İçeriğe Yönlendir

Dizel Tofaş


Murat Arslan 2

Recommended Posts

Murat Arslan 2

Tofaş 1988 ve 1989 yıllarında dizel Kartal ve Şahin satışı yapmış.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Alan çoğu kişi motoru sornadan Audi 80 motoruyla değiştirdi o zamanlar. :) Kaldı ki bu da ortaktı zaten.

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Çok yakar, hiç gitmezmiş. Nasıl söküp attığını bilmemiş kimse.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Çok yakar, hiç gitmezmiş. Nasıl söküp attığını bilmemiş kimse.

:D O yıllara göre iyi teknoloji ama.Bu gün ki km/yakıt oranlarını sollamış. 2000 motor 5 lt... vaaaay :bravo:

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

evet vardı ;) bazı modellerde klimada vardı 88-89 mu ne ;)

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Arkadaşımın babasında 87 doğan vardı.Orjinal klimalı sonradan takma araç telefonlu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

virajda, şase yamulmasa, kafadan dışarı kayar giderdi, gerçi fellali kullanmışlığımız var, benzeri yani

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

virajda, şase yamulmasa, kafadan dışarı kayar giderdi, gerçi fellali kullanmışlığımız var, benzeri yani

Bu alemde ferarri den hızlı kaç tane marka var abi lütfen :D reno mu bu

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Eskişehir'de tek tük görmüşlüğüm var bu motorlu arabayı.Taksiciler ve taksi dolmuşçuluğu yapanlar kullanıyordu.90'lı yıllardan sonra hızla gelişen "lpg" işi bunların önünü bayağı tıkamıştı.2000 cc olduğunu bilmiyordum bu hacimden bu tork demekki anca çıkıyormuş.Bu arabayı kullanan dizel motorlu otomobilden soğur.Common Rail teknolojisi çok şeyi değiştirdi.Günümüzde artık dizel motorlu araçların satışlarında bir ivmelenme var.90'lı yıllarda lpg'ye olan ilgi şimdi dizele kayıyor.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Eskişehir'de tek tük görmüşlüğüm var bu motorlu arabayı.Taksiciler ve taksi dolmuşçuluğu yapanlar kullanıyordu.90'lı yıllardan sonra hızla gelişen "lpg" işi bunların önünü bayağı tıkamıştı.2000 cc olduğunu bilmiyordum bu hacimden bu tork demekki anca çıkıyormuş.Bu arabayı kullanan dizel motorlu otomobilden soğur.Common Rail teknolojisi çok şeyi değiştirdi.Günümüzde artık dizel motorlu araçların satışlarında bir ivmelenme var.90'lı yıllarda lpg'ye olan ilgi şimdi dizele kayıyor.

Aslında common rail den daha iyisi bence bir önceki direk pompa enjeksiyon sistemi. Yani vw de olan TDI PD 2.0lt 140hp 16V :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
(düzenlendi)

Bizde 89 da yeni kasa doğan vardı.O zaman millet hayranlıkla bakıyordu.Hiç unutmam abime babam sordu ''oğlum sıfır doğan mı yoksa şuradan bir daire mi'' abim de tabii 18 yaşına girmiş,ehliyeti almış ben daireyi ne yapayım dedi.Araba alındı..Şuanda babamın bahsettiği daire 150 bin tl :D 89 model doğan kaç para ?

Bu ara da hakkını yemeyelim araç doğan slx di :)

tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Eskiden burada dolmuşlar kullanırdı ; hiç gaza basmadan kalkar giderlerdi; masaj koltukları gibi titreye titreye çalışırdı arabalar :D

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Common rail den ziyade turbonun ufak motorlara eklenmesidir bugünün dizellerini kurtaran...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Common rail nefis bir teknoloji, belkide en önemli motor devrimi.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

arkadaşlar 1997 senesinde bende 1984 dizel şahin vardı, ankarada ticariden çıkma almıştım, üzerinde 78 dizel golf motoru vardı, deposunuda 60 litrelik takmışlardı, gez gez bitmiyordu mazotu, sağolsun o araba sayesinden böbrek taşım kalmamıştı, kırmızıda beklerken araba olduğu yerde sallanırdı, motor takozu ile eksoz dayandıramadım arabaya, ama çok az yakıyordu, Ankarada fulluyordum ordu ya gidip geliyordum, 1200 km rahat yapıyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Common rail nefis bir teknoloji, belkide en önemli motor devrimi.

Neden böle düşünüyorsunuz ? Hangi dizel motordan daha iyi acaba ? Enjeksiyondan felan daha önemli bir buluşmu diyorsunuz ;)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

15-20 sene öncesine kadar doğru dürüst dizel yoktu. Comman railler sayesinde düşük devirde yüksek tork, sessiz sürüş(nispeten :D ), ve düşük tüketim ,yüksek güç elde edildi, bu devrimle özellikle avrupada dizeller çok satmaya başladı. Eskiden dizeller kara duman atan, yavaş, gürültülüydü.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

15-20 sene öncesine kadar doğru dürüst dizel yoktu. Comman railler sayesinde düşük devirde yüksek tork, sessiz sürüş(nispeten :D ), ve düşük tüketim ,yüksek güç elde edildi, bu devrimle özellikle avrupada dizeller çok satmaya başladı. Eskiden dizeller kara duman atan, yavaş, gürültülüydü.

Hala öyle bana göre. :) Turbosu sökülünce servis içinde 10 mt yürüyemeyen fiesta bilirim. :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

15-20 sene öncesine kadar doğru dürüst dizel yoktu. Comman railler sayesinde düşük devirde yüksek tork, sessiz sürüş(nispeten :D ), ve düşük tüketim ,yüksek güç elde edildi, bu devrimle özellikle avrupada dizeller çok satmaya başladı. Eskiden dizeller kara duman atan, yavaş, gürültülüydü.

CR nin bir özelliği değil düşük devirde yüksek güç malesef. CR nin biz kullanıcılara tek avantajı sessiz olması. Üstten çift egzantrikli 16valf bir Pompa Direk Enjeksiyon TDI bence her zaman ve her koşulda CR den iyidir. Hatta CR nin atası diyebiliriz 2000bar ile çalışmasıda en güzel avantajıdır hocam. Dizel makinayı yürüten Turbo'dur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Vw teknolojisi ayrı o da çok iyidir. Bu yeknolojiyi sadece vw kullanımıyor(du). Dİğer bütün avrupalı üretciler comman rail üzerinde durdular, bu da büyük dir devrim yarattı. tata dizeller var, turbo dizel( direkt injection) , ama tork berbat . :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Vw teknolojisi ayrı o da çok iyidir. Bu yeknolojiyi sadece vw kullanımıyor(du). Dİğer bütün avrupalı üretciler comman rail üzerinde durdular, bu da büyük dir devrim yarattı. tata dizeller var, turbo dizel( direkt injection) , ama tork berbat . :)

CR nin üreticiye avantajı büyük çünkü maliyeti az ;)

Hangi enjeksiyonlu Turbo Dizel in Torku emsallerine göre az örnek gösterirseniz bir incelemek isterim ;) Tata da hangi model hangi yıl hocam ;)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...