Hüseyin Şancı 6 Ekim 2011 Paylaş 6 Ekim 2011 Bence süper beğenmeyenlere katılmıyorum Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt 8 Ekim 2011 Paylaş 8 Ekim 2011 (düzenlendi) Adamlar konsept tanıtıyor İstanbul'da gerçekleri dolaşıyor, 4 kapı, s ler, st ler. Dün akşam yeni kasa St gördüm bile ataköy-merter arasında e-5 de nal gibi st yazıyordu arkasında Arabada şerit var, xenon var, bağıran egzozda vardı tamam işte, biraz gidemiyordu ama, o da gaza basmadığındandı sanırım Daha gerçeği çıkmadan modunu yapmaya çalışan arkadaştan razı olsun gecenin bi vakti bayağı hoşuma gitti manzara... 8 Ekim 2011 tarihinde U?ra? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Ekim 2011 Yazar Paylaş 8 Ekim 2011 Yeni kasa Fiesta'nın sportlarını Bursa caddelerinde de görüyorum ama bu concept far ve tamponunu zor benzetirler. Yeni kasa Fiesta'ya bile uymuyor. Eski kasalar ne güzel ST yapılabiliyordu Sanırı yeni kasa Fiesta'nın S ve ST si Türkiye'ye getirilmedi. Benim bildiğim sadece Sport 1.6 benzin var. Bilgisi olan var mı ? Yorum bağlantısı
Ergin Ertuğrul 8 Ekim 2011 Paylaş 8 Ekim 2011 http://www.otoclubturkiye.com/forum/Fiesta-St-...02#entry1209102 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 8 Ekim 2011 Paylaş 8 Ekim 2011 Güzel güzel olmasına da ön panjur bi parça sudan çıkmış sazan balığını andırmıyor değil Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Ekim 2011 Paylaş 9 Ekim 2011 Fena değil gibi aslında, yalnız Ford durumu çakmış, denildiği gibi eskiden parçaları alıp arabayı St yapabiliyorduk, artık o da zorlaştı ... Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit 3 Kasım 2011 Paylaş 3 Kasım 2011 Videoda önden bakınca punto sandım. Yorum bağlantısı
Ali Elöver 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 Nefis olmuş, çok beğendim. Alıcak olsam Cupra ile bunun arasında kalırdım. Neyse sonunda Fiesta adı altında araba yapmayı becermiş Ford. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 halen arkası dingil frenlerde arka havalanıyor motor seside arada porcheninkine karışıyor ama ıslıklı olması iyi ecoboost koymuşlar şuan full fiesta 50 bine yaklaşıyor nerdeyse tüm opsiyonlarla buna 70-80 bin çekerlerse 1-2 kişşi alır 2. ele düşünce dizel fiestadan ucuza gider Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 karışık bir araç olmuş sanki. Bencede aston martin havası var suha ya katılıyorum aston martin havası var var bu arabada. Yorum bağlantısı
Ali Elöver 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 halen arkası dingil frenlerde arka havalanıyor motor seside arada porcheninkine karışıyor ama ıslıklı olması iyi ecoboost koymuşlar şuan full fiesta 50 bine yaklaşıyor nerdeyse tüm opsiyonlarla buna 70-80 bin çekerlerse 1-2 kişşi alır 2. ele düşünce dizel fiestadan ucuza gider Yapma Mustafa, eski kasa tel maşa oyuncak araba Fiesta'ya bak bir de buna. Bençe çok başarılı olur teknik olarak ve güzel satar Avrupa'da. TR'de 63.000 Tl Cupra, bu da aşağı yukarı aynı para olur, düz vites olacağı için ben olsam Fiestayı alırım çünkü Cupra DSG'si çok uzun ömürlü olamaz hele ki bizim kullanım tarzımızda 1 seneye elimize alırız şanzımanı. 68 Bg'lik tırt dizel Fiesta'dan pahalı 90'lık tan ucuza gider Şaka bir yana bu eski kasa gibi gebermez fiyat olarak neden dersen 2000 cc'nin ve tipsizliğinin kurbanı oldu eski fiesta st, bence dizelden çok para etmemesi normal. Ne gidiyor ne duruyor, sadece ehh işte biraz yol tutuyor esp çoğunda yok tektük arabada var. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 abi fiestanın alt kısmı yürüyen fren vs eski fiesta ile aynı. ben öyle biliyorum. fark kupa trim ST yapıyorsun bari arka çamurlukları biraz şişir arka lastik izini genişlet. hele esp videosunu izledim esp sizini düşünemiyorum o arabanın. taklacı güvercin gibi bir şey olur Yorum bağlantısı
Yıldıray Demirkıran 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 Yahu daha arabamın dumanı üzerinde, konsepti görünce soğumamak elde değil. Yapılır mı bu allasen? Yorum bağlantısı
Ali Elöver 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 (düzenlendi) abi fiestanın alt kısmı yürüyen fren vs eski fiesta ile aynı. ben öyle biliyorum. fark kupa trim ST yapıyorsun bari arka çamurlukları biraz şişir arka lastik izini genişlet. E normal aynı şase olması, mini sınıfta ne değişecek hepsi 3-5 aynı süspansiyon sistemleri hariç. Bence şişik çamurluk ve hard body kit işini RS'e bırakıyor Ford, asıl şov RS versiyonlarına saklıyor sanırım. Aynı motorda 220 Bg'lik RS Fiesta olabilir 1-2 sene sonra. hele esp videosunu izledim esp sizini düşünemiyorum o arabanın. taklacı güvercin gibi bir şey olur Ya Mustafa dostum kusura bakma ama sen ne kadar sabit fikirli adamsın ya. Valla kopilotum kameramanım olmasan kavga ederiz seninle. Şu forumda bilgili arkadaşlar 100 kere yazdılar, pelesenk ettiler "FORD araçların ESP'ye ihtiyacı yoktur" diye. Hani koyduk olsun o da eksik kalmasın diye, aksesuar niyetine mesela nikelajlı cam çıtası veya karbon görünümlü kaplama kadar gerekli aslında ama renk olsun diye koyuyor Ford yoksa esp'de neymiş Anla artık ihtiyacı yok ESP'ye hiçbir Fordun, ilahlar koruyor Ford logolu tüm arabaları, totem yaptırmış zamanında Henri Ford, ızgaraya takınca bunu olay tamam 4 Kasım 2011 tarihinde Ali El tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 (düzenlendi) Ya Ali opel Över ben senin esp nin 4 lü gibi yanıp söndüğü virajlara Espsiz girip çıkmadım mı? olay bitmiştir işte, ondan sonra taktın sen bu esp ye zaten 4 Kasım 2011 tarihinde U?ra? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 Ön ızgara berbat. Arabayı da berbat etmiş. camlar yine çok küçük kalmış. yandan bakıldığında çok kötü. önden bakıldığında çok kötü iğrenç olmuş. Yorum bağlantısı
Ali Elöver 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 Ya Ali opel Över ben senin esp nin 4 lü gibi yanıp söndüğü virajlara Espsiz girip çıkmadım mı? olay bitmiştir işte, ondan sonra taktın sen bu esp ye zaten Ya bırak allahını seversen T-Jet'in esp si o gün bir kez bile yanmadı allahtan Mustafa şahit, dibinden ayrılmadık yolu hiç bilmediğimden. Madem öyle Tuzla dönüşü toplantı gecesi seni e-5 nasıl 500 m hemde 5 kere fark attım onu anlat bakalım sen Bak o gece esp ışığı bolca yandı doğrusu ama o makasları esp yakmadan atan araç porşe veya evo oluyor. GP seni nasıl fersah fersah geçiyordu Kemerburgaz yollarında onu da anlatsana, istersen video ile koyarım buraya önden sizin kalkışınızda arkadan bende de kalktım az daha üstüne çıkıyordum gariban fiestanın. Ahh ahh o T-Jet kimleri dize getirdi be, geçilemedi 1 kere bile. Ya Ali opel Över Ben ne zaman Opel övdüm be ? Fiatöver ok tamam da Opel ile ilgili vukuatım daha yok Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 4 Kasım 2011 Yazar Paylaş 4 Kasım 2011 Puntonun mariftimi sanki. chipin marifeti Yorum bağlantısı
Akan Belen 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 Ben sevdim açıkçası.Tabiki içi nasıl olacak acaba resimleri yokmu.Eğer içinide beğenirsem fiyat çok uçuk olmazsa düşünebilirim.Açıkçası focusumu seviyorum ama bu performans olayı yüzünden satabilirim. Yorum bağlantısı
Ali Elöver 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 Puntonun mariftimi sanki. chipin marifeti Hayda ne alaka ? Yazılımın beyne yapılması ekstra'dan mi turbo takıyor motora ve o performansın alt yapısını hazırlıyor ? Remap motorda emisyon-ömür- tüketim makul olsun diye saklı olan gücü kullanmaya yarıyor ve motor limitlerine gelmeden önceki tolerans'a kada tune ediliyor. T-jet o kadar iyi bir motor olmasa fabrikasyon 1400 cc 180 Bg veremezdi, o kadar iyi bir motor olmazsa üretilmeye geliştirilmeye devam edilmezdi. Ben kullanıdığım 2 seneya yakın zaman boyunca, hemde çok zorlayarak kullandığın dönem içinde bir tek gün bile sıkıntı-arıza vs yaşamadım. Tamamen punto'nun yani, Fiat'ın marifeti. Aynı motor Punto'da, Bravo'da , Alfa Romeo Guiletta da ve Lancida başarıyla yıllardır hizmet veriyor. Mesela sene 2012 oldu hala böyle bir motor Fiesta denen muhteşem arabada yok 68 bg pancar motoruna devam tırtırtır kagnıspec. Yorum bağlantısı
Akan Belen 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 (düzenlendi) Valla Ali'nin yüzünden punto alacağım ha Hem daha ucuz hem daha iyi gidiyor.Fazladan para kalır elimde oh mis valla 4 Kasım 2011 tarihinde Akan Belen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 Ya bırak allahını seversen T-Jet'in esp si o gün bir kez bile yanmadı allahtan Mustafa şahit, dibinden ayrılmadık yolu hiç bilmediğimden. Madem öyle Tuzla dönüşü toplantı gecesi seni e-5 nasıl 500 m hemde 5 kere fark attım onu anlat bakalım sen Bak o gece esp ışığı bolca yandı doğrusu ama o makasları esp yakmadan atan araç porşe veya evo oluyor. GP seni nasıl fersah fersah geçiyordu Kemerburgaz yollarında onu da anlatsana, istersen video ile koyarım buraya önden sizin kalkışınızda arkadan bende de kalktım az daha üstüne çıkıyordum gariban fiestanın. Ahh ahh o T-Jet kimleri dize getirdi be, geçilemedi 1 kere bile. Ben ne zaman Opel övdüm be ? Fiatöver ok tamam da Opel ile ilgili vukuatım daha yok Artık övdüğünü farketmiyorsun bile Ayrıca bahsettiğin geçmeler hep chipten sonrasıydı,50 BG farkla geç bi zahmet yani chip ten önce seninde çaktırmadan itiraf ettiğin gibi dibimden ayrılmıyordun Valla Ali'nin yüzünden punto alacağım ha Hem daha ucuz hem daha iyi gidiyor.Fazladan para kalır elimde oh mis valla Evet al tabi aradaki fiyat farkınıda benzincilere verirsin, ama alır almaz chipini de yaptırmayı unutma, bi de yanında kolonya taşı... yoksa yolda yanından vızzz diye 95 bg bir fiesta geçer sende 7000 dd çevirerek anca kafakafaya gelirsin bu arada fiesta 5,5 - 6 litre yakarken senin yol bilgisayarında 16 lt tüketim görünce( o da anlık değil ortalama) fenalık geçirebilirsin, burda kolonya devreye giriyor, yüzüne çırpıcan kendine gelmek için Yorum bağlantısı
Akan Belen 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 Artık övdüğünü farketmiyorsun bile Ayrıca bahsettiğin geçmeler hep chipten sonrasıydı,50 BG farkla geç bi zahmet yani chip ten önce seninde çaktırmadan itiraf ettiğin gibi dibimden ayrılmıyordun Evet al tabi aradaki fiyat farkınıda benzincilere verirsin, ama alır almaz chipini de yaptırmayı unutma, bi de yanında kolonya taşı... yoksa yolda yanından vızzz diye 95 bg bir fiesta geçer sende 7000 dd çevirerek anca kafakafaya gelirsin bu arada fiesta 5,5 - 6 litre yakarken senin yol bilgisayarında 16 lt tüketim görünce( o da anlık değil ortalama) fenalık geçirebilirsin, burda kolonya devreye giriyor, yüzüne çırpıcan kendine gelmek için Şimdi senin dediğine göre Ali'deki puntoyu 95 lik fiesta çok rahat geçiyor anlamı çıkarıyorum ben.Teknik verilerini bilmiyorum ben yazılanların yalancısıyım Bu konuda uzman olan Ali bakalım o ne diyecek.Hem hızlanma konusunda hem de yakıt konusunda Yorum bağlantısı
Ali Elöver 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 Valla Ali'nin yüzünden punto alacağım ha Hem daha ucuz hem daha iyi gidiyor.Fazladan para kalır elimde oh mis valla Yok Focus satılıp GP alınmaz, tamam performans olarak punto tartışmasız çok daha iyi olur ama sınıf ve kalite farkı Focustan yana. GP Focustan sadece sürat, ara hızlanma olarak daha iyi, diğer her konuda Focus ile kıysa olmaz. Polo GTI hem daha hızlı, hem de izlediğim&okuduğum testlerin çoğunda Polo'nun daha stabil olduğunu - iyi yol tuttuğunu söylüyorlar. Nedense Cupra'nın önden kayma eğilimi daha fazlaymış. Üstelik daha ucuz diyorlar, sadece Türkiye'de ucuz değil demekki. Ablamı ikna etsem de bir tane alsak ona, arada binsem ne güzel olur Ama Fiesta'mı bırakmam Evet VW GTi konusunda tartışmasız en deneyimli, firmaların başında, ama Polo GTi çok sivil görünümlü, 1-2 sportif eklentinin dışında GTi logosu olmasa bir Cupra veya Fiesta kadar cafcaflı ve performansını dışa vurabilen dizayna sahip değil. Ben gücün yanında şatafat da severim. Cupra sadece otomatik olduğu için kaybediyor, düz 6 ileri olsa çok güzel olur. Artık övdüğünü farketmiyorsun bile Ayrıca bahsettiğin geçmeler hep chipten sonrasıydı,50 BG farkla geç bi zahmet yani chip ten önce seninde çaktırmadan itiraf ettiğin gibi dibimden ayrılmıyordun Evet al tabi aradaki fiyat farkınıda benzincilere verirsin, ama alır almaz chipini de yaptırmayı unutma, bi de yanında kolonya taşı... yoksa yolda yanından vızzz diye 95 bg bir fiesta geçer sende 7000 dd çevirerek anca kafakafaya gelirsin bu arada fiesta 5,5 - 6 litre yakarken senin yol bilgisayarında 16 lt tüketim görünce( o da anlık değil ortalama) fenalık geçirebilirsin, burda kolonya devreye giriyor, yüzüne çırpıcan kendine gelmek için Uğraş, gene benle uğraşmışsın helal olsun sana Bak şimdi teknik bir olay var. Birincisi ben seni geçemedim değil, geçmedim çünkü o yola hayatımda ilk defa çıktım o yüzden tamponuna yapışıp takip ettim. Bilmediğim yolda, virajda basacak kadar şuursuz değilim çok şükür. GP standart 120 benzin içen beygiri ile Fiesta'nın kükürt aromalı yağdan olma benzinden bozma motorini ile beslenen 95 beygirini çiğ çiğ yer, neden dersen bir defa benzinli turbo çok düşük devride max 206 nm torkunu verir ve bunu 5500 dd ye kadar rahatlıkla çıkarabilir, ve 6500 dd'ye kadar motor devir çevirir, yani devir bandı dizele göre çok geniş hem de bg gücü olarak 25 bg fazlası var. Hiç bişey bilmeyen biri bile gider fabrikasyon verilere bakarsa 8,9 sn 0-100 ü olan GP'nin Fiesta 95 Bg'i her şartta güle oynaya tokatlayacağını görür, 2'si de 95 Bg olsa bile benzinli 95 Bg düzde 95 bg'lik dizeli geçer, nedeni ise benzinli motorun devir çevirme kudreti. Basan bir TDCi, 5,6 lt falan yakmaz Evet GP 13-14 Lt ortalama yapıyor paso yarış yaparsan ama aynı şekilde kullanılan bir TDCi aynı şartlarda rahat 8-9 lt mazot yakar ve benzinli turbonun tadının yarısını bile veremez... Şimdi senin dediğine göre Ali'deki puntoyu 95 lik fiesta çok rahat geçiyor anlamı çıkarıyorum ben.Teknik verilerini bilmiyorum ben yazılanların yalancısıyım Bu konuda uzman olan Ali bakalım o ne diyecek.Hem hızlanma konusunda hem de yakıt konusunda Olur mu öyle şey , fizik var matematik var. Aynı kiloda olan araçlar ve biri 95 bg dizel, biri 120 bg turbo benzinli, bırakın rahat geçmesini yanında bile yürüyemez Fiesta. Yakıt konusunda tabiki de benzinli çok müsrif, sakin kullanımda bile 7 lt ortalamanın altına düşmez ş.içi ama verdiği zevk ise traktör vibrasyonu ile kıyas kabul etmez. Araba işi keyif işidir, araç olarak kullanan, çok yol yapan tabiki dizel alır. Benim gibi senede 8000 km yapmayan ise gider alır GP T-Jet'i alayına gider benim diyen bir 2 araba (Cupra, MCooper S, Gti vs vs) haricinde kimseden tokat yemez, geri kalan hepsini pata küte döver. 95 hp tdci,chipli punto t-jetin yaninda duramaz bile... Doğru söze ne denir Standart 120 Bg'liğin yanında da duramaz, 140 Bg'lik remap Focus TDCi güle oynaya, dalga geçer gibi tokatlıyor T-JET, inanmayan Kemerburgaz toplantı konusunda T-JET'in nasıl boy boy uzadığının videolarına bakabilir. Fark net 5-10 araba arasıydı, benim arabada Süha ve Mustafa vardı videoları Mustafa çekti ve T-JET'in nasıl rahat kopardığını o biliyor Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 95 hp tdci,chipli punto t-jetin yaninda duramaz bile... Öyle bir şey yazan oldumu ki? yoksa sizinki yeni bir fikir mi yani chipli gp yi geçer fiesta falan yazmadım şahsen bende Yorum bağlantısı
Recommended Posts