Serkan Toker 25 Temmuz 2011 Paylaş 25 Temmuz 2011 3000 deviri geçememe egr problemidir...Temizlik gerekiyor.... arkadaşlar aracın çekiş sornunu çözdük egr sıkıntısıymış ama duman atma devam ediyor... egr yi basit şekilde egr den emme manifolduna giren borunun ucunu kaynakla doldurduk arza lambası yanma sıkıntısıda yok çekiş harika Egr yi iptal ettiniz yani... En başta bilmişim... Nasıl yani,sadece bunu yaparak iptel ettirdiniz ve arıza lambası yanmadı mı yani? Hani C-Max 1.6 TDCI da olmuyordu bu iş. Kaç gündür bu şekilde araç? Yarın hemen bu işlemi yaparım aracıma. Sen hala Egr yi iptal ettirmeyenlerdenmisin ? Doğayı düşün Mustafa, yarınlarımızı temiz bulalım... Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 25 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2011 Nasıl yani,sadece bunu yaparak iptel ettirdiniz ve arıza lambası yanmadı mı yani? Hani C-Max 1.6 TDCI da olmuyordu bu iş. Kaç gündür bu şekilde araç? Yarın hemen bu işlemi yaparım aracıma. abi bende tırsıyordum arza lambası filan yanar uğraşırız filan ben manifolt gişinden yaptım çünkü sıkıntı çıkarırsa maktapla tekrar delik açarım şeklinde düşünmüştüm şimdilik sıkıntı yok ama duman çözümü değil Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 25 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2011 çekiş problemini çözdük çözmesinede şimdide yağ kaçak sorunu var ben pek önemsememiştim ama durum önemsenecek kadar sorun şu ki aracımın enjektörlerin bulunduğu yer yağ içinde ben sandım ki ufak sıkıntı var daha önce terlemeden dolayı enjektör keçeleri,pulları ve üst kapak contasının değişimini yaptırmıştım ve devamlı şehir içinde kullanıyorum az da olsa yağ vardı şimdi 500km lik bir yola gittim ve biraz sıkıştırdım eve geldiğimde yağ seviyesini kontrol ettim ve yağ yaklaşık 1 lt eksilmiş imkansız dedim ve enjektörlerin olduğu yer yağ dolu oda yetmemiş gibi motorun altına doğru akmış sizce yağ nerden kaçırıyor olabilir kapak civataları kontrol ettim sıkıntı yok Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 25 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2011 Mazotu nereden alıyoruz ? petrol ofisi jandarma asayiş vakfına ait Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Temmuz 2011 Paylaş 25 Temmuz 2011 petrol ofisi jandarma asayiş vakfına ait Hep derim Po mazotu dumana neden olur...Konya yolu Bp yakınsa orayı deneyin, olmazsa Bilkent Shell, Tandoğan veya İstanbul yolu Tan oto bitişiği Total.... Yağ kaçağını iyi gözlemlemek gerekiyor, yağ yakacağını da zannetmiyorum...Bir yerlerde bir conta ile düzelebilecek bir kaçak vardır... Ben ettiremeyenlerdenim Serkan'ım, bulamadık bi çaresini, Mehmet Gazihan a gidicektim artık son çare. Egr iptali için mi gidecektin, anlamadım ? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Temmuz 2011 Paylaş 25 Temmuz 2011 Gel ben burada iptal ettireyim, ışık mışıkta yanmaz... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Temmuz 2011 Paylaş 25 Temmuz 2011 Vesileye ısrar etme, gelmek istemez belki... Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 26 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 26 Temmuz 2011 egr de sıkıntı yok 500km yol yaptım ama yağ olayı canımı sıktı birazdan çok ayrı kaldığım sanayiye tekrar gideceğim Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 26 Temmuz 2011 Paylaş 26 Temmuz 2011 çekiş problemini çözdük çözmesinede şimdide yağ kaçak sorunu var ben pek önemsememiştim ama durum önemsenecek kadar sorun şu ki aracımın enjektörlerin bulunduğu yer yağ içinde ben sandım ki ufak sıkıntı var daha önce terlemeden dolayı enjektör keçeleri,pulları ve üst kapak contasının değişimini yaptırmıştım ve devamlı şehir içinde kullanıyorum az da olsa yağ vardı şimdi 500km lik bir yola gittim ve biraz sıkıştırdım eve geldiğimde yağ seviyesini kontrol ettim ve yağ yaklaşık 1 lt eksilmiş imkansız dedim ve enjektörlerin olduğu yer yağ dolu oda yetmemiş gibi motorun altına doğru akmış sizce yağ nerden kaçırıyor olabilir kapak civataları kontrol ettim sıkıntı yok Yine üst kapağa ve contasına baktırın derim. Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 28 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2011 egr de sıkıntı yok arkadaşlar tavsiye ederim arıza lambası yanıyor diyenlere cevap bu bence haaa fişini çekersen yanıyor........ Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 28 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2011 Birol yarın sabah aracı atölyeye alıp söküyorum, emme manifoldu, egr ve borular temizlenecek, Külbütör kapak contası değişecek ve emme manifoldu oringleri değişecek. Bu arada egr iptalini de emme manifoldu tarafındaki ucu tıkayarak yapacağım. Sendeki de bu yolla yapıldı sanırım. Doğrumudur? abi doğrudur yanlız egr çıkışında o boru kelepçeyle bağlı montaj esnasında borunun oturduğu yer kaliteli ısıya dayanıklı silikon sürerseniz egr açıkken kelepçeden basınç kaçma ihtimali oluyor onu engellemiş oluyorsunuz yada o tarafa deliğe 50krş koyup silikonlarsanız aynı işi görür manifolt girişini kaynaklamamış olursunuz ben kaynakla yaptım çünkü belki arza verir tekrar sökmeden maktapla deliği açarım düşüncesiyle yapmıştım.... abi aracından enjektör keçelerin ordan yağ gelme olayı varsa keçelerden değil enjektör saplamalarından sökülüp teflon sar yada silikon sür (yanlız ucuna değil diş kısmı ve oturma yüzeyine) yağ sıkıntısı kalmıyor bilgine Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Temmuz 2011 Paylaş 28 Temmuz 2011 Bilgilendirme : Karter, külbütör, emme manifoldu gibi yerlerde ( egsoz hariç her yer diyelim) Henkel Terason Cam siliconu mükemmel sonuç verir. Kırmızı silicon gibi ısıya dayanır ve görüntü kirliliği oluşmaz. Taşan silicon bir gün sonra keskin bir malzeme ile kesilir ve yapışan yerler estetik görünüm kazanır.. Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 28 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2011 Tamamdır Birol, çok teşekkürler.Yarın operasyon var sabah 08.00 itibarıyla, dağıtmışken o silikonlama işini de yaparım saplama dişlerine. Silikon olarak ısıya dayanıklı bir malzeme bulmak lazım, genel kullanımdaki kırmızı silikon olur mu acaba bakmak lazım. Sende ne kullandılar yazabilirmisin? abi alman malıydı üzerinde 300 derece yazıyor gri renkti yanlız sürünce 20 dk beklemek lazım Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 29 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 29 Temmuz 2011 Hayırdır, niye? bende anlamadım motordan ses geldi birden dışardan birşey yok ama subablar ve 4 itici sizlere ömür sente kaçmasıda yok olan oldu Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 29 Temmuz 2011 Yazar Paylaş 29 Temmuz 2011 hocam aynı benzer durum bende vardı turbo mekanik olduğunda sıcaklık vs. durum ve hava basıncından etkilendiğinden araba ara ara iyi bazen kötü seyrediyordu servis turboya dair arıza kodu göremedi en sonunda bariz şekilde turbu sorunu çıkınca ve artık servisinde motorda "abi şundandır şunuda değiştirileim" diyecek bir malzemede kalmayınca hadi turboyuda değiştirelim tamam olsun dedik verdik parayı ve değiti turbo aracın motor içi hariç çevresindeki tüm mekanik aksam değişti turbo bulunana dek ve araba artık eskisinde de iyi ve bence aracınızı bu şekilde fazla hırpalamyın giden motordan gider. sanki aban tubo sorunu gibi geliyor benimde ilk şüphelendiğim şey turboydu ama kontrolde basıncı çok iyi çıkmıştı ama artık kapak söküldü siboplar eğik çıktı Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 7 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 7 Ağustos 2011 arkadaşlar aracımın sorunu kalmadı ne gitmemesi ne duman atması nede titremesi hepsi halloldu nasılmı ? silindir kapağı söküldü nedenini anlayamadım ama subablar eğilmiş iticiler kırılmış piyano rulmanları boşluk yapmış ve en kötüsü eksantrik zinciri boşluk yapmış hepsi orjinal olarak değişti 2000tl yedi sekman atılmasını istedim silindirler ölçüldü %7 boşluk olduğu önemsiz olduğunu söylediler kapattılar şimdi aracım şahlanıyor duman yok çekiş çok yağ yakma olayıda yok ohh ne rahat olan 2000 tl ye oldu ama sağlık olsun Yorum bağlantısı
Hüseyin Dönmez 7 Ağustos 2011 Paylaş 7 Ağustos 2011 arkadaşlar aracımın sorunu kalmadı ne gitmemesi ne duman atması nede titremesi hepsi halloldu nasılmı ? silindir kapağı söküldü nedenini anlayamadım ama subablar eğilmiş iticiler kırılmış piyano rulmanları boşluk yapmış ve en kötüsü eksantrik zinciri boşluk yapmış hepsi orjinal olarak değişti 2000tl yedi sekman atılmasını istedim silindirler ölçüldü %7 boşluk olduğu önemsiz olduğunu söylediler kapattılar şimdi aracım şahlanıyor duman yok çekiş çok yağ yakma olayıda yok ohh ne rahat olan 2000 tl ye oldu ama sağlık olsun 2000 tl ye yeni bi arç almış gibi düşünün.umarım daha sıkıntı çıkarmaz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Ağustos 2011 Paylaş 7 Ağustos 2011 Bilanço ağır olmuş... Geçmiş olsun... Yorum bağlantısı
Tahir İlter 7 Ağustos 2011 Paylaş 7 Ağustos 2011 arkadaşlar aracımın sorunu kalmadı ne gitmemesi ne duman atması nede titremesi hepsi halloldu nasılmı ? silindir kapağı söküldü nedenini anlayamadım ama subablar eğilmiş iticiler kırılmış piyano rulmanları boşluk yapmış ve en kötüsü eksantrik zinciri boşluk yapmış hepsi orjinal olarak değişti 2000tl yedi sekman atılmasını istedim silindirler ölçüldü %7 boşluk olduğu önemsiz olduğunu söylediler kapattılar şimdi aracım şahlanıyor duman yok çekiş çok yağ yakma olayıda yok ohh ne rahat olan 2000 tl ye oldu ama sağlık olsun Hadi kayışlarda dikkat ediyoruz kmsi yılı doldumu değiştiriyoruzda zincir için neler yapmak gerekli bunun kontrolünü tamamen servislere bırakırsak böyle süprizlerle karşılaşılması kaçınılmaz gibi görünüyor. Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 8 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2011 arkadaşlar herkese verdiğiniz cevaplardan ötürü teşekkürler ama aracıma soğudum bir kere ve bugün benzinli 2004 meganII ile takas ettim arkasına bile bakmadım Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 8 Ağustos 2011 Paylaş 8 Ağustos 2011 Geçmiş olsun, şimdi tadını çıkarın. Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 8 Ağustos 2011 Paylaş 8 Ağustos 2011 arkadaşlar herkese verdiğiniz cevaplardan ötürü teşekkürler ama aracıma soğudum bir kere ve bugün benzinli 2004 meganII ile takas ettim arkasına bile bakmadım Dizel C-Max ile benzinli megan takası, mübarek ayda hayır duası almışsınızdır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts