İçeriğe Yönlendir

Fiesta Diesel 68 Hp Yokuş Problemi


Cenker Mirzabey

Recommended Posts

Ali Çukur

Arabasını seven insan bence chip olayına girmez.

Bence tam tersi, aracını seven ve onunla daha zevkli bir sürüş isteyen , sınırları zorlamadan!, chip yaptırmalı...

Yorum bağlantısı
Ali Çukur

1.4 tdci motoru hayatımda kullandığım en saçma sapan motor.

Araba süzülmüyor, uzun yolda 120 ile giderken bile zorla gidiyor sanki.

Haklısınız Yavuz Selim Bey yalnız yeni 1.5 tdci ford motorları daha berbat...

Chipten sonra ise 2-4.5 devir aralığında araç kafa kaldırarak gitmesi de ayrı bi zevk veriyor insana...

Yorum bağlantısı
Ali Çukur

   

Teşekkür ederim abi, ellerine sağlık ama bu durumu burada yapabilecek bir yer bulabilmek bir tarafa, garantiyi de, aracın orjinalliğini de bozacağını düşünüyorum.

Osmaniye de mi?

Garanti mi ? Bunu hangi servis tespit edip garantidışı bırakacak? Türkiyede öyle bir servis yok  :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

5vqSyXW.png?1

 

Ali Abi geri geri daha iyi kalkar. Vites dişlisi oranı daha büyük. Ayrıca geri geri ön tekerleklere yük daha çok bineceğinden sürtünme kuvveti artacağından daha iyi lastikler tutanacak ve geri vites oranı daha büyük olduğundan birinci vitese göre daha iyi kalkacaktır.

Yalnız, araba ön ön zaten kalkamıyor,  o geri vites oranı yetersiz, araç geri geri kalkarken yük öne aktarıldığından ve çok daha beter olduğundan hayatta kalkmıyor, sürtünme ve binen ek yük bunu dahada zorlaştırıyor. Lastiğin daha iyi tutunması işi zorlaştıryor, üstelik ne tutunması, araç pati çekse tamam diyeceğimde patiyi yapacak güç yokki zaten :)

 

Geri geri kalkan fiesta çok daha zor kalkar ve daha rahat balata sıyırır, gidip dik bir rampada ikisinide dene haklı olduğumu berbat bir koku sayesinde hemen anlayacaksın.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Çukur

1.5 tdci daha saçma bence. 1.5 dci'nin verdiği güç ortadayken 75 hp komik geliyor.

Yumuşak bir remap gerekli bu motora, diğer türlü, hele de 170hp turbo benzinliden inince adamı kanser ediyor. :)

:)  Aynen

fiesta 1.5 tdci test sürüşünü yaparken de söyledim servis danışmanına sizin 1.4 tdci a göre araç seri dedi ben de güldüm geçtim  :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

1.5 tdci daha saçma bence. 1.5 dci'nin verdiği güç ortadayken 75 hp komik geliyor.

Yumuşak bir remap gerekli bu motora, diğer türlü, hele de 170hp turbo benzinliden inince adamı kanser ediyor. :)

1.4 1.5 ten çok daha iyi, beygir 1.5 de artmış ama euro kısıtlaması motoru bitirmiş, bu motorlarla olacak tek şey var, uzun yol ve düşük hız, başka şey olmaz zaten, bu motorunda amacı bu ve işini bu şekilde tam yapıyor.

:)  Aynen

fiesta 1.5 tdci test sürüşünü yaparken de söyledim servis danışmanına sizin 1.4 tdci a göre araç seri dedi ben de güldüm geçtim  :biggrin:

1.4 e chip yapıp, egr de kapalıyken, bu araca karşı 1.5 cihipliyi denedinmi acaba :)

Sert virajda deneme ama.... (esp varsa sonuç berabere olabilir yalnız, yoksa ve rüzgarda varsa, araçta yay ve geniş taban lastik yoksa, 1.4 süren benim gibi biriyse asla deneme ama  :D )

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Çukur

1.4 1.5 ten çok daha iyi, beygir 1.5 de artmış ama euro kısıtlaması motoru bitirmiş, bu motorlarla olacak tek şey var, uzun yol ve düşük hız, başka şey olmaz zaten, bu motorunda amacı bu ve işini bu şekilde tam yapıyor.

1.4 e chip yapıp, egr de kapalıyken, bu araca karşı 1.5 cihipliyi denedinmi acaba :)

Sert virajda deneme ama....

1.4 e chip yapıp, egr de kapalıyken= Benim fieSTa  :biggrin:  1.5 chip li yok ki çevrem de ama denemeye gerek yok hertürlü motor hacminle işi bitirir 1.5 :good1: 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

1.4 e chip yapıp, egr de kapalıyken= Benim fieSTa  :biggrin:  1.5 chip li yok ki çevrem de ama denemeye gerek yok hertürlü motor hacminle işi bitirir 1.5 :good1:

100cc ye pek bakma, emisyon hikayesine daha güçzüs :angry: (halledersen iş değişir)  bende sürdüm, denedim zorladım, olmadı.

Birde en önemli sorun şu, 1.5  motorlu fiesta stock haldeyse, 1.4 olanda aynı tabii, sert virajda, heleki virajda kasis gibi hafiften dalgalanmada varsa şansın sıfır, hızlı girdiğin an yeni kasalar saçmalamaya başlıyor, birşeyini bozmuşlar anlayamadım, heleki yan rüzgar yiyorsa durum daha beter, geçilirsin.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Çukur

100cc ye pek bakma, emisyon hikayesine daha güçzüs :angry: (halledersen iş değişir)  bende sürdüm, denedim zorladım, olmadı.

Birde en önemli sorun şu, 1.5  motorlu fiesta stock haldeyse, 1.4 olanda aynı tabii, sert virajda, heleki virajda kasis gibi hafiften dalgalanmada varsa şansın sıfır, hızlı girdiğin an yeni kasalar saçmalamaya başlıyor, birşeyini bozmuşlar anlayamadım, heleki yan rüzgar yiyorsa durum daha beter, geçilirsin.

Hmm onu bilmiyorum tecrübe etmedim de 1.4 tdci chipli iken geçen ay egr kapattım yokuşlarda gerçekten fark var daha önce yaptırsaydım dedim. (yalnız egr kapatılırken komple hava filitresi kazanı boruları turbo vs itina ile temizlendi onunda farkı muhakkak vardır) Sırada intercooler olayını çözmek istiyorum da bi uygulama yapan göremedim daha Sizce nasıl olur Ali Bey?

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

 

Osmaniye de mi?

Garanti mi ? Bunu hangi servis tespit edip garantidışı bırakacak? Türkiyede öyle bir servis yok  :)

 

Evet Osmaniye'de...

Yorum bağlantısı
Ali Çukur

   

Evet Osmaniye'de...

Sıkıntı olmaz Mehmet Abinin bayisi vardır muhakkak yakınlarda. Telefonla ulaşıp bilgi alın bence...

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Yalnız, araba ön ön zaten kalkamıyor,  o geri vites oranı yetersiz, araç geri geri kalkarken yük öne aktarıldığından ve çok daha beter olduğundan hayatta kalkmıyor, sürtünme ve binen ek yük bunu dahada zorlaştırıyor. Lastiğin daha iyi tutunması işi zorlaştıryor, üstelik ne tutunması, araç pati çekse tamam diyeceğimde patiyi yapacak güç yokki zaten :)

 

Geri geri kalkan fiesta çok daha zor kalkar ve daha rahat balata sıyırır, gidip dik bir rampada ikisinide dene haklı olduğumu berbat bir koku sayesinde hemen anlayacaksın.

 

Ali Abi deneyimsel olarak nasıldır bilemeyeceğim. Ama iş teorik olarak ele aldığımda 3.6 ile 3.5 vites oranlarında hissedilebilir fark mümkün olmasada belirsiz şekilde geri vitesin daha iyi kalkıcağı vites oranı olarak teoride ortadadır. Yük dağılımı olarak ise geri geri kalkarken yükün tahrik tekerleklerine daha fazla binmesi ve aracın ivmesinin oluşturduğu kuvvette ön lastiklere birlikte bineceğinden lastiğin daha fazla yere tutunacağı anlamına gelirki aracın patinaj çekmesi ihtimali azalacaktır. Yani basit anlamda ele alırsak önden çekişli bir araca göre arkadan çekişli bir aracın yokuş kabiliyeti daha fazladır. (Düz çıkarken)

 

İşi taşıt dinamiği olarak ele almak gerekirse ilgini çekerse grafik olarak ders kitabımdan fotosunu çeker atarım. Formülleri de atar zevkle açıklayabilirim. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hmm onu bilmiyorum tecrübe etmedim de 1.4 tdci chipli iken geçen ay egr kapattım yokuşlarda gerçekten fark var daha önce yaptırsaydım dedim. (yalnız egr kapatılırken komple hava filitresi kazanı boruları turbo vs itina ile temizlendi onunda farkı muhakkak vardır) Sırada intercooler olayını çözmek istiyorum da bi uygulama yapan göremedim daha Sizce nasıl olur Ali Bey?

Süper olur, yalnız interkul olayını bir ara bizde yapalım demiştik, sonuçta turbo büyütmeden bir işe yaramayacağını gördük, kısaca turboyu değişmeyeceksen interkula pek girme, ama chipleyincede araba sıcakta fenalık geçiriyor, bunada bir çözüm bulmak lazım.

Benim arabamın 140-150 ile süzülerek gaza sadece dokunarak gitmesi lazım. Bunu da cetta güzel yapıyor. Hem de litre bazında neredeyse aynı yakıyor tdci ile. :D

Yanlış oluyor yalnız, 140-150 gibi şeyler bize ters, tabii hız olarak söylüyorsan başka tabii  :D

Ali Abi deneyimsel olarak nasıldır bilemeyeceğim. Ama iş teorik olarak ele aldığımda 3.6 ile 3.5 vites oranlarında hissedilebilir fark mümkün olmasada belirsiz şekilde geri vitesin daha iyi kalkıcağı vites oranı olarak teoride ortadadır. Yük dağılımı olarak ise geri geri kalkarken yükün tahrik tekerleklerine daha fazla binmesi ve aracın ivmesinin oluşturduğu kuvvette ön lastiklere birlikte bineceğinden lastiğin daha fazla yere tutunacağı anlamına gelirki aracın patinaj çekmesi ihtimali azalacaktır. Yani basit anlamda ele alırsak önden çekişli bir araca göre arkadan çekişli bir aracın yokuş kabiliyeti daha fazladır. (Düz çıkarken)

 

İşi taşıt dinamiği olarak ele almak gerekirse ilgini çekerse grafik olarak ders kitabımdan fotosunu çeker atarım. Formülleri de atar zevkle açıklayabilirim. 

Aman açıklama şuan gps ham datalarıyla uğraşıyorum kartı yakmamayım :yildizlar: kısaca geri geri çıkmıyor adamı delirtiyor vallahi, tabii baya baya rampa dik olucak, yoksa 2000 devre yakın kalkınca şak diye kalkıyor, o kadarda değil hani, araçta yük varsa esas sıkıntı o zaman oluyor, hesap kitapta bir yere kadar yani :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Çukur

Süper olur, yalnız interkul olayını bir ara bizde yapalım demiştik, sonuçta turbo büyütmeden bir işe yaramayacağını gördük, kısaca turboyu değişmeyeceksen interkula pek girme, ama chipleyincede araba sıcakta fenalık geçiriyor, bunada bir çözüm bulmak lazım.

 

Ben intercooler olayını citroen 1.4 hdi nin kazanı ile boruları fazla uzatmadan hemen rüzgar gören aracın sol tarafına radyotörün oraya montajlayıp halletmek istiyorum yoksa ön ızgaraya yatay 6-7 lt lik bi kazan koyulursa 1 adet de 110 ps focus turbosu lazım bana  :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ben intercooler olayını citroen 1.4 hdi nin kazanı ile boruları fazla uzatmadan hemen rüzgar gören aracın sol tarafına radyotörün oraya montajlayıp halletmek istiyorum yoksa ön ızgaraya yatay 6-7 lt lik bi kazan koyulursa 1 adet de 110 ps focus turbosu lazım bana  :biggrin:

Birde citroen bipper var, onun sistemde uyuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Çukur

Birde citroen bipper var, onun sistemde uyuyor.

Bi arkadaş (ford serviste mekanik) aracı için almış araç satılınca elinde kalmış bi denemek istiyoruz nasipse... Eğer turbo yetersiz gelip dolduramazsa geri dönüş yapar turboyu büyütmem zaten...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hadi se yap bakalım bizim teorik sonuç tutacakmı,  başarılı olursan aynından isterim ona göre :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Çukur

Hadi se yap bakalım bizim teorik sonuç tutacakmı,  başarılı olursan aynından isterim ona göre :)

Nasipse bakalım deneyeceğiz müsait bi zamanda  :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Çukur

Ben hep trafiğe kapalı yollarda gezerim. :p

200'le giderken gaza basınca da kafa kaldırıyor hem. :)

Ben de merak ettim sonucu.

Kimse de yapmamış ki...

Deneyip görelim dedik  :bravo:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Katılıyorum, artık ne arabalar çıktı, şimdi alacak olsam dizelde 2.0 cc nin altına inmez, benzilidede 180hp nin altında araç (hadi 140 olsun) zor alırdım, bu ekonomi yapma işi baymaya başladı da  :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Öyle değil aslında, yaş kemale erdi, artık hem performanslı, hem büyük ve konforlu araç arıyorumda ondan, yoksa ömürlük alet bu eski kasalar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...