İçeriğe Yönlendir

Fiesta Diesel 68 Hp Yokuş Problemi


Cenker Mirzabey

Recommended Posts

Cenker Mirzabey

Arkadaşlar merhaba,

2010 Model Ford Fiesta Titanium TDCI -68 HP aracım, anlayamadığım bir şekilde yokuşlarda çok zorlanıyor. Özellikle trafik olan bir yokuşa denk geldiğimde dur kalk balatalardan inanılmaz bir koku geliyor ve debriyaj bir süre sonra kavramamaya başlıyor. Sizce ne gibi bir problem olabilir ?

Normalde de debriyajın geç kavradığını düşünüyorum, neredeyse tamamen ayağımı kaldırmama rağmen anca gidiyor tabi stop etmesin diye gaza yükleniyorum ve kalkışlarda bağrıyor.

Yorum bağlantısı
Cenker Mirzabey

Hayır kalkışlarda daha yüksek 2500 civarında fln, buda araba gitmediği için gaza biraz daha yüklendiğim için sanırım.

Bu sorunu dediğim gibi trafik olan yokuşlarda çok yaşıyorum ayrıca yarım debriyaj gitmeye çalıştığımda da arabada bir titreme de oluyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Debriyaj balatası daha önceki yarım debriyaj kullanımlarından ötürü yanmış olabilir...Yukarıda kavraması bütün Ford modelleri için geçerli ama sorun değil..Biraz alışkanlık gerektiriyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Debriyaj son zamanlarını yaşıyor bu anlatım ile, titreme de başlamışsa, Volant yüzeyi menevişlenmiş olabilir.

Yorum bağlantısı
Cenker Mirzabey

Ne yapmam gerekir, sevrise başvurup baskı balatayı bir kontrol edip yada değiştirmem mi gerekiyor ? Daha önceler daha çok yarım debriyaj kullanıyordum ama koku geldiğini hissedince yaklaşık bir 6-7 ay önceden beri yarım debriyaj pek yapmıyorum.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yarım debriyaj sadece kalkışta gereklidir biliyorsunuz, eğer süre uzarsa balata biter...Bence değiştirin, yolda kalabilirsiniz..

Yorum bağlantısı
Cenker Mirzabey

Volant yüzeyi menevişlenmiş ne demek, baskı balata değişmesi bu sorunu çözer mi ?

Henüz 20.000 Km'de araba bu kadar erken baskı balata değişmemesi lazım ama yolda kalacağımı değiştirmeyi yeğlerim tabi ama problemin bu olduğunu kesin olarak nasıl bilebiliriz ?

Volant yüzeyi menevişlenmiş ne demek, baskı balata değişmesi bu sorunu çözer mi ?

Henüz 20.000 Km'de araba bu kadar erken baskı balata değişmemesi lazım ama yolda kalacağımı değiştirmeyi yeğlerim tabi ama problemin bu olduğunu kesin olarak nasıl bilebiliriz ?

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

Yarım debriyaj kullanımı balatayı 5 binde bile bitirebilir...

Debriyaj pedalı, vites değiştirirken ve ilk kalkışta kavrama için kullanılır...

Bunun dışında ayak hiçbir zaman debriyaj üzerinde tutulmaz...

Anlatılanlar debriyaj balatasının bittiğini gösteriyor. Ayrıca, koku gelmesi aşırı ısıdan dolayı gelir ve aşırı ısı volantı da bozmuş olabilir.

Baskı balatanın ve bilyanın değişmesi gerekiyor. Ayrıca volant gözle kontrol edilecek aşınma varsa "hassas torna" yapılmalı. Torna yapılmazsa kalkışlarda titreme problemi devam edebilir...

tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Ford araçlarında debrijayın yukarıda kavraması alışkın olmayan sürücülerin bu tür problemler yaşamasına neden olabiliyor. Kaç bin de olduğunun bir önemi yok , kullanım tarzınız bu soruna yol açmış.

Yorum bağlantısı
Engin Demirel

Selam herkese , bu konuda size şunu önerebilirim , otomobilde turbo besleme kullanıldıgı için atmosferik bir motor gibi gaza bastığınız anda devirlenme olmuyor , gaza basmanızın 1-2 saniye ardından motor devirleniyor.Özellikle yokuş yukarı oldugu sıralarda gaz aniden köklenip aynı anda da debriyajdan çekilir , bunu bende yapmaktayım fakat aracın baskı balatasının yüzeyini yakmadan kaldırmak için gaz verip devirlenmeyi hissettikten sonra ayağı debriyajdan çekmek gerekmekte.Umarım işinize yarar , herkese iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Melih Gülbahar

Dün Mecidiyeköy ün arka sokaklarından birinde baya bir dik yokuşu çıkmadı bildiğin yokuşu çıkamadım :) arabanın 1.25 olmasından kaynaklanan bir olay olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Aytaç AYDIN

2013 dizel 75 beygir olmasına rağmen bu sorun bende de var 25 km'h ın altında girilmemesi gerekiyor sanırım yokuşa, yoksa tir tir titriyor  :D

Yorum bağlantısı
Hasan Baş

Siz birde geri geri deneyin :)

 

 

çözümü ali abi bulmuş

 

dik yokuşlarda dizeller sıkıntılı anlaşılan

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Geri geri yerinden bile kalkmaz demek istemiştim yalnız  :biggrin:

 

Dizel yokuşta banamısın demezde fiestaya motor gücü yetmiyor, 1.6 tdci olsa....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Geri geri yerinden bile kalkmaz demek istemiştim yalnız  :biggrin:

 

Dizel yokuşta banamısın demezde fiestaya motor gücü yetmiyor, 1.6 tdci olsa....

5vqSyXW.png?1

 

Ali Abi geri geri daha iyi kalkar. Vites dişlisi oranı daha büyük. Ayrıca geri geri ön tekerleklere yük daha çok bineceğinden sürtünme kuvveti artacağından daha iyi lastikler tutanacak ve geri vites oranı daha büyük olduğundan birinci vitese göre daha iyi kalkacaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Köksal

duran trafiklerde o bahsi geçen zorlayacak dik yokuşlarda el freni ile kalmanızı tavsiye ederim...

aracını seven kişi yokuşlarda ani gaz yarım debriyaj yapmaz aksine el freni kullanır :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Arabasını daha cok seven ben yokuşta araç kaldırmıyorum. Ara sokaksa geri salıp düzlükte kaldırıyorum. Trafikte ise araya baya mesafe koyup düzlükte dururum. Biraz sinir edici olabilir. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Arabasını daha cok seven ben yokuşta araç kaldırmıyorum. Ara sokaksa geri salıp düzlükte kaldırıyorum. Trafikte ise araya baya mesafe koyup düzlükte dururum. Biraz sinir edici olabilir. :)

Aynen, ayırca el freni kullanmam, debriyajıda yakmam, zamanlaman iyi olucak  :D

Yorum bağlantısı
Aytaç AYDIN

Geri geri yerinden bile kalkmaz demek istemiştim yalnız  :biggrin:

 

Dizel yokuşta banamısın demezde fiestaya motor gücü yetmiyor, 1.6 tdci olsa....

Bizde ki de 1.5 çok bir fark yok aslında ama kalkmayınca kalkmıyor belki de daha motor açılmadığından  :biggrin: 3 yıl garantisi bitsin yazılımla deneriz artık bişeyler 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hiç uğraşma, arabayı değiş, zamanı gelince bende öyle yapacağım, 1.5 olmasında bakma, euro normu yüzünden senin araba benimkinden bile daha fazla kısıtlanmış, o yüzden 1.5 zaten, kısaca yine kalmayacak daha sağlam balata yakacasın.

Yorum bağlantısı
Ali Çukur

Çözüm 1.4 tdcı için chiptuning sonrasında o dik rampalarda klima ile tırmanırsınız  :rallici:  :f1:

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

 

Çözüm 1.4 tdcı için chiptuning sonrasında o dik rampalarda klima ile tırmanırsınız  :rallici:  :f1:

 

Bu nedir Ali abi, nasıl yaptırılır....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...