İçeriğe Yönlendir

Aracım çekmiyor


Birol Yılmaz-2

Recommended Posts

Birol Yılmaz-2

arkadaşlar bugün aracımı ustama bıraktım şanzumanı indirdik ve balata sacdan ayrılmış balatanın et kalınlığı normal ama nasıl olduysa perçin dipleri kırılmış ayrılmış baktık bilyada bozulmuş ses yapıyor seti değiştik baskı+ balata+ bilya =330 sach marka orjinaliymiş şimdide nasipse egr temizlenecek ve kızdırma bujileri değişecek işallah aracım düzelecek yani umuyorum

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
Birol bey, anlattığınız sorunların hiç birisi, doğru ellerde ve doğru parçalar kullanıldığı sürece çözülmeyecek sorunlar değildir.

Emin olun insanları araçlarından soğutan şey; Yalnış yada kalitesiz malzeme kullanımı ile hatalı uygulama yapan ustalardır.

Araçların düzenli bakımı yapıldığı ve belli bir kalitenin üzerinde parçalar seçildiği sürece sorun yaşanması ihtimali çok düşüktür.

Aracınızdan soğumanıza gerek yok yani.

İyi günlerde kullanmanız dileğiyle...

bakalım bu masrafları yaptıktan sonra yine sıkıntı yaparsa gözünün yaşına bakmıyacağım gidecek

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
Alacak kişi işi biliyorsa, bir kaç küçük dokunuş ile güzel bir araç sahibi olup size çok dua edecektir :D

Hayırlısı olsun diyelim.

beni bezdiren işallah başkasına hayrı dokunur ha unutmadan durduk yere airbag lambasıda yanmıştı direk yanıyor bilgisyarda kılavuza bakın diyor daha ona baktırmadım sıra bekliyor...

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
Geçmiş olsun sorunun çözülmesine sevindim.Mustafa beye katılıyorum. :D

şimdilik belli değil işallah düzelir test etme şansı olmadı henüz

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

EGR'de sorun olursa veya en kötü hali olan sürekli açık kalma durumunda zaten arıza ışığı yakar. Maf sensörü çok çok kötü durumda değilse çekiş problemi enjektör veya turbodan kaynaklanıyor olabilir. Sürüş halinde rail basıncına bakılmalı, pompada sıkıntı yoksa, enjektör veya turbo sorunlu olabilir.

Soketlerde veya kablolarda ufak bir temassızlık olduğunda dahi airbag ışıkları yanabilir.

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
Takmayin rsp isigini 2010 tdci focusta bekledenarsa basarsaniz yakiyor isigi stop edonce duzeliyor.Bekleden hem anahtari kivirip marsa bastiysaniz bu yuzden de olabilir

ama sönmüyor....

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş
arkadaşlar bugün aracımı ustama bıraktım şanzumanı indirdik ve balata sacdan ayrılmış balatanın et kalınlığı normal ama nasıl olduysa perçin dipleri kırılmış ayrılmış baktık bilyada bozulmuş ses yapıyor seti değiştik baskı+ balata+ bilya =330 sach marka orjinaliymiş şimdide nasipse egr temizlenecek ve kızdırma bujileri değişecek işallah aracım düzelecek yani umuyorum

Hadi hayırlısı olsun Birol bey inş düzelir

bende bu aralar taktım kızdırma bujilerine araba benım araçta bi sorun felan varmı bujilerde kontagı açtıgımda ışık yanıyor bi süre sonra sönüyor bi arıza da yok motorda ama bu aralar baktım bendede sadece duman atma sorunu var

Yorum bağlantısı
Gökhan Utku

Yaklaşık iki yıl önce ARACIM 90 000 KM deyken konunun başında söylenen arızanın aynısını yapmıştı ( boşta 3000 deviri geçmemesi ve bunu her zaman değil ara ara yapması)yetkili servis direkt egr den dedi, ve açıp egr temizliği yapıldı, eğer düzelmezse egr değişecek dediler, temizlikten sonra bu şekilde yaklaşık 1 ay sorunsuz araç çalıştı 1 ay sonra yine aynı arızayı yapınca egr yi değiştirdim, sorun çözülmüştü.

Yorum bağlantısı
İlker Ayhan

sonra maf sensörü yapıyor. mesela 3 gündür maf sensörünün fişi olmadan geziyorum duman atma filan kalmadı.. bi kez daha maf sensörü alıcam. bakalım bu kaç ay dayanacak

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş
sonra maf sensörü yapıyor. mesela 3 gündür maf sensörünün fişi olmadan geziyorum duman atma filan kalmadı.. bi kez daha maf sensörü alıcam. bakalım bu kaç ay dayanacak

İlker bey bende bi deniyeyim maf sensörünü söküp bakayım duman atma olayı varmı.

Yorum bağlantısı
İlker Ayhan

sinan bey mafın fişini çekin 2-3 gün deneyin duman atma bitiyorsa mafı orjinalişle değiştirin. yok değişmediyse fiş çekildiği halde sıkıntı başka yer veya yerlerden olabilir

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2

arkadaşlar baskı balata,egr,interkol hortumları,maf,enjektör ayarı,sente kontrolü,interkol kontrolü,motor kompresör ölçümü,kızdırma bujisi, hepsi yapıldı ama aracım duman atıyor ve ara ara 3000 devri geçmiyor SATACAM artık bunu

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
EGR'de sorun olursa veya en kötü hali olan sürekli açık kalma durumunda zaten arıza ışığı yakar. Maf sensörü çok çok kötü durumda değilse çekiş problemi enjektör veya turbodan kaynaklanıyor olabilir. Sürüş halinde rail basıncına bakılmalı, pompada sıkıntı yoksa, enjektör veya turbo sorunlu olabilir.

Soketlerde veya kablolarda ufak bir temassızlık olduğunda dahi airbag ışıkları yanabilir.

arkadaşlar baskı balata,egr,interkol hortumları,maf,enjektör ayarı,sente kontrolü,interkol kontrolü,motor kompresör ölçümü,kızdırma bujisi, hepsi yapıldı ama aracım duman atıyor ve ara ara 3000 devri geçmiyor SATACAM artık bunu

Sorun çok yanlış yerlerde aranmış. Pompa ve enjektörün kontrol edilmesi gerek.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Enjektör ayarı derken? Sayılanlara bakıyorum, birşeyler atlanmış gibi? MEsela tüm bunlara ne kadar işçilik ödediniz?

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
Enjektör ayarı derken? Sayılanlara bakıyorum, birşeyler atlanmış gibi? MEsela tüm bunlara ne kadar işçilik ödediniz?

ayar derken kontrol edildi sıkıntı olmadığı pompanın basınçlarına kadar bakıldı problem bulunmadı..

tek atlanan olay maddiyatsa enjektör kontrolüde dahil 250 tl işcilik verdim

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş

Yakıt aldıgınız yeri değiştirdinizmi? başka yerden denedınızmı

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
Yakıt aldıgınız yeri değiştirdinizmi? başka yerden denedınızmı

evet değiştirdim katkıda koydum ama fark sıfır

Yorum bağlantısı
İlker Ayhan

birol bey maf sensörünün (havalandırmanın üzerindeki) fişini çekip sürmeyi deneyin.. 1-2 gün sürün duman atma bitmişse başka şeyler yapılabilir. ancak bu sıkıntı egr valfinin değişimini gerektirir sanırım. temizliği mi yapıldı değişimi mi. temizlik ise pek randıman sağlamıyor. birde egr borusunun temizlenmesi lazım. kurum bağlamış olabilir.. siz bi fişi çekin deneyin sonra tekrar yazarız

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
birol bey maf sensörünün (havalandırmanın üzerindeki) fişini çekip sürmeyi deneyin.. 1-2 gün sürün duman atma bitmişse başka şeyler yapılabilir. ancak bu sıkıntı egr valfinin değişimini gerektirir sanırım. temizliği mi yapıldı değişimi mi. temizlik ise pek randıman sağlamıyor. birde egr borusunun temizlenmesi lazım. kurum bağlamış olabilir.. siz bi fişi çekin deneyin sonra tekrar yazarız

egr borusuna kadar temizlendi zaten egr valeo marka yeni takılmış tertemiz duruyordu ustam boşta araca takılı denedi alet çalışıyor mafı kendisinin aracındakini taktık şu an takılı değişen olmadı benimki de onun aracında sorunsuz çalışıyor

Yorum bağlantısı
İlker Ayhan

o zaman allah yardımcınız olsun. son çare kaldı enjektörler.. onlarda tamamsa atın gitsin arabayı.

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
o zaman allah yardımcınız olsun. son çare kaldı enjektörler.. onlarda tamamsa atın gitsin arabayı.

onlardada sıkıntı çıkmadı ama en son motorun arkasında vakum ayarlıyıcısı varmış ona bakacağız sanayiye gidemedim gidince bakacam artık

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2

arkadaşlar aracın çekiş sornunu çözdük egr sıkıntısıymış ama duman atma devam ediyor... egr yi basit şekilde egr den emme manifolduna giren borunun ucunu kaynakla doldurduk arza lambası yanma sıkıntısıda yok çekiş harika

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Geçmiş olsun, Allah' tan Fiestam' da egr iptal ve bir hortumu çıkarnakla devre dışı kalıyor, gerçekten çok sinir bir durum sizinkisi.

Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...