İçeriğe Yönlendir

Emme Manifold Temizliği


Abdurrahman Balaban

Recommended Posts

Abdurrahman Balaban

bende zaten bu şekilde dedim lakin devir konusunda kesinlike bir değiliz. Devirli kullanım kurum yapmayı engeller

Evet devirli kullanımda egr performans ihtiyacında devr edışı kalıyor ve haliyle daha az kirlenme :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Nevşehire gidersem ortalama 3.5 gibi bir hesap yapıyorum tutturabilirmiyim acaba :fiuw:

Fiesta ve o ufacık lastikleri ile mümkün :D

Evet devirli kullanımda egr performans ihtiyacında devr edışı kalıyor ve haliyle daha az kirlenme :good1:

bunun yanı sıra örnek olarak 3000-3500 devirlerde turbodan gelen 1.4Bar basınçlı hava nedeni ile yapışmayı engelleyici tazzik diyede düşünüyorum abi ;)

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Alıntı:http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/egzoz_sistemi/erg.htm adresinden...

2.1. Relanti Devrinde EGR'nin Çalışması

Motor relantide çalıştığı durumlarda gaz kelebeği kapalı konumda olduğu için atmosfer basıncı ve diyafram yayı EGR kesme valfini kapatarak egzoz gazlarının emme manifolduna geçmesine izin vermez (Şekil 3-a) (2).

2.2. Düşük ve Orta Devirlerde EGR'nin Çalışması

Motor ara hızlarda çalışırken gaz kelebeği yavaş yavaş açıldığında emme manifoldunda ki kısmen yüksek vakum EGR kesme valfine tesir ederek diyafram yayın kuvvetini yener ve kanalı yavaşça açar. Egzoz gazları emme manifolduna girerek H/Y karışımına karışır. Bu durumda emme manifolduna egzoz gazı akışı çok az olmaktadır (Şekil 3-b). Fakat gaz kelebeği açılıp motor devri arttığı anda emme manifoldunda ki vakum miktarı rtacağından EGR kesme valfı daha çok açılır ve egzoz gaz geçişi daha da artar (Şekil 3-c). Bu anda maksimum bir egzoz gaz akışı vardır (2).

2.3 Tam Yükte EGR' nin Çalışması

Motor tam yükte çalışırken motordan istenen güç çok fazla olacağından motorun çalışmasını olumsuz yönde etkileyen EGR sisteminin çalışmaması istenir. Motor tam açık gaz kelebeği konumunda çalışırken EGR sisteminde bulunan bir sınırlayıcı emme manifoldunda ki havanın hızının artmasıyla vakum o kadar düşerki sınırlayıcı vakumun EGR kesme valfine ulaşmasına izinvermez. Motor tam yük ve hızlarda çalışırken EGR sistemi devre dışı kalır. (Şekil 3-d). Aynen rölanti devrindeki durum gibidir (2).

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Süha abi peki bizim 1.4 tdci larda değişken geometri yok kaç bar basabiliyor acaba bilgin varmı.Bu arada benım jantlar 15 :p

peak değeri continus değeri 1 ve 1.1 bar arasında kardeş. Sonra hemen 0.9 bara düşüyor. 1.4 tdci 70ps bunlar fabrika yazılımının değerleri

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Peki chipte bu basıncımı artırıyor sadece yoksa başka şeyleride bızıklıyorlar mı?

15dk yazılım ile oynanıyor kardeş gerisini sen tahmin et ;)

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Bugün emme manifoldunun olduğu bölümü inceledim. Ve hem egr hem de emme manifoldunun temizlik işini yapabileceğimi gözüme kestirdim.

Ancak, Abdullah kardeşime bir soru sormam lazım.

Mazot rekorları sökülünce hava yaptığı için başlangıçta çalşıtıramadığını yazmıştın. Turboya eter sıkarak mı çalıştırdın?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bugün emme manifoldunun olduğu bölümü inceledim. Ve hem egr hem de emme manifoldunun temizlik işini yapabileceğimi gözüme kestirdim.

Ancak, Abdullah kardeşime bir soru sormam lazım.

Mazot rekorları sökülünce hava yaptığı için başlangıçta çalşıtıramadığını yazmıştın. Turboya eter sıkarak mı çalıştırdın?

Aman hocam, en fazla vak vak hortumla pompalamıştır...

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Aman hocam, en fazla vak vak hortumla pompalamıştır...

bu motorda vak vak mı var ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

bu motorda vak vak mı var ?

Emin olmadığım için "mıştır" dedim. Turboyu eterle çalıştırmayacağını düşünüyorum, haksız mıyım?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Emin olmadığım için "mıştır" dedim. Turboyu eterle çalıştırmayacağını düşünüyorum, haksız mıyım?

bilmeden yorum yaptığın için haksız olabilirsin ;) Belkide çakmak gazı ile çalışmıştır :D

örneğin bende sana "mıştır" eki altında bir kesin bizi dün şikayet etmiştir diyebilirim :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

bilmeden yorum yaptığın için haksız olabilirsin ;) Belkide çakmak gazı ile çalışmıştır :D

örneğin bende sana "mıştır" eki altında bir kesin bizi dün şikayet etmiştir diyebilirim :D

Şikayet? Bilgim yok, hani konusu?

Yapsam söylüyorum Süha, geçen sefer açıklamıştım.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Şikayet? Bilgim yok, hani konusu?

Yapsam söylüyorum Süha, geçen sefer açıklamıştım.

hangi konuları şikayet ediyorsun ?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Bu ara etmiyorum, niye?

Ben seni tanımak istiyorum, neleri şikayet ediyorsun ne için ediyorsun tanımak gerekirse çocukluğuna inmek istiyorum :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)

Ben seni tanımak istiyorum, neleri şikayet ediyorsun ne için ediyorsun tanımak gerekirse çocukluğuna inmek istiyorum :D

Süha'cım, kendimce yanlış gördüğüm her şeyi şikayet ediyorum. Konu için, iki kere açılmışlar, başlığı kötü olanlar, forum kurallarına aykırı olanlar, huzursuzluk oluşturabilecekler...

Bu ara konulardan ziyade mesajları ediyorum, zira imlalar çok kötü durumda ;)

Aslında yönetimden bunun raporunu alabiliyorduk eskiden, belki yine yayınlarlar.

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Bir pompacıda gördüm. Komple temizlikten sonra (enjektör, pompa, manifold, vs.) marş yaptı uzun süre araç çalışmadı. Turbo hortumunu söktü, marş yaparken turbonun içine doğru eter sıktı, şıp diye çalıştı...

Emin olmadığım için "mıştır" dedim. Turboyu eterle çalıştırmayacağını düşünüyorum, haksız mıyım?

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

Abdurrahman ellerine kollarına sağlık, sen kurtardın, şimdi sıra bana geliyor.

seninkide baya kirli çıkmış.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Abdurrahman ellerine kollarına sağlık, sen kurtardın, şimdi sıra bana geliyor.

seninkide baya kirli çıkmış.

teşekkür ederim abey..Temizleyene kadar canım çıktı.Sökme takmayı hiç sorma zaten :shok:

Yorum bağlantısı
Emin Sınar

hayırlı olsun güzel günlerde kullanın :nazar: bu fotoları böyle altalta yüklemeyi bir de ben öğrensem :unsure2:

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Abdurrahman,

Öbür Egr konusunda, (16,03.2012 23.26) yani bu konuda http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/220908-c-max-manifold-temizligi-ve-egr-iptali/page__st__100 108. mesajda

"Bugün egr yi üst noktadan körledim..Neredeyse tıkanmak üzereymiş görünce şok oldum :shok: Kullanım sonucu izlenimlerimi paylaşacağım."demişsin..

Bu konuda ise, aşağıdakileri yazmışsın...

???

teşekkür.Aracı 128k km de aldım 32k km dir bende yani..0.5 cm lik katman vardı içinde...Egr iptalini kaynak makinam olmadığı için yapamadım..en kısa zamanda yapılacak.

Malesef ellerim rezil durumda olduğu için temiz halini fotolayamadım..Bir yardımcım bilem yoktu

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Evet manifoldu sökmeden önce egrnin manifolda birleştiği noktayı sökmüştüm..Oradaki kurumu görünce manifoldu sökme ihtiyacı duydum..Körleme işini ise ,çekince uzayan kauçuk bant ile yapmıştım sonra bunun egr den gelen sıcak gazla eriyebileceğini düşündüm ertesi gün söktüm olay bundan ibaret...Daha sonrada manifoldu söktüm temizledim.. egr hala soru işareti olduğu için körlemeyi askıya aldım...şunuda söyliyim üst noktadan sadece kaynakla kapatılır gibi duruyor eğik kesiti var borunun...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Bence de en doğrusu, hem egr hem de manifold temizliği gibi. Egr nin amacının sadece emisyon değerlerini düşürmek olduğunu sanmıyorum. Mutlaka başka görevi de vardır.

Fırsat bulduğumda, egryi ve manifoldu temizleyeceğim ben de...

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Levent Köse

merhabalar bır oncekı manıfold temızlıgı konusunda yazmıstım aracımın 91000km de oldugunu egr,manıfold ve ıntercooler temızlıgı yaptırıdıgımı emme manıfoldundakı kurumu gorunce egr yı ıptal ettırme kararı alıp ve kor conta ıle valf gırısınden ıptal ettırdığimi (k&n hava fıltresi takıldı).

tum bunları yaptıktan sonra

motorun daha rahat calısıp sesının azalması

performansın az da olsa arttıgını

ve en onemlısı yakıtın azaldıgını bılmek ve bırdaha manıfold temızlıgı yapmayacak olmak bana yetıyor ;)

BİGA-ÇANAKKALE arası 90km bugun garajdan cıkmadan sayacları sıfırladım hızımı 95-100km tutarak 183km yaptım ve bu yolda 5.4lt'den asagıya ındıremedıgım ortalama yakıt tuketımım 4,2lt (tesekkurler fordclub)

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Emme manifoltu temizliği özellikle çok önemli. Lpg dönüşüm eğitimi aldığım sırada hocamız, Emme manifoldu kirli olunca havanın düz bir akışla değilde türbülanslı girdiği için verimi düşürdüğünü söylüyordu.

Egr iptali ben de yaptım ancak. Teoride ısıdan dolayı verimi artacağı gibi aynı zamanda fakir yanma gerçekleştiren motorumuzun fakir yanma gerçekleştiremeyip piston içi basınçta azalma olacağını düşünüyorum.

Benim Egr iptalinde hissettiğim durum ise alt devirde arabanın rahatladığını, yakıt ölçüm değerlerimde değişiklik olmadığı yönünde. (arabam 130bin civarındayken iptal etmiştim.) (Egryi sökücek uygun takımım olmadığından bulunduğu yerde anahtar oynatamadım. Temizlemek yerine bende iptal etmiştim.)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...