İçeriğe Yönlendir

Kaza Haberleri


Furkan Esgin
Çözüme git Misafir tarafından,

Recommended Posts

Cengiz Aratemur
Benim yorumum..

Karşılıklı her iki tarafa da kırmızı yanıyordu.. Tanker boş..

Kamyoncu ışığı farkedip durmak istedi, ancak, yol kaygan olduğu için frene basınca aracı arkadan kaydı ve aracı sola çekti..

Minibüsçü, yola alışkındı, soldan çıkacak araç için yanacak yeşil ışığın gecikmeli yandığını biliyordu.. Bu sebeple, hiç frene basmadı ve kamyoncunun önüne çıkabileceğini hiç düşünmedi..

Haberlerde, kamyon sola dönecekti, sola dönüş ysaktı yorumları falan yapılıyor ama.. Kamyoncunun sola dönmek gibi bir niyeti yoktu..

Benim yargılama sonucuma göre..

Kamyoncu; aracının hızını, yol ve hava şartlarına uydurmamıştır.. tali kusurludur..

Minibüsçü; istiap haddini aşmış, (istiap haddinin iki katı yolcu) kırmızı ışıkta durmamış, asli kusurludur.

+1

Yolcu taşıyan otobüs,minibüs vs 1 yolcu almak için öyle'bi yarışyorlarkı kendi aralarında resmen kazaya davetiye çıkaryorlar .örneklerini'de ne yazıkki çok acı bi şekilde göryoruz . ölenlere allah rahmet eylesin yakınlarına allah sabır versin .

Yorum bağlantısı
Mehmet Jeyan

Allah ölenlere rahmet eylesin.. Bu saatten sonra ne dense, ne yapılsa boş.... Ateş düştüğü yeri yakıyor..

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Tanker sürücülüğünün çok zor olduğunu söylenir; sıvı çalkalandığı için tehlikeli durumda denge sağlamak, kontrol etmek çok zordur. Bu yüzden hız limitleri de çok düşüktür.

Yorum bağlantısı
Yusuf Esin

Allah Rahmet Eylesin. Artık bu konuda devletin birşey yapması lazım. Her önüne gelen dolmuş gibi toplu taşıma araçlarının direksiyonuna geçememeli.

Yorum bağlantısı
Barış Güler

Kırmızı ışıkta son anda geçmeye çalışanların sayısı o kadar fazlaki.Kırmızı da her durduğumda gözüm aynaya takılıyor.Arkadan son anda geçmeye çelışan biri olurmu diye.Son bir kaç saniye kaldığında Fren yerine insanlar nedense gaza basmayı tercih ediyorlar.Unutmamalı ki o anda kendisine kırmızı yanan sürücüde ışık yeşile dönmek üzere olduğu için acele ediyor olabilir.kavşaklarda ve ışıklarda biraz daha sabırlı olsak çok daha iyi olacak...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kayseri'de ciddi bir kaza atlattım..

Gece çevre yolundaydım; 50-60 km hızla ilerlerken ışığın kırmızıdan yeşile dönmek üzere olduğunu gördüm ve hız kesmedim. yeşil yandı ve ilk 2-3 saniye içerisinde iken kavşağa 50 km hızla girdim..

Aniden önümden aynı belkide daha yüksek hızla biri geçti..

Benim hatam, ne olursa olsun kavşağa girerken hızımı düşürmememdi.. Diğer salağın hatası da tabiki, sarıda geçerim ümidi ile gaza basması ve kırmızıda kavşağa girmesi idi..

Tecrübe olsun arkadaşlar.. Kavşaklarda dikkatli olun...

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik
(düzenlendi)

Vala yeri gelmişken, forumdaki arkadaşlar kusura bakmasınlar ama İstanbul ve Ankara plakalı araçlara biraz eleştiride benden, bizim Isparta küçük yer trafikte tıkanıklık olmaz hiç beklemezsiniz sadece kırmızı ışıkta beklersiniz. Bazen denk gelir dönüşlerde sinyal vermeyen, ışıkları hiç iplemeyen veya kırmızı ışıkta sabredemeyip basıp giden arabalar çoğunlukla 34 az da olsa 06 plaka oluyor. Bunu neden yaparlar diye düşündüğümde, herhalde Metropol şehirlerde yaşamanın verdiği başka şehirleri küçük basit görme diye düşünüyorum.

tarihinde Sadettin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

internetteki mobese kamera kayıtlarını inceledim. olayda ışıklandırmada da hata var. normalde yeşilden kırmızıya geçişte , önce yeşil yanıp söner, sonra da 3 saniye sarı ışık yanar, sonrasında da kırmızı yazar. ancak bu ışıklandırmada, kamyon ve minibüs çok süratli, ikiside hızla gelirken bir anda sarı ışık yanıp 1sn sonra kırmızı ışık yanıyor. kamyon kırmızıyı farkedince frene asılıyor, yolun ıslak olmasından dolayı araç yolundan çıkıp karşı şeride geçiyor. minibüs ise sarıyı görünce gaza yüklenip geçmeye çalışıyor. zaten kamera kayıtlarında minibüsün hiç fren yapmadığı da görülüyor. olay 1-2 saniyede olup bitiyor.

hayatımız pamuk ipliğine bağlı, o minibüsün içinde bizde olabilirdik.

ölenlerin yakınlarının başları sağolsun.

benzer bir kaza da benim başıma geliyordu. dikmen cad. den , vadi petrolü geçince yokuş aşağı ışıklar var. eskiden o ışıklar, yeşilden 1-sn sonra sarı sonra kırmızıya dönerdi ve 50-60 gibi hızda olsanız da, hele birde yol ıslaksa yokuş aşağı kaymak asfaltta duramazsınız. ben allahtan çok süratli değildim ve durabildim zar zor. sonrasında oradaki ışığa, yanıp sönen yeşil ve uzun sarı eklediler.

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serdar Akgül

Allah kimselere böyle kaza ve acıları yaşatmasın. Bu trafikte birçok defa kırmızı ışıkta direk geçen ş...lerle karşılaştığım için Allah korusun her zaman kendim için şahsıma yeşil yansa dahi ayağım firene gider sağa sola göz ucuyla bakıp geçerim.. Bu dolmuşcu vatandaşın ziyniyetiyle aynı tür araç kullanan çok cahil insanlar mevcut..

Yorum bağlantısı
Halit Beyinci

Bölgeyi çok iyi biliyorum. Işıklardan direk karşıya geçtiğinde Bosphorus City'e gidiyor. Bölgeye TOKİ evleri yaptı. Gel gelelim alt yapı yok. O yolda çok işler bir yol. Bahçeşehire gidecek olanda o yolu kullanıyor. Hergün 3 TL niye para versin. Çok tehlikeli .

Halbuki Belediye üst geçitle falan orayı çok r ahatlatabilir.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Tankerlerin gündüz saatinde trafikte olmaları serbest mi ?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Vala yeri gelmişken, forumdaki arkadaşlar kusura bakmasınlar ama İstanbul ve Ankara plakalı araçlara biraz eleştiride benden, bizim Isparta küçük yer trafikte tıkanıklık olmaz hiç beklemezsiniz sadece kırmızı ışıkta beklersiniz. Bazen denk gelir dönüşlerde sinyal vermeyen, ışıkları hiç iplemeyen veya kırmızı ışıkta sabredemeyip basıp giden arabalar çoğunlukla 34 az da olsa 06 plaka oluyor. Bunu neden yaparlar diye düşündüğümde, herhalde Metropol şehirlerde yaşamanın verdiği başka şehirleri küçük basit görme diye düşünüyorum.

İstanbul'da bir şekilde kuralsızlığa alışılıyor galiba, taşrada ise bu tip hareketler çok yadırganıyor.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Salman

Bayramdan önceki pazar günü aldığımız bir kaza haberiyle çok üzüldük.Kızımın 3 senelik kreş arkadaşı Afyonda sağları solları vede önleri dolu bir şekilde kırmızı ışıkta beklerken arkadan gelen kamyonun vurması sonucu on gündür yapay solunumla hayata tutunmaya çalışıyor.Bugün burda olabilseydi kızımla aynı okulda birinci sınıfa başlayacaklardı.Sabah ismi anons edilince hepimizin gözleri bir kez daha doldu..Kamyon şoförünün ifadesi ise insanı isyan ettiriyor,gördüm ama ben yaklaşana kadar hareket ederler diye düşündüm.

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
Vala yeri gelmişken, forumdaki arkadaşlar kusura bakmasınlar ama İstanbul ve Ankara plakalı araçlara biraz eleştiride benden, bizim Isparta küçük yer trafikte tıkanıklık olmaz hiç beklemezsiniz sadece kırmızı ışıkta beklersiniz. Bazen denk gelir dönüşlerde sinyal vermeyen, ışıkları hiç iplemeyen veya kırmızı ışıkta sabredemeyip basıp giden arabalar çoğunlukla 34 az da olsa 06 plaka oluyor. Bunu neden yaparlar diye düşündüğümde, herhalde Metropol şehirlerde yaşamanın verdiği başka şehirleri küçük basit görme diye düşünüyorum.

Öküz oldukları için!

Yorum bağlantısı
Vural Sarı

Ölümlü trafik kazasında kusurlu olana, Taammüden adam öldürme, ya da 5237 sayılı Tck'nın 82/1-a maddesindeki tabiriyle tasarlayarak adam öldürme cezası verilmelidir.

Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin
(düzenlendi)
internetteki mobese kamera kayıtlarını inceledim. olayda ışıklandırmada da hata var. normalde yeşilden kırmızıya geçişte , önce yeşil yanıp söner, sonra da 3 saniye sarı ışık yanar, sonrasında da kırmızı yazar. ancak bu ışıklandırmada, kamyon ve minibüs çok süratli, ikiside hızla gelirken bir anda sarı ışık yanıp 1sn sonra kırmızı ışık yanıyor. kamyon kırmızıyı farkedince frene asılıyor, yolun ıslak olmasından dolayı araç yolundan çıkıp karşı şeride geçiyor. minibüs ise sarıyı görünce gaza yüklenip geçmeye çalışıyor. zaten kamera kayıtlarında minibüsün hiç fren yapmadığı da görülüyor. olay 1-2 saniyede olup bitiyor.

hayatımız pamuk ipliğine bağlı, o minibüsün içinde bizde olabilirdik.

ölenlerin yakınlarının başları sağolsun.

benzer bir kaza da benim başıma geliyordu. dikmen cad. den , vadi petrolü geçince yokuş aşağı ışıklar var. eskiden o ışıklar, yeşilden 1-sn sonra sarı sonra kırmızıya dönerdi ve 50-60 gibi hızda olsanız da, hele birde yol ıslaksa yokuş aşağı kaymak asfaltta duramazsınız. ben allahtan çok süratli değildim ve durabildim zar zor. sonrasında oradaki ışığa, yanıp sönen yeşil ve uzun sarı eklediler.

Bizim memkette de bu şekilde çalışan trafik ışıkları var ve beni deli ediyor. İleriden bakıyorum yeşil yanıyor, normal bir hızda devam ediyorum. Tam ışıkların ordan geçeceğim pat bir anda kırmızı yanıyor. Dursam durulmuyor, geçince de mecbur kırmızı da geçmiş oluyorum. Benim bildiğim yeşil yanıp yanıp söner ve ikaz verir. Bu nasıl bir ışıklandırmadır anlamadım gitti.

Rabbim ölenlere rahmet eylesin. Kalanlara da sabır versin. Gerçekten bu şekilde bir yakınını kaybetmek çok acı olur. :(

tarihinde S tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Saniye sayaçları bu konuda iyi yardımcı. Artık pek koymuyorlar malesef.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Saniye sayaçları bu konuda iyi yardımcı. Artık pek koymuyorlar malesef.

saniye sayaçları çok yararlı ancak. haklısınız pek koymuyorlar. ayrıca Türkiye"nin başkentinde yeşil dalgadan kimsenin haberi yok. Türkocağı caddesi, 3 gidiş-3 gelişli ve ortada refüj var. ve bahçelievlere gelene kadar 4 ışık var, eğer 50 ile giderseniz tüm ışıklarda kırmızıda durmak zorundasınız ancak ilk ışıktan sonra 80-90 kaptırıp geçerseniz tüm ışıklarda sarıda geçebiliyorsunuz. aynısı gençlik caddesinde de bu şekilde, konan 3 ışık da yeşilde geçmeniz mucize.

bu tip bi ayarlama yapmak, extra bir maliyet getirmediği gibi, benzin , zaman tasarufu, havaya salınan gazların azalması ve trafik sıkışıklığına engel olur.

elimizdekileri kullanmadan alt- üst geçit yapıp duruyor belediye başkanımız :(

Yorum bağlantısı
Barış Güler

Sorun ışıklara saniye koyulması yada kırmızının birden bire yanması değil.30-50 km aralığında bir hızla gitmemiz gerekirken daha hızlı olmamız ışığın aniden yanması şeklinde algılanıyor.şehir içinde bahsettiğim hızla giderken ışık ne kadar ani kırmızıya geçerse geçsin her zaman durabiliriz.ışıklara saniye koyulması ayrı dert çünkü son bir kaç saniye kaldı zaten hızlıyız gaza basalım geçelim mantığı oluşuyor.sadece 06-34 plakalı araçlar değil genel mantık kavşaklarda ve ışıklarda hep aynı.Bazen kavşağa yavaş giriyorum son birkaç saniye kaldığını görünce ferne basıyorum arkadaki araçlarların tepkisiyle karşılaşıyorum.Unutmayalım ki herkesin hayatı söz konusu.

Yorum bağlantısı
Murat Dere
Vala yeri gelmişken, forumdaki arkadaşlar kusura bakmasınlar ama İstanbul ve Ankara plakalı araçlara biraz eleştiride benden, bizim Isparta küçük yer trafikte tıkanıklık olmaz hiç beklemezsiniz sadece kırmızı ışıkta beklersiniz. Bazen denk gelir dönüşlerde sinyal vermeyen, ışıkları hiç iplemeyen veya kırmızı ışıkta sabredemeyip basıp giden arabalar çoğunlukla 34 az da olsa 06 plaka oluyor. Bunu neden yaparlar diye düşündüğümde, herhalde Metropol şehirlerde yaşamanın verdiği başka şehirleri küçük basit görme diye düşünüyorum.

Al benden de o kadar. Burada da ışık ihlali, ters yönden gitme gibi kural dışı hareketlerin çoğu 34-35-07-09-01 plakalı araçlardan gelir. Daha önce bir yerlerde söylemiştim; 4 yol kavşağında bana yeşil yanarken aynı Mehmet gibi geçiyordum, 35 plakalı kırmızıda geçen bir p.ç yüzünden karşı şeride kırmak zorunda kaldım. Allah'tan orada araç yoktu yoksa masum biriyle kafadan girecektik birbirimize. Ben böylelerine acımıyorum abi. O minibüs şöförü de tez elden gebersin. Bir insanın ölümünü istemek günah ama şimdiye kadar yaptıkları iyileşip direksiyon başına geçince yapacaklarının göstergesi. Ben böyle şöförlerin taaa...

Bilmem kaç kere ceza almış. Pöh! Kaç kere girmiş hapse? Özellikle hayatını şöförlükten kazananları bu tür insan hayatını tehlikeye atan kural ihlalleri yaptıklarında ilk defasında 3-5 ay sonrakilerde daha uzun süre içeri atmazsan, para cezası vs ile bırakırsan olacağı budur. Kırmızı ışıkta geçmek, hatalı sollamak gibi ihlallerin sonunda hapis cezası olmalı. Bence bu işe yarar.

Burada kırmızda geçen bir minibüs şöförü bir arkadaşımın aracına yandan vurup kaldırıma çıkarmıştı. Allah'tan kimse ölmemişti. Polis, "Kaçıncı bu kardeşim? Sen akıllanmayaca mısın?" diyordu şöföre. Hey Allah'ım...

Yorum bağlantısı
Fatih Çalıkuşu
Tankerlerin gündüz saatinde trafikte olmaları serbest mi ?

o güzergah genelde yasak saatleri içinde kamyonların tercih ettiği tenha bir yer,yan yol devamı Altınşehir

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Offf nasıl moralim bozuldu. Kırmızıda geçilirmi ya hala anlamadılar şunu.

Kırmızıda durmadılar diye değil durmaya çalıştılar diye kaza oldu. Yeterli yol, lastik ve hız bene yoktu. Kamyon ve dolmuş hızlıydılar. Kırmızı burda problem değil. Aksine kaza nedeni trafik ışığıdır.

Hatalı sinyalizasyon yüzünden hem trafik aksamakta hem de kazalar olmaktadır. Bir de EDS korkusu ile ışıklarda sürekli kaza olmaktadır.

Önce kırmızıda geçenleri değil hızlı gidenleri "kıskıvrak" yakalamak lazım.

Torpille yol açtırıp ışık koyduranları da ayrıca esefle kınıyorum. Bkz: Susurluk Ulusoy tesisleri.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

Orası tam kazaya davetiye, 110km ile giderken 3 saniye içinde kırmızı yanıyor..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...