İçeriğe Yönlendir

Ateşleme Bobini Değişimi Sonrası


Misafir

Recommended Posts

Araç seyir halindeyken hissedilen kesiklikler buji kablosu, seyir halinde kesiklik ve durduğu yerde devir saatinde de izlenebilen gaza tepkiyi geç verip patlatma tabir edilen bir şekilde tekrar devirlenme bobini işaret ediyor. Genel olarak bu arızaların sebebnini bulabilmek zor olduğundan tek tek deneyip zaman kaybetmek ve arızalı olan parça tespit edilse bile; biri daha yeni , diğeri eski olan ekipmanın düzgün çlışanı da bozabileceği ihtimaline karşılık bobin, buji kablosu ve bujileri değiştirmek tercih edilen yol. Benzinli araçlar, elektrik arızlaarını daha kolay tolere ederken, lpg'lilerde hemen hissedilen bu arızalar zaten lpg'li aracın parça bakım maliyetlerinin arttıran en önemli kalemler. Ancak benim lpg kullanmadan ikinci bobini de değiştirdiğim düşünülürse; şanssızlık olarak da nitelendirme yapabiliriz.

Saygılarımla.

Çok güzel açıklama olmuş teşekkürler ama benim gibi pinpirikli birine şimdi bu denir mi : :D Mehmet(Kaya) abiyle de konuştum, bakalım önce elimde olan motorcraft bujileri takarak deneyeceğim şu anda bosch lpg bujisi takılı. Sonra kablo, içim rahat etmezse bobini de araya katacağım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Çok güzel açıklama olmuş teşekkürler ama benim gibi pinpirikli birine şimdi bu denir mi : :D Mehmet(Kaya) abiyle de konuştum, bakalım önce elimde olan motorcraft bujileri takarak deneyeceğim şu anda bosch lpg bujisi takılı. Sonra kablo, içim rahat etmezse bobini de araya katacağım.

Bobin değişti mi? Başka konuda da sordum hatta konu açtım ama cevap veren olmadı; bende de 3. ve/veya 4. viteste 1500-1900 devir aralığında araç ileri geri hafif sallantıyla seyrediyor, gaza yüklenince 1-2 sallanıp stabil bir şekilde hızlanarak sırtımı koltuğa yaslıyor... Bugün bir tamirci arkadaşım buji aralıklarını ölçtü 130 dedi sonra 100'e düşürdü. Henüz tam deneyemedim. Olmazsa bobine bakayım diyorum(buji ve kablolar yeni/orjinal). Şunu da sorayım bobinde bir sorun olsa bilgisayarda hata kodu çıkar mı?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bobin değişti mi? Başka konuda da sordum hatta konu açtım ama cevap veren olmadı; bende de 3. ve/veya 4. viteste 1500-1900 devir aralığında araç ileri geri hafif sallantıyla seyrediyor, gaza yüklenince 1-2 sallanıp stabil bir şekilde hızlanarak sırtımı koltuğa yaslıyor... Bugün bir tamirci arkadaşım buji aralıklarını ölçtü 130 dedi sonra 100'e düşürdü. Henüz tam deneyemedim. Olmazsa bobine bakayım diyorum(buji ve kablolar yeni/orjinal). Şunu da sorayım bobinde bir sorun olsa bilgisayarda hata kodu çıkar mı?

Yunus Hoca'nın aracında da 70 tırnak aralığına sahip bocsh LPG bujisi var. (Orjinal aralık130 galiba) Bende de  4.viteste 1900 devirde gaza okşar gibi dokunup sabitlersem gazı araç çooook hafif sallıyor. Bunu farketmek için aracı çok iyi tanıyor olmak lazım ve aracı çok iyi dinlemek lazım.

Bobin arızası varsa arıza kodu bırakması lazım.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Yunus Hoca'nın aracında da 70 tırnak aralığına sahip bocsh LPG bujisi var. (Orjinal aralık130 galiba) Bende de 4.viteste 1900 devirde gaza okşar gibi dokunup sabitlersem gazı araç çooook hafif sallıyor. Bunu farketmek için aracı çok iyi tanıyor olmak lazım ve aracı çok iyi dinlemek lazım.

Bobin arızası varsa arıza kodu bırakması lazım.

Buji aralığını ölçtük orjinali 130du. Bosch 70 yaptıysa biz 90 falan yapsak olur kanımca. Dediğin gibi 2000 devir altında sanki araç gaz vermekle vermemek arasında kalıyormuş gibi oluyor. Şimdilik bu 100'e düşürülmüş aralıkla yarın bi deneyeyim bakayım.
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Buji aralığını ölçtük orjinali 130du. Bosch 70 yaptıysa biz 90 falan yapsak olur kanımca. Dediğin gibi 2000 devir altında sanki araç gaz vermekle vermemek arasında kalıyormuş gibi oluyor. Şimdilik bu 100'e düşürülmüş aralıkla yarın bi deneyeyim bakayım.

Bosch bujinin tırnak aralığı ile oynamak tehlikeli. Çünkü ateşleme ucu toplu iğne gibi ince.

Zaten haftaya bujiyi değiştirip benzine geçeceğim bakalım nasıl yakacak. LPG ile benzin arasında km 15-20 kuruş fark kaldı.

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

bosch LPG bujisinde hissetmezsiniz düşük devirde hiç bir titreme falan. Emmi demişti düşük devirlerde çok canlı oluyor araba diye. Bende emminin sözünü tutup almıştım. çok da memnundum açıkçası. Vakti zamanı geldi diye buji kablolarını ve bujileri değiştirdim. Şu an benzinde kullanıyorum. 

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Bosch bujinin tırnak aralığı ile oynamak tehlikeli. Çünkü ateşleme ucu toplu iğne gibi ince.

Zaten haftaya bujiyi değiştirip benzine geçeceğim bakalım nasıl yakacak. LPG ile benzin arasında km 15-20 kuruş fark kaldı.

Kastettiğim aralığını düşürdüğümüz motocraft bujilerdi. Bosch yok bende. Aslında son buji değişiminde bosch lpg alacaktım ama bu sefer de böyle olsun dedik.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Henuz hicbir mudahele yapamadim cunku bulundugum yerde 70 km hizlara cikacak duz yol yok :) once bujileri degisterecegim yedekte motocraft var, olmazsa kablo. Kablonun orjinal olup olmadigini nasil anlarim? Marka yaziyor mu orjinalde?

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Henuz hicbir mudahele yapamadim cunku bulundugum yerde 70 km hizlara cikacak duz yol yok :) once bujileri degisterecegim yedekte motocraft var, olmazsa kablo. Kablonun orjinal olup olmadigini nasil anlarim? Marka yaziyor mu orjinalde?

Ben orjinallikte satıcıya itimat ederim.
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben orjinallikte satıcıya itimat ederim.

Piyasada orijinal tabir edilen yurtdışından gelen ithal. Ancak servisin kullandığı orijinal parça ve parçacıların kar marjı düşük olduğu için satmayı sevmedikleri otosandan çekilen parça asıl orijinal parça.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Piyasada orijinal tabir edilen yurtdışından gelen ithal. Ancak servisin kullandığı orijinal parça ve parçacıların kar marjı düşük olduğu için satmayı sevmedikleri otosandan çekilen parça asıl orijinal parça.

Farkı anlayamayacağım için(üzerinde bariz otosan baskısı yoksa tabi) satıcının insafına bırakıyorum...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Piyasada orijinal tabir edilen yurtdışından gelen ithal. Ancak servisin kullandığı orijinal parça ve parçacıların kar marjı düşük olduğu için satmayı sevmedikleri otosandan çekilen parça asıl orijinal parça.

Ben geçende bir yedekparça sitesini aradım, ford ile ilgili. Sadece kutu içinde olduğunu, poşet içinde olmadığını söyledi bizim kabloların. Orjinal motocraft dedi. Dedim 4'ü ayrı ayrı poşetlerde olan var bir de aynı poşette olan var aralarında fark var sorun çıkartmayan ayrı poşetlenen dediğimde "Amerika üretimi ve güney amerika üretimi farkı dedi bana. Güney amerikadaki üretim olayı karıştırıyormuş.  O kadar yıldır arabaya binerim, bir sürü marka geçti elimden abim vasıtasıyla(bakımlarıyla hep ben ilgilenirim) ilk defa bir markanın orjinal olupta parçalarının farklı olduğunaşahit oluyorum :) 

Yorum bağlantısı

Emre benim kutudan çıktı. 4'lü kablo. Kutu üzerinde motorcraft yazıyordu. 2-3 yıl önce ayrı ayrı kablo da geldi poşetin üstünde otosan etiketi vardı. Kutudaki daha orjinal duruyor:)

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Emre benim kutudan çıktı. 4'lü kablo. Kutu üzerinde motorcraft yazıyordu. 2-3 yıl önce ayrı ayrı kablo da geldi poşetin üstünde otosan etiketi vardı. Kutudaki daha orjinal duruyor:)

Saygılarımla.

Satıcının da iddaası o yönde abi. Onlarınki de sadece kutulu ve amerika malıymış, güney amerika değil. Önce bujileri bir deneyebilsem. Karadeniz hamsi festivalini bir yapabilirsek öncesinde motocraft bujiler bir takıp deneyeyim bakalım umarım bujiyle yırtarım :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben geçende bir yedekparça sitesini aradım, ford ile ilgili. Sadece kutu içinde olduğunu, poşet içinde olmadığını söyledi bizim kabloların. Orjinal motocraft dedi. Dedim 4'ü ayrı ayrı poşetlerde olan var bir de aynı poşette olan var aralarında fark var sorun çıkartmayan ayrı poşetlenen dediğimde "Amerika üretimi ve güney amerika üretimi farkı dedi bana. Güney amerikadaki üretim olayı karıştırıyormuş.  O kadar yıldır arabaya binerim, bir sürü marka geçti elimden abim vasıtasıyla(bakımlarıyla hep ben ilgilenirim) ilk defa bir markanın orjinal olupta parçalarının farklı olduğunaşahit oluyorum :)

 

 

Emre benim kutudan çıktı. 4'lü kablo. Kutu üzerinde motorcraft yazıyordu. 2-3 yıl önce ayrı ayrı kablo da geldi poşetin üstünde otosan etiketi vardı. Kutudaki daha orjinal duruyor:)

Saygılarımla.

1-Mehmet Özyürek abim 4 defa o kutularda olanlardan almış ve sorun yaşamış. En son  tek tek paketli olanlarından almış. Sorun düzelmiş.

2-Ben ikisini de kullandım. İkisinde de sorun yaşamadım. Şu anda kutuda olanlar evde duruyor.

3-Satanlar bile orjinal diyor. Fiyat olarak 2,5 -3 katı fark var.

4-Konu dışı ama yazayım. Tolgahan bir yerde focusun orjinal balatasını sordu. 140 dedi. Tolgahan abi 100 satıyorlar. Sizde fiyat yüksek dedi.Satıcı onlar orjinal değil dedi. Tolgahan orjinal olduğunu iddia edince satıcı iki tane aynı kutuyu mor ışın altına tuttu. Orjinaldaki bandrolde Ford yazısı çıktı. Diğerinde çıkmadı. Orjinal olmayanın fiyatı bende 80 tl dedi :)

5-Şarj dinamasondaki orjinal hikayesi harbiden hikayeymiş onu 500 tl+(3-4 sefer sökme takma parası) kazık yiyerek öğrendim :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Misafir
(düzenlendi)

Evet sıkıntılar arttı. :( Motocraft bujileri taktıktan sonra hafif bir düzelme hissetmiştim ancak, geçende arıza ışığı yaktı araç benzindeyken. Bundan birkaç gün önce ben dahil 5-6 kişinin kullandığı mercekli park ampulünü takmıştım. Kayınpederin rahatsızlığı sebebiyle apar topar yola çıktım ve bu sırada şikayetlerim arttı. Arıza ışığına baktırmak için Samsunda ayak üstü durdum ancak bilgisayar yolda kalan biri için gitmiş baktıramadım  yola devam ettim. Araçta silkeleme sıklaştı ve bugün en sonunda kırmızı ışıkta beklerken araç stop edecek konuma geldi. Hatta akü lambasının yanıp söndüğünü gördüm bu arada. Gaz geç tepki verme, kalkışlarda ve seyir halinde kesiklik, motor soğuk sıcak fark etmeksizin titreme, silkeleme. Bütün bobin arıza belirtileri mevcut. Yarın Gebze'de yetkili servise gideceğim. Önce arıza lambası sebebini öğrenip teşhis isteyeceğim. Bobin farz oldu diyebilirim. Altta paylaştığım linkteki bobin orjinal midir? Servise takın desem takacağı bobin bu mudur? Fiyatı nasıldır? 

 

http://www.yedekparcaford.com/?urun-12145-mondeo-2-0-benzinli-145ps-atesleme-bobini-2001-2007-ford


Araç seyir halindeyken hissedilen kesiklikler buji kablosu, seyir halinde kesiklik ve durduğu yerde devir saatinde de izlenebilen gaza tepkiyi geç verip patlatma tabir edilen bir şekilde tekrar devirlenme bobini işaret ediyor. Genel olarak bu arızaların sebebnini bulabilmek zor olduğundan tek tek deneyip zaman kaybetmek ve arızalı olan parça tespit edilse bile; biri daha yeni , diğeri eski olan ekipmanın düzgün çlışanı da bozabileceği ihtimaline karşılık bobin, buji kablosu ve bujileri değiştirmek tercih edilen yol. Benzinli araçlar, elektrik arızlaarını daha kolay tolere ederken, lpg'lilerde hemen hissedilen bu arızalar zaten lpg'li aracın parça bakım maliyetlerinin arttıran en önemli kalemler. Ancak benim lpg kullanmadan ikinci bobini de değiştirdiğim düşünülürse; şanssızlık olarak da nitelendirme yapabiliriz.

Saygılarımla.

 

 

 

tarihinde Yunus Emre Çırak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Bir de değişmişken bujileri değişeyim diyorum. Alttaki buji orjinal midir? 

 

http://www.yedekparcaford.com/?urun-6066-mondeo-buji-takim--4-adet--2001-2007-orjinal

 

Kafa dağınıklığın cümlenin sebebini yazmamışım :)

 

Evet sıkıntılar arttı.  :( Motocraft bujileri taktıktan sonra hafif bir düzelme hissetmiştim ancak, geçende arıza ışığı yaktı araç benzindeyken. Bundan birkaç gün önce ben dahil 5-6 kişinin kullandığı mercekli park ampulünü takmıştım. Gebze'ye geldiğimde park ampulünün birinin çalışmadığını gördüm ve söktüm, içi simsiyah olmuştu ve metal kısmı resmen elimi yakacak kadar ısınmıştı. Henüz arıza kodunu öğrenemedim ama büyük ihtimal elektriksel bir arıza kodu. 

tarihinde Yunus Emre Çırak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Evet sıkıntılar arttı. :( Motocraft bujileri taktıktan sonra hafif bir düzelme hissetmiştim ancak, geçende arıza ışığı yaktı araç benzindeyken. Bundan birkaç gün önce ben dahil 5-6 kişinin kullandığı mercekli park ampulünü takmıştım. Kayınpederin rahatsızlığı sebebiyle apar topar yola çıktım ve bu sırada şikayetlerim arttı. Arıza ışığına baktırmak için Samsunda ayak üstü durdum ancak bilgisayar yolda kalan biri için gitmiş baktıramadım yola devam ettim. Araçta silkeleme sıklaştı ve bugün en sonunda kırmızı ışıkta beklerken araç stop edecek konuma geldi. Hatta akü lambasının yanıp söndüğünü gördüm bu arada. Gaz geç tepki verme, kalkışlarda ve seyir halinde kesiklik, motor soğuk sıcak fark etmeksizin titreme, silkeleme. Bütün bobin arıza belirtileri mevcut. Yarın Gebze'de yetkili servise gideceğim. Önce arıza lambası sebebini öğrenip teşhis isteyeceğim. Bobin farz oldu diyebilirim. Altta paylaştığım linkteki bobin orjinal midir? Servise takın desem takacağı bobin bu mudur? Fiyatı nasıldır?

http://www.yedekparcaford.com/?urun-12145-mondeo-2-0-benzinli-145ps-atesleme-bobini-2001-2007-ford

Peki bu bobin arızalı ilk zamanlarda atıyorum 1700 devirde sabit ve hafif bir gazla gitmek isterken sallantılı bir şekilde seyir etmene sebep oluyor muydu? Ayrıca daha önce bobin arıza ışığı yaktırmadı mı?
Yorum bağlantısı
Misafir

Özellikle 70-80 bandında tam da dediğin devirlerde silkeleme-kesiklik yaparak başladı sıkıntım Önder hocam. 

 

Peki bu bobin arızalı ilk zamanlarda atıyorum 1700 devirde sabit ve hafif bir gazla gitmek isterken sallantılı bir şekilde seyir etmene sebep oluyor muydu? Ayrıca daha önce bobin arıza ışığı yaktırmadı mı?

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Özellikle 70-80 bandında tam da dediğin devirlerde silkeleme-kesiklik yaparak başladı sıkıntım Önder hocam.

Abi bu dizellerde bobin yok. Fakat aynı sorun bizde var. Hala çözemedik. Sıkıntı ne olabilir?
Yorum bağlantısı
Misafir

Abi bu dizellerde bobin yok. Fakat aynı sorun bizde var. Hala çözemedik. Sıkıntı ne olabilir?

Dizeller konusunda hiç fikrim yok desem. Ayrı bir başlık altında açarsan birçok tecrübeli dizel kullanıcısı var, yardımcı olacaklardır. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Dizeller konusunda hiç fikrim yok desem. Ayrı bir başlık altında açarsan birçok tecrübeli dizel kullanıcısı var, yardımcı olacaklardır.

Daha once konusuldu fakat çözüme ulasamadık
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Özellikle 70-80 bandında tam da dediğin devirlerde silkeleme-kesiklik yaparak başladı sıkıntım Önder hocam.

Peki arıza kodu falan yada arıza ışığı yaktırmadı mı?
Yorum bağlantısı
Misafir

Peki arıza kodu falan yada arıza ışığı yaktırmadı mı?

Geçen güne kadar yaktırmadı. Gerçi bu yanan da elektrikle ilgili mi onu bilmiyorum, birazdan baktıracağım. Bu arada yetkili servis sadece teşhis koymaya ve ids cihazına bağlamaya ücret talep ediyor mu? 

Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

Geçen güne kadar yaktırmadı. Gerçi bu yanan da elektrikle ilgili mi onu bilmiyorum, birazdan baktıracağım. Bu arada yetkili servis sadece teşhis koymaya ve ids cihazına bağlamaya ücret talep ediyor mu? 

Ediyor diye biliyorum. Ama tabi oradaki yetkililere bağlı.

Bu arada konuyu hararetle takip ediyorum. Eğer arıza ışığının sebebi buysa umarım bendeki sıkıntıda bundandır. Çünkü bende de 1600-1800 devirleri arasında sabit gazla belli bir hızda gitmek istediğimde araç ileri geri sallantılı gidiyor. Herhangi bir arıza kodu/ışığı da yok. Bujiler, buji kabloları değişti, ama bi faydası olmadı boğaz kelebeği 2 kere temizlendi yine fayda etmedi. En son usta üst kapağı söker subapları "sentil"le ölçeriz, eğer birbirinden farklılık var ise(yani sıkıysa) bu sefer silidir kapağı sökülüp subapların değişmesi gerekir dedi, o da 1500 TL'den aşağı çıkmaz maalesef. Eğer bobinden kaynaklıysa (ki netten baktım 45-80 TL arasında değişiyor fiyatlar direk değiştireyim diyorum hatta) hemen değiştireceğim bobini...

 

O yüzden haberlerini bekliyorum hocam...

 

Dip Not: Ayrıca benim sustalı anahtar kabı çok fena oldu, aldığım firmayı aradım esnek tuş takımını istedim ayrı satmıyormuşlar, kabın tamamı 39,90+5 TL kargo. Aynısı Ebay'dan sipariş verdim cuma günü 7,87 dolar+free shipping.

Link:

http://www.ebay.com/itm/231068521085

tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...