İçeriğe Yönlendir

Kazalı Arabanın Pert Olması Yada Olmaması


Ayhan Şentürk

Recommended Posts

Ayhan Şentürk

Arkadaşlar mesela bir araba kaza yaptı, bu araba yetkili servise çekilirse yüksek maliyetten dolayı kolayca pert edilebiliyor. Ama özel bir serviste tamirat yapılırsa pert olmuyor.

Bu durumlar ''pert'' kelimesi ile bağdaşmıyor.

Pert araba dediğimizde aklımıza gelen, tamiratı çok yüksek maliyetli(astarı yüzünden pahalı), tamiratı yapılsada eski durumuna gelemeyecek ve sürüş güvenliği açısından yetersiz arabalar aklımıza geliyor.

Aynı marka model, aynı hasarı almış 2 araba düşünelim.

A arabası basit bir kaza yapsın, tamirat sonrası arabanın gidişini veya güvenliğini etkileyecek en ufak nokta söz konusu olmasın ama serviste yapıldığı için pert damgası vurulsun. Birde B arabası kaza yapsın, şasesinde ciddi problemli, sağı solu rasgele kaynak yapılarak toplanmış ama dışarda yapıldığı için pert olması gerekirken pert olmamış bir araba olsun.

A arabası tertemiz ama üzerine kirli gömlek giydirilmiş, Servis masrafı 15 milyar, dışarda yapılsa 8 milyar.

B arabasının durumu kötü olmasına rağmen beyaz gömlek giydirilmiş. Servis masrafı 22 milyar, dışarda yapılırsa 14 milyar.

Sonuç olarak şunu söylüyeyim, servislerde birçok araba boşu boşuna pert oluyor. Ozaman dışarıda yapılacaksa gerçek piyasa değeri kaskoya girilsin. Serviste yapılacaksa arabanın tüp parçalarının servis fiyatları toplanıp 30 milyarlık arabaya 100 milyar kasko değeri girilsin.

Demek istediğim, bu işin orta noktası yok..

Siz ne düşünüyorsunuz ?

Yorum bağlantısı
Yavuz Gencay
(düzenlendi)

benim diger aracım a3 2009 model onunlada barıyele carpmıstım servise cektırdım 12 mılyar masraf cıkardılar dısarda aracı 3.500 tl ye yaptırdım ve işçilik mukemmel ... bence servis fiyatları gereğinden cok fazla yuksek ..

tarihinde Yavuz Gencay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Ada

pert sistemi şirkete göre değişir Ayhan.. şirket ne senin arabanla uğraşır (araba senin için önemlimi, yapılsında binsin vs..) nede pert damgası yermi yemezmi ile..

sonuçta para ödeyecek ise işine geleni tercih eder..

kaza yapan araç servise yada anlaşmalı özel servise gider bir maliyet çıkar.. örnek olarak yavuzun olayını verelim..

piyasada 22 ye gider kazasızı,kasko değeri ise 18700 tl.. diyelim ki çıkan hasar 10.000tl, ve %54 hasarlı araç.. gelen eksper ön raporundan sonra sovtaj çalışması yapılır yani hasarlı malın satım değeri araştırılır.. bundaki amaçta şirketin giderinin düşürülmesidir..

10.000 tl hasar ödemek yerine aracı perte ayırarak 18700 ü sigortalıya öder aracın halefi,sahibi olur ardındanda bu hasarlı aracı örneğin 10000 tl ye satar ve kasasından 10000 tl yerine 8700 tl çıkmış olur..

bunu 18700 tl lik bir araç için değilde 100000 lik bir araç için düşünürsen şirketler burada hasarlarını minimize etmek için mantıklı bir yol izlemektedirler..

30 binlik arabaya 100binlik değer girme olayını daha öncede bahsetmiştim şirketler belirlemezler..

dediklerinde haklılık payı var,katıldığım yerlerde var fakat unutulmamalıki bu şirketlerde birer ticarethanedir..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Aslında kullanıcının bilincli olması gerek.

Servis fiyatları belli, fatura kaskoya bildirildikten sonra arabayı pert eden kasko, servis değil.

Arabayı pert eden kasko ama kaskanun suçuda yok, çünkü servis yüksek fiyat veriyor.

Böyle bir durum olduğunda işte tam o sırada kasko şirketi devreye girip, aynı zamanda tarafsız olarak müşteriye 2 seçenek sunmalı.

Araba öncelikle bilir kişi ile incelenip hasar maliyetinden bağımsız olarak pert olması gereklimi yoksa gereksizmi olduğuna kadar verilmeli ve müşterinin bilgisine sunulup şu seçenekler sorulmalı.

1. seçenek : Arabanız serviste yapılırsa pert oluyor, size kasko bedelini ödüyeceğiz

2. seçenek: Arabanız X özel servisinde yapılırsa pert olmyacak.

Özel servis maliyeti ilede pert oluyorsa yapacak birşey yok ama yetkili servis ve özel servis arasında pert olma yada olmama durumu varsa bu işlem kesinlikle yapılmalı. Bunu yapan yok sanırım.

Kaliteli şirket bence müşterisini düşünen şirkettir.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Aslında kullanıcının bilincli olması gerek.

Servis fiyatları belli, fatura kaskoya bildirildikten sonra arabayı pert eden kasko, servis değil.

Arabayı pert eden kasko ama kaskanun suçuda yok, çünkü servis yüksek fiyat veriyor.

Böyle bir durum olduğunda işte tam o sırada kasko şirketi devreye girip, aynı zamanda tarafsız olarak müşteriye 2 seçenek sunmalı.

Araba öncelikle bilir kişi ile incelenip hasar maliyetinden bağımsız olarak pert olması gereklimi yoksa gereksizmi olduğuna kadar verilmeli ve müşterinin bilgisine sunulup şu seçenekler sorulmalı.

1. seçenek : Arabanız serviste yapılırsa pert oluyor, size kasko bedelini ödüyeceğiz

2. seçenek: Arabanız X özel servisinde yapılırsa pert olmyacak.

Özel servis maliyeti ilede pert oluyorsa yapacak birşey yok ama yetkili servis ve özel servis arasında pert olma yada olmama durumu varsa bu işlem kesinlikle yapılmalı. Bunu yapan yok sanırım.

Kaliteli şirket bence müşterisini düşünen şirkettir.

bilir kişi ESKPER inceliyor zaten.. başka birinin incelemesine neden gerek duyulsunki?

ayrıca daha öncede söylemiştim bunu kaskonuzu prime göre değilde içeriğine göre yaptırıyor olursanız sorunlarınız azalır haklarınızı bilirsiniz..

müşteri yetkili serviste yada özel serviste yapılma hakkından istediğini kullanabilir.. bunda zaten sıkıntı yok..

Kaliteli şirket müşterisini düşünenden ziyade iyi hizmet veren şirkettir..

Sanki sigorta şirketlerinin avukatı gibi konuştuğumu düşünebilirsiniz ama bunda yalan beyanla araç tamiratı yapılıyorken ne yalan söyliyim bende maliyetimi düşünürdüm..

sen yetkili serviste yapılıp yapılmamasını önemsemiyor olabilirsin ama bir başkasıda çıkıp kardeşim ben özel serviste yaptırmam,yetkili servis dışındada tamirat kabul etmemde diyebiliyor..

yani bu pert olayı seni beni aşan konudur,sonuçta hasar frekansları,sovtaj,maliyet birçok tecrübeden sonra oturtulmuş bir sistemdir..

Fatih Eskiden bizimde Acentamız vardı Ancak Kasko değeri bazen müşteri isteği doğrultusunda 19.500 tl araç 22.000 tl kaskolanıyordu ve herhangi bir hasar durumunda 22.000 tl üzerinden hesap ediliyordu çünkü müşteri 22.000 tl lik prim farkını ödemiş oluyordu hala böyle bir uygulama varmı yoksa piyasa değeri araştırması varmı Ben acenteyi kapattığım yıllarda Tramer sisteme yeni kuruluyordu ona göre sen düşün kaç yıl olduğunu .

abicim istersen 1000 tl fazla prim ödeyip 19500 tl lik aracı 100000 tl göster pert durumunda rayiç bedeli ne ise o ödenir.. geri kalanı zaten aşkın sigortadır fazla alınan prim iade edilir..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
bilir kişi ESKPER inceliyor zaten.. başka birinin incelemesine neden gerek duyulsunki?

2 gündür forumda konuşuyoruz. Yavuzun arabasını direk pert ediyorlardı, arabayı görsen pert olma ihtimali bile aklına gelmez. O eksper neden pert olmaması gerektiğine dair bir müdahalede bulunmadı ?

Benim gördüğüm eksperler gidip arabaya bakıyor. Parça listesı çıkartıp fiyat alıp gidiyor. Gerisi hiç önemli deil denip çıkan maliyete göre pert veya değil diyorlar.

İşte bu yüzden gerek var diyorum. Yada birşeyler değiştirilmeli. Yavuzun arabasını görseniz şüphesiz kesinlikle pert olmamalı dersiniz ama hala kasko, eksper savunuyorsunuz :rolleyes: pert konusundan sonra 2. tuhaf gelende bu :police:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kısaca bir kaç şey söyleyeceğim..

Pert, sigorta şirketinin menfaatinedir.. Yakında bir örnek yaşadım..

Aracın rayiç bedeli 14 bin lira, servisin çıkardığı hasar 10 bin lira.. Aracın sovtaj bedeli 10 bin lira..

Araç pert olursa, sigorta şirketi sigortalıya 14 bin lira ödeyecek ancak, bunun 10 bin lirasını sovtaj yani hurda bedeli olarak alacak.. olaydan ettiği zarar, 4 bin lira.

Biz bu hasarda, sigortadan 5000 lira alıp aracı yaptırmıştık.. Paranın fazlasıyla yettiğini biliyorum..

Hasar, Yavuz'un arabadaki gibi bişeydi.. Hatta araç yürüyerek ve çalışarak gitmişti servise..

Bu gbi durumlarda araca bakıyor, ön tespit yaptırıyor, pert ettireceksek servise, yaptıracaksak, sanayiye çektiriyoruz..

Çoğu servis, sadece sigorta şirketlerine iş yapabiliyor, bir çok parçayı sadece sigorta şirketlerine satabiliyor.. Tamir fiyatları ve çoğu parçaları gerçekten çok pahalı..

Servisteki 5000 liralık hasarı sanayide 800 liraya yaptırdığımı bilirim..

Ducatonun yan tarafındaki 300 liralık hasar için komple tavan yazıldığı gördüm, teknik olarak bunu kabul ettirebiliyorlar, o parça tek olarak değil de komple tavan ile satılıyorsa komple tavanı değişebiliyorlar..

Biz, hasar bedeli, araç rayiç bedelinin % 50'sini geçerse perte çıkarırız, pert istenmez ise Rayiç bedel, sovtaj bedeli ve hasar miktarı üçlüsünün çarpılıp bölünüp orta yolun bulunması taktiği ile anlaşabiliriz.. (Burada bir formül yok) Her şey her iki tarafın rızası ile olur genelde..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Mehmet abinin yazdıkları tam aklımadaki kasko şirketi. Bencede öyle olmalı.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
(düzenlendi)
Mehmet abinin yazdıkları tam aklımadaki kasko şirketi. Bencede öyle olmalı.

ee biz ne diyoruz başından beri?

2 gündür forumda konuşuyoruz. Yavuzun arabasını direk pert ediyorlardı, arabayı görsen pert olma ihtimali bile aklına gelmez. O eksper neden pert olmaması gerektiğine dair bir müdahalede bulunmadı ?

Benim gördüğüm eksperler gidip arabaya bakıyor. Parça listesı çıkartıp fiyat alıp gidiyor. Gerisi hiç önemli deil denip çıkan maliyete göre pert veya değil diyorlar.

İşte bu yüzden gerek var diyorum. Yada birşeyler değiştirilmeli. Yavuzun arabasını görseniz şüphesiz kesinlikle pert olmamalı dersiniz ama hala kasko, eksper savunuyorsunuz :rolleyes: pert konusundan sonra 2. tuhaf gelende bu :police:

eksper harici bir adam daha tutulup aracın başına gönderilip,

-hmmm pert

-hmmm pert değil

mi dedirtmeliler?

Eksperin görevi zaten arabanın ne kadar bir tutara yapılacağını hesaplayıp kasko şirketine bildirmektir..

Garip olan o eksper yetkili serviste 10000 yazdığı halde özel serviste 5000 yazabilmektedir.. Eksperlerde genel olarak şirketin personeli olmayıp, ayrı şirketlerdir..

kasko yada eksper savunmaktan ziyade burada ne olduğunu açıklamaya çalışıyorum.. (ki eskperi savunmadım hep şirketlerin yaptıkları şeylerle ilgili yazdım)

kaldıki savunsam bile bunun sana neden garip geldiğini anlayamadım? ben bir şirketin çalışanı olduğum gibi başka bir şirketinde müşterisiyim..

hala arkasında duruyorum,850 tl prim alıp 10.000 tl hasar ödeyecek isem bende ince eler sık dokur benim için en düşük maliyet hangisi ise o yolu seçerim..

tarihinde Fatih Ada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet abinin yazdıkları tam aklımadaki kasko şirketi. Bencede öyle olmalı.

fordclubtr Sigorta şirketi kurarız belki, Merkez Nevşehir :police:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...