İçeriğe Yönlendir

Üst Torpido Kapağını Tamir Edelim


Mustafa Yenigün

Recommended Posts

Mustafa Yenigün

Döşemecide kapak ve karşısına mıknatıs yapılarak cüz-i bir miktar karşılığında sorunum çözüldü.

Güle güle kullanın :)

Bu arada benzer bir çalışma yapmak isteyen bir arkadaş varsa, elimde bu menteşelerden bir adet daha kalmış, kendisine gönderebilirim. Ancak maalesef kapağa yapıştırılacak mıknatıstan yok.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Mustafa Yenigün

Hakan Bey'in ricası üzerine kapağa ve aracın kapaksız haline ait birkaç resim ekliyorum. Üst torpido kapağı, kokpit üstünde vidalama yapılmadan geçme olarak oturtulmuş ve sökülmesi alıştıktan sonra kolay diyebilirim. Ancak sökerken, kapak üzerindeki geçme tırnaklara zarar vermemek gerekiyor. Bu tırnakların kapak üzerinde nerede olduğuda aşağıdaki resimlerde görülebilir.

Kapaksız durumda araç :

Tırnakların geçmesi için yapılmış boşaltmalar aşağıda görünüyor.

ZLdWUl.jpg

QeLOLl.jpg

ZoFlTl.jpg

Ben sökmeye kırmızı ok ile işaretli bölgeden başlıyorum. Kapak açıkken, iki elimi de kapak içindeki cebe sokuyorum, konsolun dışta kalan ve işaretli bölgede oturan çerçeve kısmını da baş parmaklarımla ileri ve yukarı doğru itiyorum. Bu bölgedeki tırnak kurtulduktan sonra yavaş yavaş diğer tırnakları da kurtarabilirsiniz.

Parçanın resimleri :

uFlXVl.jpg

Araca ait resimde kırmızı işaretli ok ile gösterilen bölgeye, kapak üzerinde yeşil ile işaretlenmiş kısım denk geliyor.

kwIL2l.jpg

jJvkSl.jpg

JBcePl.jpg

70YdQl.jpg

Sökmek basit ama pahalı bir parça olduğundan dolayı, sökmeye kararlıysanız tırnaklara zarar vermemek için dikkatli olmanızı tavsiye ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

ellerine sağlık, güzel çalışma.

bir önceki sayfada ben slikonla yapıştırmıştım, ancak slikon 6 ay dayanabildi tekrar açıldı, bende olmaz diye düşünerek fotoğraf çekmediğim :) yeni yöntemimi resimliyemedim, c-max te üst kapak 2 parçadan oluşuyor, güneşi görünce üstteki ve alttaki 2 parçada eğiliyor ne yaparsak yapalım bir müddet sonra yine yamuk durmaya devam ediyordu, en sonunda kapaktan vazgeçip 2 parçayı birbirinden ayırdım nasıl oldu bende anlamadım :D alttaki parçayla üstteki parçaya eski şeklini vererek sıcak slikonla yapıştırdım sonuç eskisinden çok çok daha güzel, olmuyacağını düşündüğümden resimlememiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Hakan Bey'in ricası üzerine kapağa ve aracın kapaksız haline ait birkaç resim ekliyorum. Üst torpido kapağı, kokpit üstünde vidalama yapılmadan geçme olarak oturtulmuş ve sökülmesi alıştıktan sonra kolay diyebilirim. Ancak sökerken, kapak üzerindeki geçme tırnaklara zarar vermemek gerekiyor. Bu tırnakların kapak üzerinde nerede olduğuda aşağıdaki resimlerde görülebilir.

Kapaksız durumda araç :

Tırnakların geçmesi için yapılmış boşaltmalar aşağıda görünüyor.

Ben sökmeye kırmızı ok ile işaretli bölgeden başlıyorum. Kapak açıkken, iki elimi de kapak içindeki cebe sokuyorum, konsolun dışta kalan ve işaretli bölgede oturan çerçeve kısmını da baş parmaklarımla ileri ve yukarı doğru itiyorum. Bu bölgedeki tırnak kurtulduktan sonra yavaş yavaş diğer tırnakları da kurtarabilirsiniz.

Parçanın resimleri :

Araca ait resimde kırmızı işaretli ok ile gösterilen bölgeye, kapak üzerinde yeşil ile işaretlenmiş kısım denk geliyor.

Sökmek basit ama pahalı bir parça olduğundan dolayı, sökmeye kararlıysanız tırnaklara zarar vermemek için dikkatli olmanızı tavsiye ederim.

Mustafa bey çok teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Benim araçta bu kapak ilk gün nasıl ise öyle duruyor..İlk sahibi kullanmamış.Bende kullanmıyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar

Benim araçta bu kapak ilk gün nasıl ise öyle duruyor..İlk sahibi kullanmamış.Bende kullanmıyorum :)

Aynen.

Geçenlerde eşim elini uzattı bu neymiş diye aman dedim tuttum elini, ne o özel bir şey mi var deyince anlattım durumu lakin pek inanmadı sanki. İyisi mi bu konuyu göstereyim. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ali Kabasakal

Aynı Konudan Muzdarip oldum kapak almaya cıkma bulmaya nıyetım vardı şimdi ise bunu yapmak malıyetını gectım de daha saglıklı saglam olacakmıs gıbı geldı
deneyecem en kısa zamanda umarım basarırım
Yay  konusunu pek anlayamadım birde cıtcıtın gectıgı mekanızmayı nasıl halledecegımı onuda artık bı turlu yaparz
keske bunu ilk denerken videoya cekseydın ustad

Ayrıca Konuyu Saptırmadan Sormak istiyorum 2010 tit x m var koltuk altında döşeme üzerindeki plastık tuhaf aksamların üzerinde RS yazıyor bunu çözemedim ve rengi aracımın Beyaz Ama Parlak Beyaz
Opak beyazı yanılmıyorsam mat durur ama benim aracım parlıyor:S:D buna cok seviniyorum ama boyalı mı acaba diye içimden gecirmedim değil

ufak çiziklere sinir oluyorum rötuş yada boyatma istiyorum ama boyalı muamelesi görmekten korkuyorum boya kalkması yapmış hatta bazı yerler

bu konularda bilgisi olan Pm atarsa (konuyu kirltmek istemiyorum) sevinirim herkesten özür dilerim 1 yıldır forumu takip ediyorum ama ilk mesajım sanırım

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
 

 

Tek çalışınca maalesef video imkanım olmadı. Ama üst kapağı söktüğünüzde basit olduğunu göreceksiniz. Yay konusu çok problem değil, menteşe ve mıknatıs ikilisini taktıktan sonra yay olmasa da kapağı kullanabilirsiniz. Benim kullandığım çıtçıtı alacaksanız, sağ ve solundaki vidalama kulaklarını kesmeniz gerekiyor. Bir maket bıçağını ısıtıp düz şekilde kesebilirsiniz. Başka bir menteşe kullanacaksanız, yine gireceği bölgeye göre modifiye etmeniz gerekecek. Ancak benim kullandığımdan almanız avantaj olacaktır, çünkü kapalı hali ile üstüne gelen mıknatıs birleştiğinde orjinal kapak yüksekliğini bozmuyor. Kullanılan alternatif menteşelerin yükseklikleri kapağın normalden daha yukarıda durmasına neden olabilir ya da durmayacak şekilde iyi ayarlamak gerekebilir.

 

Benim aracımda kapak üzerindeki dişin girdiği orjinal karşı menteşe sökülmüştü. O nedenle neye benzediğini bilmiyorum. Ama bu uygulamayı yapmak için onu sökmeniz gerekecek, çıtçıt menteşe de onun boşalttığı alana girecek.

 

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

Aslinda evet sokerken korktum tirnaklari kirilir diye sonra dedmki kapaga bi ton oara verecez kirilsn hafif esnetme ile yan koltuk on hizasindan citcitlari cikardim inceledm yayi cektim aninda geldi.sizde bukunmayan mekanizmads kokayca cikti ve.o an anladim mentese durumunu sormadigim yer kalmadi ama uygun menteseyi bulamadm hafta ici vaktim olursa imese gidecem hafeleye ithal urun oldugu icin merkezine gidexem. En zoru ise celik miknatisi bulmak oldu nikah sekeri davetiyeci ve cantaci dukkanlarina baktim hepsi ovdu durdu miknatisi pahali diye kullanilmiyormus sagolsn ablalarimiza fazla miknatislarindan iki tane verdiler tek malzeme mentese kaldi.videoyu ben mi ceksem ama gogusu sokunce cekmeye gerek kalmiyor fotograflar daha net anlasiliyor.gogus sokme videosu eklenek en guzeli olacak herhalda. Mustafa abi ekine ve aklina saglik ford senden destk almali umarim basarili olurum

Yapistirci olarak japon mu denediniz o onemli ama

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
 

 

Haefele'nin sanırım Kağıthane tarafında perakende satış yeri var. Arkadaşım menteşeleri oradan almıştı, hatta her ihtimale karşı 3 tane almıştım, birini kullandım, birini forumdan Osman Bey'e gönderdim, diğeri nerede bilemiyorum :) Olur da bulamazsanız, ben evi bir ararım, bulabilirsem son menteşeyi size gönderirim. Ama uzun süredir hiç gözüme çarpmadı.

 

Mıknatıs konusu sorun gibi gözükse de, aslında internette her tip mıknatıs satan bir site varmış, ben de başka bir konuda denk gelmiştim. Burada her türlüsü var.

 

http://www.neohobi.com/?gclid=CMzB1sKw6rcCFU2N3godo2wANA

 

Yapıştırıcı olarak ilk önce japon yapıştırıcısı kullanmıştım, ancak bir süre sonra sıcaktan kendini bıraktı. Kapağın üzeri pürüzlü ama mıknatıs yüzeyi çok temiz olduğundan düzgün bir yapışma olmuyor. Sonrasında çift komponentli (404 türü) bir yapıştırıcı ile yeniden yapıştırdım, uzun süredir kullanıyorum, sorun yok.

Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

Iste bu yzden japonu sordum ya zarar verir yada sicaktan etkilenit diye bi zamk turu var elimdr onu deneyecem elastiki birsey yapisiyor kaplama seklnde..miknatis illaki bulunur ama insan hemen ulasmak istiyr iste..hafta ici yada cmts bi is cikisina denk getirip imese ugramsk gerek ..verdiginizlink cok iyi ustad ev dekorunda bile kuklanikabilecek cesitler var l

Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

Pattex denedim menteşe yapıştıu ama celik mıknatıs yapısmadı tırnagımla cıkarmaya calıstım yapıskanı plastık kazındı:s cok yumusakmıs daha buyuk boy davetıyecıden aldıgım mıknatısı denıyorum suanda umarım o yapısır ama o mıknatısın cekısı cok dusuk celık mıkants gıbı cekemıyor:S umarım olur ayrıca celik mıknatıs kucuk kalıyor büyük mıknatıs buzdolabı arkasında bulunan daha ideal titx 2010 için en azından fakat yapıştırıcı çok önemli bunu anladım taşıra taşıra suruyorum ki cevresıne istinad duvarı olsn ama bakalım


http://www.youtube.com/watch?v=lkzS57IUfQU

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Pattex denedim menteşe yapıştıu ama celik mıknatıs yapısmadı tırnagımla cıkarmaya calıstım yapıskanı plastık kazındı :s cok yumusakmıs daha buyuk boy davetıyecıden aldıgım mıknatısı denıyorum suanda umarım o yapısır ama o mıknatısın cekısı cok dusuk celık mıkants gıbı cekemıyor:S umarım olur ayrıca celik mıknatıs kucuk kalıyor büyük mıknatıs buzdolabı arkasında bulunan daha ideal titx 2010 için en azından fakat yapıştırıcı çok önemli bunu anladım taşıra taşıra suruyorum ki cevresıne istinad duvarı olsn ama bakalım

http://www.youtube.com/watch?v=lkzS57IUfQU

 

Kullandığınız mıknatısın çekişi çok zayıfsa ve yayı kullanmaya devam edecekseniz, bu durumda yayı büküp kuvvetini azaltsanız bile yay mıknatısa karşı galip gelir ve kapak hep açılır. Hadi bir şekilde mıknatıs ucu ucuna tuttu diyelim, en ufak çukur ya da titreşimde mıknatıs ile menteşe birbirinden ayrıldığı anda kapak yine açılacaktır. Kapak üzerinde kullandığınız mıknatısın güçlü olması şart bence. Davetiyeciden aldığınız mıknatısın normalde kullanım alanını bilmediğim için birşey diyemiyorum ama buzdolabı üstüne birşeyler yapıştırmak için kullanılan tipte olanlardansa sıkıntı yaşama ihtimaliniz yüksek diyebilirim.

 

Yapıştırmadan önce kapak kapalıyken, mıknatıs ve menteşe üst üste geldiğinde kapakta kalınlık yapıyor mu diye kontrol etmenizi tavsiye ederim. Yapışma sonrasında, mıknatıs kalın gelirse geri dönüş biraz zor olabilir.

 

Kolay gelsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

üstad kapağa tam denk gelmıyor saga sola yapısıyor yam ortalayamıyorum kalınlık artsn dıye ust uste 3 adet koydum yayla oynadım ama nafıle elımde tıtresım verdıgımde cıktı mıknatısı yenıden sokup ters taktım nafıle:S heryer yapıstırıcı oldu resmen :s gerı donuste sıkıntı olmuyor bıcak takınca alttan brz kavlatarak cıkartıyorum bugun tınerle temızleyıp yenıden deneyecegım mıknatıs degıstırmem gerekecek
davetıye ve sekerlemelerde kullanılan celık mıknatıstı kullandıgım cekme kuvvetı güzel ama mıknatıs küçük bence ve ensız kalıyor iş yogunlugu nedenıyle pek ugrasamıyorum ama bugun halletmeye bakacam 

Yorum bağlantısı

Zamanında benim aracın gögüsteki tırnakta kırılmıştı,nalburdan bir japon yapıştırıcı alarak bu işi çözmüştüm...sizlere tavsiyem o gözü fazla kullanmayın..

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Kabasakal

Abı bu yaptıktan sonra mı söylenır ya:) valla mustafa beyın söyledıgı tam oldu kafam rahat :) ama sızın bu kapak ısıne bı bakcam satarken orjınalı halıne getırıp satarız talebe göre

Yorum bağlantısı

http://www.gunebakan.com/tr/index.php sanırım bu firma :) burada bu tırnağın orjinali var. direk satın alabilirsiniz, kargoyla kapınıza kadar gönderiyorlar. Ama dolap için alıyorum diyin, FORD ismini duyunca biraz durumu fark ederek, fiyatları değiştirebilirler.

hocam tam olarak sipariş verirken ne dememiz lazım? Malzemenin kodunu soyleyebilirmisiniz?
Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

Aynen Hocam Ne demek lazm ben sıteyı talan ettım göremedim bahse konu markanın sıtesınede gırdım urunlerını ınceledım yok 

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Emrah Kaymak

Merhaba, 2011 model focus titanium aracım var. bugün öğlen arası baktığımda aracın gögüslüğün üst kısmında bulunan aç-kapa şeklindeki bölgenin mandalı aracımın sürekli sıcakta kalmasından  olduğunu düşünüyorum kırılmış ve tutmuyor. ve şu anda o bölüm yukarı kalkık bir şekilde duruyor. bunun için çözüm önerilerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba, 2011 model focus titanium aracım var. bugün öğlen arası baktığımda aracın gögüslüğün üst kısmında bulunan aç-kapa şeklindeki bölgenin mandalı aracımın sürekli sıcakta kalmasından  olduğunu düşünüyorum kırılmış ve tutmuyor. ve şu anda o bölüm yukarı kalkık bir şekilde duruyor. bunun için çözüm önerilerinizi bekliyorum.

Konunuz birleştirilmiştir. Konuyu baştan itibaren okumanızı tavsiye ederim.

Lütfen konu açmadan evvel forumda arama yapalım.

Geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Ender

O üst kapak, Focus'taki en kötü trim herhalde. Benim araçta da kırıldı, Osman Usta'ya teslim ettim. Kullanmama seçeneğini göze alamadım çünkü navigasyonun kablosunu oraya koyuyorum. Sağolsun, güzelce halletti, oraya bir parça uydurdu. Şimdi sorunsuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

O üst kapak, Focus'taki en kötü trim herhalde. Benim araçta da kırıldı, Osman Usta'ya teslim ettim. Kullanmama seçeneğini göze alamadım çünkü navigasyonun kablosunu oraya koyuyorum. Sağolsun, güzelce halletti, oraya bir parça uydurdu. Şimdi sorunsuz.

Osman usta o parçayı yaparken bende ordaydım(hanımın opel ile gelmiştim), su deposundan far yıkamaya giden minik bir hortum bağlantı L plastiğini kesip uydurdu..Ama orjinal gibi de oldu.. Güle güle kullanın..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Ender

Osman usta o parçayı yaparken bende ordaydım(hanımın opel ile gelmiştim), su deposundan far yıkamaya giden minik bir hortum bağlantı L plastiğini kesip uydurdu..Ama orjinal gibi de oldu.. Güle güle kullanın..

 

Evet, hatırladım :) Sizin Opel'e de bakım yapılıyordu.

Normalden biraz yukarıda ama olur o kadar. Bir hafta kapak açık gezdim. Çok dikkat dağıtıyordu. Şimdi gayet iyi.

Teşekkürler, :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

su sebillerinin birleştirme kollarında bulunan mıktanıs tedarik edilir sakız yapıstırıcı ıle kırılan plastik dil kısmına monte edilir alt kilit kısmına ise konuda yer alan hafele den alınma menteşe yapıstırılarak  ve kenarlıkları duzgunlestırılerek monte edilir .
İşlem maliyeti 10 tl tutmaz :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...