İçeriğe Yönlendir

Abs Fren Sistemi Avantaj Ve Dezavantajlari


Cüneyt Gülmeriç

Recommended Posts

Cüneyt Gülmeriç

Forumda gezinen arkadaşlara bir sorum olacak:Geçen gün fiesta 2010 model aracımla site bahçesi içerisine virajı aniden sert ve biraz da hızlı dönerek girdim; ne yazık ki yerde bir miktar sulu kar vardı, buz değildi yani araç kaymaz diye düşündüm ama araç kaydı.Ve park halindeki diğer araçların üzerine doğru yönelmişken aniden fren yaptım.ABS var diye hemen endişe etmedim fakat fren pedalı her zaman çok iyi fren yaptığı yükseklikte 2 saniye tuttu sonra debriyaj seviyesine kadar boşaldı.Allahtan bir kaza olmadı ve tamponu 2 cm farkla bir araca çarpmaktan kurtarabildi.İndim ve pek bir teker kayma izi görmedim.Hatta yanımdaki eşim frene bastığımı hiç anlamamış ve bana niye frene basmadım diye sitem ediyordu.Yani 5-6 metre teker kendi halinde dönmüş bu ABS sayesinde.Daha önce yerli bir araç kullanıyordum ABS si yoktu tabi.O bile kızaklayarak daha kısa mesafede durabilirdi bence (5-6 metre az değil o azıcık sürate) Bu ABS ye fazla güvenmemek mi gerekir ? Ve hiç duymadım ama dört teker de kampana olsaydı yine bir araçta ABS fren olabilir miydi.Yani bizim araçların arka tekerlerinde kampana olması yarım yamalak bir ABS ye mi işaret ediyor.Dört teker disk olan bir araçtaki ABS fren kuvveti ile iki teker disk olan bir araçtaki ABS fren kuvveti arasında hiç mi fark yok.Arka kampanalarda mı ABS tutuyor fren anında?Cevap yazacak arkadaşlara çok selam ve saygılarımı sunuyorum.Tşk.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Hatanız frene az basmak olmuş gibi, frene sonuna kadar basın bu durumlarda.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cüneyt Gülmeriç

Zaten frenden ayağımı hiç çekmedim.Ve sonuna kadar basılı tuttum.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

önler disk arkalar kampana olabilir ABS yi etkilemez. ZAten sadece önleri tutan bir sistem düşünülemez. ABS devrede iken frene biraz daha sert basmanız gerekli idi. Yinede şükür ki kaza olmadan aracı kurtarmışsınız Allah korumuş.

Yorum bağlantısı
Cüneyt Gülmeriç

Benim anlamadığım bu frenin adeta boşalması benden kaynaklanan bir şeymi?Yani frene her zaman iyi tuttuğu yükseklikte daha sert bassaydım ABS daha iyi tutup bu fren boşalması yaşanmazmıy dı?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Tekeklerden biri tutunamadığında ABS devreye girer, bu durumda pedal titrer, pedal titremedi mi?

Yorum bağlantısı
Cüneyt Gülmeriç

Yani buzda da aynı durum başıma geldi pedal titredi ve fren iyi tuttu.Ama bu sefer pek bir tutma olmadan araç titreme faslını geçti ve inanır mısınız debriyaja basıyormuşcasına sonuna kadar gömüldü

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Böyle durumlarda frene olan güçle basılmalı, abs devreye girdiğinde pedal geri tepiyormuş gibi olduğunda da kesinlikle basma kuvveti azaltılmamalı. Ayrıca abs sayesinde kızaklamayarak manevra yapma imkanınız da olur.

Yorum bağlantısı
Cüneyt Gülmeriç

Yani mahmut kardeş demin de dediğim gibi pek bir titreme olmadı.Acaba alttaki kaygan zemin yani sulu kar buzdan daha mı tehlikeli

Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya

Frenin her zaman iyi tuttuğu yer diye tabir ettiğinizden ileri gitmediyseniz yani frene tam basmadıysanız (itebildiğiniz kadar ileri diyeyim) ABS hiç devreye girmemiş olabilir. Sistem normal frenleme olarak algılamış ve tekerlekler kızaklamadığı için ABS çalışmamış.

Yok eğer siz pedala sonuna kadar bastınız ve bunlar olduysa aklıma iki ihtimal daha geliyor. Araç öne doğru değil yana doğru gidiyordu yani savruluyordu, tekerlekler zaten dönmüyordu. Frenler buna ne yapsın. Veya frenlerde sorun var acilen baktırın.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Yani mahmut kardeş demin de dediğim gibi pek bir titreme olmadı.Acaba alttaki kaygan zemin yani sulu kar buzdan daha mı tehlikeli

ben yazmadan sen yazmışsın, anladım ama buz daha tehlikelidir. Bazen bana da oluyor, nasılsa dururum diyorum ama bakıyorum araç gidiyor. Sonra pedala sert basınca araba küt diye duruyor.

Yorum bağlantısı
Cüneyt Gülmeriç

Zaten bu savrulma olayı virajı dönerken gerçekleşit ama kar üzerinde her hangi bir karı sıyırma, sürüme izleri göremedim.Sanki ben hiç frene basmamışım gibi ama araç durduğu anda ayağım sonuna kadar fren pedalı üzerindeydi ve fren pedalı tam dipteydi

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
(düzenlendi)

Ben bu Abs den nefret ediyorum ( şehir içi sokak arası yollarda) hız düşük ve zemin kaygan iise kesinlikle duramıyor araç,Zaten fren durdurmak için Abs ise durdurmamak için çalışıyorlar :)

Abs nin tek avantajı direksiyon a hakim olup yolda kalmayı başarabiliyorsunuz,Ama düz zeminde durmak hele zeminde kaygan ise oldukça zorlaşabiliyor,Zaten Testlerde de firen mesafesi nin uzadığı aşikar. Ben genelde zamanım olur ise hemen çekip tekrar basıyorum ( o anlık zemine tutunmaz ise benim çek bırak yaptığım da bir kaç mili saniye geçiyor ve lastiğin zemin deki tutunabilen yere denk gelme şansı artıyor) ama paniklediğim zaman pedal ile birlikte titriyerek devam ediyoruz :)

tarihinde Yasin_Çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Sulu kar dediğiniz şeyin kaydırıcı özelliği oldukça yüksek.ABS yetersiz kalmış anlaşılan.Yada yapabileceğini yapmış...ABS demek zınk diye duracağınız anlamına gelmiyor.Frenleme esnasında size manevra yapma imkanı tanır.Fren mesafesini kısaltmaz..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Abs görevini yerine getirmiş ve fren yaparken direksiyon hakimiyeti sağlamışsınız çarpmamışsınız ; abs olmasaydı direksiyonu çevirsenizde düz gidecek ve çarpıcaktınız sorun yok..

Daha önce abs li araç kullanmadıysanız çeşitli yol şartlarında trafiğe kapalı alanlarda aracınızın tepkilerini test etmenizde fayda var..

Ve denildiği gibi özellikle kaygan zeminlerde pedala var gücünüzle basın ..

Yorum bağlantısı
Cüneyt Gülmeriç

Burada haklısınız savrulurken 1. araca çarpmaktan direksiyonu çevirerek kurtulabildim.1-2 metre sonra 2. aracın arkasında 2 cm farkla durabildim.Fren anında aklıma önceki araçlarda olduğu frene pompalamak geldi ama bu ABS nin mantığına aykırı olduğu ısrarla aracın durmasını bekledim.Fakat emin eski şahinler bile o hızla 2-3 metreden fazla kızaklamaz dı

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Bu video her şeyi net bir şekilde açıklıyor ( Ama kişisel düşüncem bence Abs on /off fonksiyonu olmalı)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Anlatımda, ısrarla fren pedalında titreme olmadığı ve pedalın sonuna kadar gittiği yazıyor..

Bence bu araç sorunlu.. Yetkili servise gidin..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cüneyt Gülmeriç

Görüntüler çok yüksek süratlerde aracın yörüngesinden çıkmasını ve istem dışı yörüngelere girmesini engellemede ABS nin avantajlı olduğunu gösteriyor ama benim süratim 2.viteste 20 km/sa ten fazla değildi.ayağımı duracağım yere en az 15 metre kala gazdan çektim ve araç 6 metrede zor durdu.Bir an için tekerim altına bir taş parçası gelipte tekeri bu süratte durdurmasını diledim

ABS ışığı bir sorun olmadığı yönünde yine de mucur ve stabilize yolda frenleme esnasında falan bu olaydan sonra titreme yapıp sonra araç durabiliyor.Acaba kötü şans mı yoksa ABS bir an için şaşırdı mı?

Yorum bağlantısı
Cüneyt Gülmeriç

lastik havalarını biraz sert kullanıyorum yaz aylarında 36-38 gibi önler ama en son 34 yapmıştım.ölçüler 175-65 R14 STANDART ölçü yani

Yorum bağlantısı
Cüneyt Gülmeriç

İyi ama psi den kastınız normal yakıt istasyonlarındaki basınç birimi değilmi.Kullanma kılavuzunda limit 36 ya kadar gözüküyor.Ayrıca eski model aracımda da aynı ölçülerde lastik vardı.Lastik ustası 32 falan en az hava basıyordu

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Fren pedalına bu kadar basıp bir şey hissetmediğinize göre fren sisteminizde bir sorun var.

Lastik basınçlarınız da fazla bu da fren mesafesini olumsuz etkilemiş olabilir.

ABS sistemi standart ve tecrübeli sürücüler için fren mesafesini çok büyük ihtimalle kısaltan ve bu arada da direksiyon hakimiyetinin korunmasını sağlayan bir sistem. Ancak aracını çok iyi tanıyan profesyonel sürücüler ABS'li fren mesafesinden daha kısa sürede duruş yapabilir. Örnek vermek gerekirse; en kısa duruş mesafesi ideal fren dozlamasında 36 metre ise siz ABS ile 37 metrede durabilirsiniz. Uygun olmayan dozlamada ABS olmadan bu mesafe çok daha fazla olabilir. İdeal fren mesafesi ABSnin devreye girmesinden hemen önceki pedal basınıcı ile sağlanabilir ancak normal şartlarda sürücüler bu ayarlamayı yapamaz. Dolayısıyla pratik yaşamda ABS yararlı bir sistemdir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İyi ama psi den kastınız normal yakıt istasyonlarındaki basınç birimi değilmi.Kullanma kılavuzunda limit 36 ya kadar gözüküyor.Ayrıca eski model aracımda da aynı ölçülerde lastik vardı.Lastik ustası 32 falan en az hava basıyordu

36 psi maks yükteki basınç. Normalde 31-26 psi. Lastikçiler pek bilmez.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...