İçeriğe Yönlendir

Motor Hevesi?


Cem Işık

Recommended Posts

Doğukan İlkar

Motora bence hiç girmeyin , lakin dün arkadaşımız tırın altına girdi 2 ayağını kaybetti :(

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Abdurrahman Bedir

arkadaşlar,ben de dağda taşda hafta sonları gezmek için bir enduro almak isiyorum,aslında gönlümde yatan şu 300 lü ibreleri gören yüksek hacimli motorlar ancak fazla motorsiklet tecrübem olmadığından kendime güvenemiyorum...şöyle 3-4 bin liraya çin işi bir motor alıp kendimi geliştireyim diyorum..motor riskli biliyorum ancak insan bazen hayallerinin peşinden koşmalı değil mi? motor konusunda tecrübeli arkadaşların,yorumları bize yol göstermesi açısından önemli,tavsiye edermisiniz çin işi motorları,asya,kanuni,mondial gibi? motoru satmak istesem kısa sürede satılırmı acaba?

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

dağda taşta istiyorsanız 3-4 binde dünüyorsanız enduroya yaklaşamazsınız pek çünkü pahalılar.

ancak bir cross alırsanız bu zevki yaşarsınız.

Bende scooter istiyorum her ne kadarda olsa ama gönlüm hep Yamaha WR125X te.

üzerine hafif dişli bir lastikle çokta güzel iş çıkartacaktır ancak 9bin lira

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Cem ,yaklaşık 5 senedir buradan mesaj gelir kurs kayıtlarımız başlamıştır diye ama ben de çok cesaretsizim be :i-ih:

http://www.honda.com...kezi_nedir.aspx

Evvelki sene bu kursa gittim, hiç motosiklet deneyimim yoktu.

Üç günlük eğitim gayet başarılıydı bence motosiklet ehliyeti almadan önce herkesin gitmesi lazım. Eğitim sonunda motosiklet kullanmanın hiç de dışarıdan göründüğü gibi havalı ve keyifli bir şey olmadığı sonucuna vardım ve hevesim de kaçtı zaten. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Tomas

Evvelki sene bu kursa gittim, hiç motosiklet deneyimim yoktu.

Üç günlük eğitim gayet başarılıydı bence motosiklet ehliyeti almadan önce herkesin gitmesi lazım. Eğitim sonunda motosiklet kullanmanın hiç de dışarıdan göründüğü gibi havalı ve keyifli bir şey olmadığı sonucuna vardım ve hevesim de kaçtı zaten. :)

Selcuk Bey guvenli surus egitimi aldiginiz icin sizi tebrik ederim.

Bu egitimi almadan motosiklet alip kullansaydiniz allah korusun belki hevesiniz farkli sekillerde kacacakti.

Soylediginiz gibi kesinlikle alinmasi gereken bir kurs.

Simdi yazacaklarimi lutfrn sahsiniza alinmayin :)

Motorcu ruhu taşımayan insanlar ilk olarak motosiklete havalı göründüğünü ya da rahat olduğunu düşünerek heves ederler

Ama ilk aksilikte pes ederler. Çoğu motosiklet kullanıcısı için motoksiklet bir ulaşım aracının çok ötesindedir, vazgeçilmez bir tutkudur, bir yasam tarzidir.

Hangi zorluklarla karşılaşırsa karşılaşsın, hangi sikintilari cekerse ceksin, ailesini bile karşısına almak pahasına sevdalıdırlar motorlarına.

Cok sevdigim bir soz vardir "biryerlere gitmek icin arabaya binilir, motora binmek icin her yere gidilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Bedir

dağda taşta istiyorsanız 3-4 binde dünüyorsanız enduroya yaklaşamazsınız pek çünkü pahalılar.

ancak bir cross alırsanız bu zevki yaşarsınız.

Bende scooter istiyorum her ne kadarda olsa ama gönlüm hep Yamaha WR125X te.

üzerine hafif dişli bir lastikle çokta güzel iş çıkartacaktır ancak 9bin lira

sizin de söylediğiniz gibi bir cross motorsikletle işe başlamak istiyorum şimdilik..motorsikletteki şu vites değiştirme olayını becerebilirmiyim diye kara kara düşünüyorum,keşke motorsikletler de otomatik vites falan olsa,araba da manuel de motorsiklette nasıl olacak bilemiyorum..

S&T Kanuni GV 250 (Hyosung) ben bunu alacağım. :)

Tam bize göre makina. ;)

Forumu okuduktan sonra Kanuni st aklıma yatmaya başladı,ocak ayından sonra bir tane almayı planlıyorum inşallah..

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
(düzenlendi)

İlk iletiden son iletiye kadar hepsini okudum,öyle saçma sapan şeyler yazılmış öyle bilgisizce yorumlar yapılmış ki.. Şaşırdım desem yalan olur..

Kimisi kesin asfalta yapışırsın yazmış,kimisi kesin düşersin küçük motorla başla tersi olursa kesin hastanedesin vs. gibi enteresan yorumlar mevcut.. Kimisi ben göbeğe girdim iyiki büyük cc li değildi motorum yoksa halim nice olurdu demiş (viraja doğru girsen zaten o kumu görür düşmezdin,büyük cc diye 30 la girilecek viraja 60 la girersen yine düşersin)

İnsanların hevesini kırmak konusunda üstümüze yoktur zaten.. Trafikte motosiklet harici kazalarda günde onlarca insan ölüyor,arabada kullanmayın o zaman bak kesin ölürsünüz var mı böyle bir mantık..

İstatistikler aşağıdaki gibi:

Motosiklet sürüş eğitiminin kazaları engelleme oranı:

Motosiklet kazası yapanların %92’sinin herhangi bir teorik ya da pratik sürüş eğitimi almadıkları tespit edilmiştir.

Türkiye’de motosiklet kazası yapan her 4 sürücüden 3’ü ehliyetsizdir.

Koruma ekipmanlarının yaralanmaları engellemedeki faydası (Kaynak: Dünya Sağlık Örgütü)

Kask kullanımı, bir kaza durumunda kafa bölgesinde yaralanma ihtimalini %75 oranında azaltır.

Motosiklet montu, dirsek, omuz ve sırt yaralanmaları ihtimalini %92 oranında azaltır.

Motosiklet botları, ayak ve bilek yaralanmaları ihtimalini % 96 oranında azaltır.

Motosiklet pantolonları, diz ve kalça yaralanmaları ihtimalini % 96 oranında azaltır.

Korumalı eldivenler, el ve bilek yaralanmaları ihtimalini %95 oranında Bu oranlar, otomobil kazalarında, emniyet kemeri ve hava yastığının birlikte kullanımında verdiği koruma oranlarıyla denk (%75) hatta çoğu alanda daha yüksektir.

tarihinde Fatih Ada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Bedir

doğru dürüst motor kullanmadığım için motorsikletin vites sistemine alışıp alışamayacağım konusunda tereddüt içindeyim,bu vites konusu hakkında bilgisi olanlar yorum yapabilirlerse iyi olur bizim için...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Motor zevki ama bir o kadar da tehlikeli, yaklaşık 12 yıl önce motorun taşıt olmadığını düşünen birisi önüme atlayıp ona çarpmamı sağladıktan sonra, (sol el parmaklarımın baş parmağı harici hepsi kırıldı, orta parmağım kopma noktasına geldi, beyinde tramva, kaburgalardan hiç bahsetmiyorum, sol ayak bileğinde çatlak vs ve bu kadar hasardan sonra ikinci elimde çok değer kaybı :) ) motorumu satıp akbil aldım :)

Yorum bağlantısı
Kadir Tomas
doğru dürüst motor kullanmadığım için motorsikletin vites sistemine alışıp alışamayacağım konusunda tereddüt içindeyim,bu vites konusu hakkında bilgisi olanlar yorum yapabilirlerse iyi olur bizim için...

Alisamayacak kadar zor bir olay degil.

Bisiklet ve araba kombinasyonu gibi dusunun :)

Ilk olarak hangi fonksiyon nerededir onu soyleyeyim (hic bilmediginizi farzederek yaziyorum)

Sag elde ön fren

Sag ayakta arka fren

Sol elde debriyaj

Sol ayakta vites var.

Vites atma ve degistirme ayni araba gibi :)

Sol elinizle debriyaji sıkıyorsunuz sol ayakla vitesi atip ayni otomobildeki gibi yavasca elinizi debriyajdan cekiyorsunuz bu siradada tabiki gaz veriyorsunuz. Umarim anlatabilmisimdir.

Motor zevki ama bir o kadar da tehlikeli, yaklaşık 12 yıl önce motorun taşıt olmadığını düşünen birisi önüme atlayıp ona çarpmamı sağladıktan sonra, (sol el parmaklarımın baş parmağı harici hepsi kırıldı, orta parmağım kopma noktasına geldi, beyinde tramva, kaburgalardan hiç bahsetmiyorum, sol ayak bileğinde çatlak vs ve bu kadar hasardan sonra ikinci elimde çok değer kaybı :) ) motorumu satıp akbil aldım :)

Gecmis olsun.

Motosikletin otomobilden daha tehlikeli oldugu inkar edilemeyecek bir gercek.

Fakat egitim, yeterli ekipman ve tecrube ile bu risk minimalize edilebilir.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Bedir

bilgi için teşekkürler,vitesi ayakla değiştirmek zor olacak ama napalım,uyum göstermek lazım..kim ne derse desin bir tane alıp dağ taş gezeceğim ve hevesimi alacağım,hayallerimden bir tanesi motorsiklete binmek,özgürlük hissi bana göre...zaruretten değil hobi için alacağım

Yorum bağlantısı
Kadir Tomas
(düzenlendi)

İstanbul'da olsaydınız öğrenmenize yardım ederdim ama Ankara'dasınız :)

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Bedir
(düzenlendi)

Aslında iyi olurdu,motorsiklet arkadaşlığı,eğer tecrübemi artırıp yüksek hacimli bir motorsiklet alırsam bir grup kurup motorsiklet seyehatleri yapabiliriz...İstanbul-Ankara;Ankara-İstanbul;Ankara-Bolu vs gibi...motorsiklet kullanmanın güzel taraflarından biri de bu topluca seyehatler bana göre..inşallah birgün gerçekleştiririz bu seyehatleri...

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Istanbulda olsaydiniz ogrenmenize yardim ederdim ama ankaradasiniz :)

Yardım teklifinizi ben üzerime alsam? :)

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Bedir

Sizinle ilgisi yok, ama genel olarak yapılan bir hataya dikkat çekmek istiyorum.

Bence esas mesele yukarıdaki cümlede gizli.

Bir motor ile 1000-1500 km yol yapan, hemen ben tecrübe kazandım, büyük makina alacağım diyor.

Oysa ki hacim büyütmek için çok daha uzun tecrübe gerekir.

Otomobil için de aynı şey geçerli. 1000-1500 km'lik tecrübe ile hemen ben artık güçlü birşey alacağım derseniz, sonunda bir yere patlarsınız.

Buna dikkat etmekte yarar var. ;)

haklısınız ama bu söyledikleriniz herkes için geçerli değil..şahsım içinde tabi ki...güçlü bir motorla başlamama sebeplerim var,ama bu nedenlerin arasında asla gidip birilerine patlamak veya kaza yaparım endişesi değil...eğer o sebepler olmasa inanın gidip güçlü bir motorla başlardım bu işe..bir de anlamadığım nokta güçlü motorsikletin yüksek hız yapabilme kabiliyeti dışında dezavantajı nedir? kişi kendini bildikten sonra motorun gücü onun avantajı olur..araba içinde aynısı,güç benim elimde olduktan ve onu kontrol edebilme kabiliyeti bende olduktan sonra neden güçten korkayım ki?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Bedir

Motorsiklete ilk binişimde bir kaç turdan sonra gazı kökledim zaten,ama bindiğim motorsiklet dandikti,motor alma sebeplerimden bir tanesi de tam dediğiniz gibi o gazı köklediğim zaman ki ruh halim...gazı köklemek istiyorum tam anlamıyla..onun için biran evvel teamüllere uygun olarak basit bir motorsiklette hafif bir tecrübe,sonrasında yüksek hacimli güçlü motor,tecrübe süresi kişiden kişiye değişir,kiminde bir kaç ay sürer,kiminde bir kaç asır..cahil cesaretini kastetmiyorum tabiki,kişi kendini bilecek,tornet sürse dahi...

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Bedir

Chopper tarzı da güzel,gazı kökleyeceğim deyince her yere 240 km hızla gideceği gibi bir sonuç çıkmasın :)

öyle veya böyle bu işe bir yerlerden başlamak istiyorum nasipse...tabi ki deneyimi olan arkadaşlardan fikir ve deneyimlerini sorarak.. :good1:

Yorum bağlantısı
Kadir Tomas

Yardım teklifinizi ben üzerime alsam? :)

Eger ogrenmek istiyorsaniz yardimci olurum :)

Ben anadolu yakasinda kartalda ikamet ediyorum.

chopper tarzı da güzel,gazı kökleyeceğim deyince her yere 240 km hızla gideceği gibi bir sonuç çıkmasın :)

öyle veya böyle bu işe bir yerlerden başlamak istiyorum nasipse...tabi ki deneyimi olan arkadaşlardan fikir ve deneyimlerini sorarak.. :good1:

Abdurrahman Bey, Ahmet Beyin soylediklerine katiliyorum.

Sizin dusunceleriniz de dogru fakat motosiklet araba gibi degil.

Şahin kullanan kaza yapmadan ferrari de kullanabilir.

Ama motosiklette malesef oyle olmuyor.

Tabi alacaginiz motor hacmine ve tipine gore degisebilir

600 cc bir racing motosikleti ele alirsak; ortalama 120-130 bg gucunde ve kullanici ile birlikte 250kg oldugunu farzedersek

Yani kg basina Asagi yukari yarim beygir dusuyor.

Otomobil icin 1000 bg e tekabul eder :)

Motosikletler cabuk hizlanir fakat cabuk durmazlar.

Bahsettigimiz motosiklette gazi koklemeniz demek motorun onunu kaldirip kafaniza gecirmeniz demek.

O yuzden Ahmet Bey tecrube gerekli diye israr etmis.

Yani hersey sizin icin :)

Eger dusuk hacimli bir motosikletten Kisa bir sure sonra yuksek hacimli bir motosiklete gecis yapmak istiyorsaniz

CSS (CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL) egitimi var istanbulda. Bu egitimi oneririm, gidrn arkadaslarim cok faydali oldugunu soyluyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ada
(düzenlendi)

motorsiklete ilk binişimde bir kaç turdan sonra gazı kökledim zaten,ama bindiğim motorsiklet dandikti,motor alma sebeplerimden bir tanesi de tam dediğiniz gibi o gazı köklediğim zamanki ruh halim...gazı köklemek istiyorum tam anlamıyla..onun için biran evvel teamüllere uygun olarak basit bir motorsiklette hafif bir tecrübe,sonrasında yüksek hacimli güçlü motor,tecrübe süresi kişiden kişiye değişir,kiminde bir kaç ay sürer,kiminde bir kaç asır..cahil cesaretini kastetmiyorum tabiki,kişi kendini bilecek,tornet sürse dahi...

Gaz açmaya meyilli bir yapınız var ise ki yukarıdaki yorumdan o anlaşılıyor,eğitim almadan ve küçük cc de tecrübe kazanmadan büyük cc ye geçmeyin..

Büyük cc ile başlanmaz diyenlerden değilim.. Liseli değilseniz,etrafa hava atma girişimleriniz yok ise,gaz açmayı belli bir noktada bırakabilecek iradeniz var ise büyük cc ile başlanır.. Fakat gazı kontrol edemiyorsanız sonuçları kötü olabilir.. 3 viteste tekere kalkabilen motosikleti tecrübesiz haliniz ile ben gazı köklemeyi seviyorum diye kullanmaya girişmeyin :)

Ayrıca tecrübe kişiden kişiye değişir doğrudur fakat motoru hareket ettirmeyi becerebilmek motor kullanmak değildir,hatırlatmak istedim..

tarihinde Fatih Ada tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Bedir
(düzenlendi)

Yorumunuza katılıyorum ama şu gazı köklemek tabiri etiket gibi yapıştı kaldı üzerime..cross motorsikletten başlayacağım,kendime göre haklı nedenlerim var,motorsikletteki şu vites olayını çözersem gerisi zor olmayacak..büyük cc li bir motor aldığımda önce tecrübe etmek gerekir,motoru iyice tanımadan,çeşitli durumlarda motoru ve kendimi test etmeden bir çılgınlığa girişecek değilim..yanlış anlaşılıyorum heralde,tecrübe gerekmiyor diye bir sözüm yok,tecrübe süresi konusu tartışılır,kişiden kişiye değişir.

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Bedir
(düzenlendi)

zaten niyetim önce küçük cc'ler le başlamak,hızı,motorun gücünü dert etmiyorum,motor güçlüde olabilir,en son düşüneceğim husus gazı köklediğimde motorun şaha kalkıp beni düşürmesi,sizin söylediğiniz gibi gazı köklemeyeceğimden emin olabilirsiniz :)

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Eger ogrenmek istiyorsaniz yardimci olurum :)

Ben anadolu yakasinda kartalda ikamet ediyorum.

Ben de Üsküdarda oturuyorum ve haftada bir kaç kez Pendik kartal Tuzla tarafına geliyorum :)

Çok hevesliyim ama henüz herhangi bir motorsiklete elimi sürmüşlüğüm yok, bisiklet çok iyi kullanırım, denge sorunum yok kısacası.. Nasıl başlayacağımı bilsem, örneğin kendime ufak bir scooter mı alayım ? :)Sürat sevmem hele motor üzerinde hiç sevmem, enduro tarzı motorlara ayrı bir hevesim vardır..

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Bence dönüp tekrar bakmalısın yaptığın kazaya.. Allah kimsenin başına kaza bela vermesin fakat motorunu yatırdığın viraja doğru açı ile girsen kumu görecektin düşmemiş olacaktın..

Ve o kazayı yaptığında herhangi bir sürüş eğitimin de yoktu,belki ehliyetin bile..

Bunları yazabilmek için mühendis vesaire olmaya gerek yok.. Kendisine değer veren insan zaten gerekli önlemi alarak işe koyulur..

Yorum bağlantısı
Kadir Tomas

Ben de Üsküdarda oturuyorum ve haftada bir kaç kez Pendik kartal Tuzla tarafına geliyorum :)

Çok hevesliyim ama henüz herhangi bir motorsiklete elimi sürmüşlüğüm yok, bisiklet çok iyi kullanırım, denge sorunum yok kısacası.. Nasıl başlayacağımı bilsem, örneğin kendime ufak bir scooter mı alayım ? :)Sürat sevmem hele motor üzerinde hiç sevmem, enduro tarzı motorlara ayrı bir hevesim vardır..

Scoter yerine vitesli bir motosiklet ile baslamanizi tavsiye ederim.

Hem bir ust segmente gecmek istediginizde vites sizin icin bir problem teskil etmemis olur.

Yardimci olabilecegim konularda elimden geleni yaparim :)

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

bir YBR125 ile bütçeyide zorlamadan başlayıp, trafikteki yerinizi algılayıp, gaz tepkisini nasıl hakimiyet sağlayacağınızı düşük hızlarda nasıl denge kuracağınızı, viraj dönmeyi, sorun anında serin kanlı kalıp kaçış yapmayı, uzun yol tekniklerini kısaca tecrubenizi kazandıktan sonra zaten yükseltirsiniz.

ama en az 30.000km kadar bir tecrübe edinin.

mantığınız, olayları kavrama şekliniz, fizik bilginiz iyise belki bu mesafeyi bir nebze düşürebilirsiniz ama yinede siz siz olun bu olaya direkt dalmayın. düşüşler bisiklet düşüşüne benzemez, yeri 80-90 km hızla öpersiniz ki o hızda yerle öpüşmek zevkli bir tecrübe olmayacaktır sizin için.

Önce ekipmanınızı toplayın arta kalan paranızla motor alın.

ben şuan ekipman toparlıyorum, arta kalanla motor alcağım. ocak ortası ehliyeti alacağım için acele etmiyorum. ekipmanınız iyi olsun yeter ki.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...