İçeriğe Yönlendir

Üst Torpido Kapağını Tamir Edelim


Mustafa Yenigün

Recommended Posts

Mustafa Yenigün

Merhaba,

AUX girişini taşıdığımdan beri yapmak istediğim ama kullanmayı düşündüğüm menteşeyi alamadığım için sürekli ertelediğim üst torpido kapağı çözümümü sizlerle paylaşmak istedim.

Aracımı aldığımda birçok araçta olduğu gibi benim aracımdaki kapağın da tırnağı kırılmıştı. Benden önceki sahibi kapağı yapıştırmıştı, ben de çözüm bulabilirim umudu ile kapağı söktüm. Ancak tırnağı karşılayan bölgede bir mekanizma göremedim, sadece boşluk vardı. Mekanizma vardı da yapıştırılırken mi söküldü yoksa sistem normalde böyle mi çözemediğim için kendi çözümümü uygulamaya karar verdim.

HAFELE kataloğundan yaylı ve mıknatıslı, çıt-çıt tabir edilen bir menteşe seçtim.

Aslında bu menteşeler genelde TV ünitelerinin altındaki cam kapaklar için kullanılıyor.

CIMG3221.jpg

CIMG3222.jpg

Almak isteyen olursa, ürün kodu : 245.67.310

Mıknatıs tutma gücü 1.8 kg ve fiyatı yaklaşık 1.5 TL :police:

Piyasada tabii ki alternatifleri mevcut.

Daha sonra menteşenin vidalama bölgelerini kestim, sadece mekanizması kaldı.

O halinin resmini çekmeyi atlamışım, en azından anlaşılması için üzerine çizeyim.

CIMG3221-1.jpg

Bu haliyle menteşe kapak gövdesindeki boşluğa tam oturuyor.

O bölgeye, menteşenin ucu herhangi bir yere sürtmeyecek şekilde yapıştırdım.

CIMG3192.jpg

CIMG3200.jpg

CIMG3199.jpg

Evde bulduğum daire şeklinde küçük başka bir mıknatısı da (wireless antenin tabanından söktüğümü itiraf edeyim), kapağın üstüne menteşeyi karşılayacak şekilde yapıştırdım. Çıkıntılı bölgeye tam ortalamadım, çünkü ortaladığım zaman menteşeyi tam karşılamıyor. Uçtan biraz taşması şarttı, ama sola kaymış olması gereksizdi, dikkatsizlik işte :D

CIMG3204.jpg

Açıkçası fazlasıyla şanslıydım, çünkü kapağı yapıştırdığım mıknatıs da, menteşe de hiç ayar gerektirmeden tolerans bırakmadan tam oturdu.

Yani temas ettiklerinde ne kapak yukarıda kaldı, ne de menteşe aşağıda kaldı.

İlk denemeyi kapak yayını sökerek yaptım, düzgün çalıştı.

Ancak yayı taktığımda mıknatısların yapışma gücünün kapak yay kuvvetini yenemeyeceğini farkettim.

Yani kapağı kapattığımda, yay hemen kapağı açıyordu.

Yayı söküp, biraz eğip bükerek deneme yanılma ile yay gergisini azalttım ve çözüme ulaştım.

CIMG3210.jpg

CIMG3211.jpg

Kapak mekanizması bas - bırak sonrasında, kapağı hızlıca ittiği için mıknatıslar arasında bağ kısa süre için kopuyor ve bu sırada yay devreye girerek kapağı

kaldırıyor.

CIMG3219.jpg

Şu an için sorunsuz çalışıyor, çukurlu yollarda ve sarsıntıda şu ana kadar kapak yayı, mıknatıs kuvvetini yenip kendi kendine kapağı açmadı.

Daha önceden Aux girişini bu kapağın içine taşıdığım için çıt-çıt menteşe sisteminin şöyle bir avantajı da oldu.

Menteşe üst konumda ve kapak ona yapışık durumdayken aradan aux kablosu rahatlıkla geçiyor.

Böylece ben de o aralıktan çıkardığım kabloyu camda takılı olan navigasyona ya da telefona bağlayabiliyorum.

CIMG3223.jpg

Video için aşağıdaki resme tıklayabilirsiniz.

th_CIMG3216.jpg

  • Beğen 13
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu bilgi ve görüntüleri Ford a yollayın da, bir dahakine bu sistemi kullansınlar, ama o zaman bozulacak parça kalmaz değil mi....

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
(düzenlendi)
Güle güle kullanın :)

Teşekkür ederim :)

Bu bilgi ve görüntüleri Ford a yollayın da, bir dahakine bu sistemi kullansınlar, ama o zaman bozulacak parça kalmaz değil mi....

Gerçekten yedek parça satabilmek için uyguladıkları bir strateji ise bu, bugüne kadar yaşananlar yanıldıklarını göstermiştir.

Sonuçta sadece bu tırnak ya da karşılığı kırıldı diye çoğu kişi gidip komple sisteme 800 TL ya da sadece kapağa 250 TL vermez.

"Olmazsa olmaz" grubuna girmeyen kapsamlarda çıkan böyle memnuniyetsizlikler yedek parça satışından daha çok marka imajına zarar getirir bence.

tarihinde Mustafa Yenig tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

İyi bir çalışma olmuş.

Ben arabayı teslim alırken satıcı abi burayı kullanma çabuk kırılıyor diye uyarmıştı. Ben de bu güne kadar daha açmadım :flowers:

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
helal olsun, beceri gerektiren bir iş. :D
Çok güzel bir çalışma olmuş,elinize emeğinize sağlık :unsure:
Çok güzel bir çalışma ve paylaşım olmuş, tebrikler.
İyi bir çalışma olmuş.

Ben arabayı teslim alırken satıcı abi burayı kullanma çabuk kırılıyor diye uyarmıştı. Ben de bu güne kadar daha açmadım :D

ellerinize sağlık. c-max te çözüm slikon :)

Teşekkür ederim :D

Çok kullanışlı bir alan değil aslında ama göz önünde olunca insan kullanmak istiyor.

Basit bir çözüm oldu, umarım uzun ömürlü de olur.

Yorum bağlantısı
ellerinize sağlık. c-max te çözüm slikon :rolleyes:

Lokman abi basite kaçma sende uğraş çözersin o sorunu ;)

Elinze sağlık güzel çalışma olmuş :lol2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Bu arada elimde kullandığım menteşeden ve mıknatıstan birer adet daha var.

Kullanmak isteyen olursa, bayram sonrasında kendisine gönderebilirim.

CIMG3245.jpg

Yorum bağlantısı
Oktay benim sorunum şekil değişikliği bu yüzden slikonladım abim ;)

Biliyorum abi Fakat kafa yorulursa hallolur fakatkullanmayada çok müsait bir yerde olmaması nedeniyle sanırım uğraşmak dogru değil gibi sanki.Evrak gezdirenler için bile daracık yer.

Önceki gün bende Audi A3 torpido açma kolunu tamir ettim.İki taraftan tutanak tırnakları kırılmış kol boşta idi metalden sağlamca yerine uygun yuva yaptım ve rahatca oturdu artık torpidoyu açabiliyor.Torpidosuna birde led ışık yapılınca yüz daha çok güldü tabi. ;)

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Murat Berkdemir

güzel iş çıkartmışsınız.elinize sağlık.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Demirci
(düzenlendi)
Merhaba, AUX girişini taşıdığımdan beri yapmak istediğim ama kullanmayı düşündüğüm menteşeyi alamadığım için sürekli ertelediğim üst torpido kapağı çözümümü sizlerle paylaşmak istedim. Aracımı aldığımda birçok araçta olduğu gibi benim aracımdaki kapağın da tırnağı kırılmıştı. Benden önceki sahibi kapağı yapıştırmıştı, ben de çözüm bulabilirim umudu ile kapağı söktüm. Ancak tırnağı karşılayan bölgede bir mekanizma göremedim, sadece boşluk vardı. Mekanizma vardı da yapıştırılırken mi söküldü yoksa sistem normalde böyle mi çözemediğim için kendi çözümümü uygulamaya karar verdim. HAFELE kataloğundan yaylı ve mıknatıslı, çıt-çıt tabir edilen bir menteşe seçtim. Aslında bu menteşeler genelde TV ünitelerinin altındaki cam kapaklar için kullanılıyor. Almak isteyen olursa, ürün kodu : 245.67.310 Mıknatıs tutma gücü 1.8 kg ve fiyatı yaklaşık 1.5 TL :police: Piyasada tabii ki alternatifleri mevcut. Daha sonra menteşenin vidalama bölgelerini kestim, sadece mekanizması kaldı. O halinin resmini çekmeyi atlamışım, en azından anlaşılması için üzerine çizeyim. Bu haliyle menteşe kapak gövdesindeki boşluğa tam oturuyor. O bölgeye, menteşenin ucu herhangi bir yere sürtmeyecek şekilde yapıştırdım. Evde bulduğum daire şeklinde küçük başka bir mıknatısı da (wireless antenin tabanından söktüğümü itiraf edeyim), kapağın üstüne menteşeyi karşılayacak şekilde yapıştırdım. Çıkıntılı bölgeye tam ortalamadım, çünkü ortaladığım zaman menteşeyi tam karşılamıyor. Uçtan biraz taşması şarttı, ama sola kaymış olması gereksizdi, dikkatsizlik işte :D Açıkçası fazlasıyla şanslıydım, çünkü kapağı yapıştırdığım mıknatıs da, menteşe de hiç ayar gerektirmeden tolerans bırakmadan tam oturdu. Yani temas ettiklerinde ne kapak yukarıda kaldı, ne de menteşe aşağıda kaldı. İlk denemeyi kapak yayını sökerek yaptım, düzgün çalıştı. Ancak yayı taktığımda mıknatısların yapışma gücünün kapak yay kuvvetini yenemeyeceğini farkettim. Yani kapağı kapattığımda, yay hemen kapağı açıyordu. Yayı söküp, biraz eğip bükerek deneme yanılma ile yay gergisini azalttım ve çözüme ulaştım. Kapak mekanizması bas - bırak sonrasında, kapağı hızlıca ittiği için mıknatıslar arasında bağ kısa süre için kopuyor ve bu sırada yay devreye girerek kapağı kaldırıyor. Şu an için sorunsuz çalışıyor, çukurlu yollarda ve sarsıntıda şu ana kadar kapak yayı, mıknatıs kuvvetini yenip kendi kendine kapağı açmadı. Daha önceden Aux girişini bu kapağın içine taşıdığım için çıt-çıt menteşe sisteminin şöyle bir avantajı da oldu. Menteşe üst konumda ve kapak ona yapışık durumdayken aradan aux kablosu rahatlıkla geçiyor. Böylece ben de o aralıktan çıkardığım kabloyu camda takılı olan navigasyona ya da telefona bağlayabiliyorum. Video için aşağıdaki resme tıklayabilirsiniz.

Bende buraya bir güzellik düşünüyorum . Çalışmanızı fazlasıyla beğendim . Bende kapakla birlikte açılan geri vites kameralı navigasyon takmayı planlıyorum . Ben biraz daha fantazi olarak kapağı motorlu bir sistemle açmayı planlıyorum . Ama bu kısmı sökmek kolay mı ve ya risklimi . Kırılabilirmi . . .

Saygılar .

tarihinde Zafer Ayvacı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu bölme aslında bence çok işlevsel.Kullanmayı istiyorum ama malum kırılabilir diye kullanmıyorum.Keşke daha sağlam bir yapısı olsaydı.Bir çok focusta kırık duruyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Bende buraya bir güzellik düşünüyorum . Çalışmanızı fazlasıyla beğendim . Bende kapakla birlikte açılan geri vites kameralı navigasyon takmayı planlıyorum . Ben biraz daha fantazi olarak kapağı motorlu bir sistemle açmayı planlıyorum . Ama bu kısmı sökmek kolay mı ve ya risklimi . Kırılabilirmi . . .

Saygılar .

Kapağı tek başına sökemezsiniz, çevresindeki büyük parça ile birlikte sökülüyor. Büyük parçayı sökmek çok zor değil, konsola tırnaklarla geçme şeklinde oturtulmuş. Ama sökerken tırnakları kırmamaya dikkat etmek gerekiyor.

Ben de bu kapağı tam olarak açıp (90 derece) alt kısmına navigasyon cihazımı sabitlemeyi düşünüyordum. Kapağı arkasındaki dişliler kapağı belli bir açıdan fazla açılmaması için limitliyor. O bölgeyi şu an çok iyi hatırlamıyorum ama ya dişlileri kırmak istememiştim ya da kırsam bile dönebilecek bölgenin artması mümkün değildi. Ama sizin düşünceniz kapak içindeki tabanı kesip oradan dikine bir ekran çıkarmak ve bu ekran yukarı çıkarken kapağı açtırmaksa bu mümkün olabilir sanırım. Tabii alttaki boşluğa da bakmak gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Kapağı tek başına sökemezsiniz, çevresindeki büyük parça ile birlikte sökülüyor. Büyük parçayı sökmek çok zor değil, konsola tırnaklarla geçme şeklinde oturtulmuş. Ama sökerken tırnakları kırmamaya dikkat etmek gerekiyor.

Ben de bu kapağı tam olarak açıp (90 derece) alt kısmına navigasyon cihazımı sabitlemeyi düşünüyordum. Kapağı arkasındaki dişliler kapağı belli bir açıdan fazla açılmaması için limitliyor. O bölgeyi şu an çok iyi hatırlamıyorum ama ya dişlileri kırmak istememiştim ya da kırsam bile dönebilecek bölgenin artması mümkün değildi. Ama sizin düşünceniz kapak içindeki tabanı kesip oradan dikine bir ekran çıkarmak ve bu ekran yukarı çıkarken kapağı açtırmaksa bu mümkün olabilir sanırım. Tabii alttaki boşluğa da bakmak gerek.

Üstadım ben bu konuyu baya taktım kafaya . Ama biraz daha mekanik olarak araştırma yapmam lazım . tekrar ve tekrar tebrik ederim . En beğendiğim

ve takip ettiğim çalışmalardan birisi . . .

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Ben o kapağı ford hiç yapmamış kabul edip sağlam bir silikon ile yapıştırdım ve ancak rahat ettim. Ne o öyle tıkır-tıkır-tıkır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Halil Yavuz42

Benim önce tırnağın ucu kırılmıştı, yapıldı, şimdide tırnak kapak tarafından kendi kendine düştü. Yapıştırmak ta istemiyorum. Çıt çıt mıknatıs ya da cırtlı yapışkanlardan düşünüyorum. Çıkmacılardan bulabilirsem kapağını arayacağım. Özel servis kapağa 250 TL fiyat verdi.

Önerilerinizi bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Benim önce tırnağın ucu kırılmıştı, yapıldı, şimdide tırnak kapak tarafından kendi kendine düştü. Yapıştırmak ta istemiyorum. Çıt çıt mıknatıs ya da cırtlı yapışkanlardan düşünüyorum. Çıkmacılardan bulabilirsem kapağını arayacağım. Özel servis kapağa 250 TL fiyat verdi.

Önerilerinizi bekliyorum...

Ben aracımı aldığımda, tırnak komple kırılmıştı, bu yüzden neye benzediğini bilemiyorum. Ama bu kapak tırnağının kırılması Focus'larda kronik bir problem haline geldiği için, aynı kapaktan bir tane daha almak çözüm olmayabilir. Eninde sonunda tırnak yeniden kırılacaktır. Kendim kullanıp memnun kaldığımdan çıt-çıt mıknatısı öneriyorum.

Aşağıdaki linkte yer alan PDF formatındaki kataloğun 4.46 no'lu sayfasında alternatifler mevcut. Ben sol üsttekini kullanmıştım. Piyasadan muadil ürün de bulabilirsiniz.

http://www.hafele.com.tr/tr/products/furniture-fittings/13323.asp

Yorum bağlantısı
Halil Yavuz42

Ben aracımı aldığımda, tırnak komple kırılmıştı, bu yüzden neye benzediğini bilemiyorum. Ama bu kapak tırnağının kırılması Focus'larda kronik bir problem haline geldiği için, aynı kapaktan bir tane daha almak çözüm olmayabilir. Eninde sonunda tırnak yeniden kırılacaktır. Kendim kullanıp memnun kaldığımdan çıt-çıt mıknatısı öneriyorum.

Aşağıdaki linkte yer alan PDF formatındaki kataloğun 4.46 no'lu sayfasında alternatifler mevcut. Ben sol üsttekini kullanmıştım. Piyasadan muadil ürün de bulabilirsiniz.

http://www.hafele.co...tings/13323.asp

Teşekkür ederim Mustafa Bey.

Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Kapağı tek başına sökemezsiniz, çevresindeki büyük parça ile birlikte sökülüyor. Büyük parçayı sökmek çok zor değil, konsola tırnaklarla geçme şeklinde oturtulmuş. Ama sökerken tırnakları kırmamaya dikkat etmek gerekiyor.

Ben de bu kapağı tam olarak açıp (90 derece) alt kısmına navigasyon cihazımı sabitlemeyi düşünüyordum. Kapağı arkasındaki dişliler kapağı belli bir açıdan fazla açılmaması için limitliyor. O bölgeyi şu an çok iyi hatırlamıyorum ama ya dişlileri kırmak istememiştim ya da kırsam bile dönebilecek bölgenin artması mümkün değildi. Ama sizin düşünceniz kapak içindeki tabanı kesip oradan dikine bir ekran çıkarmak ve bu ekran yukarı çıkarken kapağı açtırmaksa bu mümkün olabilir sanırım. Tabii alttaki boşluğa da bakmak gerek.

Geçenlerde deneme yapmak için torpidoyu sökmeyi denedim . Kolay bir yolunu buldum . Belki forumdaşların işine yarar . Kredi kartıyla sökülmesi daha kolay oluyor . Tornavida gibi iz bırakmıyor . Bilgilerinize . . .

Yorum bağlantısı
Halil Yavuz42

Teşekkür ederim Mustafa Bey.

Döşemecide kapak ve karşısına mıknatıs yapılarak cüz-i bir miktar karşılığında sorunum çözüldü.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...