İçeriğe Yönlendir

Ön Cam Rezistansı Açıldığında


Misafir

Recommended Posts

Misafir

Öncam rezistansını açtığımda geçen sene şarj ışığı yanıyordu. Bu senenin ilk cam buzlanmasında, rezistansı açtığımda aracın devrinin oldukça düştüğünü gözlemledim. Silkeleme yapmıyor ancak motor sesi zorlanma şeklie dönüyor. Zaten bu durumun akabinde rezistans devreden çıkıyor. Yani 5 sn. açık kalıp kapanıyor. En nihayet çözümü gaz vermekte buldum. Gaz verince devreden çıkmadı. Akü, şarj dinamosu hala karar veremedim. Yazın da klima çalıştığında bir kaç kere şarj ışığı yaktı. Sonra sorun olmayınca kayıştan diye tahmin ettim ama elektrikle ilgili bir sorun var kesin. Tahminleri öğrenirsem, müdahale ettireceğim artık. Sürekli şarj lambası yanmadığı için dokundurtmadım bugüne kadar.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Şarj dinamosu bence. Akü olsa,ön cam donacak kadar soğuğu görmeden pes etmiş olurdu.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Başıma gelmişti, şarj dinamosu. Konjektör değişmişti, sorun kalmamıştı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arka cam rezistansının + havalandırmayı en hızlı da çalıştırınca veya farı aşınca da yanıyormu şarj ışığoı?

Yorum bağlantısı
Misafir

Yanlışım yoksa Şarj dinamosu ve devresini yaptırmıştın.Tekrardan kontrol ettir ama bence akü sorunlu :D Aküyü yenilersen muhakkak en az 72Amper al derim. :)

Yorum bağlantısı
Misafir

Doğru hatırlıyorsunuz Oktay Bey. Aydınlatmalardaki titreme nedeni ile yaptırdık ama, sonrasında bunlar oldu.

Çağlar Bey, dediklerinizde şarj ışığı yakmıyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Muhtemelen bir arıza vardır ve yüksek akım çekiyordur.. Ancak neden sigorta atmıyor.. ?

Yorum bağlantısı
Misafir

Ben de bunu anlayamadım zaten Mehmet Bey. Kendi kendine kapatıyor ama sigorta atmıyor. Gaz verip çalıştırınca da kapanmıyor, görevini yerine getiriyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yok normaldir, elektrikli aksamlar motoru etkiler.

Direksiyonu da çevirirseniz, onda da motorun devrinin değiştiğini duyarsınız.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Öncam rezistansını açtığımda geçen sene şarj ışığı yanıyordu. Bu senenin ilk cam buzlanmasında, rezistansı açtığımda aracın devrinin oldukça düştüğünü gözlemledim. Silkeleme yapmıyor ancak motor sesi zorlanma şeklie dönüyor. Zaten bu durumun akabinde rezistans devreden çıkıyor. Yani 5 sn. açık kalıp kapanıyor. En nihayet çözümü gaz vermekte buldum. Gaz verince devreden çıkmadı. Akü, şarj dinamosu hala karar veremedim. Yazın da klima çalıştığında bir kaç kere şarj ışığı yaktı. Sonra sorun olmayınca kayıştan diye tahmin ettim ama elektrikle ilgili bir sorun var kesin. Tahminleri öğrenirsem, müdahale ettireceğim artık. Sürekli şarj lambası yanmadığı için dokundurtmadım bugüne kadar.

Saygılarımla.

Aküye bağlanan (+)kutup başının kablosunu kontrol ettirin,ölçtürün. gerekirse lehimle takviye yapsınlar. Bilgili bir elektrikçiye söylerseniz ne dediğinizi anlar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evren Bey bu gidişle bu araç size zorla şarj dinamosunu aldıracak gibi duruyor. İnşallah basit ve ucuz bir şekilde çözersiniz.Bu arada Ankara'da havalar camları buzlandıracak kadar soğudumu?

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Galiba öyle Mehmet Bey. Dün rezistans devreden çıkmadı ve devir düşürmedi ama şarj ışığı yaktı. Akşam da dikkatimi çekti, iç aydınlatmalar göz kırpıyor yine.

Saygılarımla.

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...

Havalar soğuyunca şarj problemi arka cam rezistansında da kendini gösterdi. Şarj ışığı aracı stop etmeden sönmeyince bugün sanayide opersayon yapıldı. Ancak ilginç bir öneri geldi. Dinamocu bizim ustaya Mondeolar'ın konjektörlerini değiştirsek de düzen tutmuyor demiş. Bunun yerine ecuyu devreden çıkarıp, panoyla oynayıp, farklı şarj dinamosu ile problemi çözüyoruz demiş. Bizimkiler benim böyle bir şey yaptırmayacağımı tahmin ederek, 600.-TL'lik böyle bir işlemi isteyip istemediğimi sordular. Tamir edilsin, yeniden bozulursa 700.-TL'ye şarj dinamosu alırım, 80.000km en azından problem çıkarmaz dedim. Motor soğuk olmadığı için şarj ışığını denemedim ancak, aracın iç aydınlatması daha bir parlak olmuş. Geçen tamirden kalan gaz verince voltaj yükselmesi sorunu düzelmiş. Arac biraz daha rahatlamış gibi geldi bana.(bu biraz psikolojik olabilir.) Yani şimdilik problem hallolmuş gözüküyor ama piyasada yukardaki şekilde şarj dinamosu tamirine izin verilmiş Mondeolar'ın olması garip geldi bana.

Geriye iki haftadır duymaya başladığım öngöğüsten 3.000 devir civarında gelen bir zırıltı sesi kaldı. Tam ön cam hava üflemesinin altından vibrasyon zırıltısı gibi bir ses. Motor kulağından büyük ihtimalle dediler. Göğüste onama vs. olmadığı için başka birşeye ihtimal vermediler. Müzik açıkken duyulmayan, inceden bir ses olduğu için çok detaya inmedim. Bu arada motor kulağı (sağ) 550.TL civarıymış. Şimdilik yapılacak masrafa ve söküm işlmelerine değmeyeceği için problem safhasına taşımadım konuyu.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Geçmiş olsun sorunu çözmüşsünüz sevindim.Evren Bey sizinle aynı problemleri yaşıyoruz yine. O zırıltıyı bende duydum.Özellikle gaza basıp bıraktığımda. Motordan gelen bir ses diye çok korktum. Egsoz manifoltunun üzerindeki koruma zırıldıyormuş yarın yaptıracağım.Usta bana dedi hocam bunu nasıl duydun içerden dedi :) Birde benimde motorun sağ kulağında hafif boşluk var daha götürür dedi usta. Ancak benim daha büyük sıkıntım var. Sol taraftan gelen sesler rahatsız ediyor. Oda direksiyonda boşluk var diyor ustalar. Ancak amortisör tertibatının sökülüp bakılması gerekir oradada birşey olabilir dediler. Zamanım yok. Ancak direksiyonda hafif boşluk var. Onuda 250-300 tl ye hallediliyor. bakalım.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

bence de o zırıltı egozs manifold muhafazısından geliyor.o zırıltıdan kurtulamadığım için muhafayı söktüm 6 aydır muhafaza yok, ses de yok.

kulaktan olması zor ihtimal, zira kulak olsa bile zırıltılı bir ses duymazsınız, ayrıca o kulak 200 lira civarı birşey.

Yorum bağlantısı
Burak Yenersoy

Bende zırıltı yok, hırıltı var :) Gerçekten çözemedim.. Direksiyonla ilgili sanırım,rölantideyken ve çevirirken susuyor!? Enterasan bir durum, ama kimseye dokundurtmuyorum,malum sebeplerden dolayı... (Kaş yaparken göz çıkmasın) :)

Yorum bağlantısı

bence de o zırıltı egozs manifold muhafazısından geliyor.o zırıltıdan kurtulamadığım için muhafayı söktüm 6 aydır muhafaza yok, ses de yok.

kulaktan olması zor ihtimal, zira kulak olsa bile zırıltılı bir ses duymazsınız, ayrıca o kulak 200 lira civarı birşey.

Tunç Bey,

Kolay sökülür mü bu muhafaza? Yerini de tarif ederseniz sevinirim.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun sorunu çözmüşsünüz sevindim.Evren Bey sizinle aynı problemleri yaşıyoruz yine. O zırıltıyı bende duydum.Özellikle gaza basıp bıraktığımda. Motordan gelen bir ses diye çok korktum. Egsoz manifoltunun üzerindeki koruma zırıldıyormuş yarın yaptıracağım.Usta bana dedi hocam bunu nasıl duydun içerden dedi :) Birde benimde motorun sağ kulağında hafif boşluk var daha götürür dedi usta. Ancak benim daha büyük sıkıntım var. Sol taraftan gelen sesler rahatsız ediyor. Oda direksiyonda boşluk var diyor ustalar. Ancak amortisör tertibatının sökülüp bakılması gerekir oradada birşey olabilir dediler. Zamanım yok. Ancak direksiyonda hafif boşluk var. Onuda 250-300 tl ye hallediliyor. bakalım.

Saygılarımla.

Motor kulağındaki boşluğu nasıl tespit ettiler Mehmet Bey?

Direksiyondaki boşluk rahatsız etmiyorsa şimdilik müdahale ettirmeyin. Benim eski mondeo mk2'de, bir uzun yol sonrası eniştem aracın direksiyonunda boşluk oluştu dedi. Aracı aldığımda eski renault 12 direksiyonu gibi sağa sola boşluk vardı. Sanayide tamamen mekanik olarak direksiyon bağlantısında sorun olduğu tespit edildi. Torna, kaporta teknikleri ile direksiyon tamir edildi. Böyle bir durum belki olabilir sizin araçta.

Saygılarımla.

O zırıltı bende de oluyor. :)

Yazdan beri var.

Mondeo kardeşliği devam ediyor:) Sizin, Mehmet Bey'in, benim araçların sorun periyodları benzer şekilde devam ediyor. Tunç Bey'de aynı sorunla karşı karşıya olduğuna göre Mondeo'nun artık yazılacak bir kronik sorunu var demektir. Egzost manifold koruma kapağı km'ye bağlı değil yaşa bağlı olarak deforme olur, zırıltı yapar diyebiliriz yani.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

bence de o zırıltı egozs manifold muhafazısından geliyor.o zırıltıdan kurtulamadığım için muhafayı söktüm 6 aydır muhafaza yok, ses de yok.

kulaktan olması zor ihtimal, zira kulak olsa bile zırıltılı bir ses duymazsınız, ayrıca o kulak 200 lira civarı birşey.

Motor Kulağından değil. Ancak motor kulağındaki boşluğuilk aldığımda fark ettiler.Evet fiyat olarakta 200-250 tl arasında dedi.Zırıltının Egzos manifoltundan olduğunu anladık.

Motor kulağındaki boşluğu nasıl tespit ettiler Mehmet Bey?

Direksiyondaki boşluk rahatsız etmiyorsa şimdilik müdahale ettirmeyin. Benim eski mondeo mk2'de, bir uzun yol sonrası eniştem aracın direksiyonunda boşluk oluştu dedi. Aracı aldığımda eski renault 12 direksiyonu gibi sağa sola boşluk vardı. Sanayide tamamen mekanik olarak direksiyon bağlantısında sorun olduğu tespit edildi. Torna, kaporta teknikleri ile direksiyon tamir edildi. Böyle bir durum belki olabilir sizin araçta.

Saygılarımla.

Mondeo kardeşliği devam ediyor:) Sizin, Mehmet Bey'in, benim araçların sorun periyodları benzer şekilde devam ediyor. Tunç Bey'de aynı sorunla karşı karşıya olduğuna göre Mondeo'nun artık yazılacak bir kronik sorunu var demektir. Egzost manifold koruma kapağı km'ye bağlı değil yaşa bağlı olarak deforme olur, zırıltı yapar diyebiliriz yani.

Saygılarımla.

Tunç Bey,

Kolay sökülür mü bu muhafaza? Yerini de tarif ederseniz sevinirim.

Saygılarımla.

Evet Mondeo kardeşliği devam :) Ahmet Abi galax S2 alırsa tam kardeşlik kurulur :)

Motor kulağındaki boşluğu nasıl fark ettiklerini unuttum.Yarın sorarum. Ona baya oldu.Onu pek önemsemedik. Sorun teşkil etmeyecek kadar dediler.Direksiyon kutusundaki boşluk sadece ses olarak beni rahatsız ediyor. Oda tümsekli yollarda giderken tıkırtı yapıyor sadece okadar.Ankara'da kullandığınızda da vardı o ses. :) Ancak benim kafanı kurcalayan sorun sibop kapağındaki conta kaçırıyor. 3 nolu bujinin çevresi yağlanmış. Şimdi kapağın etrafında yağlanma başladı. Egsoz manifoltu ile sibop contası değişimi için gerekli süre 1 saat dedi usta. Yarın inşallah sökülürken ben yanında olursam fotosunu çeker koyarım buraya Evren Bey.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

Tunç Bey,

Kolay sökülür mü bu muhafaza? Yerini de tarif ederseniz sevinirim.

Saygılarımla.

maalesef kolay sökülmüyor, lift lazım.Birde sökmeden önce civatalarını kontrol edin, gevşek olan varsa ses yapar. Akşam size çizimlerini gönderirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben bugün sibop kapağı contasını değiştirdim ve egzos manifolt muhafazasının zırıltısını kestirdim. Evren Bey benimkindeki sorun manifolt korumasındaki vidalar gevşemiş biraz sıktılar düzeldi. Zaten iki tane vida yukardan bakınca görünen vidalar. İnşallah sizinkide bu kadar basit çözülür. 2 vida sıkmayla çözlüldü. Evren Bey 130 bin km de sibop kapağı contası sertleşmesinden hafif yağ sızıntıları :) Rahatsız olmazsan sorun yokta Rahatsız olursanız 50 tl conta bedeli+ işçilik . Basit yani.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun Mehmet Bey. insallah ben de kurtulurum bu sesten. Tunc Bey de tarif edince yerini hallettirim ben de. Umarim ayni sorundur bendeki de.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

Geçmiş olsun Mehmet Bey. insallah ben de kurtulurum bu sesten. Tunc Bey de tarif edince yerini hallettirim ben de. Umarim ayni sorundur bendeki de.

Evren bey,

Ekli videodaki 03:20 ile 03:23 arasında takılan parçanın üst civatalarını kontrol edip sıkın.

http://www.dailymotion.com/video/x8h3ey_assemblage-3d-moteur-duratec-ford_auto#rel-page-1

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...