Ali Adnan Öcal 6 Şubat 2014 Paylaş 6 Şubat 2014 Arkadaşlar 15.000 bakımına gittimde ford servis ustası ile görüştüm aklıma gelenleri sordum. Sorduklarımdan bir tanesi de kış aylarında hararet normal iken yokuşlarda uzun yolda hararet göstergesinin düşmesiydi. Usta üniversite otomotiv eğitimli ve ford koleji mezunu 15 yıllık deneyimi var. Birlikte test sürüşüne çıktık. Durateq dizel motorlarda hava dışarıdan sabit bir oranda emilip eksozdan dışarıya atılıyormuş. Yani aracı rolantide kullansanda, 120 km hız ile gitsende giren hava değişmiyor. Gaza bastığınızda motora giden yakıt miktarı araç bilgisayarı tarafından hesaplanıyor bu hesaba göre yanma odasında ne kadar havaya ihtiyaç var, o kadar yanma odasına hava alıyor. Motora giren sabit hava olduğu için ihtiyaç fazlası hava egzostan atılıyor. Bu nedenle sakin sürüşlerde ve rampa aşağı sürüşlerde fazla yakıt ihtiyacı olmuyor. Bu nedenle motor içinden geçen hava kullanımadan dışarı atıldığı için hararet düşmesi meydana geliyor. Şehir içinde ve sert kullanımlarda yakıt havayı fazla kullandığı için hararet düşmesi olmaz dedi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Şubat 2014 Paylaş 6 Şubat 2014 Arkadaşlar 15.000 bakımına gittimde ford servis ustası ile görüştüm aklıma gelenleri sordum. Sorduklarımdan bir tanesi de kış aylarında hararet normal iken yokuşlarda uzun yolda hararet göstergesinin düşmesiydi. Usta üniversite otomotiv eğitimli ve ford koleji mezunu 15 yıllık deneyimi var. Birlikte test sürüşüne çıktık. Durateq dizel motorlarda hava dışarıdan sabit bir oranda emilip eksozdan dışarıya atılıyormuş. Yani aracı rolantide kullansanda, 120 km hız ile gitsende giren hava değişmiyor. Gaza bastığınızda motora giden yakıt miktarı araç bilgisayarı tarafından hesaplanıyor bu hesaba göre yanma odasında ne kadar havaya ihtiyaç var, o kadar yanma odasına hava alıyor. Motora giren sabit hava olduğu için ihtiyaç fazlası hava egzostan atılıyor. Bu nedenle sakin sürüşlerde ve rampa aşağı sürüşlerde fazla yakıt ihtiyacı olmuyor. Bu nedenle motor içinden geçen hava kullanımadan dışarı atıldığı için hararet düşmesi meydana geliyor. Şehir içinde ve sert kullanımlarda yakıt havayı fazla kullandığı için hararet düşmesi olmaz dedi. ilave eğitim şart.... basit bir sonuca, bu kadar karmaşık bir sebep bulma merakı , ülkemize özgü sanırım. tdci verimli bir motor, sürüş rüzgarı da soğuk, motor suyu soğıyor bu kadar basit içeri girecek hava miktarını sağlayan beyin henüz üretilmedi, dünya füzük kanununa göre de mümkün gözükmüyor ihtiyaç fazlası hava egzüsdan atılırken, ihtiyacı olan hva ne olurmuş müşteriye yazık, bu bilgiler de büyük hatalar var haberiniz olsun 1 Yorum bağlantısı
Ali Adnan Öcal 6 Şubat 2014 Paylaş 6 Şubat 2014 ilave eğitim şart.... basit bir sonuca, bu kadar karmaşık bir sebep bulma merakı , ülkemize özgü sanırım. tdci verimli bir motor, sürüş rüzgarı da soğuk, motor suyu soğıyor bu kadar basit içeri girecek hava miktarını sağlayan beyin henüz üretilmedi, dünya füzük kanununa göre de mümkün gözükmüyor ihtiyaç fazlası hava egzüsdan atılırken, ihtiyacı olan hva ne olurmuş müşteriye yazık, bu bilgiler de büyük hatalar var haberiniz olsun Motora ne kadar yakıt gönderirsek yanma ihtiyacı olan hava miktarını beyin ayarlıyormuş. Eski motorlarda olan zengin karışım fakir karışım olayları yeni nesil motorlarda yokmuş. Bana söylenen bu. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Şubat 2014 Paylaş 6 Şubat 2014 1979 yılından bu yana araç kullanırım. Dizel, benzin, tüp farketmez. Henüz rampa inerken harareti düşmeyen araca rastlamadım. Ama hiç bir aracın harareti rampa inerken 0'a düşmez. Kural; rampa çıkıldığı vitesle inilir'dir. E rampa inerken gaz verilmeyeceğine göre çıkarken yakıtın yanması sonucunda oluşan ısı oluşmayacak ve çıkarken normal değerlere yükselen hararet, inerken sadece sürtünme nedeniyle oluşan sıcaklığa kadar düşecektir. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 6 Şubat 2014 Paylaş 6 Şubat 2014 1979 yılından bu yana araç kullanırım. Dizel, benzin, tüp farketmez. Henüz rampa inerken harareti düşmeyen araca rastlamadım. Ama hiç bir aracın harareti rampa inerken 0'a düşmez. Kural; rampa çıkıldığı vitesle inilir'dir. E rampa inerken gaz verilmeyeceğine göre çıkarken yakıtın yanması sonucunda oluşan ısı oluşmayacak ve çıkarken normal değerlere yükselen hararet, inerken sadece sürtünme nedeniyle oluşan sıcaklığa kadar düşecektir.Cut-off sistemini anlatıyorum adam "olurmu hiç öyle şey, araç yakıtsız gider mi? İllaki bir miktar yakıyordur" diyor... Susuyorum. 2 Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar 11 Şubat 2014 Paylaş 11 Şubat 2014 çağlar abi peki benim duruma ne demeli abi 15 20 km gidiyorum hararet anca ortayı buluyor mesela ışıkta durunca hafif düşüyor rolantide ibre bu normalmi Haydar bey, böyle soğuk havalarda 15 km gidip göstergenin 90 c bulması anormal değil termostat açık kalırsa hararet ortayı hiç bulmaz ve araç durunca büyük ihtimal fan devreye giriyordur ondan biraz düşmüş gibi olur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts