İçeriğe Yönlendir

Yeni Focus C Max 1.6 Ecoboost 180 Bg


Fatih Akbıyık

Recommended Posts

Fatih Akbıyık
(düzenlendi)

Arkadaşlar,hepinize merhaba diyerek ilk mesajımı yazmak istiyorum.Ben nasipse araba alacağım,aklımda Opel İnsignia 1.6 T 180 bg ya da o olmadı Focus C Max 1.6 ecoboost 180 bg var. Yeni Focus C Max nasıldır acaba,ecoboost motorlar lpg uyumlu mu,yol tutuşu filan iyi mi ki?Bilgisi olan arkadaşlarım aydınlatırsa sevinirim.Evliyim ve bir çocuğum var Focus C Max iyi bir aile aracı,görüntü,donanım olarak gayet güzel,hoşuma gidiyor,biraz da spor kullanmayı severim tabi ki yalnızken. ;) Saygılarımla...

tarihinde Fatih Akb?y?k tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bir bayiye gidin ve test sürüşü yapın, biz komple forumca değişik duygular içindeyiz, sanırım :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Lpg için ecoboostlar daha erken. ve o araçlar için takılacak sisteme verilen fark ile tdci alınıp düzgün bir chip tuning yapılırsa daha zevkli bir araba olabilir.

Ve sakın test etmedin ne ecoboost nede opelin 1.6 turbosunu almayın derim. Hatta mümkünse önce c-maxin de opelinde atmosferik 1.6 sını deneyin. sonra turbosuna bakın. bu aralar kağıt üstündeki beygirler gerçek hayatta pek koşmuyor hissine kapılanlardanız :flowers:

Bütün ümitlerimiz kırıldı 180 bg adına.Eğer o focus 180 bg ise benim 90 ps fordum 120 ps.

O lafın orjinali o focus 180 ise bizimki 140 ps bi kere :)

Yorum bağlantısı
Onur Demir

İnsignia'dansa her türlü Ford tercih ederim yerinizde olsam. Ama LPG yani ekonomi düşündüğünüze göre dizel ve hızlı bir araca yönelmenizde fayda var. 180hp lik turbo beslemeli 1.6lt hacmindeki bir araca Ben olsam LPG taktırmazdım.

Dizel ve hızlı araçlara yönelseniz daha iyi olur gibi. Diesel bir araç alıp chipleyebilirsiniz. Hem ekonomi hem performans. 109luk bir focus 140-150hp arasına çıkabiliyor chiple.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Bir bayiye gidin ve test sürüşü yapın, biz komple forumca değişik duygular içindeyiz, sanırım :)

abi ama eğer o test arabasını 125 lik fiyatından verirlerse alırız sorun değil :flowers: sonra kaputu açınca aaaa menüde turbo çıktı deriz :)

Yorum bağlantısı
Fatih Akbıyık
Bütün ümitlerimiz kırıldı 180 bg adına.Eğer o focus 180 bg ise benim 90 ps fordum 120 ps.

Performans o kadar mı kötü Gökhan kardeşim?

Yorum bağlantısı
Fatih Akbıyık
İnsignia dansa hertürlü Ford tercih ederim yerinizde olsam. Ama LPG yani ekonomi düşündüğünüze göre dizel ve hızlı bir araca yönelmenizde fayda var. 180hp lik turbo beslemeli 1.6lt hacmindeki bir araca Ben olsam LPG taktırmazdım.

Dizel ve hızlı araçlara yönelseniz daha iyi olur gibi. Diesel bir araç alıp chipleyebilirsiniz. Hem ekonomi hem performans. 109luk bir focus 140-150hp arasına çıkabiliyor chiple.

Onur kardeşim işin açığı dizelin 1.6 Lt olanını almak istemiyorum,dizel alırsam İnsignia 2.0 CDTİ 160 bg alıp yazılım yaptıracağım ama 85.000 TL, hadi onu bırak vergisi 2.000 TL,hadi onu da bırakayım mazot aldı başını gidiyor. Dizelde de pek kalmadı tasarruf filan.95 bg Fiorino var o bile fazla yakıyor lpgli araçlardan.O yüzden bu araçlara yöneldim.Ama performans iyi değilse tabi olmaz onlar da.Fakat 1385 kg olan C Max'ta o motoru daha iyi beklerdim ben,söylediğinize göre iyi değil.Kalkışı mı iyi değil,gidişi mi?

Yorum bağlantısı
Fatih Akbıyık
(düzenlendi)

Anladım Gökhan kardeşim.Güya verilerinde 1600 dv-5000 dv arası 240 tork yazıyor,demek ta 4000 devirleri buluyor mu? Benim Fiorino bile 1500 dv dedin mi gidiyor araba.4000 devir çok geç acaba turbo da mı problem var ki?:)

tarihinde Adnan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

dizeldeki gibi güç patlaması yok. araba istikrarlı devirleniyor. 4000 dd sonra çekişin artmsıda zaten torktan değil beygirin hissedilir seviyede artmasından. şahsen ecoboosta 125 ps atmosferik diye bindirdiler bizi :good1: 125 ps için araba çok tatlı gidiyor yorumu yaptım :nazar: ama o arabaya 180 ps deselerdi kaputu açıp arıza arardık :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Akbıyık

O kadar kötü yani? 125 bg diye bindiniz fakat araba ecoboost idi öyle mi? 125 bg ve 180 bg fark yok gibi o zaman. :good1: Hayırlısı bakalım ya o zaman ne alacağız ben de anlamadım. :nazar:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fiorino diesel motor, çalışma prensibi /max tork devri, herşeyi farklıdır. 1.3 Fiorino fazla yakıyor diyorsunuz ve turbo benzinli 1.6 lt mi bakıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Fatih Akbıyık
(düzenlendi)

Çağlar Bey evet,dediğiniz gibi yapıyorum.Fakat ben lpg uyumlu olursa alacağım zaten.Benzin ile binmem şahsen.Fiorino benzinlilerden tabi ki az fakat lpglilerden de çok yakıyor. :good1: Dizelin de bir avantajı kalmadı son zamlardan sonra. En iyisi benzinli ve güçlü,lpg uyumlu bir araba arıyorum ben. Ecoboost motorlar araştırdığım kadarıyla lpg uyumlu ama ben bir de tam sitesinden ve kullanıcılardan öğreneyim dedim. Tabi ki test sürüşü yapmadan araba almam fakat verilerin de kağıt üzerindeki gibi olması lazım.Verilerde 180 bg,240 tork,8.5 sn 0-100 km yazıyorsa ve 1600 dd-5000 dd artası 240 tork yazıyorsa ben de doğal olarak o aracın performansını iyi olduğuna kanaat getirirm ve almyı düşünürüm Eğer o araba 1600 dd dan itibaren 240 tork vermiyorsa ben o arabyı da almam ki.Fiorin verisi 1500 dd,arab 1600 dd dedi mi hissettiriyor.Bence bu ecoboost motorun da hissttirmesi lazımdı hadi 400 dd daha geç açılsın ve 2.000 devirde versin ama 4000 devir nerede? Neyse bize bu da olmaz o zaman.Boşuna heveslenmişiz. :nazar:

tarihinde Fatih Akb?y?k tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

fiorinodan az yakacak lpgli bri turbo araba yok bunu söyleyeyim. ayrıca dediğim gibi test edin ecoboostu belki sizin beklentilerinizi karşılar. ben 1.4 122 lik tsi da sürdüm hatta koskoca passat kasasında arabaya 122 ps diye bakınca performanslı geldi. ama 180 lik focusa bindiğimde 180 ps bir araba sürüyormuş gibi değildim. 140 ps deselerdi evet o zaman derdimki evet adamların dediği gibi bir araba.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

fiorinoda sürmüşlüğüm var :good1: o tork patlması yani turbonun devreye girme hissi ecoboosta yok ama bu gücün ve torkun geniş banda yayılmasından. vitesler ciddi manada uzun. ama araba çok istikrarlı şekilde devirlenip hızlanıyor. tek sorun bunu hissettirmemesi.

Yorum bağlantısı
Fatih Akbıyık

Mustafa kardeşim ben İnsignia Team sitesine de üyeyim. 1.6 lt 180 bg İnsignia'yı lpgli kullanan arkadaşlar şehir içi 25 krş yaktığını söylüyorlar,benim Fiorino en az 28 krş yakıyor şehiriçi.Fiorino'lar sandığın kadar az yakmıyor yani.Bir araştırırsan çoğunun şikayetçi olduğunu görürsün.1.3 multijet dizel ve 95 bg bir araç için çok yakıyor.28 krş fazla, Ford,Peugeot,Volvo'nun da kullandığı 1.6 110 bg dizeller benim arabadan inan ki daha az yakıyor.Burada da çok var 1.6 dizel motorlu aracı olanlar.Konuşuyorum da onların ki daha az hem şehir içi hem de şehirdışı.Lpgliler zaten az yakıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Insignia turbo şehir için 9 lt/100km gibi bir rakam ile yetinemez :good1: kendiniz de test edin derim.

Yorum bağlantısı
Fatih Akbıyık
fiorinoda sürmüşlüğüm var :good1: o tork patlması yani turbonun devreye girme hissi ecoboosta yok ama bu gücün ve torkun geniş banda yayılmasından. vitesler ciddi manada uzun. ama araba çok istikrarlı şekilde devirlenip hızlanıyor. tek sorun bunu hissettirmemesi.

Mustafa kardeşim sen 75 bg mi sürdün 95 bg mi?Benim araç 95 bg ve 75 bglerden çok daha atak gerçekten.Önce 75 bg vardı da beğenmedim bir yıllık arabamı satıp 95 bg aldım.İyi ki de almışım gerçekten motoruna göre iyi gidiyor.Bende power box da var tabi o da en az 15 bg arttırıyor.Yani yaklaşık 110 bg fakat motorun küçüklüğü işi bozuyor tabi ki. Motor ne kadar güçlü olursa olsun büyük olmalı bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Paranız varsa Jetta 1.2 TSI alın. Test sürüşü yapın. Daha çok paranız varsa 122hp passat alın.

Yorum bağlantısı
Fatih Akbıyık
Insignia turbo şehir için 9 lt/100km gibi bir rakam ile yetinemez :nazar: kendiniz de test edin derim.

Çağlar Bey, ortalama şehiriçi verileri 10 Lt,lpgde iki lt daha fazla yakar.Yani 12 lt lpg yakar o da şimdiki fiyatı ile 100 km'de 29.5 Tl yaksa km'de 29.5 krş yakar.Arkadaşların verileri lpg 2.45 olmadan önceydi.Son zamla beraber benim Fiorino da en az 29 krş yakar rahat.Neredeyse aynı yani,Fiorino nerede İnsignia nerede? Ben ikisini karşılaştırınca diğeri çok daha uygun aslında.Performans,konfor,güvenlik açılarından. :nazar:

Yorum bağlantısı
Fatih Akbıyık
Paranız varsa Jetta 1.2 TSI alın. Test sürüşü yapın. Daha çok paranız varsa 122hp passat alın.

Mehmet kardeşim, ben aslında 65.000 Tl'den fazla vermek istemiyorum bir araca fakat benim aradığım tarzda da bir araba yok sanırım.Benim istediğim 1.6 T 180 bg benzeri araçlara lpg ile binmek ama arkadaşlar onların da performans olarak iyi olmadığını söyledi. İnsignia ve C-max arasında kaldım.C-max'i hanım istiyor aile aracı olduğu için,ben deasıl İnsignia istiyorum fakat malum sıkıntılar var.Beni İnsignia'nın 2.0 CDTİ 160 bg'ini aldırma zorunda bırakacak olan kaderime isyan bayrağı... :nazar: Dizel fiyatları uygun olsa alacağım fakat dediğim gibi o dauçup gidiyor.Neyse nasip bakalım. :nazar:

Yorum bağlantısı
Fatih Akbıyık

Arkadaşlar sitede yeni olduğum için yaşlarınız göremedim,benden yaşça büyüklerime de kardeşim diye hitab etmişimdir,kusra bakmayın.Kitabımızda büyüklerimize saygısızlık yazmaz,aslında resmiyeti de sevmem.Yaşça büyük olanlara abi diye hitab etmemde sakınca görmeyen arkadaşlarıma abi diye hitab etmek isterim.Artık bakalım zaman ne gösterecek.Beklemekte yarar var,iyice bir yerleşsin de arabalar o zaman bakalım. Telefleks bu tür araçlar için bir sistem geliştirmiş,direk aracın kendi enjektörlerinden sıvı lpg püskürten bir sistem.Yurtdışı patent kavgaları sebeyile bu senenin sonunda filan geleceğini söyledi bayisi."Sistem bu tarz araçlar için çok uygun,biz de bekliyoruz." dedi bayi. Bkalım nasip kısmet.Daha acelem de yok aslında.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mustafa kardeşim ben İnsignia Team sitesine de üyeyim. 1.6 lt 180 bg İnsignia'yı lpgli kullanan arkadaşlar şehir içi 25 krş yaktığını söylüyorlar,benim Fiorino en az 28 krş yakıyor şehiriçi.Fiorino'lar sandığın kadar az yakmıyor yani.Bir araştırırsan çoğunun şikayetçi olduğunu görürsün.1.3 multijet dizel ve 95 bg bir araç için çok yakıyor.28 krş fazla, Ford,Peugeot,Volvo'nun da kullandığı 1.6 110 bg dizeeler benim arabadan inan ki daha az yakıyor.Burada da çok var 1.6 dizel motorlu aracı olanlar.KOnuşuyorum daonlarınki daha az hem şehir içi hem de şehirdışı.Lpgliler zaten az yakıyor.

25 krş litesi 2.4 den o araba için hayal. o arkadaşlar sadece lpg harcadıklarını sanıyorlar. şehir içi helalinden 11 litre lpg +1 litre benzin tüketimi var orabanın. yani yaklaşık 30 krş. 1,3 multijeti 1.3 multijet gibi sürdüğünüzde yük taşımayan binek amaçlı bir fiorino 6.5-7 litreyi pekte geçecemez sizde zaten 7 küsür tüektiyorsunuz kullanılan tarfik kullanm tarzı vs ile tüketimi 6 litrenin altında da seyredebilir bence. dizel versiyonu ve benzili versiyonu olan hiç bir araba lpgde dizelin altına düşmez 3.6 dan mazot alan bir focus 7 litre yaksa lpgli bir focus 10.5 lite lpg yakması lazım. bu da dizelin 7 litre yakacağı şartlarda benizli focusun 9 litrenin altına düşmesi demek ki litre bazında da kruş bazındada dizel daha avantajlı oluyor.

Mustafa kardeşim sen 75 bg mi sürdün 95 bg mi?Benim araç 95 bg ve 75 bglerden çok daha atak gerçekten.Önce 75 bg vardı da beğenmedim bir yıllık arabamı satıp 95 bg aldım.İyi ki de almışım gerçekten motoruna göre iyi gidiyor.Bende power box da var tabi o da en az 15 bg arttırıyor.Yani yaklaşık 110 bg fakat motorun küçüklüğü işi bozuyor tabi ki. Motor ne kadar güçlü olursa olsun büyük olmalı bence.

75 lik idi. ama 95 i de tahmin edebiliyorum :nazar: çünkü multijet ailesinin 95 liğ idışında 1.3 75 1.3 90 1.6 105 1.6 120 hepsine aşinayım. siz power box vs işine girdiğinizde ekonomiyi zaten bir kenara atmış oluyorsunuz ve yaktığınızdan daha az gidiyorsunuz. yakıyın çoğu egsozunuzdan duma olup uçuyor. 1.3 multijeti 1.3 bir dizel gibi kullanırsanız yani ederi kadar gider :nazar: mantığını benimserseniz az da yakar performansta alırsınız. ama siz 95 lik arabayı 110 luk diye koşturmaya çalışırsanız ne performans tatmin eder ne de tüketim.

Paranız varsa Jetta 1.2 TSI alın. Test sürüşü yapın. Daha çok paranız varsa 122hp passat alın.

1.2 tsi için dinazor motor geneleğini devralmış gibi bir izlenim oluşmaya başladı yine 1.6 102 ps atmosferikten daha verimli o ayrı. ama 1.4 passata +1 de benden.

65 bini gözden çıkardıysanız 1.6 tdci mondeo da alternatifleriniz arasında olsun derim.

sıfır araba alıp kenidmi lpgciye kobay diye kullandırmakta içimden gelmiyor. hiç olmazsa 3-5 montaj yapılmış 20 bin km en az gezmiş arabalar olmaya başlasın öyle yeni sistemi taktırırım :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Mehmet kardeşim, ben aslında 65.000 Tl'den fazla vermek istemiyorum bir araca fakat benim aradığım tarzda da bir araba yok sanırım.Benim istediğim 1.6 T 180 bg benzeri araçlara lpg ile binmek ama arkadaşlar onların da performans olarak iyi olmadığını söyledi. İnsignia ve C-max arasında kaldım.C-max'i hanım istiyor aile aracı olduğu için,ben deasıl İnsignia istiyorum fakat malum sıkıntılar var.Beni İnsignia'nın 2.0 CDTİ 160 bg'ini aldırma zorunda bırakacak olan kaderime isyan bayrağı... :) Dizel fiyatları uygun olsa alacağım fakat dediğim gibi o dauçup gidiyor.Neyse nasip bakalım. :p

Net olarak 1.4 TSI DSG passat alın derim. 65000 TL. ortalaması karışık 100 km de 7 litre yakıyor. (gerçek hayatta istanbul)

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Akbıyık
(düzenlendi)

Mustafa kardeşim,aynı araçtan arkadaşımda da var,95 bg ikimizin yakıtı da aynı,hesapladığımızda ikimizin ki de 28-29 krş civarında,aşağı da düşmüyor. Genelde şehiriçi 7 Lt'nin altına düşürebilen arkadaşım çok az şehiriçinde.Hadi ben basıyorum da 7.5 Lt'ni altına düşmüyor.Nomal kullanımda da pek az yakmıyor 6 Lt'leri filan göremedim ben daha.Araba 6.000 km oldu alalı 5 ay oldu,yaklaşık 1.200 km yapıyorum aylık.

tarihinde Fatih Akb?y?k tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Akbıyık
(düzenlendi)
Kötü değil.Gidin sürün aracı.

Cmax ile insignia farklı araçlar.

Cmax fiorinodan inen birini üzmez diyorum ben.

İlahi Mustafa.İstikrarlı şekilde devirleniyorsa nasıl oluyorda hissetmiyorsun.Hissetmişsinki bu cümleyi kurmuşsun.

Jetta jetta jetta:)

Bu fiyatlara Sedan C alınacaksa 3 ay beklenir 1,2 tsi jetta alınır.

Fuat Bey,İnsignia'yı ben istiyorum,C Max'ı da hanım istiyor.Sınıf,yol tutuş,ağırlık açılarından da farklı olduğunu biliyorum.Hanım, benim yarışçı ruhlu bir adam :) olduğumu bildiğinden İnsignia istemiyor,ben de performanslı bir araç arıyorum,haliyle iki aracın motoru da aynı olduğundan o da hoşuma gitti, çocuk filan da olunca Focus C Max daha çok aklıma yatmaya başladı. Güzel araba Allah için,benim 2005 model,0 km almış olduğum, 1.6 16V 115 bg Megane Sedan aracımı34.000 km'de iken ev aldığım için sattım,onun performansı da iyiydi,fena değildi gerçekten.Onu satınca geçici olarak bunu aldım,Megane'dan inip buna binince biraz bocaladım tabi ki. Aracım lpgli idi ve bundan daha az yakıyordu. Lpg 2.25 iken 70 Tl ile 450 km yol yapıyordum. :) Benzinli arabayı daha çok seviyorum ben. Arabayı değiştireceğim için değişiklik olsun diye Fiorino aldım,araba kullanım açısından güzel,ben memnunum,fiyatına göre donanımı filan gayet iyi ama çok da konforlu değil tabi ki. Dediğim gibi bunu geçici olarak aldım,yeni alacağımı da uzun süre değiştirmem o yüzden iyice araştırmam lazım.

tarihinde Fatih Akb?y?k tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...