5 litre yarısı aşırı yoğun trafik yarısı şehirdışı

daha önce aynı parkurda mondeo kullanıyorduk 6,5 - 7 'yi geçmiyordu.

babam inatla normal olduğunu söylüyor ama arabasına toz kondurmamak için olabilir :)

Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir

11.11.2011 tarihinde aldım kugayı, eksikleri diğer markalarla karşılaştırıldığında var, mesela anahtarsız çalıştırma var anahtarsız giriş yok, fiesta da arac kilitlendiğinde otomatik olarak dış aynalar kapanıyor ama kugada araç stop etmeden düğmeye basmak gerekiyor, panaromik cam tavan var ama sunroof eklenmemiş, hemen hemen her marka araçta kapıları içerden kilitlemek için düğme var ama kuga da yok, Panaromik cam tavanın altında bulunan perde manuel olarak açılıp kapanıyor buton ile elektrikli otomatik olarak açılıp kapanması gerekir,

geçen hafta aracımda sarı ışık yandı servise yakın olduğumdan dolayı uğradım camsuyunun azalmış olduğunu söylediler yol bilgisayarı ekranında yazabilirdi bu uyarıyı.

Ama bütün bu eksikliklere rağmen aracı beğeniyorum ve zevkle biniyorum.

Ayhan bey,fiestada aynaların otomatik kapanması bilgisayar bağlantılı.araç bilgi ekranına kilitlendiğinde aynalar kapansın komutu girerseniz kapanıyor.yoksa kapanmıyor ve kapatmak için düğme ile yapmak durumunda kalıyorsunuz.belki kuga da da öğledir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sarı veya kırmızı uyarı yanınca, yol bilgisayarımenusünden mesajlara girerek, yanma sebebini okuyabilirsiniz

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Said Oğuz

aracı yaklaşık olarak 1 ay kadar önce aldım ilk başlarda sıkıntı yoktu ama garip bir bağırma sesi vardı arabada sanki patlak egsoz sesi gibi ses geliyodu daha sonra inanılmaz bir duman atmaya mavi duman. duman atmaya başladığında aracın sesi değişiyor rölanti yükseliyor acayip bi ses geliyor.servise gittim dpf boşaltılmış dediler ve ayrıca turbo değişecek dediler 12500 TL masrafı olduğunu söylediler ama onlarda benim gibi bişey bilmiyorlar sanırım :D bir süre sonra duman kesiliyor ve araca normale dönüyor. özel bir servise gittim onlar dpf takacaklarıın söylediler ve turboda bişey olmadığını dediler.ben şimdi kime inanmalıyım :D şu an motor arıza lambası yanıyor ve arac 4000 devirin üzerine çıkmıyor özel servis lambayı söndürdü ve filtre tıkandığını söylediler lamba södükten sonra araç normale döndü stop edip çalıştırdıktan sonra gene aynı duruma döndü.Filtre değişimi ve sonrası prosödür nedir acaba bilen arkadasların beni aydınlatmasını rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...