Levent Eksen 19 Ocak 2012 Paylaş 19 Ocak 2012 (düzenlendi) Doblo 1500 kg üstü, yeni kasa standart şasi boş ağırlığı 1270 kg, istiap haddi 750 kg.. uzun şasilerde 1000 kg istiap haddi var.. 19 Ocak 2012 tarihinde Levent Eksen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2012 Paylaş 19 Ocak 2012 1500kg dan hafifse 518 TL ama, DOblo kaç kg? Doblo koltuklu ise ağırlığına değil silindir hacmine bakılır... Yani panelvan sınıfından vergi öder.. Koltuksuz ise toplam ağırlık üstünden Kamyonet olarak vergi öder.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 19 Ocak 2012 Paylaş 19 Ocak 2012 Yeni doblo boş ağırlık 1.3mj 1345, 1.6mj 1385 kg Yüklü max ağırlık 1970 ve 2010 kg. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Ocak 2012 Paylaş 19 Ocak 2012 lt/100km hanesinde ne yazıyor? Yeni enjektörleri ile 4.5 litre Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ocak 2012 Paylaş 19 Ocak 2012 Yeni enjektörleri ile 4.5 litre hani kendiliğinden düşecekti tüketim, yuhh yani , yazık değil mi müşterinin 10.000km dir yaktığı yakıta? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Ocak 2012 Paylaş 20 Ocak 2012 hani kendiliğinden düşecekti tüketim, yuhh yani , yazık değil mi müşterinin 10.000km dir yaktığı yakıta? Bir buçuk aylık faturaları toplayıp gönderdik Mains'e Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 Arkadaşlar, konunun açıldığı günlerde hep beraber toparladığımız dilekçeyi hem kendi adıma hem de babam adına Karayolları Genel Müdürlüğü'ne göndermiştim ve bir kaç gün evvel cevap geldi. Eğer ben yanlış anlamadıysam gelen yazıda hız limitleri konusunda bir ayrım yapılmadığı yazıyor ama bir de sizler inceleyin diye yazıyı Word dosyası şeklinde mesajıma ekledim. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 (düzenlendi) http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=karayollar%C4%B1+trafik+y%C3%B6netmeli%C4%9Fi+yeni+h%C4%B1z+s%C4%B1n%C4%B1rlar%C4%B1&source=web&cd=2&ved=0CCcQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.memurlar.net%2Fhaber%2F175719%2F&ei=ql8sT8_TGcjB0QWVtYStCA&usg=AFQjCNHUDlgX7gaHGYpsO7UvVOdFB3cJ_g Burada yazılmış ama... 3 Şubat 2012 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 http://www.google.co...sO7UvVOdFB3cJ_g Burada yazılmış ama... Hasan bey, vermiş olduğunuz linkteki haberi okudum; sadece minibüs, otobüs ve otomobilleri kapsayan limitler verilmiş. Hakikaten kafam iyice karıştı, şimdi bizim bu araçların (Connect v.b) hız limitleri hem bana gelen yazıda hem de sizin gönderdiğiniz haberde verildiği gibi mi? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 40 tonluk tırın da hız limiti 80 km. Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Bence KGM demiş ki; "Biz araç sınıflarına göre hız limitlerini belirledik ancak hangi aracın hangi sınıfta olacağına Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı karar veriyor, biz birşey yapamayız ama siz aracınızın sınıfının değiştirilmesi için ilgili Bakanlığa başvurun." Yorum bağlantısı
Fatih Ardıç 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 konu çok hassas bir konu her kullanıcı kendi lehine bir degişiklik yapılmasını düşünüyor olayın hem teknik yönü var hemde araçların kulanım amaçları var ticari aracı (ruhsatta kapalı kasa kamyonet yada kombi -van yazıyor )alırken her yıl fenni muaynesi oldugu ve hız limitinin düşük oldugu bilinerek alıyor bence bu kararı aracı almadan önce daha iyi düşünmesi gerekir aracı aldıktan sonra beklentide bulunmak çok dogru degil tüm kullanıcı arkadaşlara güvenli şürüşler dilerim 1 Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 konu çok hassas bir konu her kullanıcı kendi lehine bir degişiklik yapılmasını düşünüyor olayın hem teknik yönü var hemde araçların kulanım amaçları var ticari aracı (ruhsatta kapalı kasa kamyonet yada kombi -van yazıyor )alırken her yıl fenni muaynesi oldugu ve hız limitinin düşük oldugu bilinerek alıyor bence bu kararı aracı almadan önce daha iyi düşünmesi gerekir aracı aldıktan sonra beklentide bulunmak çok dogru degil tüm kullanıcı arkadaşlara güvenli şürüşler dilerim Fatih bey, ben aracımı alırken bu şekilde olduğunu bilmiyordum ki. Alırken de bilgilendirmediler, gerçi bunu bilseydim bile alırdım çünkü ihtiyaçlarımızı karşılayacak bir araç olduğu için tercih sebebimiz oldu. Bence bu tür araçları ayırmaları lazım; ticari kullanım için ayrı, hususi kullanım için ayrı uygulama yapılmalıdır diye düşünüyorum. Yurtdışında bir çok ülkede böyle bir şey yok, bir yola hız sınırı konmuşsa ayrım yapılmaksızın bütün araçlar o limitlere uymak zorundadır. Yorum bağlantısı
B. İnanç Kutlu 14 Şubat 2012 Yazar Paylaş 14 Şubat 2012 konu çok hassas bir konu her kullanıcı kendi lehine bir degişiklik yapılmasını düşünüyor olayın hem teknik yönü var hemde araçların kulanım amaçları var ticari aracı (ruhsatta kapalı kasa kamyonet yada kombi -van yazıyor )alırken her yıl fenni muaynesi oldugu ve hız limitinin düşük oldugu bilinerek alıyor bence bu kararı aracı almadan önce daha iyi düşünmesi gerekir aracı aldıktan sonra beklentide bulunmak çok dogru degil tüm kullanıcı arkadaşlara güvenli şürüşler dilerim Peki birisi bana şunu açıklasın; hiç bir güvenliği olmayan şahin, murat 124, doğan, serçe gibi araçlar benim 2011 model ABS, airbag gibi bir çok güvenliği bulunan connectimin yanından "vın" diye geçip gidecek. Burada bariz bir şekilde yanlışlık var. Devlet vatandaş için varsa, devletin birimleri ve devletin memuru, bana, vatandaşa, bir sorunu olduğunda kanunları gösterip "Sizin işiniz olmaz" deyip kestirip atmalı mı, yoksa "Kanunlar böyle, ama mantıksızlık var. Yaşadığınız mantıksızlığı çözüme kavuşturmak için ilgili kurumlarla, ilgili birimlerle yazışmalar başlatılmıştır" mı denmelidir. Kısacası, "Bahane üretme, çözüm üret" 1 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 karayolları kanunu ve trafik kanununda kapalı kasa kamyonet olan arçlar yerleşim yerlerinde 50 km/saat, yerleşim yeri dışında 80 km/saat ve otoyolda ise 90 km/saat olarak hız limiti sınırlaması uygulanmaktadır.Uymaz iseniz cezai müeyyideye tabi tutulursunuz...Bu konuda affetmezler ona göre Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 Bence KGM demiş ki; "Biz araç sınıflarına göre hız limitlerini belirledik ancak hangi aracın hangi sınıfta olacağına Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı karar veriyor, biz birşey yapamayız ama siz aracınızın sınıfının değiştirilmesi için ilgili Bakanlığa başvurun." Peki birisi bana şunu açıklasın; hiç bir güvenliği olmayan şahin, murat 124, doğan, serçe gibi araçlar benim 2011 model ABS, airbag gibi bir çok güvenliği bulunan connectimin yanından "vın" diye geçip gidecek. Burada bariz bir şekilde yanlışlık var. Devlet vatandaş için varsa, devletin birimleri ve devletin memuru, bana, vatandaşa, bir sorunu olduğunda kanunları gösterip "Sizin işiniz olmaz" deyip kestirip atmalı mı, yoksa "Kanunlar böyle, ama mantıksızlık var. Yaşadığınız mantıksızlığı çözüme kavuşturmak için ilgili kurumlarla, ilgili birimlerle yazışmalar başlatılmıştır" mı denmelidir. Kısacası, "Bahane üretme, çözüm üret" E siz yapın aynısını? Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına yazın dilekçenizi. Aracınızın sınıfının değiştirilmesini talep edin. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 Mesela ticarı araçlarda ABS konusu.. Bazı otomobillerde ABS paket olarak sunuluyorken Fiorino'nun en boşunda standarttı. Neden ? Çünkü ticari araç olduğu için sürücü yüklü aracın frenlerine alışıyor ve boşkende aynı kuvvetle fren yaptığında arka tekerlekler kilitlenip savrulma ve kazalara sebep oluyordu. ABS'de bu problem yok. Yeni çıkan bazı ticari modellerin test araçlarını kullandım. Test sürüşünde olduğumuz için 200km/hıza yaklaştığımız oldu. Virajlarda vs her türlü koşulda denedik. Birçok otomobilden çok daha dengeli ve iyi yol tutanlar var. Şaşırdığım bile oldu. Fakat ticarı sınıf içinde olan ve ticarı olarak kullanılan araçların nekadar güvenlide olsa yavaş gitmesi gerek. İçinde değerli malzemeler taşınabilir ve düşük hızlarda risk daha azdır. Ticarı olmayıp hususi olanlar vergilerini ödeyip normal bir şekilde kullanabilirler. Biri dobloda ABS mi var dedi, bir halta yaramıyor o ABS, bizim şirket arabalarında bizzat denedik, ben elle tutsam daha iyi tutarım frenleri >: Not: Yeni kasa değil bir önceki kasanın Safeline diye çıkan zımbırtıları... 2 Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca 17 Şubat 2012 Paylaş 17 Şubat 2012 (düzenlendi) Arkadaşlar, Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, Karayolları Genel Müdürlüğü gibi resmi kurumlara gönderdiğim dilekçeler doğrultusunda Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Uygulama ve Denetleme Daire Başkanlığı'ndan bir cevap geldi ve sizlerle paylaşmak istiyorum. Yazı aynen şöyle: "Ford Connect tipi, koltuklu, camlı, güvenlik kriterleri bazı araçlardan daha iyi olan, kamyonet cinsi aracınızın bulunduğu,bu araçların hız sınırlarının arttırılarak otomobillerle aynı seviyeye getirilmesi talebinizi içeren 103.02.2012 tarih ve 71250 sayılı bimer başvurunuz incelenmiştir. Söz konusu araçların hız sınırlarının arttırılmasına yönelik çalışmalar sürdürülmektedir. Bilgilerinize rica eder, iyi günler dileriz." Demek ki bu tip araçları kullanan hatırı sayılır derecede vatandaşımız ilgili kurumlarla gerekli yazışmaları yapmış olacak ki, bu şekilde bir cevap geldi. Ben olacağına inanıyorum. Yine de ilgili kurumlarla gerekli yazışmaları yapmaya devam edeceğim. 17 Şubat 2012 tarihinde Ümit Atmaca tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 17 Şubat 2012 Paylaş 17 Şubat 2012 Çalışmalar devam ediyor klasik cevap. Yanlış hatırlamır isem 4x4 jeep lerin hız sınırları traktör ile aynıydı. Onları düzelttiler galiba. Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca 17 Şubat 2012 Paylaş 17 Şubat 2012 Çalışmalar devam ediyor klasik cevap. Yanlış hatırlamır isem 4x4 jeep lerin hız sınırları traktör ile aynıydı. Onları düzelttiler galiba. Bu konuda bir düzenleme illahaki yapılacaktır çünkü tam anlamıyla bir haksızlık söz konusu. Yakın zamanda çözülecektir diye umuyoru(z)m. Yorum bağlantısı
Sercan Eskin 17 Şubat 2012 Paylaş 17 Şubat 2012 Umarım çalışmaları sadece mail atmakla kalmaz.. Bende gönderdim üst makamlara ama daha cevap yok.. Bakalım olumlu bir dönüt alabilecekmiyiz.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Şubat 2012 Paylaş 17 Şubat 2012 Arkadaşlar, Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, Karayolları Genel Müdürlüğü gibi resmi kurumlara gönderdiğim dilekçeler doğrultusunda Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Uygulama ve Denetleme Daire Başkanlığı'ndan bir cevap geldi ve sizlerle paylaşmak istiyorum. Yazı aynen şöyle: "Ford Connect tipi, koltuklu, camlı, güvenlik kriterleri bazı araçlardan daha iyi olan, kamyonet cinsi aracınızın bulunduğu,bu araçların hız sınırlarının arttırılarak otomobillerle aynı seviyeye getirilmesi talebinizi içeren 103.02.2012 tarih ve 71250 sayılı bimer başvurunuz incelenmiştir. Söz konusu araçların hız sınırlarının arttırılmasına yönelik çalışmalar sürdürülmektedir. Bilgilerinize rica eder, iyi günler dileriz." Demek ki bu tip araçları kullanan hatırı sayılır derecede vatandaşımız ilgili kurumlarla gerekli yazışmaları yapmış olacak ki, bu şekilde bir cevap geldi. Ben olacağına inanıyorum. Yine de ilgili kurumlarla gerekli yazışmaları yapmaya devam edeceğim. 1999 da kararı çıkmış, trafik kanununda bir madde vardı, sadece ceza-i müeyidesi kesinleşmemişti, 2012 da hala cezası yok, kanunen yasak ama.... yani olur böyle gecikmeler. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 17 Şubat 2012 Paylaş 17 Şubat 2012 1999 da kararı çıkmış, trafik kanununda bir madde vardı, sadece ceza-i müeyidesi kesinleşmemişti, 2012 da hala cezası yok, kanunen yasak ama.... yani olur böyle gecikmeler. Askerliği öğrenen kişiler olarak şöyle yapardık; Emredersiniz komutanım diyip verilen görevi yapmazdık Özel sektördeyim halen öle malesef 1 Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca 17 Şubat 2012 Paylaş 17 Şubat 2012 Umarım çalışmaları sadece mail atmakla kalmaz.. Bende gönderdim üst makamlara ama daha cevap yok.. Bakalım olumlu bir dönüt alabilecekmiyiz.. Dilerim ki, siz de yaptığınız yazışmalardan olumlu sonuçlar alırsınız. Eğer çevrenizde de varsa bu araçlardan kullananlar, onları da bilgilendirin ve gerekli yazışmaları yapmaları konusunda çağrıda bulunun. Bizler uğraşmadıkça hiç bir şey olmaz. Pes etmek yok. 1999 da kararı çıkmış, trafik kanununda bir madde vardı, sadece ceza-i müeyidesi kesinleşmemişti, 2012 da hala cezası yok, kanunen yasak ama.... yani olur böyle gecikmeler. Çağlar abi, geç olsun güç olmasın. Yorum bağlantısı
Recommended Posts