İçeriğe Yönlendir

Klasik Ford Ses, Gürültü Sorunu Ve Çözümleri.


Hüseyin Sönmez

Recommended Posts

Hüseyin Sönmez
(düzenlendi)

Merhaba,

Fusion ses ve gürültü mücadelemden örnekler vermek isterim.

motordan gelen sesin frekansını düşürmek ile işe başladım, ince tiz sesleri daha bas ve kalın hale getirerek araç içine girişini azaltma yolları;

Kaputun altındaki pandizot türü malzemeyi klipslerinden çıkardım.

P1020954.jpg

P1020955.jpg

Resimdeki kendinden yapışkanı olan bitümlü petrol türevi mebran malzemeyi kullandım.

P1020956.jpg

Kaplamaya başladım ancak sadece ısı ile yapıştırmak yerine, kenar ve orta noktalarda destek olması için yapıştırıcı kullandım.

P1020957.jpg

P1020959.jpg

Bitmiş hali.

P1020960.jpg

Motor ile ön cam arasındaki sileceklerin bulunduğu trim plastiklerini motor tarafından bitümlü malzeme ile kapladım burası çok etkili oldu.

P1020962.jpg

Göğüslük içindeki bolşluklara içerde dolaşan sesin frekansını düşürmek için sünger ile doldurdum. Tabiki dikkatli bir şekilde.

P1020963.jpg

Direksiyon altına ve torpido gözü altına aynı süngerlerden kapladım.

P1020966.jpg

tarihinde Hüseyin Sönmez tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
(düzenlendi)

Sıra geldi bagaja.

Önce stepneyi sökerek o bölgedeki tüm boşlukları mebran ile kapattım.

P1020967.jpg

P1020969.jpg

Fotoraf makinasının şarjı bitti çekemedim ama , her iki çamuruluk veya davlumbaz üstünü camlara kadar hiç boşluk bırakmadan tamamen kapladım.

Mebran kaplaması bittikten sonra kaplanan tüm yüzeyleri sünger ile kapladım.

Ve bagaj bitti, deneme sürüşünde farkı hissedebildim.

P1020970.jpg

Sıra geldi araç tabanına;

Önce koltukları ve tüm trim plastik parçaları, vites ve el freni konsolunu söktüm.

P1030593.jpg

Taban halısını tamamen çıkarmadan, sağ ve sola yatırarak iki parçada yaptım ki halı kaymasın.

P1030579.jpg

P1030581.jpg

Yine hiç boşluk bırakmadan aynı mebran malzemesini kapladım, sadece trimlerin tırnak bölgelerini ve koltuktalrın vidalandığı bölgeleri boş bıraktım.

P1030582.jpg

P1030584.jpg

Kapı direklierindeki geniş metal alanları da kapladım.

P1030586-1.jpg

P1030587.jpg

Mebran kaplamasından sonra yine sünger kapladım.

P1030588.jpg

Diğer tarafa da aynı işlemi uyguladım.

P1030589.jpg

Pedalların ulaşabildiğim en uç kısmına kadar kaplamayı yaptım.

P1030591.jpg

Yine tüm bölgeyi sünger ile kapladım ve halıyı geri serdim, vida deliklerini kontrol etmek gerekiyor, ilk başlarda şişkin durabilir ama zamanla yerine olturuyor ve orjinalmiş gibi duruyor.

P1030592.jpg

Maşşallah Hüseyin bey bu ne hız ,hergün birşeyler yapıyorsunuz.. :(:nazar:

Ellerinize sağlık çok güzel olmuş :nazar: ,sonuç -nasıl oldu...Test ettinizmi..

Daha önce yapmıştım resimleri elimde mevcuttu.

Sonç çok iyi, metal tangırtısı yok artık, ses duyulmuyor, kullandıkça iyice yere yapışıyor daha iyi bir hal alıyor.

tarihinde Hüseyin Sönmez tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Paylaşım için teşekkürler ,yapacak arkadaşlarımızın işine yarayacaktır.. :(

Ön kaputa yaptıktan sonra Motor sesini nasıl etkiledi..?

Motorun sesini tabiki kesmedi, ancak daha tok ve daha az rahatsız edici bir seviyeye geldi, amaç zaten tiz sesleri bas seslere dönüştürmek yani sesin frekansını düşürmek, ayrıca araçta oluşan rezonas dediğimiz titreşimleri kesmek, araç daha az titreşiyor.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Elinize sağlık,güzel bir uygulama olmuş :( Hangi tip süngerden kullandığınızı öğrenebilirmiyim?

Düşek dansiteli (yumuşakve az yoğun) kapalı gözenekli, hafızası olmayan ( yani ezildiği zaman geri gelmek için karşı direnç oluşturmayan) PE (polyetylen) sünger kullandım.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Terma flex gibi malzemeler çok uygun değildir, zira sert ve yoğun yapısından dolayı aslında ısı izolasyonu için kullanılmaktadır.

Yorum bağlantısı
İbrahim Fındıklı

Valla süper olmuş :) İnşallah uğraştığınız kadar iyi bir sonuç olmuştur. :)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Merakla takip ediyorum.

Yaz aylarında benim Polo'ya uygulayacağım.

Polo ya çok gerekir mi bilmiyorum, çünkü benim aracım sessiz zaten dah da sesisz olsun derseniz olmayabilir zira bu tür uygulamalar bir yere kadar izolasyon sağlar, en iyisi tasarım ile birlikte olanlardır.

Ama denemekte fayda var tabiki.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Elinize sağlık. Çok emek vermişsiniz.

Kullandığınız ürün, ziftli tabir edilen ürünlerden mi? Sıcakta koku yapma vb. durumlar oluyor mu?

+1 :good1:

Benim kullandığım daha sert olan otomotiv için üretilen bir malzeme, koku yapmıyor, malzeme bitüm denilen asfalt türevi petrokimya ürünü aslında tabiki inşaat malzemelerinde biraz daha farklı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu madde yanabilen bir madde ise, kaputtaki uygulamayı güvenli bulmadım...

Bunun dışındakileri takdire şayan gördüm.. Emek verilmiş.. Elinize sağlık..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Bu madde yanabilen bir madde ise, kaputtaki uygulamayı güvenli bulmadım...

Bunun dışındakileri takdire şayan gördüm.. Emek verilmiş.. Elinize sağlık..

Yanabilen bir madde değil, aslında herşey yanabilir yanma derecesi önemli, ancak boyadan daha yanıcı değil MSDS denilen bir raporu var buradan özelliklerine bakarak kaput altına yapmayı uygun gördüm, ayrıca süngerlere karbon türevi bir madde emperye edilerek alev yürümüzlik özelliği sağlamışlar, dediğim gibi otomotivde kullanılan bir malzeme olduğu için yanmazlık sınıfları mutlaka olmalı sadece kaput için değil.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Tekrardan ellerine sağlık. :good1: fusi10 sırası senin olabilir :good1::f1::D:D:rofl::nazar:

Nasıl bir sıra, pek anlayamadım?

:good1:

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
Nasıl bir sıra, pek anlayamadım?

:D

Erkan Uludağ fusion aracı ile epey uğraşmış , adını da FUSİ 10 koymuştu. Ancak aracı satıldı , o sebepten yeni FUSİ 10'umuz sizin aracınız olabilir. :D

Epey emek vererek etkili sonuçlar almışsınız , bu yaz sanırım ben de böyle bir uygulama yapacağım.

Yorum bağlantısı
Erkan Uludağ fusion aracı ile epey uğraşmış , adını da FUSİ 10 koymuştu. Ancak aracı satıldı , o sebepten yeni FUSİ 10'umuz sizin aracınız olabilir. :D

Epey emek vererek etkili sonuçlar almışsınız , bu yaz sanırım ben de böyle bir uygulama yapacağım.

+1

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
(düzenlendi)
Erkan Uludağ fusion aracı ile epey uğraşmış , adını da FUSİ 10 koymuştu. Ancak aracı satıldı , o sebepten yeni FUSİ 10'umuz sizin aracınız olabilir. :D

Epey emek vererek etkili sonuçlar almışsınız , bu yaz sanırım ben de böyle bir uygulama yapacağım.

evet, kendisinden ön panjur logosunun tanına TDCI logosunu eklemek konusunda tavsiye aldım, çok iyi duracağından eminim.

tarihinde H tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erman Kızılyel
(düzenlendi)

elinize sağlık çok iyi bir çalışma olmuş..

tarihinde Erman K?z?lyel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

bitümlü mebran kaplamanın faydası ne diye düşünürseniz otomotivcilerin yaptığı bir test vardır.

10cm*10cm ince bir sac veya tenekeye sert bir cisimle vurduğunuzda ince bir tınlama olur o metal parçasının üzerine ufak bir parça elektrik bantı yapıştırın aynı sert cisim ile vurun bu sefer daha tok bir ses duyarsınız, işte metal parçalar üzerine yaptığımız btümlü mebran malzemelerin amacı bu yoksa ses geçirmem gibi bir durumları yok, ses geçirmemsi için çok ağır ve yoğun bir malzeme kullanmak ve arasında kapalı gözenekli sünger ile sandviç levhalar olması gerekir ve 2-3 mm levhlar bu işe yaramaz.

daha önce de dediğim gibi aslında tam ses izolasyonu için tasarımda birşeyler olması gerekir, yaptığımız şeyler sadece yama olabiliyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Çok güzel bir çalışma ellerinize sağlık profesyonel yalıtımcılar kadar güzel iş çıkarmışsınız , ama aracı satarken dayının teki gelecek ve diyecek ki Laaa iboo Bagaj havuzunu içten bilem ziifit lemişler yaa laa pelten dönme herald

Başımıza geldi onun için konuşmayı paylaştım

öyle emmilere araba satmayız, zaten ben arabamı layık görmem 250 TL aşağı veririm, arabamın hakkını verene veririm. :unknw:

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Eline, emeğine sağlık. Çok zaman ve emek harcandığı belli, işlevsel olarak çok iyi sonuç vereceğini düşünüyorum.

Küçük bir eleştiri: Görsel olarak daha iyisi yapılabilirdi. Özellikle motor kaputu görüntüsü iyi durmuyor...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...