Hüseyin Sönmez 16 Mayıs 2011 Paylaş 16 Mayıs 2011 (düzenlendi) Merhaba, Fusion ses ve gürültü mücadelemden örnekler vermek isterim. motordan gelen sesin frekansını düşürmek ile işe başladım, ince tiz sesleri daha bas ve kalın hale getirerek araç içine girişini azaltma yolları; Kaputun altındaki pandizot türü malzemeyi klipslerinden çıkardım. Resimdeki kendinden yapışkanı olan bitümlü petrol türevi mebran malzemeyi kullandım. Kaplamaya başladım ancak sadece ısı ile yapıştırmak yerine, kenar ve orta noktalarda destek olması için yapıştırıcı kullandım. Bitmiş hali. Motor ile ön cam arasındaki sileceklerin bulunduğu trim plastiklerini motor tarafından bitümlü malzeme ile kapladım burası çok etkili oldu. Göğüslük içindeki bolşluklara içerde dolaşan sesin frekansını düşürmek için sünger ile doldurdum. Tabiki dikkatli bir şekilde. Direksiyon altına ve torpido gözü altına aynı süngerlerden kapladım. 28 Aralık 2011 tarihinde Hüseyin Sönmez tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 16 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2011 diğer resimleri ekleyemiyorum, 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 16 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2011 (düzenlendi) Sıra geldi bagaja. Önce stepneyi sökerek o bölgedeki tüm boşlukları mebran ile kapattım. Fotoraf makinasının şarjı bitti çekemedim ama , her iki çamuruluk veya davlumbaz üstünü camlara kadar hiç boşluk bırakmadan tamamen kapladım. Mebran kaplaması bittikten sonra kaplanan tüm yüzeyleri sünger ile kapladım. Ve bagaj bitti, deneme sürüşünde farkı hissedebildim. Sıra geldi araç tabanına; Önce koltukları ve tüm trim plastik parçaları, vites ve el freni konsolunu söktüm. Taban halısını tamamen çıkarmadan, sağ ve sola yatırarak iki parçada yaptım ki halı kaymasın. Yine hiç boşluk bırakmadan aynı mebran malzemesini kapladım, sadece trimlerin tırnak bölgelerini ve koltuktalrın vidalandığı bölgeleri boş bıraktım. Kapı direklierindeki geniş metal alanları da kapladım. Mebran kaplamasından sonra yine sünger kapladım. Diğer tarafa da aynı işlemi uyguladım. Pedalların ulaşabildiğim en uç kısmına kadar kaplamayı yaptım. Yine tüm bölgeyi sünger ile kapladım ve halıyı geri serdim, vida deliklerini kontrol etmek gerekiyor, ilk başlarda şişkin durabilir ama zamanla yerine olturuyor ve orjinalmiş gibi duruyor. Maşşallah Hüseyin bey bu ne hız ,hergün birşeyler yapıyorsunuz.. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş ,sonuç -nasıl oldu...Test ettinizmi.. Daha önce yapmıştım resimleri elimde mevcuttu. Sonç çok iyi, metal tangırtısı yok artık, ses duyulmuyor, kullandıkça iyice yere yapışıyor daha iyi bir hal alıyor. 28 Aralık 2011 tarihinde Hüseyin Sönmez tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 16 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2011 Paylaşım için teşekkürler ,yapacak arkadaşlarımızın işine yarayacaktır.. Ön kaputa yaptıktan sonra Motor sesini nasıl etkiledi..? Motorun sesini tabiki kesmedi, ancak daha tok ve daha az rahatsız edici bir seviyeye geldi, amaç zaten tiz sesleri bas seslere dönüştürmek yani sesin frekansını düşürmek, ayrıca araçta oluşan rezonas dediğimiz titreşimleri kesmek, araç daha az titreşiyor. Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 16 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2011 Elinize sağlık,güzel bir uygulama olmuş Hangi tip süngerden kullandığınızı öğrenebilirmiyim? Düşek dansiteli (yumuşakve az yoğun) kapalı gözenekli, hafızası olmayan ( yani ezildiği zaman geri gelmek için karşı direnç oluşturmayan) PE (polyetylen) sünger kullandım. Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 16 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2011 Terma flex gibi malzemeler çok uygun değildir, zira sert ve yoğun yapısından dolayı aslında ısı izolasyonu için kullanılmaktadır. Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 17 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2011 Cam fitilleri içinde bir çalışmam oldu akşam paylaşacağım. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 Merakla takip ediyorum. Yaz aylarında benim Polo'ya uygulayacağım. Yorum bağlantısı
İbrahim Fındıklı 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 Valla süper olmuş İnşallah uğraştığınız kadar iyi bir sonuç olmuştur. Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 17 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2011 Merakla takip ediyorum. Yaz aylarında benim Polo'ya uygulayacağım. Polo ya çok gerekir mi bilmiyorum, çünkü benim aracım sessiz zaten dah da sesisz olsun derseniz olmayabilir zira bu tür uygulamalar bir yere kadar izolasyon sağlar, en iyisi tasarım ile birlikte olanlardır. Ama denemekte fayda var tabiki. Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 17 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2011 Elinize sağlık. Çok emek vermişsiniz.Kullandığınız ürün, ziftli tabir edilen ürünlerden mi? Sıcakta koku yapma vb. durumlar oluyor mu? +1 Benim kullandığım daha sert olan otomotiv için üretilen bir malzeme, koku yapmıyor, malzeme bitüm denilen asfalt türevi petrokimya ürünü aslında tabiki inşaat malzemelerinde biraz daha farklı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 Bu madde yanabilen bir madde ise, kaputtaki uygulamayı güvenli bulmadım... Bunun dışındakileri takdire şayan gördüm.. Emek verilmiş.. Elinize sağlık.. Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 17 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2011 Bu madde yanabilen bir madde ise, kaputtaki uygulamayı güvenli bulmadım... Bunun dışındakileri takdire şayan gördüm.. Emek verilmiş.. Elinize sağlık.. Yanabilen bir madde değil, aslında herşey yanabilir yanma derecesi önemli, ancak boyadan daha yanıcı değil MSDS denilen bir raporu var buradan özelliklerine bakarak kaput altına yapmayı uygun gördüm, ayrıca süngerlere karbon türevi bir madde emperye edilerek alev yürümüzlik özelliği sağlamışlar, dediğim gibi otomotivde kullanılan bir malzeme olduğu için yanmazlık sınıfları mutlaka olmalı sadece kaput için değil. Yorum bağlantısı
Misafir 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 Tekrardan ellerine sağlık. fusi10 sırası senin olabilir Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 17 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2011 Tekrardan ellerine sağlık. fusi10 sırası senin olabilir Nasıl bir sıra, pek anlayamadım? Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 Nasıl bir sıra, pek anlayamadım? Erkan Uludağ fusion aracı ile epey uğraşmış , adını da FUSİ 10 koymuştu. Ancak aracı satıldı , o sebepten yeni FUSİ 10'umuz sizin aracınız olabilir. Epey emek vererek etkili sonuçlar almışsınız , bu yaz sanırım ben de böyle bir uygulama yapacağım. Yorum bağlantısı
Misafir 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 Erkan Uludağ fusion aracı ile epey uğraşmış , adını da FUSİ 10 koymuştu. Ancak aracı satıldı , o sebepten yeni FUSİ 10'umuz sizin aracınız olabilir. Epey emek vererek etkili sonuçlar almışsınız , bu yaz sanırım ben de böyle bir uygulama yapacağım. +1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 17 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2011 (düzenlendi) Erkan Uludağ fusion aracı ile epey uğraşmış , adını da FUSİ 10 koymuştu. Ancak aracı satıldı , o sebepten yeni FUSİ 10'umuz sizin aracınız olabilir. Epey emek vererek etkili sonuçlar almışsınız , bu yaz sanırım ben de böyle bir uygulama yapacağım. evet, kendisinden ön panjur logosunun tanına TDCI logosunu eklemek konusunda tavsiye aldım, çok iyi duracağından eminim. 17 Mayıs 2011 tarihinde H tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erman Kızılyel 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 (düzenlendi) elinize sağlık çok iyi bir çalışma olmuş.. 17 Mayıs 2011 tarihinde Erman K?z?lyel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 17 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2011 bitümlü mebran kaplamanın faydası ne diye düşünürseniz otomotivcilerin yaptığı bir test vardır. 10cm*10cm ince bir sac veya tenekeye sert bir cisimle vurduğunuzda ince bir tınlama olur o metal parçasının üzerine ufak bir parça elektrik bantı yapıştırın aynı sert cisim ile vurun bu sefer daha tok bir ses duyarsınız, işte metal parçalar üzerine yaptığımız btümlü mebran malzemelerin amacı bu yoksa ses geçirmem gibi bir durumları yok, ses geçirmemsi için çok ağır ve yoğun bir malzeme kullanmak ve arasında kapalı gözenekli sünger ile sandviç levhalar olması gerekir ve 2-3 mm levhlar bu işe yaramaz. daha önce de dediğim gibi aslında tam ses izolasyonu için tasarımda birşeyler olması gerekir, yaptığımız şeyler sadece yama olabiliyor. 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 17 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2011 Çok güzel bir çalışma ellerinize sağlık profesyonel yalıtımcılar kadar güzel iş çıkarmışsınız , ama aracı satarken dayının teki gelecek ve diyecek ki Laaa iboo Bagaj havuzunu içten bilem ziifit lemişler yaa laa pelten dönme heraldBaşımıza geldi onun için konuşmayı paylaştım öyle emmilere araba satmayız, zaten ben arabamı layık görmem 250 TL aşağı veririm, arabamın hakkını verene veririm. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 Eline, emeğine sağlık. Çok zaman ve emek harcandığı belli, işlevsel olarak çok iyi sonuç vereceğini düşünüyorum. Küçük bir eleştiri: Görsel olarak daha iyisi yapılabilirdi. Özellikle motor kaputu görüntüsü iyi durmuyor... Yorum bağlantısı
Recommended Posts