Ercüment Koyuncu 7 Ocak 2012 Paylaş 7 Ocak 2012 (düzenlendi) Arkadaşlar merhaba Yeni c-max kullanıcılarının toplandığı bir formda dizel motorlu araçlarda bazı arkadaşları başına gelen bir şey var ben denemedim ama deniycem hararet normal seviyelerde seyrederken uzun bir yokuşta araç viteste gaza basılmadan inildiğinde hararetin bir süre sornra sıfıra düştüğü daha sonra gaza basıldığında 3 5 dakika sonra hararetin normal seviyeye geidğini söyleyen arkadaşlar var bazı servisler termostat arızası diye termostatları değişitrmişler ama değişen birşey olmamış sizlerin yorumları nedir acaba bu konuda bu arada farklı bir formdaki şikayetleri burda paylaşmak konusnda hata yapmıyorumdur inşallah affınıza sığınarak formdan alıntı yazılarıda paylaşayım ---Arkadaslar selamlar, bu konu daha once de tartisildigini hatirliyorum forumda ama bulamadim. Uzun yokuslarda asagi inerken gaza basmazsak veya az basarsak hararet yavas yavas dusmeye basliyor bu dizel motorlarda normal mi yoksa bir sikintidan mi kaynaklaniyor olabilir? ---- Arabamla rampa inip deneme fırsatım oldu.Maalesef hararet önceki gibi sıfıra düştü ve düzlükte 5 dakika gidince tekrar normale döndü.Yani anlayacağımız değişen hiçbirşey olmadı.Şimdi ben ne yapayım!.Termostatınızı denedik maalesef fabrika çıkışı bozuk deyip garantiden değişen servisemi gideyim yoksa normalmiş deyip arabamımı kullanayım.Yani anlaşılır gibi değil eşimde fusion var 2005 model benzinli aynı yerlerde kullanıyorum hararet yerinden kıpırdamıyor.Başka araçlar gene öyle.Arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum.Selamlar. ---Merhaba arkadaşlar benim aracimda sizler gibi rampa asagi vitesteyken hararet gostergesi 0 a düşüyor ve hali hazirda daha 350 km de bu sorunu esimin bir akrabası ford yetkili servisinde calisiyor be onun servis sorumlusuna danistim aktardiklarim ve altardiklari şöyle aktariklarim: aracimla seyahat halindeyken hararet gostergesi 90 c ve kaloriferim acik arac içi sicak fanlar sicak ufluyor rampa asagi inerken sanziman viteste ve gaz pedali basili degil( kompresör calisma ) hararet gostergesi 0 oluyor bu sirada yaptığım kontroller şoyle yakit tuketimi 0 fanlarin üflediği sicaklikta bir degisim yok motorun çalışma sesinde yada herhangi bir sarsinti yok Sorumlulun bana ilettikleri dizel araclarda bunun olmasi gayet normal eger aracs tekrar gaz verdiğinizde bir yükselme olmuyorsa sorun var bu motorlarda hararet gostergesi algiladigi sensor plastik bir korumanin içinde ve suyla temasi yok ayrica transit connectlerde de ayni şikayet var o yuzden fazla sorun edipte daha yeni aracinizla oynatmayın 7 Ocak 2012 tarihinde Ercüment Koyuncu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Engin Özarı 7 Ocak 2012 Paylaş 7 Ocak 2012 Bizim fabrkanın transit Connectinde de aynı sorun oluyor. Özellikle kışın . Demekki normal bir durum Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu 7 Ocak 2012 Yazar Paylaş 7 Ocak 2012 evet bir servis yetkilisi de söylemiş connectlerdede olduğunu ama gerçektede hararet düşüyorsa bu dizel motorlar için sağlıklı bir durum değil diye biliyorum Yorum bağlantısı
Haydar Bakırcı-2 7 Ocak 2012 Paylaş 7 Ocak 2012 benim şu yalancı hararet sorunum çözülmeden önce bendede oldu yokuş aşşağı kasım ayında yokuş inerken ayam gazdan çekili durumda hararet iniyordu gaza dokunduğumda çıkıyordu 3,5 saniyede focus 1 araç Yorum bağlantısı
Sonat Özmutaf 7 Ocak 2012 Paylaş 7 Ocak 2012 Aynı sorun benimde başıma geldi geçen hafta termostat değişti ve sorunum düzeldi Yorum bağlantısı
Haydar Bakırcı-2 7 Ocak 2012 Paylaş 7 Ocak 2012 termostatlamı alakalı mesela benim aracımda şuan bi 15 20 km gidiyosun durduğumda hararet ibresi biraz aşşağı doğru iniyor ben soğuktan diyorum ama sorunsa bu hemen baktırıyım Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu 7 Ocak 2012 Yazar Paylaş 7 Ocak 2012 yeni cmax lerde sıkca raslayan arkadaşlar var yazında bu şikateler oldu bizim ön ızgaralar çok açık acaba bundan olabilirmi birde focuslarda bu öz ızgaralar açılıp kapanıyormuş acaba yokuş aşağı inişlerde gaz verilmeyince bu ızgaralar kapanıyormu focuslarda focuslarda bu tür bir şikayet duymadım çünkü Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ocak 2012 Paylaş 7 Ocak 2012 Bu bir arıza değil ki, yanlış kullanımın doğal ve normal bir sonucu. Hararetin böyle kullanılırsa düşmesi normal, yokuş aşağı boşa atıp gitmek anormal. Hangi servis termostat değişmiş bunun için? Üstelik söktüğü termostatı kontrol etmeyip? Yorum bağlantısı
Haydar Bakırcı-2 7 Ocak 2012 Paylaş 7 Ocak 2012 çağlar abi peki benim duruma ne demeli abi 15 20 km gidiyorum hararet anca ortayı buluyor mesela ışıkta durunca hafif düşüyor rolantide ibre bu normalmi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ocak 2012 Paylaş 7 Ocak 2012 yok o çok normal değil, termostata bakılmalı Yorum bağlantısı
Haydar Bakırcı-2 7 Ocak 2012 Paylaş 7 Ocak 2012 bende bu oluyor ama aşırı soğuklarda yaklaşık 15 25 km arası hararet kalkıyor durduğumda da dibe kadar değil az biraz düşüyor aceba tam motor ısısına kavuşamadığı içinmi diye aklıma geliyordu benim .en kısa zamanda termostata baktırıyım değişmesi gerekirse ne takmamı önerirsin abi Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu 8 Ocak 2012 Yazar Paylaş 8 Ocak 2012 Bu bir arıza değil ki, yanlış kullanımın doğal ve normal bir sonucu. Hararetin böyle kullanılırsa düşmesi normal, yokuş aşağı boşa atıp gitmek anormal. Hangi servis termostat değişmiş bunun için? Üstelik söktüğü termostatı kontrol etmeyip? Çağlar abi yanlış kullanım derken yokuş aşağı araç viteste gaz vermeden inerken oluyormuş tabi uzun yokuşlarda değişim yapan servisleri bilmiyorum yorumlar aşağıda ki gibi ---Bendede aynısı oluyordu hararet sıfıra düşüyor.15000 bakımda servise söyledim.Termostat sipariş ettiler.Gelince haber verecekler. ---Evet benim de başıma geldi, rampa inerken hararet sıfıra iniyordu. servis termostatı değiştirdi Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu 16 Ocak 2012 Yazar Paylaş 16 Ocak 2012 Bugün servile bu konuyu görüştüm çünkü denedim benim arabadada oldu gösterge rampa aşağı viteste gaz vermeden gidince hararet sıfırsa indi servis şefi bana bunun normal olduğunu dizel motorun geç ısınıp çabuk soğuduğunu söyledi birde motorun aleminyum alaşım olduğundan göstergenin çabuk düştüğünü ama normalde sıfıra düşmediğini söyledi inanayımmı nedersiniz? Focuslarda bu ön panelin kapanma prensibi nedir acaba bizim araçlarda bu sorun olunca focuslara bu açılıp kapanan panellerdenmi yerleştirdiler bu panellerin asıl amacı nedir focuslarda Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2012 Paylaş 16 Ocak 2012 Ids ile çıkılır, motor suyu sıcaklığının değeri okunur, veya gauge menuden , ekrandan okunur, tahminen 75 C lerin altına inmez diyorum, yol düzleşince de 2-3 dak bulmadan 90 C ye gelir. Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu 16 Ocak 2012 Yazar Paylaş 16 Ocak 2012 Ids ile çıkılır, motor suyu sıcaklığının değeri okunur, veya gauge menuden , ekrandan okunur, tahminen 75 C lerin altına inmez diyorum, yol düzleşince de 2-3 dak bulmadan 90 C ye gelir. Çağlar bey gauge test menüsündenmi bakacağız çok faydalı bir bilgi oldu bu çok teşekkürederim en kısa zamanda deneyi bunu Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu 16 Ocak 2012 Yazar Paylaş 16 Ocak 2012 Orada motor su sıcaklığı da yazar. menü türkce değil ok ben bir deneyim bunu çok teşekkürler Yorum bağlantısı
Necat Ertan 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Tdci motorlar böyle, bence sorun teşkil eden bir şey yok. Önceki aracım olan Focus tdci aracımda bahsettiğiniz durumun aynısı ile karşılaşıyordum. Araç viteste yokuş aşağı inerken motor hareketini tekerleklerden alıyor, silindir içinde yanma gerçekleşmiyor, dolayısıyla sürtünme dışında harareti artırıcı bir unsur da kalmıyor. Hele ki hava sıcaklığı çok düşükse hararet göstergesinin bu durumda düşmesi çok normal 1 Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu 17 Ocak 2012 Yazar Paylaş 17 Ocak 2012 Ids ile çıkılır, motor suyu sıcaklığının değeri okunur, veya gauge menuden , ekrandan okunur, tahminen 75 C lerin altına inmez diyorum, yol düzleşince de 2-3 dak bulmadan 90 C ye gelir. Çağlar bey bu bahsettiğiniz hangi menü Birinci resimde Eng T ( C ) Yazan yer hararet ibresiyle uyumlu çalışıyor su sıcaklığı hangisi acaba diğerlerinde bir değişim olmuyor Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 1 Numara motor sıcaklığı ; 3 numara motor deviri.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 67c yazan motor su sıcaklığı ama bana düşük gibi geldi... Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 67c yazan motor su sıcaklığı ama bana düşük gibi geldi... Motor tam sıcakken çekilmemiştir belki Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu 18 Ocak 2012 Yazar Paylaş 18 Ocak 2012 motor tam ısınmamıştı evet ama 90 derecede iken biraz uzun bir yokuştan inince 60 a kadar düşüyor Ankara yı bilenler için gölbaşına gidişte kepekliden aşağı inince 60 a düşüyor mesela Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel 23 Ocak 2012 Paylaş 23 Ocak 2012 Benim aracımda da yokuş aşağı, viteste ve gaz vermeden giderken, soğuk havalarda hararette bir miktar düşme oluyor; ancak daha sonra yol düzleşip tekrar gaz vermeye başlayınca 1-2 dk içerisinde tekrar eski sıcaklığına geliyor. ( Aracımın termostatı yeni ve orjinal parça bu arada.) Bu durumu ben de servise sordum ve normal olduğunu söylediler. Zaten aracın kitapçığında da aracınızın hararet ibresi 60 ile 90 arasında çalışıyorsa bir sorun yoktur şeklinde bir ibare var, yani belirli bir noktada çakılı kalır demiyor. (Örneğin bazı araçların kitapçığında belirli bir değere gelip orada kalır, artma/azalma olmaz diye belirtiliyor ancak tdci Focus'lar için bu durum sözkonusu değil anladığım kadarıyla ) Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 23 Ocak 2012 Paylaş 23 Ocak 2012 Benim dizel C-Max'ta da aynı olay var. Özellikle kışın motor hararet göstergesi orta noktaya çok geç geliyor. Hatta ortaya geldikten sonra hararet düşüyor da. Ama ben bunun iyi bir şey olduğunu düşünüyorum. Soğutma sisteminin iyi çalıştığını ve radayatörün temiz olduğundan kaynaklandığını düşünüyorum. Şirkette kullandığım Albea ise C-Max'ın aksine çok çok erken ısınıyor. Bu da beni tedirgin ediyor açıkçası. Yorum bağlantısı
Recommended Posts