İçeriğe Yönlendir

Ka - Rölanti Sorunları


Koray Sezginer

Recommended Posts

Timuçin Duru
52 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Kontrolsüz bir hava alış olabilir ama sanmıyorum, bence sensörle düzelecektir.

Kelebek boğazını temizledikten sonra kelebeğin etrafından ışık geçecek kadar bir boşluk kaşdı ondan olabilirmi acaba o keşebeğide hiçbiryerde bulamadım

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
10 dakika önce, Timuçin Duru yazdı:

Kelebek boğazını temizledikten sonra kelebeğin etrafından ışık geçecek kadar bir boşluk kaşdı ondan olabilirmi acaba o keşebeğide hiçbiryerde bulamadım

Tabi, oradan da hava alıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Timuçin Duru
6 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Tabi, oradan da hava alıyor olabilir.

O pulu nerden bulabilirim acaba fikriniz , göstereceğiniz bir yol var mı?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
3 dakika önce, Timuçin Duru yazdı:

O pulu nerden bulabilirim acaba fikriniz , göstereceğiniz bir yol var mı?

Görmeyeli seneler oldu :)

Çıkma parça olarak kelebeği tam olarak almanızı öneririm.

Her şeye rağmen, hız sensörünüz bozuksa kelebeği de değiştirseniz düzelmeyecek. Hız sensörünüzü obd ile kontrol ettiniz mi?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım

@Timuçin Duru Hocam Ankara'daysanız bir gün buluşalım, obd de var, siz de de android telefon varsa takar bakarız arızalarına. 

Yorum bağlantısı
Timuçin Duru
49 dakika önce, Serkan Yıldırım yazdı:

@Timuçin Duru Hocam Ankara'daysanız bir gün buluşalım, obd de var, siz de de android telefon varsa takar bakarız arızalarına. 

Valla çok iyi olurdu ama İstanbuldayım düşünceniz için teşekkürler, 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Emir Suner

Merhabalar herkese. 1998 model 1.3 Ford KA kullanıcısıyım, sizlere birkaç sorum olacak. Aracım tüplü ve benzinli.

Arabayı aktif olarak 3.5 aydır kullanıyorum, Ankara'da yaşıyorum-öğrenciyim günde toplam 40 km yol gidip geliyorum. Doğruyu söylemek gerekirse de rölanti valfi nedir, kilometre sensörü nedir yeni yeni öğreniyorum.

Arabada 1 ay kadar önce kilometre sensörü hatası oluştu, ancak tamirle düzeldi. Tamir edilmeden önce arabanın rölantide çalışmasında ve elektrik isteyen donanımlar (kalorifer, lambalar, radyo vs) açıkken herhangi bir sorunu yoktu. Ancak tamirden sonra nedenini bilmiyorum, boşta çalışırken direksiyonda aşırı bir titreme, lambaları açtığımda arabada boğulma (göstergelerin olduğu kısımda voltaj gelip gitmeleri) olmaya başladı. Bununla beraber, yine tamirden sonra aracı boşa alıp durmak için kırmızı ışığa yaklaşırken stop etmeler başladı ve bazen hayatımı tehlikeye attığını bile düşünüyorum. Tamirciye yine götürdüm fakat arabada hiçbir sorun olmadığı söyledi. Aracı satın aldığımızda akünün yeni takıldığı söylenmişti.
Araç ilk göz ağrım ve performansı benim için yüksek. Tekniksel açıdan bilgi sahibim olmadığım için ve öğrenci de olduğum için maddi olarak beni zorlamasından korkuyorum. Usta usta-tamirci tamirci gezersem bir hayli yıpratıcı oluyor takdir edersiniz ki.
Yardımcı olabilecek varsa çok mutlu olurum, teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
8 dakika önce, Emir Suner yazdı:

Bununla beraber, yine tamirden sonra aracı boşa alıp durmak için kırmızı ışığa yaklaşırken stop etmeler başladı

hız sensörü tamir olmamış demek ki. boşta çalışırken ki titreme far açınca boğulma ayrı hadise. şazımanı söküp atsak hız sensöürünü mangalda yaaksak bile o arızaya sebebiyet vermez.

Ka nın tamiri maddi manevi zorlamaz, ancak anlamayan usta zorlar.

HJava filtre kabinin sökütürün altta iri bir şase kablosu var ona da baktırın.

Yorum bağlantısı
Emir Suner
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

hız sensörü tamir olmamış demek ki. boşta çalışırken ki titreme far açınca boğulma ayrı hadise. şazımanı söküp atsak hız sensöürünü mangalda yaaksak bile o arızaya sebebiyet vermez.

Ka nın tamiri maddi manevi zorlamaz, ancak anlamayan usta zorlar.

HJava filtre kabinin sökütürün altta iri bir şase kablosu var ona da baktırın.

Öncelikle teşekkür ederim cevabınız için. Km sensörü tamiri yapılmadan önce -forumun diğer başlıklarında da okuduğum üzere- rölanti aşırı yüksek çalışıyordu, tamirden sonra düz yolda sıkıntı yokken, yokuştan inerken aşırı düşmesi de mi km sensörüyle alakalı yani? Yukarıda da belirttiğim tam anlamıyla bir bilgi sahibi olmadığım için ısrarla soruyorum, yönelmem gereken şey tam olarak nedir-hangi parçadır?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 dakika önce, Emir Suner yazdı:

ısrarla soruyorum,

ısrar yok teklif var :) bilgi paylaşımı için burdayız. hız sensörü çalışıyor ise, vites boşta bile olsa, teker dönerken rölanti yüksek kalır. temeli bu. aşırı yüksek çalışması başka bir konu ancak şu an önemli olan nokta sensör devrede mi değil mi?

sensör soketini çıkarırsanız , boşta siz gaz vermezseniz devir hiç yükselmez, tasarım dışı tadilat olduğu için de stop eder.

Yorum bağlantısı
Emir Suner
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

ısrar yok teklif var :) bilgi paylaşımı için burdayız. hız sensörü çalışıyor ise, vites boşta bile olsa, teker dönerken rölanti yüksek kalır. temeli bu. aşırı yüksek çalışması başka bir konu ancak şu an önemli olan nokta sensör devrede mi değil mi?

sensör soketini çıkarırsanız , boşta siz gaz vermezseniz devir hiç yükselmez, tasarım dışı tadilat olduğu için de stop eder.

☺️ Sensör devrede, bana söylendiğine göre sensör uçlarından alt kısımda olan biraz yıpranmıştı o tamir edildi-temizlendi. Tamirin ertesi günü anlattığım sorun oluşmaya başladı. Boştayken çok hafif gaz verdiğimde araç normal rölantideymiş gibi çalışıyor, bıraktığım an yine bir aşırı titreme. Bu boştaki yüksek rölanti ve yokuştan inerken stop etme olayı birbiriyle bağlantılı o zaman anladığım kadarıyla?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

araç dururken hız sensörünün bir işlevi yok O ayrı bir sorun

 

teker dönüyor vites boşta ışığa yaklaşırken devri yükselten araç hız biligisi , o zaman alakalı.

Yorum bağlantısı
Emir Suner

Belki alakalıdır diye şunu da belirteyim, arabanın tamir olduğu gün pedalları kontrol ederken gaz pedalı biraz gevşek kaldı. Tamir öncesi böyle bir durum söz konusu değildi, 1.5-2 cm'lik bir boşluk var gibi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gaz telini söküp takarken de bir hata mı oldu nedir?_ siz başka bir tamirci bulun :crazy:

Yorum bağlantısı
Emir Suner

😅 Valla dediğim gibi okulla arabanın bu tamir işini aynı anda idare ederken elim kolum bağlandı o yüzden kendimi kesin bir cevap alırım diye burda buldum 😐

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Farların kısılması vs için öncelikle bi dinamo kontrolü yapılmalı. Araç çalışırken 14.4v'u görmeniz gerekiyor. Yük altında dahi 14v'un altına düşmemeli.

Stop etmeler için rölanti valfi bi sökülüp temizlenmeli.

Hız sensörü onarıldı denmiş ancak OBD'den kontrol edildi mi? Dijital olarak hız okundu mu? Şase yaparsa kablolar araç saçmalayabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım

Şaşmaz Öner Otomotiv Tuncay Abiye giderseniz o çözer işinizi hocam. Tamir dedikleri kabloları birbirine bağlamışlardır eminim. Aliexpresten veya kirazcıoğlu otodan bir hız sensörü alın yine de.

 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Timuçin Duru

Obd de çıkan oksijen sensörü arızasından sonra sensörüde değiştirdim hala rolantiye araç geç düşüyor hiç bir değişiklik yok malesef bir ustaya sordum hararet ısı müşürü oda olmazsa baskı balata dedi :(((

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Obd de çıkan oksijen sensörü arızasından sonra sensörüde değiştirdim hala rolantiye araç geç düşüyor hiç bir değişiklik yok malesef bir ustaya sordum hararet ısı müşürü oda olmazsa baskı balata dedi default_sad.png((

Sacmalamis. . Hiz sensorunuzu ne yaptınız? Rolanti valfinizi degistirmis miydiniz? Karter havalandirma ne durumda?

 

Yorum bağlantısı
Timuçin Duru

Rolanti valfi

Hoz sensörü

Oksijen sensörü değişti karter havalandırma hortumlarım normal ona ne yapmam gerekli

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
20 saat önce, Timuçin Duru yazdı:

Rolanti valfi

Hoz sensörü

Oksijen sensörü değişti karter havalandırma hortumlarım normal ona ne yapmam gerekli

MAF varsa onu da temizleyelim.

OBD'den hızı okuyabiliyorsunuz, değil mi?

Karter havalandırma hortumu sağlam mı? Fazladan yırtığı vs var ise, kontrolsüz hava alma yüzünden de bu durum yaşanabilir.

Ayrıca akü sökülerek yakıt haritasını da bi resetlemek iyidir.

 

Son çare, Osman ile Fatih usta'ya gidecek araç, nokta atışı sebebini bulacaklar.

Yorum bağlantısı
Doğa Torpil

Merhaba Timuçin Bey,

 

Çok basit bir yeri kontrol edebilir misiniz? Debriyajın bağlı olduğu bir switch var. Debriyaja bastığınız zaman araç beyninin bunu algılaması için. O bozulmuş olmasın?

Bende de ford ka var iken usta yanlışlıkla bunu soketinden çıkarmış boşta sallanıyordu. Devir sizin söylediğiniz gibi 3-5 sn sonra düşüyordu. Hız sensöründen kelebeğe map sensöründen (benimki maplıydı) hava filtresine temizlemediğim kontrol etmediğim yer kalmadı. Obd cihazında hızı da güzelce okuyabiliyordum.

Ta ki bir gün pedalların oraya eğildiğimde farkettiğim swich'i debriyaj pedalındaki soketine takana kadar 😆 Daha sonra aracı test ettiğimde içten bir "Oh Be'" dediğimi hatırlıyorum.

Tekrar aşık olmuştum Ford Ka ya 😍

 

Eğer sizde yerine takılı ise kontak spreyi ile temizlemeyi deneyin. (Switch çalışıyor mu nasıl test edebiliriz onu bilmiyorum ama 😳)

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Timuçin Duru
8 saat önce, Doğa Torpil yazdı:

Merhaba Timuçin Bey,

 

Çok basit bir yeri kontrol edebilir misiniz? Debriyajın bağlı olduğu bir switch var. Debriyaja bastığınız zaman araç beyninin bunu algılaması için. O bozulmuş olmasın?

Bende de ford ka var iken usta yanlışlıkla bunu soketinden çıkarmış boşta sallanıyordu. Devir sizin söylediğiniz gibi 3-5 sn sonra düşüyordu. Hız sensöründen kelebeğe map sensöründen (benimki maplıydı) hava filtresine temizlemediğim kontrol etmediğim yer kalmadı. Obd cihazında hızı da güzelce okuyabiliyordum.

Ta ki bir gün pedalların oraya eğildiğimde farkettiğim swich'i debriyaj pedalındaki soketine takana kadar 😆 Daha sonra aracı test ettiğimde içten bir "Oh Be'" dediğimi hatırlıyorum.

Tekrar aşık olmuştum Ford Ka ya 😍

 

Eğer sizde yerine takılı ise kontak spreyi ile temizlemeyi deneyin. (Switch çalışıyor mu nasıl test edebiliriz onu bilmiyorum ama 😳)

Bu switch i kontrol edicem hemen şimdi uyandım bir kahvaltı edip bakıcam inşallah ondandır 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gurur Aytekin

Hocam aynı sorunlar benimde başımdan geçmişti.Değiştirdiğim parçalar hız sensörü oksijen sensörü rolanti valfi hortumlar. Bunlardan sonrada bir değişim olmamıştı sonrasında aracı makinaya bağladık MAF sensörü arıza kodu vermiyordu ancak bi baktık maf sensörü işlevini yerine getirmiyor. Sensörün soketini söktğk araçta tık yok hemen sensörü değiştirdik herşey düzeldi 👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Timuçin Duru
(düzenlendi)

Teşekkürler, maf sensörünü nereden aldınız bilgiverirmisiniz? heryerdnde malzeme almaktan çekiniyorumuyum sorunu korkum var biraz, 2 haftadır ön amortisör üsttablasını arıyorum hiç kimse bilyasıyla satmıyor mesela hep terettütte alıyorum. aa pardon benim araçta mafsesörü yok kii maf sensörü hava hortumunda bağlı olan dimi ?

tarihinde Timuçin Duru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...