İçeriğe Yönlendir

Iş Yeri Garajında Gaz Yemiyor :(


Emre Köksal

Recommended Posts

Emre Köksal

Benim tdci 2011 tit X'te şöyle bir gariplik var.İşyerine sabah 8:30 civarları geliyorum ve akşam 9 gibi de çıkıyorum. Akşam iş çıkışı arabayı çalıştırdığım da 3 ile 5 saniye arası araba gaza bastığım halde gaz yemiyor,10 gibi eve gelip sabah 8 de arabayı çalıştırdığım da ise anında gaz yiyor.

Bu sorun araç hareket ettikten sonra hiç olmadı ama garibime gidiyor. Gece dışarı da o soğukta durup anında gaz yiyen araç iş yerinin orada -1 yada -2 katlarda gazı geç algılıyor.Atmosfer, basınç gibi etkenler mi var anlamadım :)

Yorum bağlantısı
Emre Köksal
(düzenlendi)

Ne bileyim bir katta yaklaşık 40 araç var genelde gazlı araçlar da girmiyor garaja ama sadece garajda bu aksamayı yapması ister istemez acaba mı sorularını akla getiriyor...başka bir bfikri olan var mı merak ediyorum..

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
İmla
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Otoparkın havalandırma imkanları sınırlıysa ortamda oksijen azalması olabilir. Oksijen azsa, yanmada düzgün olarak gerçekleşmeyecektir. Bu durumda aracın gaz yememesi, çekişinin düşmesi normaldir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Aklıma anında bu hikaye geldi anlatmadan duramayacağım: (forumda kalabalık yaparsa kaldırabiliriz)

İlginç Bir Müşteri Şikayeti....

General Motors şirketinin Pontiac marka otomobil departmanına gelen bir şikayet mektubu şu satırlardan oluşuyordu:

"Her akşam yemekten sonra ailecek dondurma yeme alışkanlığına sahibiz. Fakat bir çok dondurma çeşidi olduğu için her yemekten sonra ne çeşit dondurma yiyeceğimize hep karar veririz. Ben de markete gider alırım. Geçen ay otomobilimi değiştirip yeni bir pontiac aldım ve o günden beri markete gidip gelmek benim için sorun olmaya başladı. Çünkü ne zaman vanilyalı dondurma alsam market çıkışında otomobilimi çalıştıramıyorum. Fakat başka çeşit bir dondurma aldığımda arabam gayet güzel çalışıyor. Bu sorun size çok saçma bile gelse, benim çok ciddi olduğumu bilmenizi isterim. Vanilyalı dondurma aldığımda arabam çalışmazken, neden başka dondurma aldığımda arabam çalışıyor?"

Kolaylıkla buruşturulup atılacak bir şikayet mektubu gibi görünüyor, değil mi? Öyle de olabilirdi. General Motors yetkilileri bu şikayet mektubunu bir kenara atabilirdi, müşterinin sorusuda sonsuza dek yanıtsız kalabilirdi. Ancak General Motors şirketi olayı araştırması için bir mühendisi görevlendirdi. Mühendis, nezih bir muhitte oturan, iyi eğitim almış Pontiac sahibiyle karşılaşınca biraz şaşırmıştı, böyle bir konuda dalga geçecek birine benzemiyordu. Akşam yemekten sonra yapılan dondurma alışverişine birlikte çıktılar. Vanilyalı dondurma alıp geri döndüklerinde, gerçekten de otomobil çalışmıyordu. Ertesi akşam çikolatalı dondurma aldılar ve araba çalıştı. Üçüncü akşam sıra çilekli dondurmadaydı ve araba yine çalışıyordu. Son deneme turunda vanilyalı dondurma alındı ve maalesef araba yine çalışmadı. General Motors yetkilisi şaşkındı. Bir mühendis olarak, arabanın vanilyalı dondurmaya alerjisi olduğunu düşünmek pek akıllıca gelmiyordu. Bunun üzerine ziyaretlerine bir süre daha devam etti. Olayın günün hangi saatinde olduğunu, hangi tip benzin kullanıldığını, gidip gelme süresini ve daha pek çok ayrıntıyı inceledi. Kısa bir süre içinde de ilk ipucunu elde etti. Vanilyalı dondurma almak diğer çeşitlere oranla çok daha kısa sürüyordu. Çünkü en çok aranılan ürün olan vanilyalı dondurma marketin hemen girişindeki dolapta satılıyordu. Diğer dondurma çeşitleri ise marketin en arka kısmında kurulu bir tezgahtan seçiliyordu. Herhangi değişik bir çeşidi almak bu yüzden çok daha uzun sürüyordu. Şimdi mühendisin karşı karşıya kaldığı soru şuydu? Otomobil neden daha kısa süre içinde geri dönünce çalışmıyordu? Zaman faktörü işin içine girince mühendis sorunun cevabını bulmakta zorlanmadı. Sorun, motor soğuduğunda devreye giren buhar kilidinden kaynaklanıyordu. Bu kilit, normal şartlarda motor durduktan hemen sonra devreye girip çalışıyordu ve çikolatalı yada çilekli dondurma alana dek geçen süre, motorun tekrar çalışması için yeterli soğumaya imkan tanıyordu. Vanilyalı dondurma gecelerinde ise süre çok kısa olduğu için motor soğuyacak vakit bulamıyor ve buhar kilidi devreye girmiyordu.

Bu öyküden de anlaşılacağı gibi, komik hatta asılsız gibi görünen bir müşteri şikayeti bir şirketin ürün geliştirmesinde kullanabileceği değerli bir veri haline dönüşebiliyor. Müşteri şikayetlerinin değerlendirildiği zamanlarda bir kurum için hediye niteliği taşıdığı bilinir. Bu gerçek öykü, garip bile olsa müşteri sorunlarının ve şikayetlerinin ürün ve hizmet geliştirmeye olan katkısının önemini gösteriyor.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben de oksijen azlığına bağlıyorum.. Ortamda egzoz dumanı kokusu varsa, oksijen azdır, dolayısı ile sıkıştırma da azdır diye yorumlarım..

Yorum bağlantısı
Taner Yoldaş

Benzer bir sorun benim başıma geldi hatta daha büyümüş bir hali ile geldi umarım aynı problem değildir..

Dediğiniz gibi aracım bir iki kez sizinki gibi oldu, sonra kesildi sorun ve Balıkesir'den Afyon'a geldim bir ay sonra üniversitenin otoparkında aracım çalışmadı, euro servis aracılığı ile servis geldi aracımın yakıt sisteminde hava olduğu ortaya çıktı havası alındı çalıştı 24 saat serviste kaldı ve teslim edildi, aradan 7-8 gün geçti yine aynı yerde aynı sorun yine çalıştırılıp servise gittik, yakıt filtresi değiştirildi, aracı aldım 4-5 gün sonra işyerimin otoparkın da kaldım... bu kez aracı çekici ile aldılar arıza kodu tespiti için, araç 17 gün serviste kaldı yakıt pompası yakıt borular vs.. yakıt sistemi komple yenilendi sayılır. aracı teslim aldım 2. gününde yine aynı arıza .... ve servis kendilerinde aracın sorunsuz çalıştığını söylediler , ne hikmetse bende yapıyor arızayı .. 4. kez servise çekilerek götürüldü ve otosan ile yazışmalar başladı. Servis İDS ile arıza kodu bulamadıklarını, Otosan ise yurt dışından yazılım gelip yüklendiğinde sorun kalmayacağını belirttiler ve aracı kullanmam için bana geri verdiler. şu an aracı kullanıyorum 2 kez daha aynı olay tekrar etti ve servis teknisyenini telefon ile aradığımda akü bitsede önemli değil marşa uzun süreli basarak aracı çalıştırın oldu... araç 15-20 marş tekrarı ile çalışıyor fakat ben yasal süreci başlattığım için katlanıyorum bu eziyete otosana gönderilen dilekçeye cevap bekliyorum.

Dediğim gibi umarım benzer bir durum yoktur aracınızda , hem çok can sıkıcı hemde mali olarak büyük zarara uğrama riski yüksek bir durum, Ford' a olan 15 yıllık güvenimde şu an sıfır.

Yorum bağlantısı
Emre Köksal
(düzenlendi)

Sorun oksijen eksikliğinden kaynaklanıyorsa ve büyümezse güzel..Benim araç marşı anında alıyor o sıkıntısı yok Allah'tan.Bu sorunun farklı bir versiyonu da bu videoda var,bu çalışmıyor çalıştığında da devir 3-5 saniye sonra 1000 e çıkıyor.

Birde nette Kasım 2010 çıkışlı dizel 6 aracın bu sorunu yaşadığı yazılmış benimki de o tarih çıkışlı fabrikadan..

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Köksal

Tener Bey Allah yardımıcınız olsun ben tekme manyağı yapardım böyle sıkıntı yapsa aracım fena sizin aracın satın alınma tarihi nedir?

Yorum bağlantısı
Taner Yoldaş

Video ' yu izlerken aklıma şu geldi belki biraz absürd bir soru olacak ama acaba kontağı çevirdiğinde gaza basıyor olabilir mi ?

Kendi yaşadığımı anlatayım size gaza basıp basmamanız hiç farketmiyor , araç gaz pedalını tınlamıyor adeta, servise sorduğumda da farketmez hatta sonuna kadar basılı tutabilirsiniz dedi.

Tener Bey Allah yardımıcınız olsun ben tekme manyağı yapardım böyle sıkıntı yapsa aracım fena sizin aracın satın alınma tarihi nedir?

25 KASIM 2010 da aldık tabi 2011 model ama, aşığı olduğum arabaya şimdi çarşıya giderken bile şüphe ile yaklaşıyorum ya çalışmazsa diye...

umarım sizin başınıza da gelmez aynı olaylar, TR' de 4-5 araçta olmuş bu problem.

Yorum bağlantısı
Emre Köksal

Aynı tarih üretimli araçlarımız bu kısım kesinleşti umarım kötüleşmez..

Yorum bağlantısı
Taner Yoldaş

avukat kesin haklısınız yenisi ile değiştirmeleri gerek dedi ama sonuç ne olur bilemiyorum , sonuçta koç yani ne yapacağı belli olmaz, umarım prestijine yakışanı yapar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o otopark hariç hiçbir yerde yapmıyor ise, ortama bağlı bir sıkıntı olduğu açık diyeceğim,

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Araçta far sensörü var mı?

3-5 saniyelerde gaza basmasanız daha sağlıklı olabilir. Far sensörünü kapatıp (manuel moda alıp) bir de denenebilir. Egzosdan çıkan duman ortalığa doluyorsa o da etkileyebilir.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yetkili serviste, özelikle boyahane bölümü yakınında uzun süre bekleyen benzinli motorlar, ilk çalıştırmada, 10-15 dak ya varan sürelerde aptal çalışırlardı, kesin bir tetkik değil ama, ortamdaki tiner/vernik buharı etkisi olarak yorumlardık. Bir abimizin vosvosu vardı, kimya fabrika otoparkı çıkışı porşe gibi şahlanırdı, sonra durulurdu :D ortam büyük bir etkendir.

Yorum bağlantısı
Emre Köksal

Araçta far sensörü var mı?

3-5 saniyelerde gaza basmasanız daha sağlıklı olabilir. Far sensörünü kapatıp (manuel moda alıp) bir de denenebilir. Egzosdan çıkan duman ortalığa doluyorsa o da etkileyebilir.

sensör var ama araçta xenon olduğundan aküye yük bindirmesin diye kullanmıyorum...bu akşam yine yaparsa bi videosunu çekeceğim.

Yorum bağlantısı
İbrahim Şafak

Sorun oksijen eksikliğinden kaynaklanıyorsa ve büyümezse güzel..Benim araç marşı anında alıyor o sıkıntısı yok Allah'tan.Bu sorunun farklı bir versiyonu da bu videoda var,bu çalışmıyor çalıştığında da devir 3-5 saniye sonra 1000 e çıkıyor.

Birde nette Kasım 2010 çıkışlı dizel 6 aracın bu sorunu yaşadığı yazılmış benimki de o tarih çıkışlı fabrikadan..

videodaki sorunun aynısını bende bi kaç kez yaşadımm

Yorum bağlantısı
İbrahim Şafak

açıyozmu dava..örnek teikil etsinnn benimkine bi yazılım attılardı düzelmedi gerçi bu konuyla alakalı değildi o zaman 27 sinde bakıma gidecek o zamana kadar yaparmı bilemem bnm aracta ocak 2011 de aldım kasım çıkışlı olabilir

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bence ortamla alakalı değil.Video da ki araca benzer bir durum söz konusu gibi duruyor.

Yorum bağlantısı
Emre Köksal

valla sorun oldukça garip...

garajda araç sabah 9 akşam 6 durduğunda problem yapmıyor ama sabah 9 akşam 9 kalınca yapıyor çok ama çok komik :)

Yorum bağlantısı
özgün öztürk

aynı sorun benim aracımda da var. 2010 kasım cıkıslı fıesta 1.4 titanium dizel. Haftada bir kere oluyor acık hava veya garaj farketmıyor. Ama motor 2-3 sanıye ıcınde normal rolanti devrine geciyor. Yarın servise goturecegım. Sizde herhangi baska bır sıkıntı oldu mu ? arabanın stop etmesı gıbı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Emre Köksal

Çağlar Bey,

İst / kozyatağında. iş yerimin altındaki -1 ve -2 katlardaki garaj. Ki bu garaja genelde lpg li araçlar giremiyor...

Özgün Bey,

Araç hiç stop etmedi ama geçmişte devir dalgalanmasından ötürü versiyon yüklenmişliği mevcut. Servise bunu anlatmak çok zor çünkü ortada bir sorun göremediklerinden teşhiste koyamayacaklar. İleride daha da kötüye gitmesinden korkuyorum desem yeridir..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...