İçeriğe Yönlendir

Lütfen Destek: Hafif Ticari Araç Hız Limitleri Hakkında


B. İnanç Kutlu

Recommended Posts

Guest Hakan Tarım

Hız limitim yok birşeyim yok. Ben kaldırımda bagajımı açmış olurum :p Neyse susayım konu mafolacak :D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Abi araban sağdan soldan dökülmeye başlamasın sonra ?

Burayı karıştırma bari :) Konu biziilgilendiriyor, bir yerden başlamalı artık. 17 yıldır 80'e talimim...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Arka süspansiyonları makaslı olan, aerodinamiği bozuk araçlar bence yavaş gitmeli. Ne zaman arkama yapışan bir araba olsa ticari araç oluyor. 1999 model şahin örnek veriliyor ama 10 sene sonra 2012 model connect de eski olacak ve hız limiti yine aynı olacak. Öyle düşünelim. ESP si bozuk, kamber açıları kaymış, süspansiyon dağılmış, ön takımlar boşluklu vesaire.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Fren mesafelerinizi biliyor musunuz?

Focus 39 metre, Connect 44 metre (Test Verileri)

Dolayısıyla istendiği kadar güvenlik ekipmanı olsun, önemli olan gerektiğinde durabilmek...

Bu ara Hafif Ticari sahiplerine Hükümet güzel bir iyilik düşünüyor, ya arabayı hususiye çevirecek, ÖTV farkını ödeyeceksiniz, ya da K2 belgesi alıp, yıllık K2 belgesi için yüklü para ödeyeceksiniz.

Eğer gerçekten hafif ticariye ihtiyacınız yoksa bineğe geçmek daha mantıklı...

Bu ara benim de ne zaman arkama yapışan bir araba olsa ticari araç, özellikle de Transporter oluyor.

Ben arkadaşların aksine ticari araçlar için hız limitini destekliyorum bu ara... Hız limiti varken böyle oluyorsa olmayınca ne olacak merak ediyorum...

Çünkü Ticari araç bu sonuçta atarsınız 500 kg yükü, araba bırakın 44 metrede 50-60 metrede durmaz. (100 km/h-0)

Polis bir de ticari araç yüklü yüksüz diye mi bakacak...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şimdi bu iş olmaz diyeceğim, konu sahibi yine kızacak :)

Bu işte belirleyici unsurlardan birisi de istiap hadleridir.. Connect yük taşımak için yapılmış bir araç olduğu için, tam bilmemekle, 500 kg civarında bir yükle bu limitler tanınmıştır...

Yük taşıma hakkının iptal edilmiş olması gerekir ki bu da otomobilleşmesi demektir.. Sonuç ÖTV'ye dayanır...

Yani, en başa döneriz..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
B. İnanç Kutlu

Son hali;

Ford Connect marka/model araç sahibiyim. Aracımın ruhsatında "hususi kamyonet" olarak gözükmesine rağmen, ben ve benim gibi binlerce kişi bu tür araçları genişliği, sağlamlığı ve güvenirliği nedeniyle Aile aracı olarak tercih etmekte ve kullanmaktadır.

Malumunuz, ülkemizde son yıllarda otoyollarda ciddi iyileşmeler olmuş, vesile ile araçların hız limitlerinde değişiklik dahi yapılmıştır.

Biz Ford Connect, Renault Kangoo, Fiat Fiorino, Citroen Berlingo vb. araçları resmiyette hususi kamyonet olarak kullanan Ailelerin sorunu araçlarımız için belirlenmiş olan düşük hız limitleridir.

Araç ruhsatlarında hususi kamyonet yazması münasebetiyle yerleşim yerlerinde 50 km/saat, yerleşim yeri dışında (gidiş-geliş tek şeritli yollarda) 80 km/saat, duble yollarda 85 km/saat ve otoyolda ise 95 km/saat olarak hız limiti sınırlamamız vardır.

Kullanmış olduğumuz araçlarımız son yıllarda teknolojik gelişmelere paralel olarak güvenlik deyince ilk akla gelen ABS, EBD, ESP, ASR, SRS. (Hava Yastığı) gibi sistemlere sahip ve çok daha güvenli iken, otoyolda hız limitimiz 95 km/saat (+ yüzde 10 tolerans) ile sınırlandırılmış, ancak güvenlik ve teknolojik olarak bahse konu olan araçlarının emsali dahi olamayacak ölçüde ve kayda değer hiç bir güvenlik sistemi bulunmayan çok düşük modelli Murat 124, Doğan, Şahin, Kartal, Serçe, Brodway, Flash, Uno, Lada vb. marka/model araçlar içinse 110 km/saat olarak belirlenmiştir!

Yine bir başka örnek daha verecek olursak, yerleşim yeri dışında, duble yollarda 55 kişi taşıyan otobüsler dahi 90 km/saat ile gidebilir iken, hususi kamyonetler 85 km/saat ile hız ile sınırlandırılmıştır.

Yukarıda bahse konu olan yerleşim yeri dışı, duple yol ve otoyoldaki hız sınırı mağduriyetimizin giderilmesi hususunda, ilgili kanun, tüzük ve yönetmenliklerin yeniden gözden geçirilmesi ve düzenlenmesini saygılarımla arz ederim.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Fren mesafelerinizi biliyor musunuz? Focus 39 metre, Connect 44 metre (Test Verileri) Dolayısıyla istendiği kadar güvenlik ekipmanı olsun, önemli olan gerektiğinde durabilmek... Bu ara Hafif Ticari sahiplerine Hükümet güzel bir iyilik düşünüyor, ya arabayı hususiye çevirecek, ÖTV farkını ödeyeceksiniz, ya da K2 belgesi alıp, yıllık K2 belgesi için yüklü para ödeyeceksiniz. Eğer gerçekten hafif ticariye ihtiyacınız yoksa bineğe geçmek daha mantıklı... Bu ara benim de ne zaman arkama yapışan bir araba olsa ticari araç, özellikle de Transporter oluyor. Ben arkadaşların aksine ticari araçlar için hız limitini destekliyorum bu ara... Hız limiti varken böyle oluyorsa olmayınca ne olacak merak ediyorum... Çünkü Ticari araç bu sonuçta atarsınız 500 kg yükü, araba bırakın 44 metrede 50-60 metrede durmaz. (100 km/h-0) Polis bir de ticari araç yüklü yüksüz diye mi bakacak...
Güzel yazmışsınız Adem bey ancak birde şöyle bir örnek vereyim size ; Ben 88 km hız ile aracımla seyir halinde iken yanımdan takriben 110-120 km hız ile adeta yıldırım gibi geçen ( üzerinde de enaz 25-30 ton yük ile ) Tır ve kamyonları ne yapacağız ? Bunların hız limitleri arttırıldı da benim mi haberim yok ?

Mesele hız limitleri belirlemek ile olmuyor , hız yapacak adam ne limit dinler ne kural bilmem anlatabildim mi ? Önce Türkiyedeki ehliyet alabilme kriterlerinin en baştan özenle düzenlenmesi ve ipini koparana ehliyet verilmemesi gerekmekte . Aslında bu konu baya bir uzar gider burda konuşmaya başlasak . Ama mesajımı anladığınızı tahmin ediyorum... ;):)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Yapılabilir aslında aracı alacak kişi ben hususi amaçlı kullanağım yönünde beyan verir uygun kullanmadığı tesbit edilirse ağır para cezası ile cezalandırabilir.Fiorinonun bire bir aynı otomobil ruhsatlı olanı var tabi ona görede fiyatı var.

Yorum bağlantısı
Muhammet Karakaya

destekliyorum bende nereye mail atılacaksa bir an önce mail yağmuruna tutalım, ilgili yerleri :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Olmaz bu iş uğraşmayın. Kullandığınız hafif ticari/kamyonet türündeki araclar frenleme veya denge olarak nekadar yeterli. Hız sınırının yükseltilmesi trafikte diğer otomobiller için risk oluşturur. Fazla yolcu ve yük taşınacağını düşünürsek hız sınırı yükseltilmemeli.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

aynı arabaya ötv ödeyince frenlemesi yol tutuşu değişmiyor ya ? Kamyonet olunca neden sınırı az olsun :D

Bencede ticari araçların hız sınırı aynı kalsın çoluk çocuk şirket arabalarını deli gibi kullanıyor ceza yediklerinde öğrenirler belki ! Aynı araç ile daha hızlı gidecekseniz ötv yi vereceksiniz demek oluyor bu. Nasıl uçaklarda first class biletler pahalı o hesap

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Şimdi ben bu tip konularda şunu düşünüyorum.İlgili yer acaba bu yanlışlığın farkında mı yoksa değil mi diye düşünüyorum.Eğer ki gerçekten farkında olmadığını düşünüyorsanız mail ile değil açıp telefon ile yetkili kişiyle görüşürsünüz durum düzeltilir.Ancak siz de çok iyi biliyorsunuz ki zaten bu konuda ilgili birim bu durumun farkındalar.Yani bu durum onlara yanlış gelmiyor.Bu çok açık ve net.Siz 500 kişiden de yardım alarak düzgün bir metin oluşturup günlerce mail atsanız bile durum değişmez.Çünkü değiştirilecek bir durum yok ortada..Bilmem anlatabildim mi.İsterseniz kızın isterseniz okumadan geçin ama maalesef durum böyle.3 liraya 5 köfte almak istiyorsunuz ama bu mümkün değil..

Yorum bağlantısı
B. İnanç Kutlu
(düzenlendi)

Bende önceden birkaç mesaj göndermişken hiç cevap alamadım..

Ama bu yazının son halini forumca gönderelim derim..

siteden bu adresi buldum..

bilgi@ubak.gov.tr bu adresemi göndereceğiz yazıyı??

Metin tamamdır diye düşünüyorum arkadaşlar.

Bir de bu metni; Cumhurbaşkanı, Başbakan, Meclis Başkanı, Ulaştırma Bakanlığı, muhalefet partilerine göndermeyi düşünüyorum.

Kurum eklemek isteyen olursa sevinirim.

tarihinde B. İnanç Kutlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

İTM gönderirseniz daha sağlıklı olur diye düşünüyorum en azından kayda girdiğinden emin olursunuz.

Yorum bağlantısı
B. İnanç Kutlu

İTM gönderirseniz daha sağlıklı olur diye düşünüyorum en azından kayda girdiğinden emin olursunuz.

İTM'nin açılımı nedir Tahir bey

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Pardon alışkanlık. İadeli taahhütlü mektup açılımı.

Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca

Konuyu en başından beri takip ettim ve bu konuda sizi destekliyorum ve elimden geleni kendi adıma yapacağımdan şüpheniz olmasın. Bazı forumdaşlarımız hafif ticari araçların hız limitlerinin yükseltilmesini uygun bulmuyor, frenleme mesafelerinden söz ediyorlar ama bu olay binek otomobiller için de geçerli. Her neyse ama gerçekten hafif ticarilerin hız limitleri yükseltilmeli. Bunu sadece yük taşıma olarak düşünmeyin; mesela gerçekten ölüm-kalım meselesi durumlarında hızlı gitmeniz gerekebilir ki, bu benim bir kaç sefer başıma geldi. Şimdi diyeceksiniz ki bu durumda hızlı gidince mi düzelteceksiniz mevcut durumu ama değil. Benim teyzem rahatsızlandı ki, ciddi anlamda problem yaşadık, izinli olarak çıkardığımız hastaneden tekrar hastaneye giderken fenalaştı ve mecburen süratli gitmek durumunda kalıyorsunuz. Can havlindeyken hiç kimse hız sınırını düşünmez. Şayet o gün radara yakalanıp, trafik çevirmesine uğrasaydım ne olacaktı? Belki de hastamı kaybedecektim, bu olabilirdi. Ee durmasam bu sefer de dur ihtarına uymadığım için ya peşime düşeceklerdi ya da onunla ilgili plakaya ceza keseceklerdi. Nereden bilecekler ki benim niye sürat yaptığımı? Kimse bilmez. Bunun için en azından camlı, koltuklu, kombi (binek) modellerde hız sınırları arttırılmalıdır. Otomobilden bir farkı yok çünkü.

Hız limitleri arttırılsın ama bunun yanında da denetimler ve bu denetimler sonucu hatalı bulunan sürücüler için ciddi anlamda bir yaptırım uygulanmalıdır,(para cezası, hatta gerekiyorsa trafikten belirli süreli yada süresiz men, hatta ve hatta hapis cezası uygulanmalıdır.)

Ayrıca pek alakası yok ama bu konuda bir düzenleme gelecekse "ilk önce" şehiriçi yolcu taşımacılığı yapan halk otobüsleri, minibüsler için yapılmalı. Onlar ne sınır dinliyor ne de kural. Onlara neden kimse çıtını çıkarmıyor, onu da merak ediyorum. Kaç sefer dolmuşçular yüzünden ölümle burun buruna geldim.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Güzel yazmışsınız Adem bey ancak birde şöyle bir örnek vereyim size ; Ben 88 km hız ile aracımla seyir halinde iken yanımdan takriben 110-120 km hız ile adeta yıldırım gibi geçen ( üzerinde de enaz 25-30 ton yük ile ) Tır ve kamyonları ne yapacağız ? Bunların hız limitleri arttırıldı da benim mi haberim yok ?

Mesele hız limitleri belirlemek ile olmuyor , hız yapacak adam ne limit dinler ne kural bilmem anlatabildim mi ? Önce Türkiyedeki ehliyet alabilme kriterlerinin en baştan özenle düzenlenmesi ve ipini koparana ehliyet verilmemesi gerekmekte . Aslında bu konu baya bir uzar gider burda konuşmaya başlasak . Ama mesajımı anladığınızı tahmin ediyorum... ;):)

Takograflarla ilgili AB Standartları hala uygulanmıyor, sektörde buna uyum sağlayacak firma yok, bir yürürlüğe girsin siz o zaman görün... Bana kalsa ben tüm araçlara özellikle de ticari araçlara, tırlara, otobüslere GPS takip sistemi takarım, radara falan gerek kalmaz, özel hayatın ihlali gibi bir sakıncası var ama, ticari hayatın gizliliği olmaz herhalde...

Bunun için en azından camlı, koltuklu, kombi (binek) modellerde hız sınırları arttırılmalıdır. Otomobilden bir farkı yok çünkü.

Hız limitleri arttırılsın ama bunun yanında da denetimler ve bu denetimler sonucu hatalı bulunan sürücüler için ciddi anlamda bir yaptırım uygulanmalıdır,(para cezası, hatta gerekiyorsa trafikten belirli süreli yada süresiz men, hatta ve hatta hapis cezası uygulanmalıdır.)

Ayrıca pek alakası yok ama bu konuda bir düzenleme gelecekse "ilk önce" şehiriçi yolcu taşımacılığı yapan halk otobüsleri, minibüsler için yapılmalı. Onlar ne sınır dinliyor ne de kural. Onlara neden kimse çıtını çıkarmıyor, onu da merak ediyorum. Kaç sefer dolmuşçular yüzünden ölümle burun buruna geldim.

Otomobille ticarilerin farkı şu:

İşte Fren Mesafeleri:

1.Jetta: 41.14mt

2. Transporter: 45,90mt.

3. Caddy: 47,56 mt.

4. Amarok: 49.90 mt.

Kaynak:http://www.fordclubt...__fromsearch__1 :)

Bu ara İstanbulda Minibüslerin burnundan getiriyorlar, kaç sefer binsem, fazla yolcu'dan çevirmeye takıldım... (Gebze-Haram ve Kartal-Maltepe-Kadıköy Hattı)... Ama Halk Otobüslerine pek karışılmıyor...

Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca
(düzenlendi)

Frenleme mesafeleri elbetteki çok önemli ama ben istisnalar dışında süratli kullanmadığım için ve mümkün mertebe takip mesafesini koruduğum için frenleme mesafesine çok da takmıyorum kafamı. :) Ama tabii herkes takip mesafesine, yağışlı hava faktörlerine, doğru lastik kullanımına yeterli özeni göstermediği için elbetteki göz önüne alınmalıdır. Bu konu tamam. Gelelim hız sınırını mevzusuna; bir önceki mesajımda da söyledim, yine söylüyorum; arttırılan hız sınırları doğrultusunda trafik denetimleri de arttırılsın ve ciddi anlamda caydırıcı cezalar uygulansın. Benim görüşüm bu. Sadece hız sınırı artsın, gerisini boşver mantığı gütmek çok yanlış olur. Tabi ki gerekli denetimler de sıkılaştırılsın, kimsenin canı yanmasın. Hepsi bu. :)

tarihinde Ümit Atmaca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ümit bey hasta taşımak için zaten Ambulanslar mevcut.Yani sadece gerektiği zaman acil durumlarda yüksek hız yapmamız gerekiyor bu hız limitleri çok düşük diye hız limiti artırma talebi mantık dışı.Yani atıyorum limit 80 değil de 120 olsa iyi tamam şimdi oldu ben 120 yi geçmeden giderim hastam da ölürse ölsün yapacak bir şeyim yok mu diyeceksiniz.Bu tip bir sebep için hız artırılması gerekliliğini düşünmek doğrudan yanlış.

Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca

Ümit bey hasta taşımak için zaten Ambulanslar mevcut.Yani sadece gerektiği zaman acil durumlarda yüksek hız yapmamız gerekiyor bu hız limitleri çok düşük diye hız limiti artırma talebi mantık dışı.Yani atıyorum limit 80 değil de 120 olsa iyi tamam şimdi oldu ben 120 yi geçmeden giderim hastam da ölürse ölsün yapacak bir şeyim yok mu diyeceksiniz.Bu tip bir sebep için hız artırılması gerekliliğini düşünmek doğrudan yanlış.

Ayhan Bey, tamam siz de haklısınız ama ben şahsi aracımla, zaten hastamı evden hastaneye götürürken aniden sıkıştı, evdeyken bu durum olsaydı zaten ambulansın varlığından haberdarım, şüphesiz anında çağırırdım ancak evden çıkarken bir şeyi yoktu, hastaneye giderken gelişen bir durum bu. Diyorsunuz ki: "Yani atıyorum limit 80 değil de 120 olsa iyi tamam şimdi oldu ben 120 yi geçmeden giderim hastam da ölürse ölsün yapacak bir şeyim yok mu diyeceksiniz." Peki soruyorum size; böyle bir durumda 80'le gitmek mi zaman kazandırır, 120 ile gitmek mi? Arada dünya kadar fark var ve bu fark bile hayat kurtarabilir. Söylemek istediğimi anlayın lütfen. Tamam belki benim düşüncem size yada bir başka forumdaşıma saçma gelebilir, saygı duyarım ama ben bu şekilde düşünüyorum ve bu tip araçlar için doğru bir uygulama olacağının inancındayım. "Tabi ki sıkı bir denetim ile birlikte".

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ayhan Bey, tamam siz de haklısınız ama ben şahsi aracımla, zaten hastamı evden hastaneye götürürken aniden sıkıştı, evdeyken bu durum olsaydı zaten ambulansın varlığından haberdarım, şüphesiz anında çağırırdım ancak evden çıkarken bir şeyi yoktu, hastaneye giderken gelişen bir durum bu. Diyorsunuz ki: "Yani atıyorum limit 80 değil de 120 olsa iyi tamam şimdi oldu ben 120 yi geçmeden giderim hastam da ölürse ölsün yapacak bir şeyim yok mu diyeceksiniz." Peki soruyorum size; böyle bir durumda 80'le gitmek mi zaman kazandırır, 120 ile gitmek mi? Arada dünya kadar fark var ve bu fark bile hayat kurtarabilir. Söylemek istediğimi anlayın lütfen. Tamam belki benim düşüncem size yada bir başka forumdaşıma saçma gelebilir, saygı duyarım ama ben bu şekilde düşünüyorum ve bu tip araçlar için doğru bir uygulama olacağının inancındayım. "Tabi ki sıkı bir denetim ile birlikte".

O şekilde bir durum gelişmişse hastanın ölüm riski varsa 150 de yetmez 250 de.Ben bunu demeye çalışıyorum..Böyle bir durumda zaten hız sınırları ister istemez aşılacaktır.Trafikte flaşörleri yakıp yol almak bile yasak.Hani sanıyoruz ya dörtlüleri yakınca her şey serbest yok öyle bir durum..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...