İçeriğe Yönlendir

Ford Bizi Mağdur Etti.


Hüseyin Matur

Recommended Posts

Hüseyin Matur

Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba.

Ben uzun zamandır ford kullancısıyım ve kendimi bildim bileli ford araçlarını herzaman sevdim ve seviyorum da. Elimden geldiğince son 1 hafta da başımdan geçenleri az çok buradan sizlere duyurmak istiyorum.

En başta aracıma hassasiyetimi az çok anlayabileceğizi düşündüğüm forum donanım haber sitesinde kurmuş olduğum TRANSİT TAKIMI'na göz atmanızı isterim.

http://forum.donanimhaber.com/m_33384635/mpage_1/key_/tm.htm

-------------------------

Herşey yolunda giderken bu takımdan günden güne aracımızla ilgili artı yada eksi bilgilerimi paylaşırken 1 temmuz cuma günü başımıza gelen bir olay bizi epey yıprattı.

1 temmuz 2011 Cuma günü Yalova'dan bursaya geldim ve gelirken de aracı işini görsün diye zar zorda olsa bir arkadaşıma verdim. Gece saat 23:00 sularında arkadaşım telefon açtı. Kırmızı ışıkta geçen bir Focus'a göbekten vurmuş. Fcusun airbagler patlamış yürüyemeyecek durumdaymış bizim araç yürür durumda fakat sol köşe dağılmış. Neyseki çok şükür cana bişey gelmemiş herkes iyimiş. 2 temmuz 2011 Cumartesi akşamı kadar Bursa'da kalmam gerekiyordu ama sırf araba için sabah erkenden Yalova'ya döndüm. Kazaya karışan her 2 aracıda kaza gecesi servise bırakmışlar gece bekçiye teslim edip eve dönmüşler.

2 temmuz 2011 c.tesi sabah erken saatlerde Yalova'da soluğu serviste aldım. Evrakları tamamlayıp derhal işlemleri başlattık. Kazanın oluş şekli; diğer araç kırmızı da geçiyor bizim araçta yeşil yanarken kendi yolunda devam ederken bir anda önüne çıkan araca yandan çarpıyor. Araç Fordun tanıtım aracı Focus 3.. İstanbuldan Ford tarafından görevli bir erkek bir bayan 2 kişi aracın tanıtımı için yalova ve ilçelerini geziyorlarmış. Yolun yabancısılar sağa sola bakınıp gece kalacak bir otek arıyorlarmış. Bu arkadaşlarımız kırmızı ışıkta geçmişler ve kaza kaçınılmaz olmuş. Neyseki kimsede bişey yok. Focus sağlam arabaymış bizim taş gibi transite iyi dayanmış. Bu işin latifesi. Bizim araç önümüzdeki cuma'ya kadar yani 08 temmuz 2011'e kadar servisten çıkacaktı öyle konuşulmuştu. Ön tampon, ön farlar, sol sis farı, kaput, sol ön çamurluk değişecek. Motorda radyatör vs zarar gören neler var ona bakılacaktı.

Diğer araç focusun en full versiyonu titanium x.. Ve fordun elinde tanıtım için Tr'de şu an için sadece tek adet bulunan bir araçmış. O an forddaki yetkililerde tutuşmuş durumdaydı. Bir an önce aracın yapılması için ne gerekiyorsa yapılmalı diyorlardı.

İşte 01 temmuz 2011 cuma gecesi kaza mahallindeki fotolar;

2emdkoz.jpg

xfdfeo.jpg

iege9z.jpg

Ve bunlarda 2 temmuz 2011 cumartesi sabahı servisin otoparkında benim çektiğim fotolar;

2due2xk.jpg

11s10ma.jpg

28tdh5f.jpg

Buda namı diğer kusurlu diğer araç;

v400sx.jpg

30c6n1f.jpg

28hzdhk.jpg

ra71ja.jpg

Aracın durumuna hiç üzülmüyordum. Ben işin herzaman iyi tarafına görmeye çalışan biriyim bu yüzden aksine seviniyordum. 1- Cana bişey gelmemiş. 2- Araın ön tampon ve sol çamurluğunda sürtmeden kaynaklanan çizikler vardı ve farlarda yan sanayi alınmıştı güzel ayar tutmuyordu. Mana ile aracı yeniden toparlamış olacağız diye düşünüp işin bu iyi tarafından bakmaya çalıştım hep..

Dün servisteydim araç canavar gibi. Büyük bir özenle toplanıyor. Sanırım 2 gün sonra yollara çıkar diye düşünürken, yeni bir haberle tekrar canımız epey sıkıldı. Aracın şasesi yamulmuş. Hasar köşeden olduğu için aracın zayıf noktasına denk gelmiş ve şaseyi yamultmuş. Bugün ford otosan ile (servis ile değil) epey uzun bir görüşme yaptım. Açık açık konuştum ford bizi mağdur etti dedim. Olayı az çok okuyup anladınız, fordun test aracı kırmızı geçiyor olan oluyor ve hem maddi hem manevi bizi epey yıpratıyor. İşin manevi tarafını yani araçtaki insanların psikolojik durumlarını geçtik. Biz işin maddi boyutundayız. Daha fordun piyasaya yeni çıkmış bir aracı insanlara tanıtılmak üzere yollara çıkıyor ve sorumsuzca kırmızıda geçerek bir minibüs dolusu insanı psikolojik olarak epey perişan ediyor. Kazadan sonra psikolojisi yeni yeni düzelmeye başlayan ve arabaya korka korka binmeye başlayanmı desem, yada her arabaya bindiğinde annesine ''şimdi araba kaza yapacakmı anne'' diye soran 4 yaşındaki çocuğumu desem yoksa 8 aylık gebe bir bayanın o gece kazadan sonra acaba karnındaki bebeğine bişey oldumu düşüncesi ile çektiği sıkıntılardan mı bahsetsem.

Neyse biz bunların hepsini geçtik. Dün servisten arandık ve''aracın şaşesi yamulmuş motor yerinden sökülecek ve şase düzeltilip yada değiştirilip motor tekrar yerine takılacak ve sonra araç toplanacak'' diye bir haber aldık. işin boyutu bundan sonra tamamen değişti benim için. Araç çalışan araç ve Yalova gibi küçük bir yerde günde 200 km.ye yakın yol yapıyor. Bu zaman kadar 4 gün sağdan soldan araç bulup idare ettik. Ama aracın daha servisten çıkmasına şu an itibari ile 1 hafta var.

Baştan şunu belirtmeliyim bu konu ile yalova'daki servisin uzaktan yakından bir alakası yok. Onlar ellerinden gelenin fazlasını yaptılar. Aracı tanıtım için Ford Otosan yolluyor zaten. Serviste müşteri ilişkilerinden sorumlu bayan ile bugün neredeyse 60 dk. araba hakkında görüştük. Ben görüşlerimi dile getirdim. Şöyleki;

Her ne kadar bu aracın direksiyonunda Ahmet yada Mehmet oturuyor olsada bu araç fordu ntemsil eden bir araç. Bize şu an çarpan direksiyon başındaki arkadaş değil, Ford'tur.

Her ne şekilde olursa olsun ben bu kaza yüzünden şu an ticari anlamda epey sıkıntılı durumdayım. Üzerinde titrediğim aracımın bir sürü değişeni olacak olması cabası. Bu konunun üst düzey yetkililere bildirilmesi gerek ve bizim tamamen mağdur olduğumuzu fordun bizi mağdur ettiğinin ifade edilmesi gerek. Ben sonuçta Fordun bir müşterisiyim Ford ne yapsın ne etsin hem aracına hemde müşterisine sahip çıksın bizim bu mağduriyetimizi gidersin. Vs. vs. vs.

Bir dünya görüşmeler yapıldı telefonlar edildi. Sonuç;

Ford diyor ki; Bu aracı biz bir organizasyon-tanıtım firmasına veriyoruz ve bu tanıtım firmasıda bir takım arkadaşlar belirliyorlar ve piyasa yeni çıkan focus modelini tanıtım için tura çıkıyorlar. Bizim bu işle ilgili sorumluluğumuz yok eğer müşteri bir şikayette bulunacaksa gidip bu organizasyon firmasına şikayette bulunsun. Biz üzerimize düşen işi yapıyor ve mağdurun aracını tamir ettiriyoruz. Falan filan.. (focusun sigortasından yapılıyor herşey fordun bişey yaptığı yok)

Kısacası aracımız daha 1 hafta daha yatacak bizde fellik fellik araba arayacağız yada günlüğüne 120 liradan 840 lira verip bir araç kiralayacağız. Ne diyelim TEŞEKKÜRLER FORD...

Aracın bugün çektiğim son resimleri. 2.ci resimde işaretli olan kısımdaki şase (yaklaşık 1 metre) değişecek yada düzeltilecek..

1213mz7.jpg

2dcd4lx.jpg

-------------------------------

Durum bundan ibaret. Yaşadıklarımı siz Ford severler az çok bilin istedim hepsi bu..

Umarım bu mağduriyet kısa sürede giderilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmiş olsun ama.. Ben size katılmıyorum...

Aracınıza fordun tanıtım aracı değilde, Bay X çarpsaydı, aracınız 4 günde toplanacakmıydı ve size ikame araç verilecekmiydi..

Normal şartlarda zaten en az iki gün eksper bekler, 3 gün de, kusur tespiti beklerdiniz..

Mağduriyetinizi de anlıyorum ama, çok fazla şey bekliyorsunuz...

Kazadır bu.. karıştınmı suçlu da olsan mağdursun demektir. en iyimser kazada işin içine prosüdürler girerse minimum beş gün aracını alamazsın..

Diğer taraftan;

Araç kiralayıp, kusurlu oldukları için fatura bedelini talep edebilirsiniz.. Ödemezler ise dava açabilirsiniz..

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Geçmiş olsun Hüseyin Bey olayın maduriyet kısmını forumdaki tecrübeli abilerimiz yorumlar muhakkak.Benim bu kazada dikkatimi çeken transitin şasesinin yamulmuş olduğu bir kazda F3 ün sağlamlığı bana yan darbelerde oldukça başarılı göründü kaldıki arka kapının camı dahi kırılmamış görünüşe göre içeriye darbe almamış.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
Geçmiş olsun ama.. Ben size katılmıyorum...

Aracınıza fordun tanıtım aracı değilde, Bay X çarpsaydı, aracınız 4 günde toplanacakmıydı ve size ikame araç verilecekmiydi..

Normal şartlarda zaten en az iki gün eksper bekler, 3 gün de, kusur tespiti beklerdiniz..

Aracımıza bay x'te çarpsaydı bizim için şu an olandan hiçbir farklı durum olmayacaktı. Serviste eksper bekleme işi pek fazla sürmüyor. Araç cuma gecesi bırakıldı eksper p.tesi günü gelmişti. Diğer araçlara bakarken bizim araca baktı. Yani herhalukarda aracımız 4 güne toplanacaktı farklı bir şahıs bile çarpsaydı. Burada değişen bir durum yok. Eksper aracı görür görmez biz hemen aracın yapımına başlanmasını istedik. Çünkü her geçen gün zarardı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Öncelikle geçmiş olsun.

Sizi gayet iyi anladım , muhatap Ford gibi bir firma olunca biraz fazla alaka beklemişsiniz. Ancak ortada sizi diğer kazalarda uygulanan prosedürlere bakıldığında mağdur eden bir durum yok.

Ford herşeye rağmen beklentinizi karşılayabilirdi , ancak buna bir mecburiyeti yok. Servis kısmında da anladığım kadarı ile gayet elgili davranmışlar.

Tekrar geçmiş olsun. Araç kiralayıp faturayı karşı tarafa iletme işini bir görüşün derim.

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Hüseyin Bey öncelikle geçmiş olsun.Kaza nasıl olursa olsun berbat bir durum, size katılıyorum ancak bu konuda

Ford,un yapacağı sizin aracınızı bir an evvel çıkarmaktır bunun haricinde yapacağı bir şey yoktur diye düşünüyorum

Bu kazada suçlu siz olsaydınız Ford,a bu yapılanın haricinde daha başka ne yapabilirdinizki, yinede söylüyorum

Allah kimsenin başına vermesin çok üzücü bir durum lakin trafiğe çıktınmı kaza hepimizin başına gelebilir

Tekrar geçmiş olsun :lol2:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Öncelikle geçmiş olsun...Siz size çarpan aracın FORD tanıtım aracı olmasına çok takılmışsınız.Mağduriyetinizi anlıyorum ama prosedür neyse o işler.Kendi araçlarını 1 günde hazır edebilirler belki ama sizin aracınız için bunu yapmalarını beklemeniz çok fazla iyimserlik olur.Hatalı da olsalar prosedür neyse o şekilde işler.Buna rağmen yine de ellerinden gelen çabayı gösterdiklerine inanıyorum.Olan olmuş artık biraz daha sabredin.Tekrar geçmiş olsun...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Geçmiş olsun, o an yağmur yağsa da, sebebi size çarpanın ruhsat sahibi olacaktı ile aynı anlam çıkardım ben bu yazıdan, mağduriyet ile ilgisini anlayamadım?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Dönmez

hüseyin bey anladığım kadarı ile arcı ticari amaçla kullanıyorsunu ve kaskonuz da yok.eğer kaskonuz yoksa büyük bir risk almışsınız.kaza bu.kimsenin başına gelmesini istemeyiz ama oluyor işte geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Geçmiş olsun, kiraladığınız aracın bedelini faturası ile kaşı taraftan talep edebilirsiniz diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçmiş olsun.

Ancak size çarpan Sütaş kamyonu olsa, "Sütaş bizi mağdur etti" diye bi başlık açacağınızı sanmıyorum. Muhtemel başlık "kaza yaptım" olacaktı...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
Geçmiş olsun.

Ancak size çarpan Sütaş kamyonu olsa, "Sütaş bizi mağdur etti" diye bi başlık açacağınızı sanmıyorum. Muhtemel başlık "kaza yaptım" olacaktı...

Sütaş hastası olsaydım ve sütaşında forum sitesi olsaydı dediğiniz başlığı tabiki açardım. İyi fikir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Sütaş hastası olsaydım ve sütaşında forum sitesi olsaydı dediğiniz başlığı tabiki açardım. İyi fikir.

Ford'un hastası olmanız ve resmi olarak ford'un sitesi olmamamıza rağmen konuyla ilgisini göremedim. Tabiiki kızgınlığınızı, maddi kaybınızı anlıyorum ancak durumun Ford'la alakası yok, onu anlatmaya çalışıyorum.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
(düzenlendi)

Normal bir şahıs sebebi ile bu iş başımıza gelseydi ve karşı taraf bu denli suçlu iken ve bizim araç konusunda bu derecede mağdur olduğumuzu görünce insan olan herkes elinden geldiğince bişey yapmaya çalışır. Hiçbir şey yapamasa bile elinden bir şey gelmediğine üzülür. Bunu görünce bile insanın mağduriyeti sıkıntıları bir nebzede olsa gider diye düşünüyorum. İnsalık zaten bu. Ama aynı şeyi ford olarak düşünelim. O akşam aracı kullananların ve fordun istanbuldaki bağlantılı olduğu kişiler aman foto çekilmesin, aman gazeteciler gelmesin bu iş duyulmadan burada kapansın tavrını sergilemişler. Madem ki bu iş ford için bu derecede önemli, en azından küçük bir geçmiş olsun ile de olsa mağdur olan (haklı olan tarafın) maddi olarak olmasa bile manevi olarak sıkıntılarının giderilmesine yardımcı olunması gerekirdi. Biliyoruz ki üzüntüler paylaştıkça azalır.

Şu kadar varki, Ford yetkilileri bilgisayardan bizim bilgilerimize baktığında onlara ne denli bağlı bir müşteri olduğumuzu görebilirlerdi.

Ford'un hastası olmanız ve resmi olarak ford'un sitesi olmamamıza rağmen konuyla ilgisini göremedim. Tabiiki kızgınlığınızı, maddi kaybınızı anlıyorum ancak durumun Ford'la alakası yok, onu anlatmaya çalışıyorum.

Daha ne gibi bir alaka olmalı ki. Ford marka 2 araç kaza yapmış ve haklı olan taraf ford'tan telefon ile en ufak bir geçmiş olsun sözü bile alamamış.

(müşteri memnuniyeti konusunda ayda bir ford tarafından aranmasına rağmen)

tarihinde H tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hüseyin bey, eski firmamda 150'ye yakın araç vardı. Hepsi de logolu. Her gün bir kaza olurdu en az. Her gün vurulan kişiyi arasak, ayrı departman kurmak gerekirdi.

Yani şunu diyorum, Sütaş vursa ve yine telefon bekleyecekseniz, hepten yanlış düşünüyorsunuz. Sizinki biraz tek taraflı aşk gibi olmuş ya da dağ dağa küsmüş, dağın haberi olmamış.

Bizim forumdan birinin başına böyle bi şey gelse, yazacağı "ulen şansa bak, arabaya vura vura ford vurdu, peah" der, geçerdi :unknw:

Siz canınızı sıkmayınız, imkan varsa sigortanızdan ikame araç talep edin.

Yorum bağlantısı
Ümit Çeri

Hüseyin Bey,araçlardaki insanların başına birşey gelmemiş olması sevindirici,geçmiş olsun diyorum.Sanırım Ford yeni aracının tanıtımıyla ilgili organizasyonu, işi reklam ve tanıtım olan farklı bir firma ile gerçekleştirmiş ve bu işi oraya ihale etmiş.Olayın tarafları işi reklamcılık olan x ltd ve sizsiniz(ya da şirketiniz).Kazaya karışan diğer aracın Fordun tanıtım aracı olması sorumluluk açısından Fordu bağlayan bir durum değil.Olası sonuçları itibariyle x ltd'yi bağlayan bir sorumluluk süreci var.Yanlış monte edilmiş bir reklam panosunun beni yaralaması sonucu reklamı yapılan firmadan beklentiye girmek yerine montajı ve tanıtımı gerçekleştiren firmadan sorumluluk beklemek sanırım biraz daha gerçekçi.Ama keşke gelişmiş tüketici haklarının olduğu ve pazarlama standartları yüksek bir ülkede yaşasak ve iş beklenti geliştirdiğiniz noktalara gelse.

Tekrar geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Site Ford meraklılarının sitesi olduğu için böyle negatif bir gelişme ile karşılaşınca otomatik olarak ford'çu arkadaşlar markalarına arka çkıyorlar gibi bir mesele söz konusu sanki. Şu bilinmeli ki bizde koyu bir ford'çuyuz ve zerre kadar dahi <ford'u lekeleme gibi bir şey söz konusu değil.

Sani bey sizin eski çalıştığınız 150 adet aracı olan bir firmada belki hergün en az bir kaza olabilir ve bu insanlar tabiki tek tek aranamaz. Ama fordun tanıtım aracının bu şekilde bir kazaya karışması çok nadir yaşanan bir durum. Bunu ben değil Fordun kendisi söylüyor. Yani kıyaslamak yanlış bence..

Yazılan yorumlara baktığımda bir yerlerde eksiklik görüyorum. Ya ben duygularımı düşündüğüm gibi ifade edemedim yada bu olaydan çok fazla etkilendim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Acaip fordcuyum, bordromda ford yazarken de eleştirdim, ford yazmazken de, ihtiyacımı karşılayacağı için Röno seçtim, yani bu genellemeye uymuyorum ki uymayan da birçok arkadaşımız vardır , Henry Ford un akrabasını görse , yere muz kabuğu atacak da doludur buralarda, ticari araç kazalarında, tamir için yatacak olan, vasıta değil, iş yeridir bunu da bilirim ama bence mağduriyeti yanlış yerde arıyorsunuz.

Mesela konuyu okuyunca şu aklıma geldi: Otomotiv sektöründe lansman hizmeti için, daha aklı başında ve daha profesyonel personel istihdamı, Ford a yakışırdı, özellikle yeni etiketi ile.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hüseyin bey, benim de arabam Renault. Bence siz bu durumdan çok etkilendiniz. Biraz daha takılın forumumuzda mutlaka, burada ford'un sevilmekten çok eleştirildiğini göreceksiniz. Zaten sorunsuz bi araç olsa, niye forum açıp "sorunlar ve çözümleri" diye başlık konurdu ki :)

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Otosan'ın konuyla ilgili yetkilisi ben olsam , sizin istediğinizden de fazlasını yapardım. Ama mecbur olduğum için , yapmam gerektiği için değil. Sadece ürünlerini ithal ettiğim firmanın marka değerinin düşmemesi için olurdu.

Forumu tanımadığınız belli , bizim marka fanatikliğimiz yoktur. Her üyemizin legal menfaatleridir tek dileğimiz.

Siz karşınızda Otosan'ı bulunca bir beklentiye girmişsiniz , olay sadece bundan ibaret.

Tekrar geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Site Ford meraklılarının sitesi olduğu için böyle negatif bir gelişme ile karşılaşınca otomatik olarak ford'çu arkadaşlar markalarına arka çkıyorlar gibi bir mesele söz konusu sanki. Şu bilinmeli ki bizde koyu bir ford'çuyuz ve zerre kadar dahi <ford'u lekeleme gibi bir şey söz konusu değil.

Hüseyin Bey.. Başta da söyledim.. Çok şey bekliyorsunuz, sizin hayal kırıklığınız bundan kaynaklanıyor..

Oysaki; Olayların işleyiş sürecini tecrübelerime dayanarak yorumlayınca; çok hızlı olduğunu söyleyebilirim..

Geçmiş olsun demezler hocam...

Kim diyecek... Ordaki maaşlı bir reklam müdürü saat 5 olsun diye bakıp duruyor.. O mu diyecek size geçmiş olsunu..

Bu aşamadan sonra yapılacak tek şey, servisten hızlı olmalarını rica etmektir ki.. gördüğüm kadarıyla da yeterince hızlılar..

Hüseyin bey, benim de arabam Renault. Bence siz bu durumdan çok etkilendiniz. Biraz daha takılın forumumuzda mutlaka, burada ford'un sevilmekten çok eleştirildiğini göreceksiniz. Zaten sorunsuz bi araç olsa, niye forum açıp "sorunlar ve çözümleri" diye başlık konurdu ki :)

Güzel tespit :p

Yorum bağlantısı
Necati Dur

Olur böyle şeyler. ben ufak maddi hasarlı bir kazada bir sac jant ve amörtisörü 14 gün bekledim. üstelik kaskomda var ve kaskom bana 3 gün araç tedarik etti.

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...