İçeriğe Yönlendir

Seyir Halinde Beklenmedik Anda Stop Ediyor (Focus Il-2008 Tdci)


Durmuş Özdemir
Çözüme git Durmuş Özdemir tarafından,

Recommended Posts

Erdi Sağlam

Erdi bey sizin durum krank sensöründen yada soketinden sonra düzelmişmiydi, ayda çözüm neydi?

benım aracım stop ettikten sonra bı 4-5 defa denediğimde çalışıyordu. belki saçma gelicek ama arac sizdeyse otoban gibi düz bi yola çıkın deneyin... birde dik rampalı inişli çıkışlı yani motora yüklenicek bir yolda deneyin aynısını yapınca aracınızı tekrar çalıştırıp kaloriferi sonuna kadar sıcakta açın (bu kısım saçma gelebilir ama deneyin)aynı şekilde tekrar motora yüklenerek deneyin yapıcakmı.

Yorum bağlantısı
Erdi Sağlam
(düzenlendi)

Erdi bey sizin durum krank sensöründen yada soketinden sonra düzelmişmiydi, ayda çözüm neydi?

en iyisi ben size yazım en baştan

bende aracımı gecen agustosun basında aldım.alır almaz yağ su filtreler,triger ve fren balataları diskleri değiştirdim. belki gerek yoktu ama kafam rahat olsun diye.

1 ay sonra orduya tatile gittik memlekete aracı tüm yol boyunca ben kullandım ve en ufak bır sıkıntı olmadı.otobandan ana yoldan çıkıp dağ yoluna girdim ve önümde yaklasık ınıslı çıkışlı dik rampalı neredeyse 100 km yol vardı. ordu camaş diye bir yer burası ve rampaları çok dik. bende aracın torkunu biras hissediyim diye sürekli turboya yüklenerek gaz pedalına basıyorum. tam 5 yada 6'ıncı rampaya geldiğimde sola dönerken araç motor sistem arızası dedi ve stop etti.ilk ppatlak burda verdi sonra ındım kaputu actım herhangi bir duman koku vs. yok bindim 2-3 kez bastım çaılştı. devam ettim artık son rampaların birisinde yine aynısını yaptı yine bastım 3-4 kez calıstı ve 50 km sonra koyume vardım. sonra diğer gün arabayla ilçeye gidim dedim yolda aynı seyi bi kez daha yaptı ilçe 12 km uzaklıkta. artık bişey var dedim ve araştırmaya başladım internetten ama bişey bulamadım. ilçede normal bi tamırcı arkadas ford özel servisinde çalışan arkadasını aradı ve eleman direk krank okuyucusu soketıne bak dedı arada soket gevsıyor ve beyın ondan sınyal alamayınca dırek motoru stop ettırıyor dedı. sonra teste çıkıyoruz stop ediyor ama o soketi cıkarıp taktıgımızda arac hemen çalışıyor.okuyucu arızalı dedi bızım usta ıstanbuldan bı arkadsım yolladı ve evın onunde lastıgı soktum ve okuyucuyu değiştirdim. düşüncem artık sorun yok yonunde ve sevınıyordum rezaletten kurtuldum diye. fakat sorun devam edince iyice moralim bozulmuştu.sonra ordu merkezde servise götürim dedim merkez 72 km ve dağ yolu. bi akşam saat 8 gibi yine aynısını yaptı ve sinirlendim kuzenle ordu yoluna çıktık ve yol dağ yolu.. ilginçtir ki o yol boyunca bi kez aynı şeyi yaptı dahada yapmadı. yolda servisi aradık nöbetçileri varmış gittik gece 1 de geldi nöbetçi yolda kalan başka bir araca gitmiş. geldi IDS ye bağladı arıza kodları çok oldugu için silip tekrar teste çıkın dedi. teste çıktım belki 60-70 km yaptım sorun yok ücret istemediler ve tekrar koye dondum yol boyunca hiç problem yaşamadım.fakat artık öle bişeydiki araba belli yerlerde bu arızayı yapıyordu ve diğer gün test ettiğimde aynı arıza devam ediyor. ilginçtir ki sola dönüşlü rampalı yollarda bu problem oluyordu yanı rampanın sonunda sola dönüyorum ve araba stop ediyodu.o gün ordu sanayıye gittim yine zar zor. sanayıde enjektorlerı olçtürdüm sağlam bilgisayarda hata yok sonra farkettim ki 3 yada 4. viteste giderken otoban gibi yolda boşa attığımda stop ediyor.enjektörcü il Bosch marka IDS cihazını alarak cihaz araca bağlı şekilde teste çıktık. aracı 4 ten bosa attığımda stop ediyor fakat arıza vermıyor. sonra bır usta geldi cihazdan basınç yani rail okuyucuya baktı ve bunun sabit olması gerek bu oynuyor yanı basınç okuyucuda arıza var dedi. ama bu gun olmaz dedi cumartesi 5 gibiyde saat. komple mazot filitresi felan sökülüp bakılacak dedi.bende sonra getiririm aracı dedim ve koye geri döndüm. o akşam hava soğuktu ve bir ziyarete gitmem gerekti.yola çıktım kaloriferi sonuna kadar sıcak açtım ama farkettimki problem daha olmuyor. birde dikkatimi çeken aracın sıcaklık derecesi 60 ile 80 derece arasında hiç 90 derece olmadı çünkü kalorifer acık sıcaklığı içeri verdiği için ısı yanı hararet genelde 75 derecede sabitti kaloriferi kapattım ve denedim 90 dereceye gelince problem ortaya çıkıyor ve stop ediyor araba. tekrar kaloriferi açıp biraz bekliyorum ısı 75 oluyor ve problem olmuyor belki in çık o gece 50 km yol yaptım kalorifer acık hiç problem yok.istanbula geleceğimiz gün kalorifer acık şekilde fatsaya kadar geldim dağ yolunda hiç stop etmedi. serviste bize bakan usta 26 en fazla 28 yasındaydı herseyı en bastan anlattım. direk mazot filitresini söktü ve basınç okuyucunun yanı rail okuyucunun soketini çıkardı temizledi ıgneyle daha sıkı hale getırdı jaklarını taktı bu sefer arabam hiç çalışmadı. sonra tekrar söktü ve soketin gerisine doğru kabloyu açarak gitti ve asıl sorun ortaya çıktı.3 kablodan bir tanesi kopmuş. aslında kopmamıs ama ezilmiş kopma noktasına gelmiş.usta eline alıp temizlerken hep kopmuş onu bağladı ve arabam çalıştı sokmuşken saolsun egr temizliiğimide yaptı motorumuda ozel ilaçla temizledi teste çıktık sonuç mükemmel.yanı sadece ufak bir ezik kablo yüzünden neler çektim.

şimdi kaloriferle alakası ne diceksin. araç düşük ısıdayken pek fazla kasılmıyor ve asırı basınca ihtiyaç duymuyor gibi bişey sölemişti usta.

krank okuyucusu ile alakasıda o krank soketiyle rail soketi kabloları motorta bi noktada birleştiği için bi söküp takarken oynatıyoruz ve oynadığı zaman sinyal iletiyor. ama direksiyonu sola cevirdiğimde hafiften oynuyor ve sinyal iletmiyor.

Sonuç probleminiz bu değil ama buna yakın gibi yazdıklarımı deneyerek yada bakarak belki bir çözüme varabılırsınız.

ordu fatsa ford servisindeki o genç usta gibi bir usta emin olun istanbulda yoktur.biz istanbula eğitimlere gidiyoruz. eğitimi dinlemek yerıne kafasını masaya vurup uyuyan çok ama çok insan biliyorum dedi.gerçekten çok çok memnun kadldım ve benı anket için arayan fordun ilgili kişilerine bunu ilettım

tarihinde Erdi Sağlam tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir
(düzenlendi)

Erdi bey emin olun yazınız faydalı olucak, çünkü sıcaklık derecesi durumuna çok dikkat etmedim ama sorun motor ısındıktan sonra ortaya çıkıyor. Ancak normal çalışırken markete uğradınız, sonra 3-4km sonra atıyorum eczaneye, sonrasında bir başka yere hatta kontak aç kapa olmasın diye birinde kontağı kapamadığınız düşünün bir şekilde hataya böyle düşüyordu.

Ayrıca bu gece gösterge panelinde ilk kez gördüm MOTOR SİSTEM ARIZASI verdi, stop etmedi, kontağı açıp kapadım gitti, ancak şehir dışına çıkmam gerektiği için bugün bakamıyacağım.

Erdi bey ben sorunun sizdeki gibi elektriksel bir durum olma ihtimalini güçlendiğini düşünüyorum.

Ayrıca bir sitede başka birisinin sorununa şu şekilde cevap vermişler

"Belki mazot pompasıda olabilir.

Mazot pompası yeterli basıçta yakıt gönderemiyorsa eğer

Enjektörde görevini yerine tam olarak getiremez diagnosta oda arıza kodu verir

Enjektör görevini tam olarak gerçekleştiremediği zaman egzos gaz akış debisi düşer Turbo kendini dolduramaz. Oda arıza kodu verir."

yani bendeki mazot basınç müşürünün hataya düşmesi bundan, belkide bendeki EGR egzos gaz çıkışı ile alakalı bir durum ise,

bu durumda POMPADA tıkanıklık yada bir sorun olabilirmi?

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Gereksiz alıntı.
Yorum bağlantısı
Erdi Sağlam

zannetmiyorum pompa tıkanmış olsa yada arızalanmış olsa mazotu geri bırakır ve hava yapar bence sizinkide elektiriksel tavsiyem benim gibi sizde sıcaklığa felan bakarak deneyin hocam.

Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir

Röle değişmişlerdi bir de bir kablo bulmuşlardı, dedikten sonra ise, şuan araç dün geceden itibaren gösterge panelinde MOTOR SİSTEM ARIZASI diyor, 1.vitesten sonra 2.ve 3.viteste gaz yemiyor gibi oluyor, galiba Turbo devreye girmiyor. Sorun başka bir boyuta mı döndü? acaba.

Yorum bağlantısı
Erdi Sağlam

benim yaşadığım arıza ile ilgili olup olmadığını öğrenin. yani IDS üzerinden rail basınç okuyucusunu kontrol ettirin derim.

Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir

Kablo ile falan galiba alakası yokuş, bu servisin makine benim arızayı göstermemiş, İstanbul kökenli bir usta bulduk burda, özel bir servise transfer olmuş erzincanda sonra, sözleşmesi bitince kendi dükkan açmış keşke ilk önce ona gitme durumumuz olsaydı bu kadar masrafada girmemiş olurduk.

Şuan Sabri ustanın dediği gibi EGR valfi sipariş verdik, onu bekliyoruz pazartesi veya salı elimizde olucak takıcaz inşaallah, son durumu buraya yazıcam...

Aslında web sitelerinde EGR olayı bu kadar meşhur bir olayken buradaki ilk 3 yerin bundan haberi olmaması yada bunca yıl kendilerini yetiştirememiş olması da düşündürücü ve acı,

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Durmuş Özdemir

Evet sonunda Sabri Ustamızın başlangıçta söylediği, durum nihayetinde gerçekleşti çok şükür. Usta tulum peynirini göndericem yakında telefonla arar adresini alırım. Tadımlık. Bende buralı değilim mesleğim gereği burdayım.

Genel Değerlendirme:

  • Focus ile 4 aydır tanışıyor olmam ve dizelden anlayan bir ustaya Erzincanda ulaşamamam. Halbuki kronik dizel sorunu neredeyse diyebilirmişiz.
  • İlk götürdüğüm usta ve ford yetkili servisinin illa basınç müşüründe ısrar etmesi ve ilk ustada yaklaşık 15 gün kaybetmem
  • Sonraki özel servisteki arkadaşların tecrübesizliği hatta Sabri usta telefonda servisi yedek parçacısı ile görüştü.
  • Nihayet İstanbulda çalışıp sonradan buraya transfer olmuş, genç ama yetenekli İsmail Ustanın Sabri ustanın dediği EGR valf olayını söylemesi ve değişmemiz sonucunda çok şükür araç düzeldi/(yarın uzun yol yapıcam inşaallah sorun çıkmaz).
  • Normalde yarı fiyatına çözülebilecek bir problemin yok basınç müşürü idi yok karşısındaki galerisi (rail borusu) idi derken dizel araçların acaba çok mu masrafı var dedirten bir düşünce.
  • Elimde kalan çalışan ve sağlam bir müşür ve yakıt galerisi (rail borusu). (satılık) nerede ve nasıl satabilirim en azından zararımın bir kısmını karşılaması için? Fikri olan varsa yazarsa sevinirim.

Sonuç: Herşey ustada bitiyor, malesef bulunduğum yerde usta gibi usta bulmak zor, parça bulmak zor... Büyük şehirlerin kıymetini bu yönden bilmek lazım...

İlerleyen günlerde uzun yol deneyimimi yazarım, inşaallah sorun çıkmaz stop etmez. Allah korusun.

herkese, özellikle Sabri ustaya çok teşekkürler, kendisini telefonlada arıcam. Keşke forma ilk gün yazsaydım sorunu. Ama bu seferde ikna edemiyecektim ilk ustayı adam dediğim dedik dedi, EGR olamazmı dediğimizde...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Evet sonunda Sabri Ustamızın başlangıçta söylediği, durum nihayetinde gerçekleşti çok şükür. Usta tulum peynirini göndericem yakında telefonla arar adresini alırım. Tadımlık. Bende buralı değilim mesleğim gereği burdayım.

Genel Değerlendirme:

  • Focus ile 4 aydır tanışıyor olmam ve dizelden anlayan bir ustaya Erzincanda ulaşamamam. Halbuki kronik dizel sorunu neredeyse diyebilirmişiz.
  • İlk götürdüğüm usta ve ford yetkili servisinin illa basınç müşüründe ısrar etmesi ve ilk ustada yaklaşık 15 gün kaybetmem
  • Sonraki özel servisteki arkadaşların tecrübesizliği hatta Sabri usta telefonda servisi yedek parçacısı ile görüştü.
  • Nihayet İstanbulda çalışıp sonradan buraya transfer olmuş, genç ama yetenekli İsmail Ustanın Sabri ustanın dediği EGR valf olayını söylemesi ve değişmemiz sonucunda çok şükür araç düzeldi/(yarın uzun yol yapıcam inşaallah sorun çıkmaz).
  • Normalde yarı fiyatına çözülebilecek bir problemin yok basınç müşürü idi yok karşısındaki galerisi (rail borusu) idi derken dizel araçların acaba çok mu masrafı var dedirten bir düşünce.
  • Elimde kalan çalışan ve sağlam bir müşür ve yakıt galerisi (rail borusu). (satılık) nerede ve nasıl satabilirim en azından zararımın bir kısmını karşılaması için? Fikri olan varsa yazarsa sevinirim.

Sonuç: Herşey ustada bitiyor, malesef bulunduğum yerde usta gibi usta bulmak zor, parça bulmak zor... Büyük şehirlerin kıymetini bu yönden bilmek lazım...

İlerleyen günlerde uzun yol deneyimimi yazarım, inşaallah sorun çıkmaz stop etmez. Allah korusun.

herkese, özellikle Sabri ustaya çok teşekkürler, kendisini telefonlada arıcam. Keşke forma ilk gün yazsaydım sorunu. Ama bu seferde ikna edemiyecektim ilk ustayı adam dediğim dedik dedi, EGR olamazmı dediğimizde...

Hadi bakalım iyi günlerde kullanın :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Öztürk

Sabri ustamla hemsehri olmak bana kendimi cok sansli hissettirdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir

Fatih bey kardeşim, çok şükür stop etmedi, düzeldi sorun, 500km yol gittim geldim, bir sıkıntı yok binlerce şükür, inşaallah olmaz bir daha, yaşadığım sıkıntının maddi izlerini hissediyorum şuan o kadar :) inşaallah sizin sorununuzda düzelir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kamil Özyurt

İnşallah egr ile sorun çözülmüştür.

www.teknomatikoto.com adresinde P 0698 karşılığı Hat kesintisi, şaseye kısa devre diyor.Çözülmezse tesisata bakmakta fayda var.

Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir

Geçmiş olsun :)

sağolun

İnşallah egr ile sorun çözülmüştür.

www.teknomatikoto.com adresinde P 0698 karşılığı Hat kesintisi, şaseye kısa devre diyor.Çözülmezse tesisata bakmakta fayda var.

verdiğiniz linke baktım, evet öyle diyor. İnşaallah öyle değildir, çünkü tekrar baştan herşeye başlamak istemiyorum. Umarım orası yanlıştır. Çok şükür şu günlerde bir arıza yapmadı inşaallah yapmaz...

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Durmuş Kardeşim peynir için çok teşekkür ederim mahçup ettin bizi :bravo: Kazasız cezasız binmek nasip olsun :flowers:

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir
(düzenlendi)

Durmuş Kardeşim peynir için çok teşekkür ederim mahçup ettin bizi :bravo: Kazasız cezasız binmek nasip olsun :flowers:

Sabri ustam,, Sabri abim, lafı bile olmaz... gönlümüzden geldi...asıl ben teşekkür ederim, sağlıcakla kal,. :)

senin gibi ustalar bu ülkeye değer katıyor, iyiki varsınız

tarihinde Durmuş Özdemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Geçmiş Olsun.

Sorunun giderilmesine sevindim.

Keyifli sürüşler.

Geçmiş olsun. Şu Erzincan tulumunu sıcak pidenin arasına süreceksin, off off... Kahvaltı da yaptım halbuki :D
Altında tereyağı olmadan o tulum peyniri hem yetim hem de öksüz kalır..

Sizede yuh demek istiyorum

İnsanlar yolda kalmış, dünya masraf yapmış, sorun düzelmemiş bu kadar şeyin arasında siz peynire mi takıldınız.

Pis boğazlar. :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir

Bu arada kurallar nedeniyle formda ilan veremediğim için,,

boş yere değişen parçamı satmak için aşağıdaki adreste fotografları ile birlikte yakt galerisi ve müşürünü ilan verdim.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-ford-focus-yakit-basinc-musuru-ve-rail-borusu-yakit-galerisi-78604293/detay

bilginiz olsun,

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

ya hocam konu halen kapanmadı , güncel . o açıdan söylemek istedim. özellikle sabri ustaya soruyorum:

ben aracı ilk aldığım andan itibaren egr bozuktu ve ben o şekilde 3-4 ay kullandım istop etme gibi bir sorunum hiç olmadı sadece araç 3000 i geçmiyordu.

bunu sormak istiyorum.

Fatih senin aracın sorununu anlayamadım (avatarında 99 Focus HB yazıyor) çünkü senin aracın benzinli dizel değil turbo yok oysa sen turbo tamire gitti EGR yeni Takıldı yazmışsın :i-ih:

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

hocam güncellemedim 2006 focus tdci trend.

Kardeşim şimdi oldu :good1: Kardeşim ilk iletimde Durmuş Kardeşime arıza kodu sormuştum farkındaysan, her arızanın arıza kodu farklı yarattığı etki farklı, Durmuş Kardeşin Arızasında EGR beyin'e kısa devre veriyordu ve stop ettiriyordu sizin arızanızda böyle birşey yokmuş demekki :)

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Hüseyin Yurdakul

Durmuş Kardeşim peynir için çok teşekkür ederim mahçup ettin bizi :bravo: Kazasız cezasız binmek nasip olsun :flowers:

Sabri ustam Diyarbakırdan da bir isteğiniz olursa ben de buradayım ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Aynen bunu demiştim.Servis arızalıyken iptal edilmez demişti.470tl

Evet hocam egr nin elektronik kısmı arızalı ise iptali ( mekanik iptali ) işe yaramıyor .

Yorum bağlantısı
Mehmet Atlihan
(düzenlendi)

2005 tdci 109 ps 130bin km sabri usta bir zahmet banada yardimci ol ben viyana dayim kismet olursa ankaraya birbucuk ay sonra arabayla gelmek istiyorum.sorun son iki aydir rölantide oynama var,söyle tarif edeyim,trafik lambasi kirmizi yaniyor yaklasinca atiyorum vitesten frenle yaklasiyorum tam durdugum an rölanti az birsey yükseliyor sonra geri normale dönüyor.bazende araba calisir durumda dururken gaza basip cekiyorum rölanti eski durdugu yerin biraz daha altina iniyor ama stop etmedi hic bir zaman birde sunu fark ettim ama herzaman olmuyor,araba calisirken direksiyonu ceviriyorum rölanti oynuyor ama herzaman olmuyor benim tamirci focuslarin cogu öyle korkma birsey olmaz dedi bene üstünde durmadim sizin fikirleriniz nedir bu konuda tesekkür ediyorum

tarihinde Mehmet Atlihan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...